Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:09

DubbelFun schreef:
Dat die lamp wel erg dicht bij die grote deuren hangt waar ze zo mee rond sjouwen :)

O nee hoor, alles zit er al in. Was er ook helemaal niet bang voor dat daar iets mee ging gebeuren.

xMayo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:11

Prachtig!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:32

Ohhh dat ziet er veelbelovend uit! Heel gaaf

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:43

Op de kap aan de bovenkant na klaar. Paar dagen niet aankomen zodat de kit goed droogt en dan is het klaar! Wil naar huis om te gaan kijken haha.

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:03

Prachtig zeg!
Tijd geleden een gevilt schaap gekocht. Ik ben er heel blij mee, mijn vriend vindt m spuuglelijk. Jammer joh! :D Nog steeds de muren niet geverfd trouwens.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:14

Heel mooi PSvan Lot! Zou ik (evt via pb) mogen vragen waar deze vandaan komt en wat het gekost heeft?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:57

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:08

amber15 schreef:
Iemand ervaring met wonen&zo? Ik ben op zoek naar precies zo'n ronde eettafel en hij is hier te koop voor een redelijke prijs.
https://www.sfeerwonenenzo.nl/product/r ... vdEALw_wcB

Ik niet maar het is een fysieke winkel als ik het zo zie met KvK etc., dus wat betreft betrouwbaarheid zie ik geen probleem.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:39

Prachtige tafel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:19

De tafel is idd mooi, maar ik ben benieuwd hoe die er over 5 jaar uitziet.
Het blad is niet 5 cm dik zoals de ad zegt, want ik denk dat de onderste rand niet 'vol' is maar gewoon een dunne opvulrand. Hierdoor is het echte blad maar 2,5 cm dik en als de planken niet goed om en om gelegd zijn gaat de tafel werken en zal het hout niet recht blijven, zeker als de planken alleen maar gelijmd zijn.
Doordat het blad dun is zal er ook geen ijzeren rand zijn ingefreesd om het hout recht te houden, dus nog meer reden dat het hout krom gaat trekken.
Door de vraag van een breder publiek wint de kwantiteit het hier van de kwaliteit.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:29

Weet niet of je daar vanuit kunt gaan. Het zijn in ieder geval verlijmde lagen, dat is waar. Maar zelfs dan hoeft een blad niet zo dik te zijn om niet krom te trekken.
Hier een tafel van 3,1 cm dik, rond, 1,40 meter breed, visgraat fineerlaagje op de bovenkant met daaronder dus een laag eiken. Geen enorm frame, maar vergelijkbaar met dat op de foto op bovenstaande website. Trekt echt totaal niet krom, wel is ons fineer aan de zijkant kwetsbaarder dan gehoopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:36

Kwalitatief gezien is een eiken tafel (met een fineerlaag) niet te vergelijken met een massieve mango tafel :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:45

Nee maar om nu direct die tafel af te schrijven omdat het geen eikenhouten is, gaat ook wel een beetje ver. Daarbij zijn het puur aannames die je doet.

Ik vind het een toffe tafel, en mag je voor dat geld 5* kwaliteit verwachten nee, mag je een deugdelijk product verwachten, ja.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:55

Ik schrijf de tafel niet af omdat het geen eikenhout is, ik wil hem er alleen niet mee vergelijken als dat het dezelfde kwaliteit zou zijn zoals jij zelf wel doet.
En 'alle waar naar zijn geld' idd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:22

MarliesV schreef:
Nee maar om nu direct die tafel af te schrijven omdat het geen eikenhouten is, gaat ook wel een beetje ver. Daarbij zijn het puur aannames die je doet.

Ik vind het een toffe tafel, en mag je voor dat geld 5* kwaliteit verwachten nee, mag je een deugdelijk product verwachten, ja.

Dubbelfun doet wel vaker aannames ;)

Naar mijn mening ligt het er helemaal aan wat voor doel de tafel gaat dienen.
Ik vind hem in ieder geval prachtig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:37

Ik zou hem gewoon kopen :)) . Mijn moeder heeft een tafel van 1000 euro en die ziet er ook niet meer uit na 5 jaar omdat de verf er bijna vanaf valt als je er naar kijkt. Voor mij een reden om uberhaupt geen dure nieuwe meubelen te kopen, tenzij hele goede garantievoorwaarden (en echt een uniek design ofzo. Maar dat is hier nou ook weer niet echt aan de hand. hij is wel heel mooi).

Liever een risico lopen met 200 euro dan het vijfvoudige :) . En mss ben je hem over 5 jaar toch zat.

Ben zelf over het algemeen altijd vrij positief verrast door de prijs/kwaliteitsverhouding bij dit soort meer budget meubelen. Die is vaak beter "in verhouding" dan bij nieuwe duurdere meubelen vind ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:49

Nouja tussen een goedkopere en duurdere tafel zit meestal wel kwaliteitsverschil. Dit kan je prima kopen en dan over een jaar of 5 wat nieuws als deze echt achteruit is gegaan qua look. Een duurdere tafel zou over een paar jaar nog wel prima moeten zijn en het langer uit moeten houden, dus minder risico in mijn optiek.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:30

Thanks voor de complimenten over de tafel. Ik ben er zelf ook helemaal weg van. <3

Ik ga het eens navragen over de dikte van het blad. De tafel gaat niet intensief gebruikt worden, aangezien ik alleen woon en meestal gewoon op de bank eet :+
Ik heb niet een heel groot budget en leuke tafels met een diameter van 100cm zijn bijna niet te vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:33

Vraag of je een foto van de onderkant kunt krijgen. Dan is er geen onduidelijkheid over de echte dikte van het blad en of er een versteviging onder gemaakt is.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:40

DubbelFun schreef:
Vraag of je een foto van de onderkant kunt krijgen. Dan is er geen onduidelijkheid over de echte dikte van het blad en of er een versteviging onder gemaakt is.

Ga ik doen :j

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:51

Kwaliteitsverschil zal altijd blijven bestaan. Maar sommige prijzen gaan echt wel onnodig door het dak.
Ik zou het voor dat bedrag best aandurven!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:48

Ach, zolang je op een Lack tafeltje van Ikea kan staan met 90 kilo nadat het maanden buiten in de regen heeft gestaan... Dan kan je voor 270 euro prima een tafel kopen waar je aan gaat zitten te eten.

Ohja dat Lack tafeltje had ik ook jaren een aquarium op staan met een gewicht boven de 60 kilo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:55

noviceh schreef:
Heel mooi PSvan Lot! Zou ik (evt via pb) mogen vragen waar deze vandaan komt en wat het gekost heeft?

Helemaal overheen gelezen.

Ik moet gokken, maar volgens mij 4K.
Hij is door een bedrijf uit het dorp, zal het voor je navragen.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:18

Laura_ schreef:
Ik kom even binnen vallen in dit topic. Ik heb via insta een kast gezien die ze op maat hebben laten maken. Nu wil ik ook in deze stijl een kast laten maken. Zijn er hier nog mensen die iemand kunnen aanraden in de interieurbouw/staalbewerkers kant?

Het gaat om deze kast die ik zou willen laten namaken. [ [url=m/N8Qc4u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo’n soort kast hebben wij volledig naar wens laten maken bij RS Meubel, inmiddels heten ze Massive Wood: https://massivewood.nl/ Aanrader!!