E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:39

Bedankt nogmaals. De Oasis vind ik veel te duur, dus het wordt de Paperwhite of de Voyage.
Afijn, morgen maar even verder me erin verdiepen...

Depende

Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-07-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:59

Ik ben bijna jaloers Elan, ik wil heel graag weer terug naar Kindle. Heb nu de Kobo aura H2O en het is echt geen slechte reader maar hij mist net die kleine dingetjes. (Bijvoorbeeld als ik te veel aan de zijkant van het scherm druk bij omslaan gaat de verlichting uit, heel irritant in het donker.) Maar ja wat moet ik er anders mee, denk niet dat ze tweedehands verkopen.

ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:09

@Depende: Daarom heb ik mijn Kobo bij een webshop met uitstekende garantie gekocht. Daar ben ik dan weer wel heel tevreden over. De mijne gaat gewoon terug en ik krijg mijn geld terug.

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:19

Dat heb ik inderdaad ook al twee keer met Kobo gehad!
Ik ben nu op reis en toch wel erg blij dat ik de Kobo heb gedaan in plaats van de Kindle, ik moet nieuwe boeken er met simpele computers in hostels opzetten dus was met t mobi formaat niet ver gekomen.
Al ben ik wel heel bang dat m'n Kobo het hier begeeft en ik maanden zonder ereader zit..
Mocht het weer fout gaan wordt het wel een Kindle.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:30

Doe nu al jaren met mijn Sony. Werkt prima :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:25

Ik ben super tevreden tot noch toe met de kobo aura h2o ! (Maar is mijn eerste reader dus een ander had ik wellicht net zo fijn gevonden).

Heb dankzij de Ereader eindelijk weer de mogelijkheid te lezen, met twee kleine kinderen was dat namelijk niet altijd handig met een papieren boek.

@Depende kan je hem niet via Amazon aanbieden?
Ik schuif trouwens om de pagina om te slaan.

Dallista

Berichten: 4424
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:36

Undefined schreef:
ik moet nieuwe boeken er met simpele computers in hostels opzetten dus was met t mobi formaat niet ver gekomen.

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je aan je boeken gekomen bent, dan. Je kan toch altijd boeken kopen (!) via de wifi en de ingebouwde bookstore. Daar komt geen computer aan te pas.

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:58

Mijn Kobo heeft ook besloten om het niet meer goed te doen. Zal vanavond garantie papieren erbij pakken. 1.5 jaar oud nu. Als ik 100% opgeladen heb, is 24 uur later alweer bijna leeg. En dan heb ik niet eens gelezen. Terwijl ik eerder met veel lezen, weken met een batterij vooruit kon.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:53

Linoleum, zoekt hij geen wifi netwerk steeds? Hier de eerste dagen heel snel batterij leeg dus ik dacht al hoezo 2 maanden?
Nu de wifi uitgezet en hij heeft al een week een volle batterij incl veel lezen.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:03

Iemand een idee? sinds gisteren avond duurt het ongeveer 2 minuten voor mijn ereader een pagina kan omdraaien. Het gaat om het merk Tolini Vision 2. Er is geen sd kaart in, dus die kan al niet stuk zijn

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:20

De Voyage is volgens mij ook waterdicht? Ik heb in ieder geval de Paperwhite half augustus gekocht en ben er erg blij mee :)

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:47

Dallista schreef:
Undefined schreef:
ik moet nieuwe boeken er met simpele computers in hostels opzetten dus was met t mobi formaat niet ver gekomen.

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je aan je boeken gekomen bent, dan. Je kan toch altijd boeken kopen (!) via de wifi en de ingebouwde bookstore. Daar komt geen computer aan te pas.


