Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:16

Spannend spannend!!!!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:37

Ik duim mee MissBambi! Zenuwslopend hoor!
Wij hebben dit toevallig gister meegemaakt. Mocht 1 maling een bod gedaan worden en dan kiezen ze. Ons bod was boven de vraagprijs maar uiteindelijk zijn wij ook nog fors overboden.. Gekke tijden...

Makelaars vinden wel dat ze heel wat kunnen maken in deze tijd. Flexibel of je gewoon netjes te woord staan is bij vele lastig. Wij waren ook 1 van de vele kijkers en toen ik direct belde was dat ook zijn antwoord. Hij moest even kijken hoe die dit ging doen, hij belde me wel even terug en hing op... Uh Oke?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:42

Nou dat laatste is soms niet raar als het onverwacht is. Heb ooit een huis gehad waarop we 65 bezichtigingen hebben gedraaid. De ochtend nadat hij op Funda stond had ik in de mail 30 aanvragen en telefoon rood gloeiend. Toen moesten we ook wel even kijken hoe we dat gingen aanpakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:50

Ik zou die ook nooit allemaal uitnodigen, maar op datum/tijd van aanvraag eerst 10/15 uitnodigen en als daar niets uit komt de volgende groep (maar dit wel goed communiceren :D )

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:51

Heel spannend Miss Bambi! Hopelijk hoor je vanavond nog iets, tot dinsdag wachten is echt een hel.

En je bod inschatten is echt zo moeilijk, je weet niet wie je tegenover je hebt staan en hoe de rest gaat bieden.

Hier heb ik de koopakte ondertekend en ga ik volgende week even lamgs om alles op te meten. Ik wil een nieuwe keuken, waarschijnlijk andere vloer, kijken of ik iers kan met de radiator ombouwen en uiteindelijk ook andere tegels in de badkamer en toilet.

Nu de akte is ondertekend, wil ik hier ook wel wat mewr kwijt over het bod ed. Ik had eerst 210 (zonder enige voorwaarden) geboden en dat had dus nog iemand gedaan. Mochten toen verhogen en dat heb ik gedaan tot 215.780. Echt ongelooflijk hoeveel geld eigenlijk, maar ik ben nu wel ontzettend blij met een huis en in deze tijd is het gewoon niet anders.
Veel hadden al een linkje via pb gehad, maar dit is mijn nieuwe appartementje :D https://www.funda.nl/koop/amersfoort/ap ... straat-98/

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:56

Fijn dat het gelukt is Amyyy! Maar wat een geld voor maar zo weinig ruimte :oo Mijn appartement is het dubbele, als ik dit zo lees dan zou ik hem haast verkopen := Maar ja, moet zelf dan ook zo achterlijk duur weer terugkopen. Dat is jammer.

Hopelijk krijgen jullie het huis MissBambi!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:59

Wel de perfecte locatie Amy, lopend naar de stad

Gefeliciteerd en niet te lang bij stil staan wat je ervoor hebt betaald haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:07

DubbelDun schreef:
Ik zou die ook nooit allemaal uitnodigen, maar op datum/tijd van aanvraag eerst 10/15 uitnodigen en als daar niets uit komt de volgende groep (maar dit wel goed communiceren :D )

Dat hangt ook af van wat je verkoper/opdrachtgever wil....

Gefeliciteerd Amy!!!! Ziet er super netjes uit!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:38

Amy, wat een ontzettend leuk huisje. Klein, maar lekker licht én met tuintje :D

Wij hebben 10% + een klein beetje overboden voor ons huis. En dat kleine beetje heeft geholpen: het scheelde maar 1000 met het bod onder ons. Blij dus dat we dat schepje er bovenop hebben gedaan :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:50

Nou sorry hoor deze fout over het "voorlopige" koopcontract.
Zal het even corrigeren, wij mogen dinsdag het koopcontract gaan tekenen.. Zo beter? :')

Het is niet alsof ik elke dag een huis koop dus had geen idee dat daar zo over gevallen word.

Anyway als ik jullie herhalen zo lees ben ik blij dat wij ruim 16 duizend minder dan de vraagprijs hebben kunnen bieden en de enige geïnteresseerden waren op dit moment!
Zoveel overbieden kunnen wij echt niet..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:55

Het verschilt ook gewoon behoorlijk per regio en type woning natuurlijk. Zie ook nog regelmatig huizen zakken in vp. En soms zijn vraagprijzen ook express laag gezet. Dus het zegt ook lang niet alles.

