[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:30

Ik ben wel benieuwd. Maar soms idd vraag je af of mensen wel willen verkopen. Heb in het noorden ook complete bouwvallen gezien met vraagprijzen die voor die regio veel te hoog waren. Al jaren in de verkoop en bijna geen speelruimte. Als je dan ook een dergelijke knullige makelaar treft (het zal je vrkopende makelaar zijn waar je veel voor betaald) dan kun je lang wachten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:34

Het is ook best sneu dat het in werkelijkheid vaak tegen valt.
Wij gingen dat huis bekijken met her oog van de makelaar heeft goede foto's erop, schimmel in de kelder enzo. Maar je niet ziet is dat het praktisch op instorten staat. En ze durven op de site te vermelden dat de woning in goede staat van onderhoud is. Er zullen vast meer mensen tegen dit soort problemen aan lopen.
Nou is deze woning een extreem geval hoor. We zijn nog niets tegen gekomen wat zo slecht was als dit, kwa hoe omschreven is ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:35

het gat wat er tussen de vp en de waarde zit is idd erg groot,
maar niet geschoten is altijd mis ;)
even uitgaand van die 275 , is het een verschil van 36%
ik bood indertijd dik 32 % onder vp
inmiddels zou ik zo een bod neerleggen van bijna 46% onder de vp :+

maar het is iets wat je voor jezelf moet bekijken, wil je de moeite doen van een bod wat naar alle waarschijnlijkheid afgeschoten gaat worden.
of misschien nog eens gaan kijken met de duidelijke mededeling dat je makelaar x mee wil hebben ipv degene die je nu mee had en je verwacht dat ze alle sleutels etc bij hebben

maar uiteindelijk is het echt ene kwestie van , wil je nog wat energie er in stoppen voor de zeer kleine kans dat het iets word, of is het je de moeite niet waard

edit: wat betreft omschrijvingen van woningen en de situatie in realiteit := daar zit nog al eens een gat tussen idd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:38

Op zich valt het nog mee. Ja het oude inrichting van binnen maar bewoonbaar en nog best ok. Wat is er mis met de binnendeuren eigenlijk? Zien er op de foto nog goed uit en zijn mooie paneeldeuren. De plafonds beneden is zachtboard zo te zien, daklijn lijkt ok alleen niet geisoleerd. Overdwars scheur boven? Is idd wel een zorgenkind. Hoogteverschillletje in de vloer voor de keuken zou ik zelf niets aan doen eigenlijk. Ook wegbreken van muur daar is geen must maar een wens.

Electra en staat van kozijnen kan je zo op foto niet zien, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Wel rekening houden met eventueel aanwezig asbest in dakbeschotm schoorsteen, eventueel schimmel oid in draagbalken en vloeren. En er lijkt een lekkage te zijn geweest, zie nare vochtvlekken op de muur zitten. Juist de trap naar buiten achter zou voor mij een struikelblok zijn, dat zit wat vreemd in elkaar,

Zit er bedrijfsbestemming op de woning? Zo ja dat zou de prijs kunnen verklaren. Ja het is een stevige vraagprijs maar gezien de regio en de ruimte die je krijgt is beneden de 300000 wel veel te laag

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:38

Hwbben wij nu met ons nieuwe huis waxmelt. Zou goede staat zijn,bouwkundig rapport op laten stellen. Oude eigenaars gaven ook aan geen gebreken. Heel de vloer blijkt rot te zijn en is meermaals gerepareerd geweest dus oude eigenaars moeten dit geweten hebben..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:39

