E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:22

Ik heb de Pocketbook Lux 3.
E-inkt weet ik niet, maar weet eigenlijk ook niet wat dat precies inhoudt :+, achtergrondverlichting zit erop en is aan te passen, epub kun je er gewoon gelijk op lezen, je hoeft niets te installeren, alleen te knippen en te plakken of te verslepen. Ook mobi en pdf kan erop gelezen worden (volgens mij nog wel meer, maar ik heb vooralsnog alleen ervaring met die 3). Ik had 'm in de aanbieding voor 129€. Hoesjes zijn ook vrij goed verkrijgbaar in online winkels.

Ik ben er MEGA blij mee, idd omdat ik dat touch ook niet zo fijn vindt. Enige nadeel wat ik so far heb kunnen ontdekken is dat-ie iets minder scherp is dan een Kobo en dat-ie wat trager is. Maar zonder te vergelijken met een andere ereader ernaast, zijn dat geen dingen die ontzettend opvallen ofzo.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:27

Sony maakt voor zover ik weet geen e-readers meer, ik meen dat de softwarematige ondersteuning door Kobo was overgenomen. Verder heb ik geen tips voor een e-reader die aan deze wensen voldoet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:55

Coby schreef:
Het bespreken van illegaal downloaden via peers of het bespreken van het delen van een dropboxaccount is op Bokt niet toegestaan. Vandaar ook het uitdrukkelijke verzoek om hierop te letten. Dank voor het melden alvast in het topic Jorinda!
Hierbij een link waar alles wordt uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Downloaden

Dat dropboxaccount kan prima gevuld zijn met legaal aangeschafte boeken, dus waarom zou daar niet over gesproken mogen worden?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:45

Goof schreef:
Dat dropboxaccount kan prima gevuld zijn met legaal aangeschafte boeken, dus waarom zou daar niet over gesproken mogen worden?

Omdat toegang verlenen tot auteursrechtelijk beschermd materiaal niet legaal is, hoe legaal die boeken ook aangeschaft zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:01

Ik blijf het maar een raar iets vinden. Als ik een leuk boek heb, gaat-ie ook van hand tot hand tot iedereen 'm gelezen heeft en ik 'm jaar later terug krijg. En omdat het nu om digitale bestanden gaat, mag het ineens niet meer :?. No offense to bokt hoor, gewoon in het algemeen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:54

Daar mag je inderdaad van vinden wat je wil, maar in verband met de mogelijke juridische consequenties van het bieden van een platform voor illegale downloads (dikke boetes) is Bokt toch niet de plaats om het daar uitgebreid over te hebben.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:59

Seltje schreef:
Vraagje voor mijn vriend.

Hij krijgt voor kerst van mij een nieuwe e-reader, maar vindt mijn kobo Aura maar niets, hij houdt echt niet van het touch-screen...

Dus ik zoek een e-reader met e-inkt scherm, interne schermverlichting, knoppen en bij voorkeur ook de mogelijkheid om epub's te kunnen lezen zonder veel omzettingsgedoe. Budget maakt niet echt uit. Wie heeft de tip?

Tolino ?? Leest epub probleemloos. Te koop bij o.m. Broese boeken winkels. Is wel touchscreen maar dat zijn ze bijna allemaal. Ingebouwd licht, omslaan ook dmv tikken op de achterkant en is waterdicht.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:51

Ik ben voor mijn vriend alvast opzoek naar een kerstkadootje, hij wil graag een e-reader.
Ik heb er totaal geen verstand van en er zijn er zoveel -O-

Wie heeft goeie ervaringen met welke e-reader? Hij wil het voornamelijk gebruiken voor het slapen gaan even wat pagina's lezen in bed. Het moet dus niet zo zijn, zoals bij een tablet, dat je van dat felle licht hebt. Volgens mij zijn er ook e-readers waarvan de "pagina' s" gewoon een boekkleur hebben, of hebben ze dit allemaal?

Wie heeft goeie tips voor mij? Prijs is niet echt belangrijk.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:12

E-ink schermen en een aanpasbaar frontlight - als het vooral voor 's avonds is dan is een ingebouwd nachtfilter (blauw licht filter) wellicht ook prettig erbij, maar dat is alleen in de nieuwste e-readers ingebouwd geloof ik.

