[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:04

Jemig, wat een tegenslagen allemaal, Jolliegirl. Ik duim dat het goedkomt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:08

Ann schreef:
Jemig, wat een tegenslagen allemaal, Jolliegirl. Ik duim dat het goedkomt.

Nogal ja, en het ergste vind ik dat de fout bij de bank ligt momenteel.

Als het onze eigen fout geweest is, doordat we geen adviseur van de bank hebben genomen, dan is het ons eigen pakkie an en mag ik niet klagen...
Nu besparen we 2100 euro en gaat het alsnog, dankzij de bank, helemaal fout nu.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:10

Vervelend jg :(:)

Ik heb vanavond een afspraak bij de hypotheekadviseur. Ik ben benieuwd :D we willen eigelijk zsm weg uit dit huurhuis :o we hebben al een lijstje met huizen die ons erg mooi lijken. We willen het op een vol salaris doen en 2 a 3 dagen van mijn salaris :)

Lisette1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:11

Jezus wat een gedoe Jolliegirl dat is echt vervelend. Tot twee keer toe kwijt raken is wel heel raar.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:15

Waardeloos dat zulke instanties dan je gegevens "kwijt" raken! Mag je niks mailen en het origineel later (al dan niet aangetekend) versturen? Of langs brengen?

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:15

Balen JG, wat een gedoe en tegenslagen. Hier inmiddels de offerte van Florius binnen en gister getekend. Die zijn gelukkig een stuk sneller dan Aegon. Mag ook wel, want 4 december loopt de ontbindende voorwaarde van financiering af en dat komt toch ineens wel heel snel voorbij. Vandaag wordt de woning getaxeerd, dus met een beetje vaart erin maandag of dinsdag groen licht van de geldverstrekker. Al belde de makelaar net met de vraag of wij de sleutel soms hadden, want die konden ze niet vinden... hopen maar dat die gauw boven water komt (wss bij werklui die eea zouden repareren).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:19

Mirjam79 schreef:
Waardeloos dat zulke instanties dan je gegevens "kwijt" raken! Mag je niks mailen en het origineel later (al dan niet aangetekend) versturen? Of langs brengen?

Dit hadden we al gedaan, maar was niet goed, vandaar dus origineel per post.

Vandaag neemt de bank telefonisch contact op met mijn vriend, want alleen HIJ mag de aanvraag doen voor een levensverzekering..
Maarja, meneer rijd in Belgie in de vrachtwagen, dus die heeft simpelweg gewoon geen tijd en geen handen vrij om te bellen... -O-

Joyce: Fijn dat de offerte binnen is!
Wij hebben de offerte inmiddels al 2.5 week binnen.
Dus hou er rekening mee dat het ook wel eens langer kan duren. Zorg dat de juiste naam op het taxatieraport staat(Naam van de koper dus) en zorg dat je verder alles op orde hebt.
En hoop dat ze de sleutel snel vinden!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:32

Net een mailtje van mijn collega-adviseur, hypotheek is volledig geaccepteerd, nu de notaris bellen wanneer ik kan passeren. Twee weken geleden eerste gesprek gehad en nu de boel al volledig geaccepteerd :D Hoppa! *\o/*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:36

Dat is fijn nieuws, Berdien!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:31

Gefeliciteerd Berdien!!

Onze afspraak staat vast op 20 december gaan we naar de notaris! Lekker snel :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:32

Berdien schreef:
Net een mailtje van mijn collega-adviseur, hypotheek is volledig geaccepteerd, nu de notaris bellen wanneer ik kan passeren. Twee weken geleden eerste gesprek gehad en nu de boel al volledig geaccepteerd :D Hoppa! *\o/*

Zodan! Dat is echt flink rap! :D
Gefeliciteerd!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:45

Lekker he? Ben er zo blij mee! Net notaris gebeld en we gaan 12 december passeren. Dan is er precies een maand overheen gegaan na het eerste gesprek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:06

Gefeliciteerd Berdien!

Ik heb een huurhuisje aangeboden gekregen :D , nu nog bezichtiging met oude huurder plannen (die er nu nog in zit tot 2 december) en 4 december gesprek erover :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:18

Wij zijn gisteren naar de startersavond geweest, was heel nuttig. We zijn echt noobs op huizengebied :+ Wat we wel weten is dat we voorlopig even blijven huren waarschijnlijk, aangezien we mogelijk maar kort op een plek blijven.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:22

Balen JG

Gefeliciteerd Berdien

Kreeg net een raar telefoontje.
Wij hebben gewoon een zelfgemaakt bord in de tuin staan dat ons huis te koop staat met mijn nummer.
2 huizen verderop staat/stond ook een huis te koop via de makelaar.
Die makelaar belde op naar mij om te vertellen dat het huis van 2 deuren verderop verkocht was en ze hadden nog 2 mensen in hun bestand zitten die ook interesse hadden in zo'n huis.
Ze vroeg de vraagprijs aan mij en die heb ik netjes gemeld.
Ze wilde die mensen wel langs sturen maar alleen als ik dan ff 2500 euro naar hun kantoor over wilde maken.
Ik dacht het niet want ik wil het zo zonder makelaar proberen te verkopen en mocht het over een aantal weken nog niks te hebben opgeleverd aan reacties dan schakel ik pas een makelaar in.

Die makelaar zat heel de tijd dat ik een flinke prijs vroeg maar ze hebben niet in de gaten dat wij als enigste in dit rijtje een garage hebben!!!

