Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:43

MarjanB schreef:
Ziet er weer goed uit dames! [naam] nog ff en je kan schilderen :D

Ik schilder niets haha. Ze komen het spuiten. Maar weet nog niet wanneer. Eerst maar even zo.

Het zal toch nog weken duren voor het droog is? zijn 3 dikke lagen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:57

Allemaal flink geklust dames (en heren) +:)+

Welke kleur bruin? heb je op de slaapkamer Dreamy.
Heb je ook een foto bij daglicht?

Gisteren op 1 slk op zolder de kozijnen in de grondverf gezet en 2 muren in de structuurverf.
Mijn man heeft net de kozijnen afgelakt.
Nog 1 muurtje bij de deur en muur bij de ramen en dan is die kamer qua schilderwerk af.
Zal van het weekend eens een foto maken van het resultaat.

Oh wacht ik weet niet eens of het wel een slaapkamer is Dreamy haha.
Die foto's boven de ombouw van de haard.

annika_s

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:28

Drogen duurt inderdaad wel even Vonneke! Proberen de ramen en deuren zoveel mogelijk op te hebben dat het goed kan doortrekken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:39

En hopen op redelijk droog weer...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:22

waxmeltsenzo schreef:
Welk pvc heb je? Wij zijn ook nog aan het kijken, maar het lijkt er op dat het pvc wordt en dan de cklick variant, van een goed bedrijf.
In de woonkamer ligt een houten vloer die gaan we laten opschuren en die blijft.
De rest moet pvc worden of iets anders zou dan hout zijn maar dat vind ik toch minder met de beestjes.
Pvc is veel beter en makkelijker schoon te maken.

We zitten zelf nu te kijken naar deze al vind ik hem te donker, maar mijn vriend vind die ik opperde te licht lol.

https://www.handyfloor.nl/vloeren/pro-f ... vloer.html
[/quote]

Ik zou het je afraden. PVC is top spul maar door meerdere stoffeerders is ons klik pvc afgeraden en vooral bovenstaande firma.
Lees dit maar eens door: http://www.qasa.nl/ervaringen/handyfloor-2296
(1e hit op google, moeite waard om even te speuren).

Natuurlijk je eigen keuze maar wou je wel waarschuwen. Wij hebben ook via die firma in eerste instantie onze vloer willen halen maar zijn teveel negatieve ervaringen tegen gekomen. Klik pvc schotelt regelmatig, dat vertellen ze er niet bij. Net als dat je op moet passen met het plaatsen in een ruimte waarbij veel direct zonlicht op de vloer komt.

Wel een super mooie kleur trouwens!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:44

Hier komt beneden nooit meer PVC op de vloer.
De vloer is makkelijk schoon te houden maar het is niet zo krasbestendig als men belooft.
En ik heb bij de achterdeur een schoonloopmat liggen op de PVC en daaronder is de kleur geel geworden.
Voor mij in ieder geval nooit geen PVC meer op de benedenverdieping.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:11

MarliesV schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Welk pvc heb je? Wij zijn ook nog aan het kijken, maar het lijkt er op dat het pvc wordt en dan de cklick variant, van een goed bedrijf.
In de woonkamer ligt een houten vloer die gaan we laten opschuren en die blijft.
De rest moet pvc worden of iets anders zou dan hout zijn maar dat vind ik toch minder met de beestjes.
Pvc is veel beter en makkelijker schoon te maken.

We zitten zelf nu te kijken naar deze al vind ik hem te donker, maar mijn vriend vind die ik opperde te licht lol.

https://www.handyfloor.nl/vloeren/pro-f ... vloer.html

Ik zou het je afraden. PVC is top spul maar door meerdere stoffeerders is ons klik pvc afgeraden en vooral bovenstaande firma.
Lees dit maar eens door: http://www.qasa.nl/ervaringen/handyfloor-2296
(1e hit op google, moeite waard om even te speuren).

Natuurlijk je eigen keuze maar wou je wel waarschuwen. Wij hebben ook via die firma in eerste instantie onze vloer willen halen maar zijn teveel negatieve ervaringen tegen gekomen. Klik pvc schotelt regelmatig, dat vertellen ze er niet bij. Net als dat je op moet passen met het plaatsen in een ruimte waarbij veel direct zonlicht op de vloer komt.

Wel een super mooie kleur trouwens!

Kennissen van ons hebben de vloer daarvandaan. Die zijn super tevreden.
Die hebben ook een klickvloer.
Ik heb de negatieve ervaringen gelezen. Maar ook positieve ;)
Nou zijn we er nog niet uit dus kunnen zeker nog over naar een ander. Maar de vloer de kennissen is echt wow.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 05:05

Het staat wellicht wat onduidelijk in mijn bericht, maar ik had inderdaad het hert besteld nav dit topic en ik kreeg een te lelijk stierenschedel met tekst :').

Ik ben gelijk weer genezen van het bestellen via dat soort sites.
Ik probeer het ook eens en ik heb gelijk dit. Ik had namelijk nog ook een trui besteld en de linkermouw was 15 cm korter dan de rechtermouw, ook waardeloos natuurlijk :\.

Hier geen ervaringen met pvc, maar ik zou het zelf niet aandurven in een ruimte als de woonkamer met de recensies die ik lees...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:04

Ik heb weer wat leuke dingetjes op Pinterest voorbij zien komen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:25

waxmeltsenzo, je hoeft het om mij niet te laten natuurlijk! Wou je alleen ff waarschuwen. Neem aan dat je prima zelf een afgewogen keuze kan maken daarin ;)

Karijn, die 2e wel erg leuk en handig zo bij de bank. De rest wel mooi maar niet mijn smaak.