Nou gezien de makelaar, en dat we naar huis gingen zonder in die schuur te hebben gekeken, dat de makelaar de deur naar het balkon niet open kreeg ook zijn best niet deed, bang dat de deur zou breken denk, mijn vriend lukte het wel. De makelaar was in de bijkeuken gestruikeld door de vloer. Hij was gewoon ook niet voorbereid terwijl wij twee weken ervoor de afspraak al hadden gemaakt met de andere makelaar, die kennelijk op vakantie was, als hij dat gezecht had hadden we natuurlijk een andere afspraak genaakt. Maarja huis is onverkoopbaar voor die prijs en dat weten ze heus. Dus waarom zouden ze hun best doen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:46

karuna schreef:
Op zich valt het nog mee. Ja het oude inrichting van binnen maar bewoonbaar en nog best ok. Wat is er mis met de binnendeuren eigenlijk? Zien er op de foto nog goed uit en zijn mooie paneeldeuren. De plafonds beneden is zachtboard zo te zien, daklijn lijkt ok alleen niet geisoleerd. Overdwars scheur boven? Is idd wel een zorgenkind. Hoogteverschillletje in de vloer voor de keuken zou ik zelf niets aan doen eigenlijk. Ook wegbreken van muur daar is geen must maar een wens.

Electra en staat van kozijnen kan je zo op foto niet zien, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Wel rekening houden met eventueel aanwezig asbest in dakbeschotm schoorsteen, eventueel schimmel oid in draagbalken en vloeren. En er lijkt een lekkage te zijn geweest, zie nare vochtvlekken op de muur zitten. Juist de trap naar buiten achter zou voor mij een struikelblok zijn, dat zit wat vreemd in elkaar,

Zit er bedrijfsbestemming op de woning? Zo ja dat zou de prijs kunnen verklaren. Ja het is een stevige vraagprijs maar gezien de regio en de ruimte die je krijgt is beneden de 300000 wel veel te laag

Nou we gingen door de achterdeur naar binnen, voordeur sleutel had meneer niet bij daar bij de ingang kraakt het al en steen vloog los. Noujah is buiten geen probleem. In de woonkamer is er eigenlijk niks aan de hand alleen het kozijn en die ligt direct op het metselwerk en dat kan er niet zonder risico uit er moeten lagers tussen.
Dan de hoogteverschillen dat zijn er 3 van de keuken naar halletje en van halletje naar bijkeuken en het verschil is hoger dan twee traptreden per verschil dus je gaat letterlijk op je bek.

Elektrischiteit moet er volledig uit en vernieuwd ook de cv ketel.
De badkamer moet naar boven, de vloer daar is hout dus dit moet goed gerealiseerd kunnen worden is een klus.
Het balkon kraakt als je erop loopt niet veilig de deur naar het balkon is gammel, het kozijn net als alle kozijnen rot. Schimmel op meer plekken, buiten brokkeld ook van alles af.

Op de foto,s zijn bij lange na niet alle gebreken te zien.

Het zijltje ligt er ivm lekkage

Er staat op de site dat cv ketel en elektrischiteit aanwezig zijn en dat de staat can onderhoud goed is.
Maar alles moet eruit en de staat zou ik erbarmelijk noemen.

Alles wat we beken moest vervangen de binnendeuren beneden is niks mis trouwens die zijn leuk maar dat zijn de kosten niet. Het huis valt van ellende in elkaar en dat zijn de kosten wel. Op de foto zie je niet hoe het huis is. Wij hadden in gedachte als het is zoals op de foto's dan is het misschien leuk voor 350 tot max 375 we weten natuurlijk wAt de huizen dien en hadden dan nog ruim budget om op te knappen. Maar nu is het het niet waard. Er zit geen bedrijfsbestemming op. Kan er wel komen, maar de loods moet ook nog geïsoleerd e.d.

O ja het was vooral onveilig. Ik ben totaal het balkon gegaan ik ben niet eens op zolder geweest alles en dan ook echt alles kraakt ;) en die scheur daar is er niet maar een van ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-01-17 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:53

Ja dat zijn dingen die je niet ziet op foto. Dan nog helaas gezien de grondprijzen in de regio daar is onder de 300000 eigenlijk te laag, wat je koopt is grond en bouwvergunning voor huis en loods. Al zou ik het er als het zo slecht is niet voor over hebben.

