Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:16

Bij ons komt die van de AH op zaterdagochtend, 1 deel folders op zaterdagavond (nettorama, MCD, plus) en het andere deel van de folders op maandag (aldi, Emté, kruidvat, hema etc).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:24

meestal zaterdag, soms maandag of dinsdag pas.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:28

Wij krijgen geen folders. Bij mijn ouders komen ze standaard pas op dinsdag :=

Wel snotverdikkie mijn perziken zijn bijna allemaal geheel beschimmeld. Had ze vrijdag pas gekocht! Heb er welgeteld 2 van gegeten, nu 2 mee naar het werk en de rest heb ik in de afvalbak gedeponeerd. Zonde...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:56

Hier komt de Ah ook op zaterdag, de rest volgens mij maandag of dinsdag. Weet het eigk niet eens precies :+

Zonde Paulien! Mijn perzikmen hadden dat deze keer ook, echt stom!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:09

Rampshellie schreef:
Ik heb net lekker de aardbeestjes bij de C1000 gehaald, met eierkoeken :). Die combi is zo lekker :P.

Ik heb net ook 2 bakjes gehaald, ik ga ze invriezen zodat ik ze kan gebruiken in smoothies etc..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:12

Aardbeien lust ik wel, aardbeestjes echter....

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:00

Ik volg even vanaf volgende week woon ik samen dan ga ik ook bezuinigen :P

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:17

Plien91 schreef:
Wij krijgen geen folders. Bij mijn ouders komen ze standaard pas op dinsdag :=

Wel snotverdikkie mijn perziken zijn bijna allemaal geheel beschimmeld. Had ze vrijdag pas gekocht! Heb er welgeteld 2 van gegeten, nu 2 mee naar het werk en de rest heb ik in de afvalbak gedeponeerd. Zonde...

Heb je ze bij de winkel gehaald? Dan zou ik dat daar gewoon even zeggen. Grote kans dat je bij de volgende boodschappen met korting fruit mee kan nemen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:03

Oke bij jullie krantjes ook wel echt ook wat later dus :) .
Vanavond bij de AH even mijn yogurt/melk/fruit/havermout/beschuit gehaald omdat het echt op was en ik te laat was voor de Lidl. Was 10.50,- kwijt. Als ik kijk naar wat ik komende week allemaal ga doen heb ik genoeg aan wat ik in huis heb verder nog. Wil alleen nog wat rauwkost halen :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:56

Jeetje, dat is toch nog aardig aan de prijs voor wat je gehaald hebt. Oké, fruit is duur, maar de rest kost geen drol. Wel netjes dat je voor die prijs deze week zo goed als klaar bent.
Ik heb deze week niet echt een duidelijk overzicht van wat ik uit heb gegeven, omdat ik een deel van de boodschappen voor deze week vorige week al heb gedaan. Vorige week ben ik dus over mijn budget gegaan, maar deze week blijf ik er onder. Gemiddeld zit ik denk ik aardig rond mijn budget en daarvoor heb ik aardig wat groente in kunnen vriezen. Ik heb namelijk een hele bloemkool en spitskool gekocht, waar ik beide toch zeker vier keer van kan eten. Verder heb ik een zak sperziebonen en een half brood in de diepvries gestopt. Samen met de vegetarische aanbiedingen die ik nog heb liggen kan ik dus nog wel even vooruit. En dat terwijl ik een heel goedkope maand tegemoet ga, want vanaf zaterdag zit ik vier weken bij mijn ouders thuis. Zal qua overige kosten trouwens wel een relatief dure maand worden met dagjes weg, maar hé... dat kan dan weer van het geld dat ik anders aan boodschappen kwijt zou zijn. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:05

Ik heb een net mandarijnen, 1,5e kilo appels en een paar kiwi's, 2 liter yogurt, 2 liter melk en idd havermout/beschuit kost niks. Fruit vind ik sowieso duur altijd en bij lidl niet veel goedkoper/beter eruit zien, kan hier wel een weekje mee vooruit.

