[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:58

Langs rijden is idd verstandig... aan een huis kun je veel veranderen, maar aan de omgeving en locatie niet :n
Op die manier vielen er voor ons destijds al veel huizen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:41

Wat vervelend Wax! Schiet ook niet op zo.

Wij aan het wachten op de definitieve verkoop. Dan duurt wachten echt lang...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:24

Ik ga het topic ontstippen, wij zijn nog 2 weken aan de klus en dan kunnen we eindelijk in ons paleisje gaan wonen. Zelf hou ik nu meer het verbouwtopic aan om daar te kletsen en de resultaten te laten zien.

Wel wil ik iedereen veel succes wensen met aan- en verkoop :)

:wave:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:40

Je moet echt Funda in de gaten houden wat er nieuw op komt en gelijk bellen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:59

Ik begreep van onze makelaar dat zij in een speciaal systeem eerder kunnen zien voordat een huis op funda komt. Dus in dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om een aankoopmakelaar te nemen. Vooral als je in een gebied zit waar de huizen weg vliegen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:59

Klopt.. Hier ook. 8 huizen op ons lijstje gezet, en 5 waren er al verkocht. Je kan het beste een mail notificatie instellen voor jouw zoekopdracht, dan krijg je elke dag als er nieuwe huizen op staan een mail. Daarna goed kijken en gelijk bellen voor een bezichtiging.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je als koper het voorlopig koopcontract mag tekenen? Voor mijn gevoel duurt het allemaal te lang. Ben zelf van alles vlot regelen, financiering is rond, taxateur staat al te trappelen, heb het contract wel al per mail gecontroleerd en notaris is al geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:00

Fijn bloem! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:01

Cardy schreef:
Klopt.. Hier ook. 8 huizen op ons lijstje gezet, en 5 waren er al verkocht. Je kan het beste een mail notificatie instellen voor jouw zoekopdracht, dan krijg je elke dag als er nieuwe huizen op staan een mail. Daarna goed kijken en gelijk bellen voor een bezichtiging.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je als koper het voorlopig koopcontract mag tekenen? Voor mijn gevoel duurt het allemaal te lang. Ben zelf van alles vlot regelen, financiering is rond, taxateur staat al te trappelen, heb het contract wel al per mail gecontroleerd en notaris is al geregeld.

Voorlopig koopcontract kun je vrijwel meteen tekenen.

Dat contract rolt gewoon uit de computer, hebben ze geen werk aan om te maken op misschien een kleine aanpassing na.

Daarna krijg je een week of 6 om alles te regelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-17 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:01

@ cardy bij ons was het zo'n 2 weken maar daar zaten de feestdagen tussen :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:26

Bedankt beide! We moeten nu eerst wachten totdat de verkopers hebben getekend, beetje irritant allemaal. maandag 2 januari is ons bod geaccepteerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:29

Cardy schreef:
Bedankt beide! We moeten nu eerst wachten totdat de verkopers hebben getekend, beetje irritant allemaal. maandag 2 januari is ons bod geaccepteerd.

Ja bij ons waren de verkopers ook de vertragende partij, die gingen nog een paar dagen op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:31

Cardy schreef:

Ga je het niet tegelijk tekenen? Wij hebben met de kopers samen aan tafel gezeten. Voor beide partijen fijn om te zien wie je bent.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:33

vonneke schreef:
Cardy schreef:

Ga je het niet tegelijk tekenen? Wij hebben met de kopers samen aan tafel gezeten. Voor beide partijen fijn om te zien wie je bent.

Niet het voorlopig koopcontract. Vind ik op zich ook niet heel erg, na het tekenen nemen we toch contact op om langs te komen i.v.m. maten opmeten en dergelijke. Maar dan moeten ze wel eens op gaan schieten...
edit: Donderdag 5 januari hebben we het koopcontract per mail ontvangen.

edit 2 :') : Net toch maar weer hun makelaar gebeld en ze hebben gister getekend, morgen kunnen wij tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:06

Kan natuurlijk ook prima apart. Maar ik vond het wel prettig te zien waar we mee te maken hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:08

Charaz schreef:
Je moet echt Funda in de gaten houden wat er nieuw op komt en gelijk bellen.

Dit merken wij idd ook wel, echter op zaterdag zijn er veel niet bereikbaar. Waardoor ik wel een mail had gestuurd alvast. Als wij wisten dat ze natuurlijk met iemand bezig waren hadden wij niet eens langs hoeven rijden. Maar aan de andere kant weten we nu dat Waddinxveen sowieso kwa omgeving afvalt en dat Waarder wat dus wat verder is wel tot onze zoek criteria valt. Leuk dorpje.
Maar het allermooist zou zijn Alphen aan den Rijn of Nieuwveen, ter aar, Woubrugge, aarlanderveen, Benthuizen, hazerswoude, Leiderdorp al is dat vaak buiten ons budget.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:09

Haha Cardy, die makelaar is dan ook wel een beetje een dodo of niet?

