Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:49

Als wij gaan verhuizen willen we proberen er zo snel mogelijk in te trekken en dus alleen de noodzakelijke dingen.
Wij zijn niet heel erg veeleisend en al zeker niet bij huur.
Als we gaan huren weiger ik te verven oid schrobber er door en klaar.
Als we gaan komen kom het allemaal wel en pakken we het gewoon kamer voor kamer aan op ons dooie gemakkie.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:57

Wat fijn Ash dat de werkgeversverklaring rond is!
Hopelijk gaat t snel lukken met t huis :D

Oe dat schilderij van t paard is mooi! Hoeveel moet ie kosten dan?

Vind ook echt lastig wat je nou aan de muur moet hangen.

Ik lees nog steeds veel mee en heb veel mooie dingen gezien. Maar afstuderen is beetje druk. Over 2 weken vakantie en dan lees ik beter mee hoor

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:04

Hoe hebben jullie een energiemaatschappij gekozen?

Wat betaal je gemiddels? Voor electra en gas?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:17

Dat dacht ik ook rommulus, huur dus niet teveel doen en niet teveel kosten maar dat valt toch tegen.
Het totale bedrag wat ik in mijn hoofd had was er alleen met de vloer doorheen :') toen kwamen de plinten nog en de ondervloer. Kastje hier, snoertje daar en het was al met al best prijzig. Nu ben ik ook niet van het tweedehands en geven wij dus wat meer uit.

Wij hebben gewoon Eneco, zagen door de bomen ook het bos niet meer en zijn toen voor enige betrouwbaarheid gegaan....moest ergens voor kiezen ;)
Bevalt tot nu toe goed en ook de verhuizing ging gemakkelijk.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:31

Ik heb green choice betaal voor alleen mezelf in een 3 kamer app
Voor gas elektra en netwerkbeheerder(liander)
125 pm. Dit is wat aan de hoge kant ivm dat ik ben geschat op basis van de vorige bewoners.
Ik laat het zo dan krijg ik straks nog weer wat terug.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:37

@ Marley klopt hoor heb je ook gelijk, stiekem hoop ik dan ook op een huis waar al een vloer in zit die nog een aantal jaar mee kan (dan is ie evt ook nog interessant voor de volgende bewoners)
Scheeld werk en kosten.

Gelukkig hebben we hier ook een vloer in liggen (niet te best meer maar kan nog mee) dus die zouden we voor tijdelijk ook gewoon er in kunnen gooien.
Al ben ik haast geneigd gewoon op de betonnen vloer te gaan leven :+ (huur zal toch tijdelijk zijn)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:31

Hier lag een vloer in, op 3 verdiepingen, die we over konden nemen maar die was heul lelijk en mochten ze er dus uithalen!
Wij willen hier wel minimaal 5jr blijven wonen en misschien nog wel gewoon veel langer haha dus het moest goed zijn :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:44

Ik kan dat helaas niet, genoegen nemen met iets dat niet (helemaal) naar het zin is en dan over een paar jaar het naar eigen wens doen :o Ik heb het allerliefs alles in 1x helemaal zoals ik het wil, maar dan zal ik er helaas een baantje bij moeten zoeken :+ Het geld vliegt er echt door heen, maar als het dan eindelijk naar wens is, zijn we er ook voor lange tijd vanaf. Ik ben gelukkig niet zo dat ik over een paar jaar weer iets anders wil (qua bijvoorbeeld raambekleding, vloer, meubelen)
Wel wil ik ook nog graag nieuwe binnen deuren (we hebben een vermogen betaald voor houten kozijnen met deuren i.p.v. de stalen kozijnen die er in zouden komen, maar het is echt zó zonde van het geld geweest......), maar daar zal ik toch nog even een tijdje mee moeten wachten. De zonnenwering en voor een paar ramen horen zijn in bestelling en daar wordt je financieel ook niet blij van :P Maar ik kan niet wachten tot het er is, want jeetje het is niet te harden hier achter het huis en in huis is het nu al opgelopen tot 23 graden... (dat is het in ons oude huis nog nooit geweest :+ )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:42

Ik heb het ook liever goed :j

Wij hebben voorlopig even een heel grote parasol gekocht :) zonwering moet nog even wachten haha! Horren wil ik ook nog :j maar ook dat moet nog even wachten.
Wil eerst andere raambekleding in de slaapkamer. De panelen laten teveel licht door en dat slaap niet zo fijn. Dan nog een kast erbij in de keuken en nog een extra garderobe kast op zolder. Nog wat kattenspul op zolder en.... Pfffttttt..... Pijnlijke bankrekening :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:17

het scheelt echt enorm qua warmte met zonwering! We hebben op zolder voor de veluxramen vorig jaar in de aanbieding gekocht. Als je kijkt wat dat scheelt! Wij hadden nog een paracol van ons vorige huis. Is dan wel niet super groot. Maar je bent steeds met je stoel achter de schaduw aan aan het gaan..... :') Het is echt wel leuk een tuin op het zuiden, maar man wat is het warm op dagen als vandaag :P (en die arme schapen in het land achter ons..... Was bijna in staat om onze party tent daar op te gaan zetten... Eigenlijk zou een schaduwplek verplicht moeten worden in weilanden met dieren!!)
Zal echt blij zijn als de horen er zijn! Heb nu het grote licht aan en toch maar m'n raam dicht gedaan. Er vliegt van alles naar binnen :P Maar echt lekker is het nu niet qua temperatuur...
Heb je nog foto's van hoe het nu is?? :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:45

