[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:26

Vandaag bij de winkel geweest, daar niet fijn geholpen. Thuis m'n provider gebeld om nogmaals advies te vragen en een klacht in te dienen over de medewerker in de winkel. Uiteindelijk Apple gebeld en daar fijn geholpen! Hardware valt binnen m'n garantie, dus toestel wordt binnen 4 werkdagen opgehaald voor reparatie en binnen 10 werkdagen daarna komt hij/een nieuw toestel terug.

Zo'n ding gekocht waarmee ik m'n nano simkaart kan gebruiken in m'n iPhone 4.. Is m'n iPhone 4 met geen mogelijkheid meer open te krijgen. ^)
Nu komt vriendin vanavond een Blackberry brengen zodat ik iig nog kan appen enzo. :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:29

mOamm schreef:
Oke dan is het het proberen wel waard dus. Mijn vriend heeft het zelf ook gedaan bij zij eigen dus hij mag t proberen straks. Nu me nieuwe sim er in gedaan en reservekopie er opgezet dus kan er al al veel mee via wifi. Alleen telefoonnummer nog maar niet geconfigureerd bij whatsapp, straks werkt t niet meer op me oude telefoon. M'n nummer wordt 10 december overgezet.

Gewoon voor een maandje bij de Primafoon nog even een nanosim halen?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:30

Maandag een witte iPhone 5C gehaald, super blij mee!! :D
Hij lijkt heel erg op de 3 qua hoe die in de hand ligt, veel fijner dan die hoekige 4 en 5S !

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:18

Sorry dat ik zo kom binnen vallen..

Ik heb sinds gisteren problemen met mij Iphone 4S

Hij laad niet meer op, Een voorkomend probleem wat ik via Google heb gelezen.
Ik heb meerdere malen de Iphone laten resetten, wat niet mag baten. Hij heeft de hele nacht aan de lader gelegen, en toch blijft hij leeg.
De DFU geeft een foutcode aan (4005). Dat wilt dus ook niet lukken.

Ik heb geprobeerd via Google naar andere dingen te zoeken om hem te laten resetten of te kijken zodat hij alsnog weer oplaad. Maar ik kom er voor geen mogelijkheid uit. Via Bokt heb ik ook gezocht en wordt aangegeven DFU te proberen, maar dit heb ik meerdere malen geprobeerd..

Wat kan ik nog doen ? Of is het nu uitzoeken om hem evt ergens te laten repareren ? Hij valt niet onder garantie, en zal hem dus dan volledig moeten vergoeden..

Wie kan mij helpen ?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:42

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar wat vinden jullie leuke spelletjes?
Ik heb nu: Candy Crush, Sonic Dash en Lep's World 3.

Mogen wel spelletjes zijn waar je even bezig mee bent, maakt niet uit van welke categorie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:54

Ik heb ook weer een vraag. Mijn moeder wil graag een smartphone... En dan het liefst een iphone. Daarvan weet ik goed hoe hij werkt, en dan kan ik haar helpen met dingen enzo...
Ik heb sinds drie jaar een Iphone 4, met abonnement wat gewoon vrolijk doorloopt met onbeperkt internet. Ik wil graag de 4 houden, want ik vind de 5 eigenlijk te groot (en te duur).
Maar hoe lang gaat de 4 ongeveer nog mee qua updates? Ik zat zelf te denken om een nieuw abonnement af te sluiten met een iphone 4 (en dan even een passend abonnement voor mezelf uitzoeken). En die nieuwe 4 dan aan mijn moeder te geven (hoef ik niet alles opnieuw in te stellen ;) ).

Maar op een gegeven moment kunnen de iphones de updates niet meer aan toch? Is het mogelijk een inschatting te maken van hoe lang dat nog duurt voor de 4?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:59

Ik zou dan toch voor de 4s gaan, die is net wat beter en wordt nog verkocht bij Apple zelf dus zullen er nog wel wat updates voor komen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:07

Ik zou dan eerder voor de 4s gaan denk dat de 4 geen ios8 meer gaat krijgen namelijk.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:24

Ok, dat is wel balen, want dat houd in dat mijn 4 over een tijdje dus sowieso "niets meer waard is".
Ik zal eens kijken of ik kan vinden wat het verschil is tussen de 4s en 5. Wat ze kunnen en qua prijs. Want het is dan zonde als ik nu investeer in een 4 die niet zo lang meer mee kan, en dan moet ik over een tijdje dus alsnog een nieuwe iphone...

Edit: WTF!!! Voor een abonnement met iphone 5 betaal ik 44 euro per maand en moet ik ook nog een 300 euro neerleggen voor het toestel... Echt niet!
Dat is dan Tmobile, maar daar ben ik heel tevreden over, dus daar wil ik graag bij blijven.... Nou ja, maar even verder shoppen dan ;) .

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:28

Ik ben nu blij met mijn Iphone 4, maar als ik mijn abbo in Juni mag verlengen en ik krijg er een ander toestel bij, dan kies ik voor de 5 denk ik.

*Edit*

Als ik nu een 2 jarig abonnement afsluit bij Tele2 heb ik voor €38,- per maand 300 belminuten/smsjes en 1500 mb én ik hoef niks voor de witte Iphone 5 16gb te betalen.