Ik heb inderdaad geen boeken gekocht, ik heb toegang tot een grote dropbox met oneindig veel boeken. Die haal ik er dan vanaf en zijn allemaal in ePub formaat. Voor het overzicht heb ik niet teveel boeken op mijn ereader en ik kon er moeilijk duizenden opzetten :+

Dallista

Berichten: 4424
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:28

Undefined schreef:
Ik heb inderdaad geen boeken gekocht, ik heb toegang tot een grote dropbox met oneindig veel boeken. Die haal ik er dan vanaf en zijn allemaal in ePub formaat. Voor het overzicht heb ik niet teveel boeken op mijn ereader en ik kon er moeilijk duizenden opzetten :+

Lang leve digitale standaarden. :D Maar in feite maakt het dus niet uit, jouw e-reader heeft epub nodig, kindle heeft mobi of azw nodig, amazon biedt ook een converter aan, je zet een keertje de hele mikmak met een converter of calibre of hoe dan ook om naar de dropbox, et voila. Kwestie van 1 keer doen, en dan kan je je leven vooruit met lezen zonder conversie-issues.

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:48

Een dropbox met duizend boeken omzetten gaat me toch iets te ver :')
Voor thuis maakt t me niet veel uit maar zo op reis ben ik toch blij met Kobo/ePub :)

Dallista

Berichten: 4424
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:11

Undefined schreef:
Een dropbox met duizend boeken omzetten gaat me toch iets te ver :')
Voor thuis maakt t me niet veel uit maar zo op reis ben ik toch blij met Kobo/ePub :)

Och, daar draait calibre zijn handje niet voor om. :o Maar snap het wel, en als je Kobo je bevalt, lekker houden zo. Ik zou persoonlijk ook willen dat er gewoon eens 1 standaard voor e-boeken kwam. Kan me niet schelen welke dat dan is, maar je wordt soms gek van al die formaten.
Overigens lees ik zelf bijna geen "echte" boeken meer, maar vooral fanfictie. Het aantal boeken dat ik koop per jaar kan ik op 1 hand tellen, maar fanfics verslind ik. En die worden meestal in een aantal van de meest gangbare formaten aangeboden, dus dat is wel fijn. Die stuur ik dan rechtstreeks van de website naar de e-reader om later off-line te kunnen lezen. <3

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:49

Haha ja op reis zonder eigen laptop is er geen Calibre!
Een standaard formaat en geen geneuzel met webshops gekoppeld aan 1 soort reader zou erg fijn zijn.

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:44

The_Cat schreef:
Iemand een idee? sinds gisteren avond duurt het ongeveer 2 minuten voor mijn ereader een pagina kan omdraaien. Het gaat om het merk Tolini Vision 2. Er is geen sd kaart in, dus die kan al niet stuk zijn


Een keer uitzetten kan helpen.
Ik heb de tolino shine, echt een van de eerste tolino's en die bedenkt ook 2x per jaar te moeten vast lopen.
Maar daarna doet hij het weer fijn..



Ik raad dus ook zeker aan een tolino aan te schaffen. Zeer fijne reader. En niets te duur.

Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:50

Hoi, mag ik even inbreken?
Mijn moeder gaat vrijdag eindelijk weer eens lekker een weekje op vakantie, en ik wil graag wat boeken voor haar op haar ereader zetten, en ik lees hier ergens iets over een grote dropbox... Zou ik daar wellicht ook bij mogen? O:)
Of heeft iemand toevallig de volgende boeken (allen van Henning Mankell): De vijfde vrouw, voor de vorst en het oog van de luipaard.
Tips over waar ik ze anders kan vinden zijn ook heel welkom! Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan ze niet vinden (of er zijn geen peers om ze te kunnen downloaden)
Bedankt alvast!

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:07

truus1970 schreef:
The_Cat schreef:
Iemand een idee? sinds gisteren avond duurt het ongeveer 2 minuten voor mijn ereader een pagina kan omdraaien. Het gaat om het merk Tolini Vision 2. Er is geen sd kaart in, dus die kan al niet stuk zijn


Een keer uitzetten kan helpen.
Ik heb de tolino shine, echt een van de eerste tolino's en die bedenkt ook 2x per jaar te moeten vast lopen.
Maar daarna doet hij het weer fijn..



