Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:01

DubbelFun schreef:
Het is misschien idd een beetje gek, maar het is wel de realiteit :)

Is ook mijn realiteit :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:06

Boras schreef:
DubbelFun schreef:
Het is misschien idd een beetje gek, maar het is wel de realiteit :)

Is ook mijn realiteit :D

Hier ook hoor :'). Daarom heb ik genoeg zwart in huis maar geen bladen. Zwarte poten, zwarte deuren etc :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:25

Ik ben dus blijkbaar uit ander (zwart?) hout gesneden :D ik irriteer me niet snel aan stof en vindt het juist fijn als het zichtbaar is. Als je het dan schoonmaakt, wat je al sneller doet, is het ook echt schoon.

Wij hebben zwarte jaloezieën, zwart keukenblad (op keuken, bijkeuken en in het nisje onder de trap). Keuken gaat iedere dag doekje overheen en de rest twee keer per week. Is nooit echt stoffig. Moet wel zeggen dat we geen katten in huis hebben en enkel een klein hondje die nauwelijks verhaard en slecht weer vrees heeft :))

Heb wel bewust hoge bank en bedden ivm makkelijker onder kunnen stofzuigen

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:55

Ik doe elke dag braaf mijn huishoud rondje, maar ik heb wel zoiets van er word hier gewoon geleefd en het is absoluut geen etalage. En als er iemand commentaar zou hebben, dan mogen ze het lekker zelf doen.

Ik sluit die zwarte kasten toch zeker nog niet uit, en kijk voorlopig nog even verder.

Janinevv

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:17

Wij hebben ook zwart tv meubel gekocht. Merk het bij m’n zus in haar huis niet zo met haar zwarte kast.

Al vind ik zwart aanrecht wel alles erg zichtbaar

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:32

DubbelFun schreef:
paars schreef:
Als iemand een tip heeft voor een gootsteen van 40x50 en 25cm diep in het zwart? Onvindbaar lijkt het wel. Zou ik de rvs versie kunnen laten poedercoaten mss?
Op google zie ik er zat staan, maar ik zou een rvs bak niet laten coaten, daarvoor wordt een bak te veel 'misbruikt'.
Eerder zou ik gaan voor een keramische bak.

Zie je ergens op Google wat ik zoek? Dan wil ik wel graag een linkje! Ik kan het niet vinden.
Zoals het er nu uitziet ga ik voor de 20cm diepe bak. Rvs coaten wordt lastig. Moet ook eerst voorbehandeld worden en geen idee of dat uiteindelijk allemaal goed komt.
Keramisch heeft niet mijn voorkeur; vind ik best kwetsbaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:13

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:45

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:47

25 cm diep zie ik inderdaad niet zo snel bij die maat.

Net gekeken in m'n eigen keuken, maar 25 cm is ook wel echt diep.

Hier een grote witte boerderij wasbak, en die haalt de 20 cm nog niet eens.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:38

paars schreef:
Als iemand een tip heeft voor een gootsteen van 40x50 en 25cm diep in het zwart? Onvindbaar lijkt het wel. Zou ik de rvs versie kunnen laten poedercoaten mss?

Leuke opleiding Samantha!

https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-gootstee ... 42113.html
Niet helemaal dezelfde maten, maar mijn vriend heeft deze in zijn keuken. Hij is er zeer tevreden over!
Persoonlijk vind ik de vierkante hoeken een nadeel, er blijft veel in liggen, maar verder is het een fijn ding!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:47

Dank voor jullie hulp! Ik kom er net ook achter dat ik de spoelbak van hetzelfde materiaal als mijn aanrecht kan laten maken. Ga dat even met de keuken adviseur bespreken. En anders wordt het een Franke bak van frangranite.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:55

Hier net een nieuwe vloer gekocht, maar twijfel nu over de ondervloer..

Betreft een zolderverdieping, die we gebruiken als kantoor en hobby/game ruimte. Huis is 10 jaar oud, goed geïsoleerd en vloer is relatief vlak.
Eigen huis, maar geluidreductie is wel belangrijk. De vorige eigenaar had groene platen gelegd, die dingen waren zo vies dat ze weg zijn gegaan.
Ik twijfel nu tussen een rol of een harmonicaplaat. Waar zouden jullie voor kiezen?