De parasol is 4 meter in doorsnee haha, dat is bijna de breedte van de tuin dus dat gaat best goed :)

Heb nog geen foto's online van hoe het nu is. M'n pc is nog niet aangesloten en via telefoon of IPad vind ik het nogal irritant om foto's op bokt te krijgen haha. Dus de foto's komen nog, ik denk dinsdag wel of als vriendje heel snel doorwerkt vanavond of morgen :)

Ja weilanden zouden inderdaad verplicht schaduw moeten hebben met dit weer! Het is niet te harden om constant in de volle zon te zijn en dan ben ik heel erg gek op de zon hoor!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:03

Ik had nog blauwe verf over van het gangprojectje en dit keukenmuurtje wilde ik waarschijnlijk toch blauw hebben, dus ik dacht: ik maak een testvlek :D
Afbeelding
Als het niks is, kladderen we er wel een andere kleur op :')

Na onze vakantie begint hier t grote schilderproject: kozijnen schuren, plafond witten, muren verven en kozijnen verven... Pfoeh... :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:09

Ik vind de kleur erg leuk staan!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:41

Persoonlijk zou ik er een klein beetje wit door mengen om hem iets lichter te maken... :o

Marley, dat is nog eens een parasol! Nu weet ik ook niet of het hier zou werken?! Het is niet normaal hoe vaak hier wind staat en als je dan onze kleine parasol ziet gaan........
het is inderdaad niet te harden als je niet een plekje in de schaduw kunt vinden!! Gewoon zielig! er staat 1 heel klein 'ton achtig ding' en het hele kleine stukje schaduw dat dat geeft, liggen een paar schapen dicht tegen elkaar aan -O-
Moest vandaag wel lachen... Lopen er 2 gastjes door het weiland. En ineens PLONS. Springen ze zo in een slootje!! Ze waren helemaal zwart toen ze er uit kwamen... :') Ze bleven aan de gang! Als je de schapen zag kijken.......... :+
(en wij durven onze honden niet in het water te laten, omdat het er zo vies uit ziet........)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:10

Wauw 4m is de moeite voor een parasol ja.

Vind t kleurtje ook leuk staan! Ook zo alleen een vlak (maar dan wel gewoon recht :P)

Oe bah, gingen ze expres die sloot in of vielen ze erin?

Iemand misschien een leuk idee? Ik heb deze tafel en ik zou graag dat blad willen gebruiken om er een salontafel van te maken. Wat zou leuk zijn als poten?

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:20

Welke tafel wil je nou verbouwen dan? :=

Ik zag trouwens op de voorzijde van het nieuwe IKEA boekje een leuke tafel: een plank van 'oud' rustiek oud. Beetje kaasplankachtig zeg maar en dan klassiek gevormde en knalrood geschilderde poten eronder. Net als jouw rode kastje.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:23

O haha, de glaze, dus wil die glasplaat gebruiken. Maar die moet dan nog wel ergens op steunen.

O dat klinkt leuk!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:23

Die glasplaat ligt er dus los op?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:25

Ja.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:27

Met alleen tafelpoten kom je er dus niet, je moet dus ook een frame hebben...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:36

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:37

Oh ik ben zo druk dat ik hier nauwelijk nog kan bijlezen e.d. Sorry.

Ash fijn dat je de werkgeversverklaring hebt.

Marley mooie parasol.

MM dat vind ik dus wel een hele mooie kleur :j

Ik vertelde laatst toch dat ik een plaat wilde maken met fotolijstjes e.d er op?
Bedacht me net dat dit dus niet kan. Het is namelijk een gipsplatenwandje, die plaat is dus veel te zwaar.
Ik moet dus wat anders verzinnen, baal ik wel een beetje van. Weet namelijk niet of ik al die spijkers wel in de wand wil :o

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:40

Kun je geen Schilderijen-plafondrails ophangen? Ik had zo'n systeem op mijn studentenkamer, ik vond het ideaal, ik kon draden bij hangen, in hoogte wisselen en ze verschuiven als ik wat anders wilde. Dan heb je geen last van spijkers en een niet zo goed dragende wand.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:56

ja of de plaat op de grond zetten en dan bovenin 2 spijkertjes/schroefjes om em stabiel te houden. Dan hangt het niet aan je wand maar steunt het ertegen....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:27

SAKKIA schreef:
Oh ik ben zo druk dat ik hier nauwelijk nog kan bijlezen e.d. Sorry.

Ash fijn dat je de werkgeversverklaring hebt.

Marley mooie parasol.

MM dat vind ik dus wel een hele mooie kleur :j

Ik vertelde laatst toch dat ik een plaat wilde maken met fotolijstjes e.d er op?
Bedacht me net dat dit dus niet kan. Het is namelijk een gipsplatenwandje, die plaat is dus veel te zwaar.
Ik moet dus wat anders verzinnen, baal ik wel een beetje van. Weet namelijk niet of ik al die spijkers wel in de wand wil :o

dunnere plaat gebruiken en holle wand pluggen gebruiken, ik heb in het verleden al aardig wat zaken tegen de (gipsplaten)muur gehangen op die manier
anders idd iets van plafondrail zoals Hedwig tipt.