Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:52

Opzich kunnen wij zelf wel regelen dat we weg zijn, maar 1. Ik vertrouw de makelaar écht niet meer met mijn spullen. Er is al teveel gebeurd. En 2. Wij hebben katten binnen zitten, die ook binnen moeten blijven. Zodra je de deur open doet stormen ze je al tegemoet dus ik zie het ook niet zitten om hun alleen te laten met makelaar en eventuele huurder... Tevens zitten wij midden in een verhuizing dan, dus zal het huis sowieso niet echt 'zichzelf' verkopen gezien er overal verhuisdozen staan en dingen al half weg zullen zijn.

Dubbeldun, het gaat over het appartement wat wij nu huren waar wij uitgaan, waarvoor de eigenaar dus een nieuwe huurder wilt zoeken.

DubbelFun

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:54

@liekec: dat snap ik, maar als jij geen toestemming geeft dat hij binnenkomt dan heeft hij dus niet het recht om binnen te gaan en zal hij moeten wachten tot je er uit bent.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:08

Het ligt iets minder zwart/wit als ik schreef...
https://www.woonbond.nl/vraagbaak/moet- ... ijn-woning
Maar nu met het hele Corona-gebeuren sta je wel sterker als je er even niet aan mee werkt. En tegen de tijd dat men echt alles uit de kast gaat halen om toestemming te forceren ben je hopelijk allang het huis uit. :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:10

@ DubbelDun, dat vraag ik me echt af. Het Burgerlijk Wetboek zegt daar namelijk wat anders over: https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/ ... Artikel223. Of het redelijk is, is een ander verhaal.
Edit: je was me voor :)

@ Liekec: zou je in overleg met de verhuurder de bezichtiging niet uit kunnen stellen? Als je uitlegt over de katten en de gezondheid van jullie familielid, is er misschien meer mogelijk. Het is nu eenmaal een bijzondere tijd nu met corona. Of andere optie: misschien de huur later opzeggen, zodat bezichtigingen pas plaatsvinden als jullie al verhuisd zijn? Je hebt dan wel langer dubbele lasten, maar geeft misschien wel meer rust.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:15

Ik denk dat ik er een mailtje aan waag waarin ik alle redenen uiteen zet en hoop op wat coulantie. Zal wel niet gebeuren gezien de relatie tussen ons O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:19

Ik denk dat de Corona en de gezondheidsrisiko's meer gewicht zullen leggen dan de katten die kunnen vluchten. Als je veel tegenstand krijgt zou ik even het loket voor rechtshulp inschakelen.
Ik heb ondertussen gelezen dat je de huisbaas normaliter wel moet binnen laten net als geïnteresserden als hij daarom vraagt, maar dat hij zichzelf geen toegang mag verlenen en ook hoef je niet in te stemmen met het maken van foto's voor bijv. Funda oid.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:35

DubbelDun schreef:
@liekec: dat snap ik, maar als jij geen toestemming geeft dat hij binnenkomt dan heeft hij dus niet het recht om binnen te gaan en zal hij moeten wachten tot je er uit bent.

In Belgie kan het je op een flinke boete te komen staan als je dat niet doet.Staat zelfs in je huur contract. Op het moment dat jij je huur opzegt moet je de verhuurder op afgesproken momenten de kans geven de woning te laten bezichtigen tot er een nieuwe huurder of verkoper als het verkocht word is.Kan je je borg kosten of evt huur van 3 maanden.Maar dat is belgie. In Nl ken ik het spel niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:57

Snap de verhuurder ook wel. Die wil meteen aansluitend een nieuwe huurder natuurlijk. Katten kan je opsluiten in een reismand en zwakke familieleden moet je gewoon niet bezoeken. Risico dat je loopt in een supermarkt is vele malen groter.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:13

Ik snap de verhuurder ook, die wil liever niet dat hij een tijd zonder huurder zit.
Katten even in een reismandje doen en zorgen dat er één persoon thuis is die ruim voldoende afstand bewaard van de kijkers dan moet zo’n bezichtiging toch best mogelijk zijn?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:14

manzano schreef:
Snap de verhuurder ook wel. Die wil meteen aansluitend een nieuwe huurder natuurlijk. Katten kan je opsluiten in een reismand en zwakke familieleden moet je gewoon niet bezoeken. Risico dat je loopt in een supermarkt is vele malen groter.