Harmonicaplaat €2,99 per meter
https://www.vloervoordeel.nl/ondervloer ... b-max-5mm/

Rol alufoam €1,19 per meter
https://www.vloervoordeel.nl/ondervloer-alufoam-2-5-mm/

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:46

Als je geluidreductie wil, zou ik niet kiezen voor de rol. Wij hebben dat namelijk op de eerste etage op de houten vloer en onder het laminaat en doet heeeeeeel weinig tegen de geluiden. Achteraf gezien had ik een betere ondervloer gewild.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:21

Over Urban Taupe gesproken.. :D Omdat we deze kleur zo mooi vinden op onze muur gaan we onze trap ook verven in Urban Taupe. De grondverf zit er op en is alvast de goede kleur:

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Nu al zo blij mee! Laag twee en drie komen binnenkort en daarna nemen we de leuning ook mee.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:49

Heel tof. Hebben jullie dat helemaal zelf gedaan?
Wij hebben een zelfde soort trap, alleen daar zit vloerbedekking op en ik wil dat eigenlijk eraf hebben en dan verven. Maar ben bang dat het hel veel werk is. :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:08

Het is wel heeeeel veel werk :+ Ik heb het heel lang uitgesteld want wij hadden er ook vloerbedekking op en alle lijm moest er centimeter voor centimeter met een lijmfohn en een verfkrabber afgeschraapt worden. Tijdens onze verbouwing al mee begonnen maar uiteindelijk gestopt omdat het zo zwaar is. Nu toch eindelijk afgemaakt. Mijn vader heeft daarna de hele trap geschuurd en nu kon de grondverf er eindelijk op.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:00

Heel mooi geworden al, Ketly!

Geen tips voor de ondervloer. Het stilste schijnt plakken te zijn. Dan moet het super zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:08

SdaphneS schreef:
Heel tof. Hebben jullie dat helemaal zelf gedaan?
Wij hebben een zelfde soort trap, alleen daar zit vloerbedekking op en ik wil dat eigenlijk eraf hebben en dan verven. Maar ben bang dat het hel veel werk is. :+

Is het ook :')

Wij zijn er ook mee bezig nu. Moet je eigenlijk wel een paar volledige dagen voor uittrekken. Ik pak iedere keer als ik tijd over heb een paar uurtjes mee. Heb nu alle lijm eraf. Maar ben daar denk ik al 3 ochtenden mee bezig geweest en dat was met een "gunstige" lijm. Wij moesten onze sociale huurwoning opleveren zonder tapijt (van de vorige bewoners :+ ) op de trap. Dat was 40 jaar oude traplijm en dat was helemaal hels.

Ketly schreef:
Over Urban Taupe gesproken.. :D Omdat we deze kleur zo mooi vinden op onze muur gaan we onze trap ook verven in Urban Taupe. De grondverf zit er op en is alvast de goede kleur:

Voor
[ [url=m/TYBPEx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/aKeFGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu al zo blij mee! Laag twee en drie komen binnenkort en daarna nemen we de leuning ook mee.

dit wordt wel prachtig :D

onze trap wordt early dew. Meest cliché kleur ooit, maar ik hou ervan en voor een trap vind ik het wel weer speciaal dus ik ben flink benieuwd hoe het uit gaat pakken :))

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:15

Bedankt :D

Daar ben ik ook heel benieuwd naar Menino! Blijft een prachtige kleur <3

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:13

@Ketly, die trap wordt wel mooi!
Ik vind die Urban taupe ook echt een hele mooie kleur. Alleen heb ik na heel erg lang zoeken en twijfelen toch voor andere kleuren gekozen, voor hier in huis. Maar ik blijf zeker fan van die kleur.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 00:23

paars schreef:
Heel mooi geworden al, Ketly!

Geen tips voor de ondervloer. Het stilste schijnt plakken te zijn. Dan moet het super zijn.
aanvulling….ik bedoel: dan moet het super vlak zijn :o

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:56

Ik denk dat ik toch maar even spaar om het uit te besteden heb ik wel door nu haha. Mij veel te veel werk. :=

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:08

Ik heb dan wel geen vloerbedekking op de trap maar wel heel veel lagen lak…..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:11

Oh gaat ketly!
Hier word de trap wit geschilderd. Aangezien er amper licht is in ons trap halletje.

Kleur op muur gaan we nog even bekijken hier.

Vind het erg leuk topic en al jullie dingen zo te zien :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:27

Ohh leuk topic! Ik heb sinds juni ook mijn eigen huisje wat hiervoor van een alleenstaande man in de 80 was dus ik heb ook mijn handjes vol :D Leuk om hier wat inspiratie op te doen!

Die trap ben ik ook nog aan het uitstellen ja.. denk dat ik daar bijna het meest tegen op kijk. Had op 1 kamer al tapijt liggen wat vastgelijmd was en dat was al een complete hell om eruit te halen, en daar was iets van lijmrest op de vloer nog niet zo heel erg gezien ik daar gewoon een dikke ondervloer opgegooid heb die een paar mm ongelijkheid compenseert :+ Maar dat kan op die trap helaas niet hahaha