Wij zijn bezig met een houten blad over onze Ikea ladenkasten in de slaapkamer en een bijpassend bankje voor onder het raam. Hopelijk dit weekend af!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:35

Maar wat is dan wel een goeie vloer? Want ik heb in de hal en keuken dus PVC, en ja er zitten krassen op, maar de vloer heeft ook een hete pan, andere vallende dingen en een waterschade overleeft.
In de woonkamer ligt vinyl (ook zo superdegelijk), nog geen idee of daar krassen op komen, maar er zit wel al een vlek in die er niet uitgaat (met de superdikke makkelijk schoon te maken toplaag :roll: ).. En gewoon laminaat is t ook niet helemaal....
Vloerbedekking had ik, maar daar word je ook niet blij van, hoewel het wel dempt als een malle! (ik moest echt wennen dat mn flat zo'n klankkast was toen het eruit was)

Oh, ik had de staaltjes van Annie Sloan verf besteld.. ik was niet heel veel van plan maar ik ga denk een heleboel verven :D #geinspireerd

Heeft er iemand ervaring met het opschuren van een geverfde gestuukte wand? De schilder/stucker heeft m niet netjes afgeleverd vind ik,en nu ik toch een ander kleurtje wil.... kan je dit gewoon schuren om de oneffenheden eraf te krijgen?

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:37

Iemand ervaring met de schapenvachten en gordijnen van de Ikea? :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:51

Ik heb gordijnen van ikea. Bevallen goed

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:52

Ik heb gordijnen van Ikea. Omdat ik niet precies wist wat ik mooi vond en of het wel gordijnen moesten worden. Bij ikea heb ik een aantal kant en klaar meegenomen om te kijken of het wat voor me was. De rest terug gebracht en in de juiste kleur bij gekocht. Inmiddels een jaar verder en alleen in de slaapkamer hangen ze nog. Ik hou van Ikea maar als ik het dan in huis heb vind ik het net niet. Gelukkig kan het altijd terug. De schaapjes hetzelfde verhaal. Ze zijn leuk maar voor iets meer geld haal je een knap schaap in huis en dat ziet er dan gelijk een stuk mooier uit.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:04

Ik heb van Ikea de nep schapenvacht (voor de kinderkamer) en een echte.
De neppe wordt best snel lelijk en is heel duidelijk nep.
De echte blijft mooi en is ook veel zachter.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:10

Zowel gordijnen als schapenvelletjes ( niet de echte) in huis...al jaren.
Alle waarde naar zijn geld vind ik.
Je betaalt niet veel , maar het blijft ook niet jaren in nieuwstaat.
De gordijnen zijn prima , de schapenvelletjes komen echt nep uit de was. Maar ze zijn wel heel makkelijk te wassen en ook zo weer droog.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:35

PVC lijkt mij dan weer helemaal niks, wij krijgen volgende week een parketvloer <3 .

Wij hebben maandag de sleutel gekregen en sindsdien flink aan de bak.. Zijn nu al kapot haha. Maar 15 mei gaan we over dus nog even doorbijten.

Gister waren ze klaar met het plaatsen van de haard. Ben er zo ontzettend blij mee. Morgen wordt ie gestuct:

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:10

Gaaf zeg Cardy :oo

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:19

Mooi Cardy! Ben benieuwd wat jullie er van maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:22

Dat is vaart maken Cardy! Spannend allemaal!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:34

Mooi Cardy!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:54

Mooi! :wow:

Ik heb vandaag een rondje Action gedaan, even een rollerset, een kwast, 4l witte muurverf (voor de kattenkamer en het toilet), 2 rollen paarse frog?tape, een fles terpentine, 10 verhuisdozen en een rol gewoon bruin tape gehaald.
Morgenavond ga ik verder met de kattenkamer, al het behang eraf halen en daarna witten.
Zaterdag gelijk even langs de verfwinkel om de verfstalen in te leveren en verf voor de woonkamer te halen.
Als ik na de kattenkamer nog verf over heb dan ga ik het toilet witten en anders begin ik met de woonkamer en haal ik later een extra emmer witte muurverf, moet zowiezo weer terug voor extra paarse tape merkte ik net toen ik een berekening maakte van hoeveel ik ong nodig heb. :+

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:58

Ik kreeg een tip van een vriendin om deze kwasten van de action te gebruiken. Inmiddels gebruikt en erg tevreden over. :j
Afbeelding

Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:02

Leuke berichten allemaal zeg! Bij een aantal van jullie gaat het echt hard!
Wat betreft klik pvc, nu weet ik van mijn vader (parketeur) dat klikvloeren vaak niet netjes te herstellen zijn als je de vloer op een plek open moet maken voor bijvoorbeeld waterschade. Het klik-systeem breekt vaak af en dan kun je dus opzoek naar een alternatief.. Succes met de keuze in ieder geval!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:13

Meliaforever schreef:
Ik kreeg een tip van een vriendin om deze kwasten van de action te gebruiken. Inmiddels gebruikt en erg tevreden over. :j
[ [url=m/AogSrd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mhBr0S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij heb ik die onderste idd ook meegenomen, samen met een verfrollerset (bak, 2 rollers en een handvat). :)