Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:51

Waarom zou je die andere 4 niet afwachten?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:55

chanelle14 schreef:
Ik heb net een rondje om het huis waar we willen gaan kijken gelopen en toevallig zat de buurman in het huis ernaast in de tuin.
Was een hele vriendelijke man die veel informatie over de buurt heeft gegeven en ook nog wat goede tips over het huis zelf.
Het is een jaren 30 huis dus we moeten bijvoorbeeld even uit gaan zoeken of er genoeg ruimte tussen de muren zit om het uberhaupt te kunnen isoleren. :j

Morgen even de makelaar bellen om de bezichtiging in te plannen.

Dat is een goede tip die ik ook ga onthouden! Fijn om alvast kennis te hebben gemaakt met de buurman. Ik vind buren zo’n onzekere factor waar je precies geen invloed op hebt := Hopelijk is het huis ook van binnen wat voor jullie!

Jammer Anouk_H, maar op naar de volgende!

En proficiat Mars dat jullie nu al zo’n goed bod hebben liggen!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:01

Dat klinkt goed Mars! :-)
Als de rest toch nog dezelfde week zouden komen, zou ik ze mooi langs laten komen.
De mensen die het bod hebben gedaan zullen dat toch net binnen een paar dagen weer intrekken?

Ik kan aankomende woensdag bij het huis gaan kijken.
Er moet zeker weten wat verbouwd gaan worden, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat we er zelf nog niet helemaal uitkomen.
Eerst maar eventjes voelen hoe het van binnen is, wie weet valt het wel tegen.
Gelukkig kan de aankoopmakelaar even meekijken, ben benieuwd hoe hij ernaar kijkt.

Heb het huis al wel helemaal uitgetekend in Floorplanner en wat verbouwideeen verwerkt, mochten we het woensdag wat vinden zal ik ze hier wel even droppen.
Ben benieuwd naar jullie mening :-).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:29

Mars schreef:
Eerste kijkdag gehad bij ons in huis,3 kijkers geweest , 1 bod gehad van €12.000 boven de vraagprijs, geen voorbehoud v financiering. Tja, toch een vrij uitgemaakt verhaal.
Er zouden van de week nog 4 kijkers komen maar ik denk dat we deze met beide handen aangrijpen.

Ik zou die andere 4 nog afwachten en evt een deel van de kaarten laten zien. Ben zelf al eens afgebeld voor een bezichtiging, want de vraagprijs was geboden. Oké, maar ik had nu niet eens de kans om eroverheen te gaan…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:39

Ik weet eigenlijk niet eens of ik mag laten weten aan kijkers wat er geboden is. Grote voordeel van dit bod is dat we ons huis mogen terughuren voor de periode dat we ons nieuwe huis verbouwen. Zo kunnen mijn dieren ook in hun eigen stekje blijven zonder stof en verfluchten.
Plus, hij wil zelfs een deel van de meubels erbij kopen. Ik ben er ook wel van om de rest te laten komen maar ben ook niet de enige partij in deze. Mijn man vind dit een erg goed bod en wil eea het liefst zsm regelen. Dus ja dat gesprek loopt hier nog een beetje zegmaar :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:37

Mars schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens of ik mag laten weten aan kijkers wat er geboden is. Grote voordeel van dit bod is dat we ons huis mogen terughuren voor de periode dat we ons nieuwe huis verbouwen. Zo kunnen mijn dieren ook in hun eigen stekje blijven zonder stof en verfluchten.
Plus, hij wil zelfs een deel van de meubels erbij kopen. Ik ben er ook wel van om de rest te laten komen maar ben ook niet de enige partij in deze. Mijn man vind dit een erg goed bod en wil eea het liefst zsm regelen. Dus ja dat gesprek loopt hier nog een beetje zegmaar :D

Ik zou de goden niet verzoeken inderdaad.

Ze kunnen het bod ook intrekken als ze er lucht van krijgen. En andersom zou je dat ook niet willen.

Hebberig worden en het onderste uit de kan kan ook tegen je werken.

Edit
En de extra zaken die je noemt zijn toch wel mooie voorwaarden. Niet iedereen is zo makkelijk.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 03:25

@Mars: wat vind je verkoopmakelaar van het bod? Meestal hebben die ook wel een goed inzicht of er veel meer geboden zal gaan worden.
Andere kant zijn natuurlijk wel de gunstige voorwaarden van het bod. Ik snap de twijfel wel.