Wij hadden zoiets met onze 2e bezichtiging, het was dat ik even twijfelde over de tijd dus belde de makelaar en de assistente zegt ik zie helemaal geen afspraak staan voor morgen.. Ehhh we hebben maandag met de makelaar een afspraak gemaakt en gelijk aan hem gevraagd of er nog onderhandelingsruimte was dus neem aan dat ie dat dan niet vergeet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:12

Cardy hier ging dat alle keren erg snel. Marjan heb ik ook al eens gehad, ik bel nu echt alle afspraken na ter bevestiging vlak voor bezoek en wacht niet meer op terug bellen, met wachten zijn al twee huizen voor me verkocht omdat makelaar niet terugbelde erover.

Ik moet wachten en dat vind ik niet leuk. Woning van verhuurder bleken toch twee geinteresseerde te zijn. Moet dus afwachten of zij financiering rond krijgen. En nieuw aangeboden woning met slaap en badkamer op begane grond ook was ook al flink in onderhandeling. Ga uit dat beiden wel verkocht zijn, nieuw aanbod is er verder niet.

Toch blijft de woning met de te kleine tuin in mijn hoofd spoken. Weetnog steeds niet wat er is aan huis of omgeving dat maakt dat ik aarzel. Weet ook dat ik daar voor nu niet aan voorbij moet gaan. Maar het blijft raar omdat ik zo op het oog er niks aan kan vinden waarom ik dat gevoel heb. Is overigens zelfs met de verlaagde prijs niet verkocht of onder bod terwijl andere woningen daar vlot weggaan behalve die heel kleine goedkope woning van verhuurder die ook nog steeds staat die ik heb afgewezen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:18

Het huis wat wij gekocht hebben stond ook al 5 maanden te koop terwijl de rest als warme broodjes weg vliegt. Na het kijken wist ik wel waarom, de inrichting was een beetje teveel van het goede qua strakheid en daardoor weinig huiselijk gevoel. 1e verdieping 2 grote slaapkamers ipv 3 en de zolder 1 grote ruimte ipv 2 grote slaapkamers. De meeste mensen kopen zo'n huis voor een gezin en die hebben wij (nog) niet dus wij hadden zoiets bieden gewoon flink minder en zien wel.

Verder hebben we wel in de buurt gewandeld om te kijken hoe het er was, s avonds maar ook s middags.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:25

Dat is het gekke aan huis met kleine tuin. Mega groot 5 slaapkamers, balkon, luxe grote badkamer met whirlpool en luxe inloop douche. Kleur beneden wel fel (mijn smaak wel) houtkachel (heb ik nu ook) en geen luxe keuken (hoeft voor mij ook niet). Omgeving goed en rustig. Maar toch geen idee wat het is. Iets maakt dat ik ondanks dat alles klopt niet wil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:30

karuna schreef:
Dat is het gekke aan huis met kleine tuin. Mega groot 5 slaapkamers, balkon, luxe grote badkamer met whirlpool en luxe inloop douche. Kleur beneden wel fel (mijn smaak wel) houtkachel (heb ik nu ook) en geen luxe keuken (hoeft voor mij ook niet). Omgeving goed en rustig. Maar toch geen idee wat het is. Iets maakt dat ik ondanks dat alles klopt niet wil.

Anders eens bij de buren aanbellen? Wie weet kom je dan meer te weten. Kan voor mensen met kinderen de tuin te klein zijn? Of is de kleur op de muur de afschrikkend?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:34

Tot nu toe is reden keuken niet luxe genoeg en de kleur in de woonkamer. :+ en een keer financiering niet rond krijgen. Buren links en rechts oudere mensen. Speeltuintje voor de hele kleintjes zit achter bij de achtertuin. Zit een soort hofje met speeltoestellen.

Alleen ik ben alleen. Kleine tuin achter is voor mij een struikelblok maar verder ook iets onbestemds waar ik dus niet de vinger op kan leggen waarom ik ondanks dat alles klopt niet heel warm loop voor huis en omgeving. Ervaring leert dat ik dat gevoel niet opzij moet schuiven. Snap alleen niet wat het zou kunnen zijn, dat irriteert me.