Fijn dat je zo goedkoop uit bent komende weken. Jun he daar dat mooi voor gebruiken! Doe jij zo vaak met bv een bloemkool? Ik eet zelf 200 gr vaak minimaal dus dan isie na 2/3 x wel echt op :) wat heb jij voor leuks gepland?
Ik heb elke keer ook steeds wat geld over uit m'n envelopjes, volgende maand een dure maand, een festival weekend, uit eten, een keer stappen en nog 2 andere festivals voor 1 dag gepland. Ga niet op vaksntie dus mocht het van mezelf. Besloten iig 1 maand nu m'n geld wat op m'n spaarrekening zou gaan daarvoor apart te leggen en ook mooi geld wat ik over heb van deze maand kan daarbij :) ! Als ik m'n voorraadje beetje ga leeg eten en verder niet te uitgebreid kan ik denk ik ipv geplande 35,- best voor 15,- klaar zijn dus kan t overige daar ook mooi bij :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:53

Je hebt flink wat fruit ingeslagen voor die prijs dus. Op zich vallen de kosten dan nog wel mee.
Je koopt trouwens wel kleine bloemkool, als je er maar twee à drie keer van kunt eten. Want ik eet ook zo'n 200 gram groenten per maaltijd, maar dan nog eet ik makkelijk vier keer van die bloemkool. Het ding woog bijna een kilo! Zelfde verhaal voor de spitskool, die heb ik ook in vieren gedeeld en ingevroren. Zo hoef ik na de vakantie niet gelijk een vermogen uit te geven om mijn voorraden weer aan te vullen.

Slim bekeken om het geld dat je wekelijks overhoud op te sparen voor leuke uitjes! Je gaat trouwens wel een leuke maand tegemoet. Weliswaar wat duurder, maar als het er vanaf kan mag dat af en toe best een keer. Zelf heb ik weinig concrete plannen voor de komende weken. Aanstaande maandag ga ik met een vriendin een dag naar een stad in Nederland. Als je nog suggesties hebt... ;) Verder zie ik het wel, maar ik ga in elk geval niet voor langere tijd weg, daar heb ik het geld op dit moment niet voor. Over een half jaar hopelijk weer, als ik afgestudeerd ben. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:49

Een leuke stad? Je komt uit groningen gok ik zo ff snel(Grunn?)? Ik vind Maastricht/Utrecht gezellig. Maar geloof dat het maandag mooi weer word, laatst dagje Amsterdam gedaan en eind vd middag de trein naar zandvoort aan zee (direct op het strand). Was echt perfect. Weet niet hoelang je wilt treinen natuurlijk.
Ja precies voor dat geld valt het wel mee :) Ik eet trouwens nooit bloemkool, ik moest aan een iets grotre brocolli denken aan formaat. Eet zelf namelijk als ik los groente heb ook minimaal 200gr.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:03

Hier liggen de folders altijd op vrijdag of zaterdag voor de deur.. Iemand in de flat loopt schijnbaar folders.> Maar wij krijgen nooit was.. Dus pak altijd een pakket weg zodra het daar ligt, zoals de meeste.. Want tegenwoordig laat ze dus standaard 3 stapels liggen.. :')

Die van de AH krijgen wij niet, maar kijk ik altijd op mijn mobiel. Net zoals de Hoogvliet krijgen we ook nooit. Maar omdat ik daar werk kijk ik altijd in de map wat de aanbiedingen in de nieuwe week zijn :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:17

Van een broccoli kan ik inderdaad ook maar twee keer eten, dus als je het daarmee vergelijkt kan ik me de verbazing voorstellen. Al heb ik vandaag ook wel flink wat groente op, ik zit er nog vol van. Ik had visite en beloofd om een soortement van rijsttafel klaar te maken, dus heb gadogado gemaakt met drie verschillende groenten en van alledrie ook niet heel zuinig. :o Was wel heel lekker trouwens en eigenlijk best budget.
Grunn is inderdaad Groningen, dus Maastricht is mij voor één dagje toch echt iets te ver. Zeker omdat we afhankelijk zijn van het OV. Amsterdam zijn we beiden al vaker geweest. We willen echt eens iets anders, maar richting kust is misschien wel wat. :)

Ik krijg nooit folders in de bus, want ik heb een nee-nee sticker op de brievenbus. Scheelt een heleboel nodeloze post en oud papier en dankzij het internet ben ik toch van de aanbiedingen op de hoogte. Wat mij betreft ideaal.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:24

Wij hebben hier uiteindelijk toch nog een redelijk goedkope week kwa boodschappen (gezin met twee volwassene en drie kinderen, waarvan 1 borstvoeding krijgt). We eten twee dagen uit de vriezer en voorraad en één dag eten we bij onze oma BBQ. Uiteindelijk dus voor 4 dagen boodschappen moeten halen.

