Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:45

De Verfbakjes van de Action zijn perfect, maar ik wens je sterkte met de tape.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:54

Ik begreep uit dit topic dat die paarse tape juist een aanrader was. :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:25

Ik vond de paarse erg fijn :)
Je trekt iig niet je halve muur kapot als het er wat langer op zit

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:15

Hier is inmiddels het plafond in de woonkamer geschilderd. Volgende week de muren:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:32

Ik lees ook weer mee voor inspiratie.
Mijn man en ik gaan uit elkaar. Het is de bedoeling dat ik met de kinderen in dit huis blijf wonen (als het lukt).
Maar ik wil dan wel opnieuw verven, om het echt eigen te maken. En niet meer hoe we het samen hebben gemaakt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:46

He getsie , nooit leuk dat soort dingen
Maar iets echt eigen maken is dan wel weer fijn om te doen idd

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:29

Cer schreef:
Maar wat is dan wel een goeie vloer? Want ik heb in de hal en keuken dus PVC, en ja er zitten krassen op, maar de vloer heeft ook een hete pan, andere vallende dingen en een waterschade overleeft.
In de woonkamer ligt vinyl (ook zo superdegelijk), nog geen idee of daar krassen op komen, maar er zit wel al een vlek in die er niet uitgaat (met de superdikke makkelijk schoon te maken toplaag :roll: ).. En gewoon laminaat is t ook niet helemaal....
Vloerbedekking had ik, maar daar word je ook niet blij van, hoewel het wel dempt als een malle! (ik moest echt wennen dat mn flat zo'n klankkast was toen het eruit was)

Oh, ik had de staaltjes van Annie Sloan verf besteld.. ik was niet heel veel van plan maar ik ga denk een heleboel verven :D #geinspireerd

Heeft er iemand ervaring met het opschuren van een geverfde gestuukte wand? De schilder/stucker heeft m niet netjes afgeleverd vind ik,en nu ik toch een ander kleurtje wil.... kan je dit gewoon schuren om de oneffenheden eraf te krijgen?

Echt een vloer waar je alles op kan gooien, vlekken uit krijgt, kleurvast enz.
Dan moet je keramisch parket nemen of nog beter vloertegels (die zijn door en door). Ook daar kan een stukje uit knappen maar is de sterkte oplossing qua vloeren.

Wij hebben plak pvc rechtstreeks op de cementdekvloer en zijn super tevreden maar je ziet er inderdaad wel wat krassen in helaas.

Waar heb je staatjes Annie Sloan besteld? Heb nog inspiratie nodig voor een kast maar weet niet welke kleur, staaltjes is altijd handig.

TinkerTreas, och dat is geen fijn bericht. Sterkte!
Opnieuw verven en zo kan ik mij goed voorstellen, een soort 'frisse' start voor jou en de kinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:35

Oh das niet fijn TinkerTreas... :n maar inderdaad de boel omgooien en opfrissen is wel werk, maar wel fijn om voor jezelf te doen waarschijnlijk

Die staaltjes bij Shabby Treats, het zijn gewoon geverfde staaltjes, maar ik wilde het eerst in het echt zien :j Het is niet een heel groot assortiment maar de kleuren zijn wel mooi :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:36

Even een vraagje... Wij krijgen een eettafel van 260 x 100 en willen daarboven een hanglamp plaatsen (wegens dakramen is maar 1 lamp mogelijk). Welk formaat lamp kunnen we het beste nemen? Moet denk een best grote zijn, anders valt ie weg vergeleken met de tafel.

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:02

Zo, onze verhuizing zit er ook (bijna helemaal) op. Maandag kregen we de sleutel van ons mooie appartement, en we zijn direct begonnen met afplakken, verven en kleine klusjes als elektra, gaten vullen en dingen opmeten.
Op een gegeven moment waren er 7 mensen tegelijk bezig met allerlei klusjes.
Woonkamer plus keuken geverfd, slaap kamer geverfd, en 1 muur in de 2e slaapkamer (ik was er uiteindelijk wel klaar mee, dus ben gestopt :P).

De gang, badkamer en wc laten we hetzelfde. Hoeft niks aan te gebeuren.
9 uur in de ochtend begonnen, en half 12 in de avond pas naar bed.

Dinsdag een grote bus gehuurd om al ons interieur te verhuizen. 9 uur begonnen, half 2 snachts in bed.. Wat een lange dagen. Maar het was het waard!

De schouw die we 2ehands op de kop getikt hebben was bruin, maar ik vind zelf dat we hem mooi hebben opgeknapt:)

Onze woonkamer voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Onze slaapkamer voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Afbeelding

Aardige verbetering al zeg ik het zelf

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:15

Mooi geworden zeg. Dat is zeker een verbetering.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:44

DrFurioux schreef:
Zo, onze verhuizing zit er ook (bijna helemaal) op. Maandag kregen we de sleutel van ons mooie appartement, en we zijn direct begonnen met afplakken, verven en kleine klusjes als elektra, gaten vullen en dingen opmeten.
Woonkamer plus keuken geverfd, slaap kamer geverfd, en 1 muur in de 2e slaapkamer (ik was er uiteindelijk wel klaar mee, dus ben gestopt :P).