Wij krijgen vandaag een taxateur langs voor dit huis. Ben zo benieuwd. Morgen tekenen voor t nieuwe huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:38

Zit er een tijdslimiet op het bod dan? Gaat die bieder het kopen voor verhuur?

Zou de rest afwachten. Melden dat er een bod ligt mag, de hoogte niet. Als makelaar dan...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:50

manzano schreef:

Zou de rest afwachten. Melden dat er een bod ligt mag, de hoogte niet. Als makelaar dan...

Hier hadden ook mensen geboden zonder voorbehoud van financiering (eerste kijkdag). En dat bod lag er alleen die dag. De dag erna zouden ook nog kijkers komen.
Dus voor mij was het kiezen voor deze mensen, of gokken op wat beters.
Heb wel bij de makelaar gepeild wat voor mensen het waren. Het was een jong stel dat graag op deze plek wilde wonen. Dus zodoende de boel afgekapt en alles rondgemaakt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:53

Mars schreef:

Ja oke, dat zijn wel heel veel voordelen ja!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:32

Luxorvalkje schreef:
manzano schreef:

Hier hadden ook mensen geboden zonder voorbehoud van financiering (eerste kijkdag). En dat bod lag er alleen die dag. De dag erna zouden ook nog kijkers komen.
Dus voor mij was het kiezen voor deze mensen, of gokken op wat beters.
Heb wel bij de makelaar gepeild wat voor mensen het waren. Het was een jong stel dat graag op deze plek wilde wonen. Dus zodoende de boel afgekapt en alles rondgemaakt.

Ja daarom ook de vraag of er een tijdslimiet op het bod zit....

Terughuren is wel fijn! Al geeft het wel juridische haken en ogen voor de koper, maar goed, dat is niet echt jullie probleem.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:02

Hier donderdag eindelijk de overdracht, ik zou wat leuks voor mijn aankoopmakelaar willen meenemen als bedankje. maar wat is dan leuk en makkelijk om te ontvangen voor haar? :o

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:08

Bloemen of taart? :Y)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:45

Weet je Mars, als jullie blij zijn met dit bod, en dat is meer dan prijs alleen, dan zou ik ook hiermee doorgaan. Je heb immers 1 koper nodig en die hebben gevonden. Grote voordelen erbij. Gefeliciteerd alvast!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:12

Ik zou er ook voor gaan hoor Mars! Gefeliciteerd met het mooie bod!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:34

Mars schreef:
Eerste kijkdag gehad bij ons in huis,3 kijkers geweest , 1 bod gehad van €12.000 boven de vraagprijs, geen voorbehoud v financiering. Tja, toch een vrij uitgemaakt verhaal.
Er zouden van de week nog 4 kijkers komen maar ik denk dat we deze met beide handen aangrijpen.

Als het bod en voorwaarden jullie aanspreken en jullie dit bedrag ook in jullie hoofd hadden zou ik er inderdaad voor gaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:57

Ik had op niet meer dan de vraagprijs gerekend dus ja we gaan er zeker voor. Heel blij dat we niet op financiering en zulke zaken hoeven wachten.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:28

Hoe snel het ineens kan gaan..
Vanmiddag om 3u een woning bezichtigd, we hadden meteen zoiets van yes, dit wordt 'm! Om half 4 dus een bod de deur uitgedaan, wordt ik net om 5u al gebeld dat hij is geaccepteerd! :):) :wow:
Wij zijn nog even helemaal in shock en moet het nog verwerken haha.
Nu maar snel gaan zorgen dat onze eigen woning in de verkoop kan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:30

Mars schreef:
Ik had op niet meer dan de vraagprijs gerekend dus ja we gaan er zeker voor. Heel blij dat we niet op financiering en zulke zaken hoeven wachten.

Zeker fijn!
Weet niet wanneer de rest gepland stond. Op zich is het ook fijn om nog wat achter de hand te hebben als het om wat voor reden niet door gaat.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:30

Wow! Dat is inderdaad snel!
Gefeliciteerd!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:35

Gefeliciteerd!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:39

Super snel! Gefeliciteerd!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:40

Wow! Wat snel! Gefeliciteerd!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:42

Arielle_ schreef:
Vanmiddag om 3u een woning bezichtigd, we hadden meteen zoiets van yes, dit wordt 'm! Om half 4 dus een bod de deur uitgedaan, wordt ik net om 5u al gebeld dat hij is geaccepteerd! :):) :wow:

Gefeliciteerd!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:46

Arielle_ schreef:

Top! Gefeliciteerd!