Nu maar hopen dat de mensen die bij 2 deuren verderop zijn gaan kijken mijn telefoonnummer hebben opgeschreven en bellen voor info.

We wachten maar af.
Maar ik vond het wel leuk dat die makelaar dan toch aan mij dacht.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:12

lovemyhorse1, ik denk dat de makelaar ook aan zichzelf dacht. Ze heeft al mensen die geïnteresseerd zijn en kan aan jou én aan hen verdienen als zij jullie huis kan verkopen. :+ Maar dat is hoe ik het zie.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:08

Ik ben op huizenjacht, nu viel mijn oog op dit huis, maar kreeg van vrienden het advies om geen huis uit de jaren '40 te kopen, omdat je dan altijd wel mankementen tegenkomt. Mag ik jullie mening vragen?

http://www.funda.nl/koop/rijsbergen/hui ... rstraat-3/

Het interieur is wel mijn smaak en zo'n grote tuin vind ik ook wel fijn. Ook is het huis niet te groot, ik ben toch maar alleen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:54

Ankie2011,gaaf zo'n huis!!!
Ik vind dat wel schattig zo'n huis.
Ik kan je alleen geen mening geven over mankementen omdat wij nooit zo'n oud huis hebben gehad.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:55

Ann,dat dacht ik ook.
Ze willen gewoon aan mij verdienen maar ik wil ons huis zo proberen te verkopen.
Kan later alsnog een makelaar inschakelen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:48

Nou na alle perikelen ben ik weer van de woningmarkt af. De inschattingen van de makelaar over de opbrengst van mijn huidige huis vielen zo tegen dat ik het niet financieel meer verantwoord vind. Heel jammer, want vond het andere huis echt helemaal super, maar ik moet wel reeel blijven. Ik blijf dus zitten waar ik zit en ga in mijn huidige huis verbouwen en mijn hypotheek wat aflossen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:49

Welk huisje had je in je hoofd manic? Klinkt wel als een verstandige beslissing!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:50

Wil ik je wel PBen, maar ik zet het liever niet hier neer.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:57

Pb-tje gehad! Thnx! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:02

Ankie2011 schreef:
Ik ben op huizenjacht, nu viel mijn oog op dit huis, maar kreeg van vrienden het advies om geen huis uit de jaren '40 te kopen, omdat je dan altijd wel mankementen tegenkomt. Mag ik jullie mening vragen?

http://www.funda.nl/koop/rijsbergen/hui ... rstraat-3/

Het interieur is wel mijn smaak en zo'n grote tuin vind ik ook wel fijn. Ook is het huis niet te groot, ik ben toch maar alleen.

wij zijn nu bij twee huizen wezen kijken uit die tijd, 1 daarvan met bouwkundige.
op zich niks mis mee, maar!
huizen uit de jaren veertig zijn sowieso huizen van net na de oorlog , want tijdens de oorlog werd er niet bar veel gebouwd en na de oorlog moest er ontzettend veel gebouwd worden om een flink te kort ana woningen op te lossen.
het kan dus zijn dat huizen van niet de beste kwaliteit materialen zijn gebouwd, en de afwerking is vaak vooral simpel en functioneel ipv mooi, geweldig en strak.

als je een huis koopt uit die tijd wat nog niet up to date is , heb je er een gruwelijke bak werk aan , maar als het netjes gerenoveerd is, kan het echt iets moois zijn.
als ik de foto's bekijk, ziet het er erg modern en netjes uit aan de binnenkant, lees dat het dubbel glas heeft, dak isolatie etc , aanbouw (bijna noodzakelijk bij veel huizen ivm beperkte vloeropp) is ook aanwezig en die is ook netjes geisoleerd volgens de info.
het enige waar ik wel aan moet denken is isolatie naar de buren toe , is die aanwezig of niet?
huizen uit die tijd kunnen nogal gehorig zijn, jaren 50 ook trouwens, als ik bij mijn ouders boven in de slaapkamer op een stoel zit met mijn voet te wiebelen/wippen, dan hoor je dat beneden.
de kinderen van de buren die de trap op en af galopperen , dat hoor je erg goed...dat kun je deels ondervangen met voorzetwanden met isolatie, dat is dus iets wat je in je achterhoofd kunt houden bij een bezichtiging, of dat hier iets aan is gedaan of niet.

ik raad wel aan om als je gaat kijken bij zo'n huis , ook een tweede bezichtiging te doen met een bouwkundige er bij, die zien zo ontzettend veel meer dan wij als "leken" (heb al aardig wat huizen gezien in allerlei staten, zie een hoop, maar onze bouwkundige ziet nog drie keer meer daar boven op)

maar ik zeg, ga vooral kijken als het huis je aanspreekt, wees alleen kritisch en neem als het huis op het eerste gezicht een ja is, de tweede keer een bouwkundige mee voor dat je een bod doet .

toevoeging, vraag bij dit soort huizen ook na of de buitenriolering al vervangen is, als je dit moet laten doen kan het ook nog aardig oplopen (zelf doen kan ook hoor , als je een beetje handig bent, maar wel een beste klus)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-11-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:03

@lovemyhorse: ik had geprobeerd er een dealtje uit te halen. Als blijkt dat zijn 1 van zijn "klanten" jouw huis koopt krijgt hij 500 euro ofzo. Maar pas nadat alles is geregeld natuurlijk :D