Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:04

Wij zijn op dit moment in dubio. Graag zien wij dat onze huiskamer en woonkeuken gescheiden kunnen worden van elkaar middels ensuite deuren. Ons idee was een dichte ombouw met grote deuren waar grote ramen inzitten. Maar nu slaat toch de twijfel toe om er een glazen pui in de kleur taupe neer te zetten:
Afbeelding
Wie heeft hier ervaring mee en wat is wijsheid?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:15

En taupe-kleurige gordijnen of rolgordijnen? Dan kan je het toch open doen als je dat wil maar ook afsluiten als je meer rust wil? Want met een glazen pui in taupe is die niet meer doorzichtig toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:26

noviceh schreef:
Wij zijn op dit moment in dubio. Graag zien wij dat onze huiskamer en woonkeuken gescheiden kunnen worden van elkaar middels ensuite deuren. Ons idee was een dichte ombouw met grote deuren waar grote ramen inzitten. Maar nu slaat toch de twijfel toe om er een glazen pui in de kleur taupe neer te zetten:
[ [url=m/mg7u4J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons wordt hij volgende week gezet ook tussen de woonkeuken en woonkamer, maar in het zwart. Geheel glas. Moet zeggen dat ik deze kleur ook mooi vind!
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-11-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:30

De glazen pui vind ik wel prachtig hoor. Voordeel van en suite is natuurlijk wel dat je er bergruimte in kan maken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:55

IMANDRA schreef:
En taupe-kleurige gordijnen of rolgordijnen? Dan kan je het toch open doen als je dat wil maar ook afsluiten als je meer rust wil? Want met een glazen pui in taupe is die niet meer doorzichtig toch?

Ik begrijp je niet helemaal. Het gaat om het kozijn in taupekleur met glas erin. En dan bedoeld om geluid te reduceren. Iets met opgroeiende kinderen… Zoals op de voorbeeldfoto zeg maar.
Ceetje_bokt, klopt helemaal! Alleen hebben we geen extra opbergruimte nodig. Dus daar hoeven we het niet voor te doen .
PSvanLot, gaaf! Zwart zou hier erg misstaan, vandaar dat ik meer naar bruintinten neig.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:02

Dan lekker het glas erin. Ik vind het echt mooi.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:43

Oooooh. Ik begreep je helemaal verkeerd, ik dacht dat je nu dat uit de foto had en er een niet-doorzichtige glasplaat in de kleur taupe neer wilde zetten :)). Vind dat kozijn zo echt prachtig. Wij hebben ook een schuifdeur tussen de woonkamer en de serre gezet. Nu is de serre nog niet helemaal klaar, maar het leek ons ook heel praktisch om die ook af te kunnen sluiten idd :j

Op kantoor hebben we ook de kozijnen uit jouw foto: ik zou wel echt goed glas nemen, want op kantoor houdt het nauwelijks geluid tegen (volgens mij is dat echt flutglas daar). Wij hebben thuis gelaagd glas wat op zich goed lijkt te werken qua geluid :j. Maar als je schreeuwende kinderen minder goed wil horen is iets beters dan gelaagd glas wel handig :))

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:08

Bedankt voor de tip, dat is inderdaad een goeie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:24

De isolerende waarden van de verschillende soorten glas zijn op google zo terug te vinden, maar buiten het glas zit bij metalen profielen zoals bij de Gers ramen/deuren het probleem in de kieren. Kijk alleen eens naar de kier onder de deuren bij de getoonde foto van dik een cm !

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:30

Oh ja goeie! Op kantoor heb je idd ook die ruimte eronder. Thuis hebben we schuifdeuren dus die zitten sowieso al dichter.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:33

Janinevv schreef:
Oh gaat ketly!
Hier word de trap wit geschilderd. Aangezien er amper licht is in ons trap halletje.

Kleur op muur gaan we nog even bekijken hier.

Vind het erg leuk topic en al jullie dingen zo te zien :)

Als je ergens aan de boven- of onderkant van je trap een stopcontact heb kan je ook overwegen een ledstrip langs de trap te plakken voor meer licht. Ik heb een goedkope van de Action (met afstandsbediening, dat dan weer wel) omdat het een tijdelijke oplossing is. Je kan ook verschillende kleuren instellen en de strip is dimbaar, dus je kan op die manier ook een eigen sfeer aanbrengen in de hal of meer licht als je de trap op wil. Ik heb het vooral gedaan als energiebesparende maatregel omdat de lamp in de hal het niet doet met LED. En met thuiswerken van de afgelopen periode kreeg ik meer behoefte aan licht in de hal/bij de trap.