Ik raad dus ook zeker aan een tolino aan te schaffen. Zeer fijne reader. En niets te duur.


Dat had ik al gedaan, maar dat was het niet. Voor de mensen die het graag willen weten voor future reference. Blijkbaar was men boek stuk ipv men ereader. Heb het kunnen maken met calibre (daar is er een optie to fix epubs). Probleem opgelost en kon verder lezen

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:20

Ook mijn vraag wie kan me informeren over de grote dropbox

Jorinda

Berichten: 13467
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:21

Praten over downloaden is niet toegestaan :n

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:57

Yv_ schreef:
Zelf geen Kindle, maar heb ze idd wel bij de mm gezien.

Het grootste verschil tussen de 2:
[ [url=m/NXvxOq.png]Afbeelding[/url] ]


Dit klopt inderdaad wel. Ik heb de Voyage, en vind hem erg fijn en maak fanatiek gebruik van de mogelijkheid om met de knop in de rand de pagina om te slaan. Ik heb de druk die nodig is om de pagina om te slaan zo ingesteld, dat ik de ereader gewoon kan vasthouden met mijn duim op de knop, en enkel hoef te knijpen om om te slaan. Heerlijk lui, zeker als je in bed ligt en je ereader met 1 hand wil vasthouden en bedienen. Maar of dat nou dat prijs verschil waard is? Ik heb het uiteindelijk gedaan omdat ik hem via het werk van mijn persoonlijk budget kon kopen, en het wat prijs betreft dus niet echt uitmaakte.

De paperwhite is een heerlijk toestel. Ik heb hem inmiddels bij veel kennissen aangepraat en ze zijn stuk voor stuk tevreden.

Ja, je kunt als je alles legaal wilt doen, je boeken alleen kopen bij amazon. Het aanbod is daar prima, ook van nederlandse boeken, en de boeken zijn even duur of goedkoper dan andere webwinkels. Nadeel is dat je een creditcard nodig hebt. Je hebt tegenwoordig ook pay as you go credit cards, die dus niet als een klassieke credit card werken.

Ik heb nu 1 keer een boek willen kopen die niet te verkrijgen was bij amazon. Die heb ik gewoon bij bol.com gekocht en *kuch kuch* de beschermende DRM eraf gesloopt, en via calibre omgezet naar .mobi. Dat is helemaal niet moeilijk. In calibre gaat dat zelfs vrijwel vol automatisch. Nee, officieel niet legaal, maar aangezien ik het boek verder niet verspreid of zo, maar puur voor mezelf gebruik, is mijn geweten eigenlijk wel schoon op dat gebied.


[edit] ik las verder en iemand zeggen dat die dacht dat de voyage waterdicht was, dit is niet het geval. Ook met de voyage voorzichtig zijn bij water ;)


[edit2] over downloaden mag inderdaad niet gepraat worden, maar laat ik zeggen dat het omzetten ook met hele simpele computer prima kan, zonder calibre, zolang je maar een internet browser hebt :+ ... meer details geef ik niet :P

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15488
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:13

Moderatoropmerking:
Het bespreken van illegaal downloaden via peers of het bespreken van het delen van een dropboxaccount is op Bokt niet toegestaan. Vandaar ook het uitdrukkelijke verzoek om hierop te letten. Dank voor het melden alvast in het topic Jorinda!
Hierbij een link waar alles wordt uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Downloaden

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:13

Vraagje voor mijn vriend.

Hij krijgt voor kerst van mij een nieuwe e-reader, maar vindt mijn kobo Aura maar niets, hij houdt echt niet van het touch-screen...

Dus ik zoek een e-reader met e-inkt scherm, interne schermverlichting, knoppen en bij voorkeur ook de mogelijkheid om epub's te kunnen lezen zonder veel omzettingsgedoe. Budget maakt niet echt uit. Wie heeft de tip?

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:15

Mijn Sony heeft de knopjes, maar niet de ingebouwde verlichting.. Geen idee of die nog verkocht worden en misschien een update hebben ondergaan?