Ben in bad nieuweschans in een verder leuk huis met mega tuin geweest. Dat was brrrr. Was brand geweest en deels opgebouwd later. Ook veel scheuren een binnenmuur dik volschimmel afgedekt met plastic om de losliggende pleister tegen te houden. Balkon/uitloop naar beneden voelde niet stabiel. Eenmaal in de kruipruimte eronder bleek wel waarom.

Deel van draagbalken was afgebrand en ipv die balk te vernieuwen hebben ze gewoon herbouwd op de verbrande balk. Boel rustte op een half afbrokkelend onstabiel geheel. %) brrr. Ben daar snel onder vandaan gegaan en ook makelaar voelde zich niet meer veilig. Die was dus nog niet eerder onder de vloer gedoken. Onbegrijpelijk omdat er al best wat bezichtingen waren geweest. :oo enige dat zou helpen was draagbalken eronder vandaan laten halen. Een buitenzij muur opnieuw optrekken en de hele binnenmuur ook opnieuw maken. Dan zou de boel weer stabiel zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:57

karuna schreef:
Ja dat zijn dingen die je niet ziet op foto. Dan nog helaas gezien de grondprijzen in de regio daar is onder de 300000 eigenlijk te laag, wat je koopt is grond en bouwvergunning voor huis en loods. Al zou ik het er als het zo slecht is niet voor over hebben.

Ja maar bouwgrond is gunstiger dan dit ;)

Een nieuwe grote loods bouwen kost rond de 60000 inclusief isolatie en een huis heb je al gebouwd voor minder dan 100000. En dan heb je iets helemaal naar wens. Het probleem is dat als je een kavel koopt je vaak geen loods mag bouwen van het formaat wat wij zoeken. Dus we zoeken gewoon tot we wat geschikte vinden.

karuna
Drukke kabouter

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:59

Klopt kunt beter beginnen met kale ruimte dan om ouder spul heenwerken of het nu bouwgrond of een tuin is

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:01

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:04

Wij hebben veel gezien inmiddels tussen de 400000 en 550000 maar zo slecht als in Benthuizen nog niet tegengekomen je kunt hier voor dat bedrag wel iets goeds kopen vaak is het net niet wat we zoeken. Maar dit object klopt gewoon niet ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:49

waxmeltsenzo schreef:
Wij hebben veel gezien inmiddels tussen de 400000 en 550000 maar zo slecht als in Benthuizen nog niet tegengekomen je kunt hier voor dat bedrag wel iets goeds kopen vaak is het net niet wat we zoeken. Maar dit object klopt gewoon niet ;)

Hebben jullie ook echt geboden op het huis in Benthuizen? Want soms is het wel de moeite waard om gewoon een bod te doen ook al zegt makelaar dat het geen zin heeft. Dit staat leeg en er zal vast een familie achter zitten die geld willen. Soms heeft dat tot gevolg dat de 1 wel wil verkopen en de ander niet waardoor er toch een gaatje ontstaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:12

MarjanB schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Hebben jullie ook echt geboden op het huis in Benthuizen? Want soms is het wel de moeite waard om gewoon een bod te doen ook al zegt makelaar dat het geen zin heeft. Dit staat leeg en er zal vast een familie achter zitten die geld willen. Soms heeft dat tot gevolg dat de 1 wel wil verkopen en de ander niet waardoor er toch een gaatje ontstaat.

Wij hebben niet echt geboden. En gaan dat ook niet doen ;) mensen die die instelling hebben met zo,n huis daar valt niet mee te onderhandelen. Het huis gaat voor ons niet door anders had ik hem hier niet gedeeld hoor ;) totdat we het zouden hebben. Het ligt ook niet gunstig. Dus het heel de rompslomp niet waard.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:40

Even vraagje hier... Hoe doen jullie het qua financiering nu je maar 101% kan laten financieren? Betekent dat je een hoop eigen geld moet inbrengen als je ook nog eens een (flinke) verbouwing wil doen of niet?