Ik heb de kobo glo hd en die bevalt me erg goed. Ik heb geen ingebouwd blauw licht filter, maar als ik de frontlight 's avonds maar op 2 of 3 zet dan kan ik heel rustig lezen (in het donker ook gewoon) zonder vermoeide ogen te krijgen. De pagina's zijn met een lage verlichting door het e-ink scherm dan ook behoorlijk vergelijkbaar aan een gewoon boek.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:07

Ook hier de kobo glo (alleen niet de HD variant)
Lees iedere avond in bed, schermverlichting op laagste stand en dan is het super rustig voor je ogen en m'n vriend heeft geen last van het licht ;)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:09

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens google-en op de kobo glo

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:33

Hier een tolino gebruiker. Ook een hele fijne.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:17

Even dit topic weer nieuw leven inblazen :D

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een nieuwe e-reader, ze is digibeet dus boeken er op zetten en beheren moet eenvoudig te doen zijn zonder al te veel gedoe.

De kindle readers zijn zeer goed, maar ze leest alleen nederlands en ik zie haar niet boeken zelfstandig omzetten naar mobi.

Andere eisen zijn e-ink en verlichting.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:47

amazon heeft ook gewoon Nederlandse boeken op amazon.nl

Overigens hoef je niks zelf om te zetten als je calibre gebruikt. Alleen "ok" klikken, als calibre vraagt of die hem in het juiste formaat moet omzetten als je de boeken naar het apparaat stuurt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:05

mijn moeder heeft een kobo met een kobo account. Ze koopt haar boeken gewoon via haar ereader

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:06

Kobo is nogal handig als je in NL/BE woont, werkt veel samen met de grotere winkels heb ik al gemerkt (zoals bv Bol.com) .

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:12

Ikzelf heb de Kobo Aura H2O en vind deze erg fijn werken. En ik koop makkelijk mijn ebooks bij bol.com.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:25

Ik lees ook alleen Nederlands, en heb de Kobo H2O, nog steeds tot tevredenheid.

Je kunt inderdaad gewoon via de e-reader boeken kopen bij o.a. Bol.com, heel handig, hoewel ik zelf alles via de PC in Calibre zet en dan op de reader. Ik koop ook niet alleen bij Bol en ben geen digibeet, dat scheelt al heel wat.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:34

Ik heb de kindle paperwhite en nog steeds erg tevreden. Mijn ouders hebben ook de kindle en zijn digibeet. Voor nederlandse boeken is amazon.nl er, maar eerlijk gezegd willen mijn ouders liever 'gratis'. Helaas kunnen ze dit niet zelf, maar als wij er zijn dan zorgen wij ervoor dat ze het op de kindle krijgen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:07

Ik heb een kobo voor haar gekocht.

Ik wil haar best helpen indien nodig, alleen als ze iets in haar hoofd heeft moet het ook gelijk gebeuren. Dat lukt mij niet altijd. (iets met werk, paard en eigen huishouden :D )
Daarom zocht ik naar iets wat ze zelf zou kunnen doen.

Ik heb zelf een H2O en die bevalt prima, voor haar heb ik de Aura edition 2 besteld, dat was meer haar budget.

Ik zal me eens verdiepen in leesid, wellicht is dat ook handig voor haar.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:45

Ik heb tot nu toe ook altijd gratis boeken gelezen.
Maar helaas kan ik al een hele tijd geen nieuwe boeken meer vinden. Tips zijn welkom :)
Nu zag ik dat bol.com een abonnement heeft, voor €10,- onbeperkt lezen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:35

Ik heb Kobo plus en dat bevalt me uitstekend.
Dat kost ook 10 euro per maand en werkt heel simpel. Als ik WiFi heb, kan ik rechtstreeks op m'n ereader boeken aanklikken en die komen er dan op te staan.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:48

Je kunt Kobo Plus op ieder moment stopzetten. Na het stopzetten kun je Kobo Plus blijven gebruiken totdat je account automatisch wordt gesloten aan het einde van de huidige factureringsperiode.
Bijvoorbeeld: Je zegt het abonnement op na je laatste automatische incasso op 23 juni, dan kun je nog tot en met 23 juli gebruik blijven maken van Kobo Plus. De Kobo Plus ebooks blijven gedurende de laatste factureringsperiode beschikbaar op al je apparaten.

Eigenlijk koop je ze dus niet, je hebt ze tijdelijk tenzij je lid blijft dus.......

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:21

Dat is toch logisch? Het is een abbonnementsdienst. Beetje zoals netflix. Dat kun je ook alleen maar bekijken zolang je lid bent.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:22

Dat klopt ja.
Vind ik geen probleem, want ik hoef lang niet alle boeken die ik lees in een boekenkast te hebben staan.

In feite is het een soort Spotify maar dan voor boeken, ofwel een digitale bibliotheek. Je mag gebruik maken van alles wat er in de kast staat, maar als je stopt met betalen dan moet je alles weer inleveren.