Verder gewoon geduld hebben, lastig. Hoop dat rente nog even laag blijft. Gaat die stijgen daalt mijn budget weer. -O- stomme is kwa huis zit ik best waar ik zit (buurt en plaats passen me niet meer) maar moet zoveel gebeuren, steek ik daar nu mijn geld in. Over aantal jaar moet ik hier weg omdat dan niet meer te betalen is en dan gaan mijn geld en moeite naar ex voor een deel. Zit ik ook niet op te wachten. Klussen die nu moeten kan ik niet zelf en moet ik iemand voor inhuren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:16

Soms klopt een gevoel gewoon bij een huis. Dan moet je gewoon verder zoeken.

Een tijdje nouja paar weken geleden, gingen wij kijken bij een woning dat was een klus huis waar ze maar liefst 415 voor vragen, veel te veel. Wij gingen al kijken met het idee er moet aardig wat van de prijs staat al bijna twee jaar te koop. Hadden we een kluns van een makelaar dat was een invaller, het leek wel zijn eerste opdracht. Maar het huis was zo slecht kwa staat, grote scheuren, deuren gingen moeilijk open en vielen bijna in elkaar. En de grote schuur wat voor ons belangrijk was konden niet eens naar binnen omdat het slot verroest was en ook eruit zag alsof die van ellende uit elkaar viel. Ik zoek hem even op dan plaats ik de link. Wij hebben gevraagt omdat wij wel zien dat het een leuk huis kan worden of de vraagprijs onderhandelbaar is waarop de makelaar aangaf dat er een heel klein bedrag af kon maar niet veel. Ik dacht hou het dan maar. Want het is geen huis momenteel van meer dan 400.000 euro hoe ze het durven vrage. Is mij ook een raadsel. Maat hier is alles sowieso wel duurder dan elders. Als we dat zouden kunnen kopen voor 275 dan hadden we het trouwens zo gedaan. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe anderen kijken tegen deze vraagprijs bij dit huis.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-01-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:23

Dit is het huis, op de foto's onwijs leuk ik zag me er helemaal wonen.
CV ketel die er in zit moet vervangen
Elektra moet vervangen
Badkamer moet naar boven
Keuken moet vervangen en open gemaakt worden, tussen de keuken halletje en bijkeuken moet de vloer gelijk gemaakt worden.
Alle kozijnen zijn rot moeten vervangen en die liggen nu direct op het steen dus er moet eerst iets tussen geplaatst worden anders dendert het huis in elkaar. Alle muren moeten gestuct en geverfd.
De woning moet nog geïsoleerd.
Deuren moeten vervangen worden.
Scheuren dus de constructie moet bekeken en wellicht verstevigd worden.

De schuur moet geïsoleerd en verstevigd worden met nieuwe deuren.

Dan heb ik de vloeren en waarschijnlijk nog tal van dingen niet genoemd.
En dan is het niet eens vrijstaand maar dus wel een bedrag vragen alsof je een paleis verkoopt ;)

http://www.funda.nl/koop/benthuizen/hui ... rewegh-22/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:26

WME: als ik verder wel echt de potentie in een huis zie maar het is gewoon echt overpriced
dan zou ik nog best in staat zijn een realistisch bod neer te leggen bij de makelaar
met een goeie onderbouwing waarom je op dat bedrag bent uitgekomen
uiteindelijk is het ergste wat er kan gebeuren , dat de verkoper nee zegt
maar goed, daar ben je dan eigenlijk al op ingesteld denk ik dan maar ;)

ik heb het jaren terug eens gedaan bij een heel schattig huisje , vroegen ze 185000 voor
maar het huisje was serieus gewoon niet meer dan grondprijs + een fooi voor de stenen waard
heb dus een bod gedaan met (een kloppende) onderbouwing , van 120
dat is afgewezen en de verkopende partij schijnt ook best gepikeerd/boos te zijn geweest , maar dat is ook mijn probleem niet
inmiddels zijn we 6,5 a 7 jaar verder en staat het huisje nog steeds te koop en al die tijd ook al leeg(plus al een aantal jaar leeg voor die tijd )
inmiddels zou ik een ton bieden en meer niet
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-01-17 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:30

Nouja de prijs staat gewoon echt niet in contrast met de waarde. Wij hadden een bod willen doen gelijk toen we daar waren. Mijn vriend vroeg of de prijs onderhandelbaar was en de makelaar gaf aan dat er slechts een beetje af kon in twee jaar tijd hebben ze ook niet verlaagd. Nou van mij mogen ze het dan houden. Hier moet zeker 150 000 nog in om het af te krijgen. Deze vraagprijs voldoet als het huis tenminste aan de wensen van nu voldoet.