Bij deze foto is het nog licht, maar als het donker is geeft het ook een heel leuk effect.
Afbeelding
Er zijn ook strips op batterijen of zelfs een soort accu mocht je geen stroompunt hebben. Maar geen idee hoe lang die het dan doen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:56

noviceh schreef:

Die aflevering van VT Wonen heb ik gezien….. prachtig die deuren in die kleur. Zwart had in dat huis niet gestaan. Ik zeg doen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:43

Mijn projectje is klaar. Het tafeltje was dus bruin. Het was gewoon een experimentje en ik vind het wel geslaagd.

Afbeelding

Afbeelding

En nu nog een nieuw binnenkussen halen… zo’n zeer zeldzaam momentje dat de hond een vernielzuchtige bui had.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:08

noviceh schreef:

Zo'n glazen pui vind ik wel een stuk mooier moet ik zeggen :j . Al is er wel prijsverschil denk ik? En ik snap ook niet precies hoe je die ensuite-deuren/ombouw in gedachte had.

Maar meer glas = meer licht = meer ruimte haha. Wel ook meer ramen zemen als je kids of honden hebt, dus dat is wel een ding. Maar 't ziet er altijd het allermooiste uit vind ik :j . Dus daar zou ik het vanaf laten hangen :))

Of het de meerprijs en het ramen zemen waard is, want wij hebben 1 glazen staallook deur, en die wordt al vies als mijn honden er naar kijken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:23

Menino schreef:
En ik snap ook niet precies hoe je die ensuite-deuren/ombouw in gedachte had.

Je krijgt dan links- en rechts een soort boekenkasten waar de ensuite deuren inlopen, zoiets:
https://www.debunderhoutambacht.nl/port ... -maatwerk/

Ik ben mij daar nu ook op aan het oriënteren. Ik vind zo'n pui ook mooi, maar ik heb al antieke glas-in-lood ensuite deuren staan. Die komen nog bij mijn opa en oma vandaan, en hoe gaaf is het om die oude deuren een nieuw leven te geven in een nieuw huis.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:00

Ik ben gek op ensuite deuren met kast ombouw. Ik heb er zelfs over gedacht om het bij ons toe te passen. Maar met een nok van 5,5 meter hoog en een gebogen plafond is dat niet zo handig. Bovendien ben ik dan mijn uitzicht aan het belemmeren... Ik denk er nog wel over of het boven op de vide iets zou zijn om het 'atelier' te scheiden van de tv-hoek. Dan zou ik alleen wel voor een smalle versie moeten gaan want door het gebogen dak is er geen ruimte voor een normaal formaat.

Dit is de vide. 10 meter lang en 4,5 meter breed ongeveer. Vanaf 1,5 meter van de ronde wand kunnen we goed staan. Onder de gehele lengte van de ronde wand komt een inbouwkast (10 meter kast dus).

Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:37

Kan iemand wat recepten delen vanuit greenchef? Ben wel benieuwd

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:46

Dan zit je hier in het verkeerde topic, denk ik?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:11

Haha dat zeker, sorry!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:13

Ik kom even binnen vallen in dit topic. Ik heb via insta een kast gezien die ze op maat hebben laten maken. Nu wil ik ook in deze stijl een kast laten maken. Zijn er hier nog mensen die iemand kunnen aanraden in de interieurbouw/staalbewerkers kant?

Het gaat om deze kast die ik zou willen laten namaken. Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:25

wat een onwijs leuke kast!!

Wij hebben laatst een kallax kast opgepimpt... wat een karwei, maar wel leuk geworden al zeg ik t zelf..

Ondanks dat het een klus was, ga ik er toch nog 1 doen, als roomdevider :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:20

Ze zijn thuis de stalen schuifdeur aan het plaatsen!!! Ben zo benieuwd als ik straks thuis kom.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:34

Gaat vast mooi worden. Ik hoop dat je lamp met die grote glazen bollen het overleefd :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:40

DubbelFun schreef:
Gaat vast mooi worden. Ik hoop dat je lamp met die grote glazen bollen het overleefd :)

Hoe bedoel je dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:43

Dat die lamp wel erg dicht bij die grote deuren hangt waar ze zo mee rond sjouwen :)