Heb de makelaar nog maar eens gebeld en nu ben ik wel terug gebeld.
Ze had begrepen dat ik kwam als aankoopmakelaar. Nou nee.... Heb het woord makelaar niet genoemd, dus gok dat ze mijn naam hebben gegoogled haha. Beetje suf wel haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:18

Verschilt heel erg per regio; hier hebben kennissen pas 50.000 overboden op een huis wat ze erg graag wilden hebben.
Ze kregen het niet, er waren nog hogere biedingen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:37

@vero: dat is best wel triest ;(

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:52

Jeetje, zo veel over de vraagprijs is ook wel écht absurd.

Een dorp verderop is het ook echt een gekkenhuis. En sommige huizen in de regio waar wij zoeken ook maar dat zijn dan ook echt gewilde huizen vanwege de afwerking of de ruimte etc.

Mooi appartement! maar die gaat ook 25.000 over mijn appartement heen dat zo rond de 90 m2 is en waar we rond de 180.000/189.00 voor gaan vragen.

Wij zitten tussen den Bosch en Nijmegen.

Nog niks gehoord helaas :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:25

Ja in Amersfoort is het gewoon gekkenhuis. En het is een net appartement, met tuintje, los toilet en op een hele fijne locatie, tel dat bij elkaar op en je hebt de jackpot (als verkoper :+)

Er staan er wel wat meer te koop in Amersfoort, maar daar moet of veel aan gebeuren, of geen tuin of nog kleiner en daar is de vraagprijs hoger dan wat ik nu geboden heb. Die staan wel iets langer te koop, maae worden over het algemeen ook snel verkocht. Dus is ben er zielsgelukkig mee <3 wat dingen aan veranderen en dan is het echt perfect.

@manzano, lekkere makelaar 8)7 wat een pannekoek :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:28

Wow fijn Amy dat het gelukt is! Gefeliciteerd mede soon to be Amersfoort bewoner O:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:58

En dat is het belangrijkste Amy, dat het voor jou perfect is!

€ 50.000 overbieden en dan nog overboden worden.. wat een waanzin :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:03

Hier net zo hoor verootje, sommige huizen gaan voor 60 tot 80.000 boven vraagprijs. Dan moet je zelf wel een flinke zal geld hebben. Dan hebben we het natuurlijk wel over een hogere prijsklasse.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:47

*\%/* als alles klaar is (en corona een beetje koest is :# ) , spelletjesmiddag bij mij

liekec schreef:
Wow fijn Amy dat het gelukt is! Gefeliciteerd mede soon to be Amersfoort bewoner O:)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:21

DubbelDun schreef:

Dat was waarschijnlijk ook zijn insteek maar dat kun je ook klantvriendelijk overbrengen. :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:05

Amyyy schreef:
*\%/* als alles klaar is (en corona een beetje koest is :# ) , spelletjesmiddag bij mij

Ik ben voor *\o/*

Nu kan ik ook zeggen dat een van mijn vorige posts (over het appartement waar ik 3 jaar terug op geboden had, wat toen te koop stond voor 135.000), het appartement is wat Amyyy nu heeft gekocht :D :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:14

Ssssssht, ik wil er niet aan denken :Y) :') vorige bewoner heeft het gekocht voor 153.100. Lekkere overwaarde =:)
Ik lach er maar mee, maar het is natuurlijk diep triest dat de woningmarkt zo is en het bijna onmogelijk is om een huis te kopen in veel gebieden

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:22

Wij hebben de makelaar nog bericht, verkopende kinderen hebben helaas toch besloten om de bezichtigingen morgen door te laten gaan. Ze zouden het vervelend vinden zo kort dag af te zeggen en willen ook meer mensen een kans geven.

Stiefmoeder heeft nog naar de makelaar gemaild dat zij de financiering regelt, dit was een pluspunt begrepen we al. Ze weten dan natuurlijk dat het met de financiering wel oké zit. En het feit dat we ze alle tijd konden geven mbt de datum van overdracht viel ook in goede aarde. Nu héél hard hopen dat het ons gegund wordt. Baal wel, moeten nu nog bijna een week wachten totdat we meer weten :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:43

Dat is jammer miss Bambi, ga je het bod nog 1 keer verhogen of laten jullie het nu zo? Dat is natuurlijk het lastige met meerdere erfgenamen dat iedereen het er eens over moet zijn en met de huidige markt snap ik dat ze andere mensen ook een kans willen geven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:51

"de kans geven" betekent meestal "kijken of iemand meer wil bieden".