Ons weekmenu was:
ma aardappelen met groente, vlees en een sausje
di lasagna met groente en salade
wo aardappelen met groente en vlees
do kip siam
vr aardappelbolletjes met rosti rondjes, groente en vlees
za babi ketjap met nasi goreng
zo bbq (uit eten)

mijn boodschappenbedrag was deze week €38,58. Dat is inclusief bier (voor visite, wij drinken geen alcohol) en rose (ook visite) en een klein beetje luxe (10 ham/kaas croissantjes voor 3 euro op de markt voor manlief) en een bakje tartaar voor mij. Lang leve de voorraadkast en vriezer :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:33

Yes volgende week de dagkaarten voor 17,- bij de NS! Zat er al op te wachten. Heb die sowieso 2 nodig, gaan 1x met de auto en de andere 2 kan ik misschien meereizen met vriendinnetje op haar voordeelpas maar anders heb ik er 4 nodig :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:44

Dat zijn fijne prijzen Chantal!

Gisteren boodschappen gedaan voor volgende week, was 22,87 euro kwijt en had veel meer gekocht dan mijn lijstje :+ (Boodschappen doen op een lege maag is geen goed idee :+ )
Had 2 soorten ijs, 2 foccaciabroden, kruidenkaas, pijnboompitjes en koekjes extra meegenomen.

Nu alleen morgen nog brood, 4 bananen, prei, taugé, filet american, broodbeleg en uien kopen, dus denk voor max 35 wel klaar te zijn voor komende week :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:52

Ik hoef de komende weken de aanbiedingen helemaal niet te checken. :oo Volgens mij wordt dat afkicken voor mij. Tegenwoordig kijk ik 's maandags al weer uit naar het einde van de week wanneer ik de aanbiedingen weer door kan nemen om mijn boodschappenlijstje vast te stellen. :o

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:01

Weet iemand toevallig waar ik oesters kan halen?

Zag dat ze voorheen ook bij de lidl waren, weet niet of ze daar nu nog steeds zijn?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:05

Volgens mij heeft de Lidl ze niet (meer) in het assortiment.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:42

Halen jullie ook friet ed bij de Lidl? Is dat goed te eten?

En producten voor jullie verzorging als creme, shampoo ed? En brood?

Pastasaus is in ieder geval goed te eten. Kipfilet ook vind ik!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:46

Zo ga me ook hier melden nu verder morgen ga ik samenwonen :P
Vandaag boodschappen gedaan met mijn schoonmoeder heb voor 81! euro gekregen dus ook wasmiddel enzovoort. Hopelijk nu meer dan een week er mee doen met het eten :P

Voor de informatie we hadden helemaal niks. alleen schoonmaak spullen :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:13

wbt producten van de Lidl. Ik denk dat je gewoon alles eens moet proberen en als het niks is kun je altijd nog ergens anders erheen. Ik vind bv de crackers van de Aldi echt heerlijk en ga daar speciaal voor naartoe. Fruit haal ik liever bij de AH.

Brood koop ik zelf het liefst bij de AH. Vind dat toch net lekkerder. Maargoed genoeg mensen die het AH brood niet te eten vinden en alleen brood vd bakker willen. Friet is prima bij Lidl. Vind de kaassoufles bv ook echt prima daar. Groente/vlees/vleeswaren/zuivel/koejes/chips vind ik ook echt wel lekker daar. Qua verzorging/huishouden haal ik bij Lidl mijn wattenschijfjes, vuilniszakken, was verzachter, afwasmiddel, toiletpapier/keukenrol. Shampoo enzo koop ik allemaal in de 1+1 gratis en heb dan liever het echte bekende merk.
Drinken vind ik wel wat tegenvallen bij de Lidl. (bv fruitdranken/ijsthee/ en het formaat van de flessen fris).

Iloveiswan logisch dat je dan op dat bedrag uit komt als je nog helemaal niks hebt!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:27

Iloveswan: ik vind dat een net bedrag voor een eerste keer boodschappen! Volgens mij waren wij toen zeker €125 kwijt met alle kruiden etc.

Chantal dat is netjes zo weinig geld met nog extra boodschappen erbij :D