Dit is een aanbieding via studentmobiel.nl (hier heb ik vorig jaar ook mijn Vodafone abbo laten afsluiten).
Aanbieding geld tot 30 november.
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 14-11-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:36

Dat was ook mijn plan, maar ik moet dus rete veel bij betalen voor de telefoon zelf... Ik wil mijn moeder best aan een smartphone helpen, maar dit vind ik een beetje te gek...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:37

Anders huppel ik morgen wel even langs de winkel om daar te vragen of ze iets voor me kunnen betekenen. Ik ben al best lang klant daar...
Even de aanbiedingen van andere providers bekijken, en dan vragen of ze me tegemoed kunnen komen...
Voor 300 euro plus een peperduur abonnement kan ik net zo goed 'wat' geld erbij leggen en gewoon een losse iphone kopen ;) .

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:58

Tis niet dat de 4 niks meer waard is maar je krijgt of kunt problemen krijgen met apps.
Verder zal ios8 pas rond september komen verwacht ik net als ios6 en 7 dus je heb nog even de tijd.
En 5 zal ook weinig/niet meer verkocht worden omdat de 5c ervoor in de plaats is gekomen.
Enkele zullen hem nog wel hebben of leveren vanuit bestaande voorraad vermoed ik.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:01

En de iPhone 4 is dan nog wel gewoon goed te gebruiken hoor, ik heb tenslotte ook nog steeds mijn 3GS van 4,5 jaar oud als primair toestel. Hij draait misschien niet op iOS 7, maar hij werkt nog prima. :+:

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:12

rOcky_lofz schreef:
Sorry dat ik zo kom binnen vallen..

Ik heb sinds gisteren problemen met mij Iphone 4S

Hij laad niet meer op, Een voorkomend probleem wat ik via Google heb gelezen.
Ik heb meerdere malen de Iphone laten resetten, wat niet mag baten. Hij heeft de hele nacht aan de lader gelegen, en toch blijft hij leeg.
De DFU geeft een foutcode aan (4005). Dat wilt dus ook niet lukken.

Ik heb geprobeerd via Google naar andere dingen te zoeken om hem te laten resetten of te kijken zodat hij alsnog weer oplaad. Maar ik kom er voor geen mogelijkheid uit. Via Bokt heb ik ook gezocht en wordt aangegeven DFU te proberen, maar dit heb ik meerdere malen geprobeerd..

Wat kan ik nog doen ? Of is het nu uitzoeken om hem evt ergens te laten repareren ? Hij valt niet onder garantie, en zal hem dus dan volledig moeten vergoeden..

Wie kan mij helpen ?

Ik quote mijzelf even aangezien ik hem niet meer kan veranderen.

Ik heb contact gehad met Apple, het enige wat ik kan doen is ter reparatie opsturen en dit kost mij €211,-( bij Apple) dan wordt hij helemaal gereviseerd.
Ik kan uitzoeken of ik recht heb op een claim bij consumentenrecht, en moet ik uitzoeken via Vodafone

Iphone ben ik ongeveer 5-10 werkdagen kwijt..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:14

Ik zal eens bij kennissen gaan informeren of iemand een iphone over heeft. dan kan mijn moeder hem een tijdje gebruiken (een oud toestel is dan goed genoeg) om te kijken of het hebben van een smartphone echt meerwaarde heeft voor haar. Ze is veel thuis en daar heeft ze toch haar laptop. Chatten met ons doet ze via facebook en dat gaat ook goed.
Voor zoveel geld wil ik weten of het wel zin heeft...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:16

Rocky hoe oud is je toestel?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:17

Kido schreef:

1.5 jaar

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:38

Als het buiten de garantie valt zou ik gewoon naar een lokale reparateur gaan. Google maar eens, die zijn er vast wel. Die kunnen je dan in ieder geval vertellen of het zo te fixen is of niet.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:28

rOcky_lofz schreef:
Kido schreef:

1.5 jaar

Dan raad ik je aan het via je provider te doen je heb recht op 2 jaar!
Dus bellen of naar de winkel gaan en laten opsturen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:24

Precies, terug naar je verkooppunt! Eerste jaar is garantie van Apple+verkoper, 2e jaar alleen verkoper. Je hebt dus alleen maar 2 jaar bij Apple zelf als je je toestel via de website of de Apple Store Amsterdam hebt gekocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:39

eilleen333 schreef:
Ik zal eens bij kennissen gaan informeren of iemand een iphone over heeft. dan kan mijn moeder hem een tijdje gebruiken (een oud toestel is dan goed genoeg) om te kijken of het hebben van een smartphone echt meerwaarde heeft voor haar. Ze is veel thuis en daar heeft ze toch haar laptop. Chatten met ons doet ze via facebook en dat gaat ook goed.

Ik weet niet welke omgeving je woont en of je er 1 zou willen kopen. Maar ik krijg binnenkort m'n nieuwe dus verkoop m'n 4 :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:21

iPhone is vandaag al opgehaald! :wow:
Super snel!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:10

maroescha schreef:
eilleen333 schreef:

Ik weet niet welke omgeving je woont en of je er 1 zou willen kopen. Maar ik krijg binnenkort m'n nieuwe dus verkoop m'n 4 :)

Ik woon in Zwolle, maar reis regelmatig naar Utrecht, dus alles in omgeving Zwolle/ Utrecht is een goede optie. Verder weg evt ook wel als de prijs aantrekkelijk is en het toestel niets mankeert :) .
Wat voor prijs heb je dan ongeveer in gedachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:03

Ah ik woon ook in Zwolle. Prijs moet k me nog een over buigen wat ze tegenwoordig voor een werkende, maar met barst (onder in scherm) geen last van! Betalen