Vraag is niet voor mij persoonlijk, maar vroeg het mij af door die woning "van" waxmeltsenzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:49

Sparen ;)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:02

Wij willen geen torenhoge hypotheeklasten en stoppen er dus eigen geld in :j Overigens wel tot een verantwoord bedrag hoor, we kopen in principe voor 'heel lang', maar je weet maar nooit :D

Hier verloopt het wat stroef, heb er inmiddels een hard hoofd in. De reactie op ons eerste bod was niet eens zo heel gek, we hebben een tegenbod gedaan, maar ze blijft bij haar laatste bod. We willen het huis ontzettend graag, maar haar minimumprijs is voor ons niet realistisch.

We gaan volgende week lekker op vakantie en we moeten misschien maar duimen dat er niemand anders geïnteresseerd raakt, wie weet....over een tijdje.

Aan de ene kant genieten van onze luxepositie dat we geen eigen huis meer hebben, op een heerlijke plek wonen en rustig kunnen kijken voor iets wat echt aansluit bij onze wensen. Aan de andere kant kriebelt het ook enorm :=

Ik ga dat eens rustig analyseren bij een temperatuur van een graad of 30, een prachtige onderwaterwereld en lekker eten en drinken :z :Z

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:06

Uiteraard sparen haha. Maar wij hebben 5 jaar terug bijvoorbeeld een oude woning gekocht, zonder CV, alles oud, enkelglas, etc. Zonder de bouwdepot hadden we nooit dit huis gekocht of kunnen laten verbouwen. Zulke projectjes worden dus nu minder interessant.

Overigens zou ik zelf nooit meer zo'n grote verbouwing willen en gaan we morgen tekenen voor ons droomhuis waar weinig verbouwd hoeft te worden (waar we wel beide badkamers, de vloer beneden willen vervangen en een doorkijk gashaard laten plaatsen :') ).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:17

Wij gaan ook veel eigen geld investeren. Ook omdat we geen torenhoge hypotheek schuld willen.
Vandaar hebben we ook tot nu gewacht met de koop van een huis. Ik ben 33 mijn vrien 32 en we zijn al sinds 2001 samen ;) dus nu moet het ook iets goeds zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:19

Zorgen voor eigen geld en niet boven je budget gaan en sparen voor verbouwingen. Dat is mijn dillema ook. Heb inmiddels best veel spaargeld maar moet door mijn situatie van allimentatie ook veel eigen geld inbrengen anders krijg ik geen hypotheek. Dus weinig ruimte voor verbouwingen. Dus zolang het leefbaar ia zal dat moeten wachten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:37

Cardy schreef:
Even vraagje hier... Hoe doen jullie het qua financiering nu je maar 101% kan laten financieren? Betekent dat je een hoop eigen geld moet inbrengen als je ook nog eens een (flinke) verbouwing wil doen of niet?

Vraag is niet voor mij persoonlijk, maar vroeg het mij af door die woning "van" waxmeltsenzo.

Een bouwdepot

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:39

Of overwaarde van verkoop vorige woning om te verbouwen gebruiken, maar dan moet je niet van tevoren gehuurd hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:51

vonneke schreef:
Cardy schreef:

Een bouwdepot

Ja zo hebben wij het met ons eerste huis ook gedaan. Maar als je dus nu 101% mag financieren, kan je geen bouwdepot erbij financieren via de bank toch?

Charaz schreef:
Of overwaarde van verkoop vorige woning om te verbouwen gebruiken, maar dan moet je niet van tevoren gehuurd hebben.

Hier het geluk dat we ons eerste, huidige, huis zeer goed hebben kunnen verkopen. Maar als starter bijv. heb je dat niet.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:03

Wij hebben inderdaad overwaarde verkoop eigen huis gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:06

Cardy, jawel hoor.

Maar je kunt niet meer alle kosten met je hypotheek mee financieren.

Nu kun je er nog net je kosten koper in kwijt maar de kosten bij de notaris etc zul je uit eigen vermogen moeten betalen.

Voorheen paste dat allemaal in de bijvoorbeeld 102, 103 of 104%