Dinsdag een grote bus gehuurd om al ons interieur te verhuizen. 9 uur begonnen, half 2 snachts in bed.. Wat een lange dagen. Maar het was het waard!

De schouw die we 2ehands op de kop getikt hebben was bruin, maar ik vind zelf dat we hem mooi hebben opgeknapt:)

Onze woonkamer voor:
[ [url=m/Sp8J6I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:
[ [url=m/l0SyEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze slaapkamer voor:
[ [url=m/FX0bNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:
[ [url=m/A3LAXM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H7ZCvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben nog steeds benieuwd naar de kleur bruin op de onderste foto
:o

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:48

Ziet er goed uit DrFurieux!!
Ik lees dat jullie in twee dagen alles gedaan hebben, wij zitten nog een beetje met de logistieke planning.. Wij gaan volgende maand verhuizen en willen de gehele benedenverdieping, overloop en twee slaapkamers witten (de muren zijn nu mosgroen, zwart, rood en drie verschillende tinten grijs %) ) . Eigelijk was de planning om eerst over te gaan, en dan in onze vakantie (begin juli) te gaan verven. Maar ik wil liever eerst alles witten en dan pas verhuizen. We hebben 3 dagen de tijd, we krijgen op dinsdag de sleutel van het huis en vrijdagmiddag is de overdracht van ons appartement.

Wat denken jullie, is dit haalbaar?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:52

Als je wat mensen optrommelt en zorgt dat je alles al in huis hebt moet dat denk ik wel lukken.
Gelijk dinsdag na de sleuteloverdracht beginnen, woensdag verder en evt tweede laag waar al gewit is, donderdag alles afmaken (evt 3e laag indien nodig) en beginnen met verhuizen en vrijdagochtend de laatste dingen verhuizen.
Wordt wel flink aanpoten dan maar is denk ik wel haalbaar.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:58

Wat jij schrijft is ook globaal mijn idee.
Ik denk dat de rode muur zeker 2x en misschien wel 3x geverfd moet worden voordat het netjes is. Gelukkig is dat de keukenmuur en is die niet zo groot :D Het huis is trouwens ongeveer 90m2.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:12

Donkere en felle kleuren hebben vaak wel 3 laagjes nodig ja, de rest meestal 2 maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoe goed je verf dekt. :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:25

Zorgen voor goede saus is het halve werk.
Saus van de action bv is prima als je muur al wit is.
Maar om een rode muur wit te krijgen zou ik zeker niet bezuinigen op saus.
Wij hebben in ons hele huis Histor gebruikt. Deze dekt super goed en smeert lekker uit.

en zorg dat je genoeg haalt, ook rollers en kwasten zodat je niet op en neer hoeft naar de bouwmarkt.
Bon bewaren en wat je overhoud kan je weer terug brengen :)
Beter teveel dan te weinig

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:27

Er is een tijdje terug een test gedaan en daarbij kwam, ik dacht, de latex verf van de Hornbach het beste uit de test. Goed smeerbaar, goed dekkend en lager in prijs dan sommige andere A-merken (die ook nog eens minder uit de test kwam).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:34

Ik heb idd voor witte muurverf van de Action gekozen omdat de muren waar dat op komt toch al wit zijn. :)
De real stone wordt Flexa en de gentle peony wordt eigen merk vd interieurwinkel.

Eind vd middag weer naar m'n nieuwe huisje. :D
Even behang trekken en als dat niet lukt dan een behangstomer halen en gelijk de verf ook laten mengen. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:45

Bedankt voor de tips over verf! +:)+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:50

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:55

Wanneer huis leeg is knal je er zo doorheen met verven hoor! En als je beetje goede verf heb die sneldroogt zou je ook nog dezelfde dag 2e laag aan kunnen brengen. Wanneer je klaar bent met alles is begin stuk waarsch wel weer droog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:46

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:49

Wij hebben een tafel van 2.5 die op een hele lichte plek staat maar 1 lichtbron is echt niet voldoende. We hadden er eerst maar 1 boven hangen en nu 2. Ik vind die gamma lamp ook mooi. Je kan ook lampen kopen die je vanaf een muur bevestigt. Lastig hoor dat er maar 1 ophangpunt is. Of een soort stalenbuis ofzo die wat langer is, dat je daar lampen aan kan hangen? Ik ga even voorbeelden zoeken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:50

ClaudiaHS schreef:
DrFurioux schreef:

Onze woonkamer voor:
[ [url=m/Sp8J6I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:
[ [url=m/l0SyEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze slaapkamer voor:
[ [url=m/FX0bNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:
[ [url=m/A3LAXM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H7ZCvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben nog steeds benieuwd naar de kleur bruin op de onderste foto
:o