We bezoeken ze niet maar doen wel boodschappen voor ze, gezien de online supermarkten hier in de regio niet tussen te komen is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:06

Dan zet je de boodschappen even voor de deur als je t zo spannend vindt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:10

Katten opsluiten in 1 kamer, er zelf bij gaan zitten en daar een briefje op de deur hangen dat ze niet naar binnen mogen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:59

Hier zijn de kijkers vandaag niet op komen dagen -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:01

Jeetje, da’s aso... voor niks je huis kijkerproof gemaakt :\
Hadden ze nog een verklaring?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:24

Queelens schreef:
Hier weer een bijzondere bezichtiging gehad. Huis was best leuk vooral de benedenverdieping en de tuin.
Maar de buurman op de andere hoek is wel een dingetje. Het huis ontzettend vervallen, antennes in de tuin waar je u tegen zegt en nog wel wat andere dingen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.
Wel zonde want het huis zou hem prima kunnen worden als je niet wist dat je een beetje ‘aparte’ buren hebt. Ik heb er ook foto’s van gemaakt dus als iemand die wil zien wil ik dat wel via pb sturen. Dan heb je een beetje een beeld bij hoe vreemd/bijzonder het er uit zag haha :+

Heb je nog een bod gedaan Queelens?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:39

Meen je niet Pantykous...

Hier vandaag weer kijkers gehad, ben benieuwd of ze een bod gaan doen.

Wanneer gaat jullie huis de verkoop in Vero?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:45

Zsm :Y)

Gister was de makelaar er, donderdag komt de verkoopstyliste en dan de foto’s. Over 2 weken gaan we op vakantie en dan willen we hem op funda, kunnen we het lekker opgeruimd en gestyled achterlaten en kunnen alle kijkers komen :P Haha, als er dan al kijkers komen.
Vind het wel spannend :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:46

Oh dat is slim! Zeker spannend!
Moeten jullie nog veel doen/verbouwen in het nieuwe huis?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:57

Wij zelf niet zo veel :')
De schilder moet wel hard aan de bak op een onmogelijk plafond en hele hoge muren met rare hoeken := En wat kozijnen buiten en dakgoot.

Boven moeten we andere vloer, laminaat ofzo. En de gebruikelijke dingen zoals ander behang/verf op de muren boven.

En er zit een gasfornuis, maar daar kan ik niet mee overweg := Dus we willen eigenlijk die eruit en een kookplaat, maar niet gelijk de hele keuken vervangen want die is verder nog prima. Weet alleen niet of dat gewoon kan. Maar vragen we wel ff bij een keukenwinkel ofzo.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:43

Jeetje wat totaal niet netjes pantykous. Dat snap je toch niet dat mensen niet even wat laten weten?

Wij hebben niet meer geboden op het huis. Nu weer afwachten tot er wat leuks op de markt komt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:44

Pff wat rot pantykous. Komt toch niet in je op om niet te komen? Bel dan gewoon af.. Weet je tenminste waar je aan toe bent en er kunnen andere mensen voor komen kijken.

Wij mogen volgende week dinsdag het voorlopige koopcontract gaan tekenen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:04

Oh dat valt mee inderdaad. Kookplaat vervangen moet vast lukken :')

Spannend Equisync!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:05

Voorlopige koopcontracten bestaan niet.

Soms zou je willen dat mensen wisten hoe slecht hun makelaar is. Huis staat al een tijdje te koop. Super dure, chique makelaar (nee, real estate agent :+ ) en ik belde vanmorgen voor een afspraak.
Duurde lang voor er opgenomen werd. Een of andere dame zonder zicht op de agenda en ik zou terug gebeld worden.... Niet gebeurd dus. Echt slecht vind ik dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:10

Hij is voorlopig tot je de hypotheek rond hebt :P Als je die niet rond hebt wordt ie ontbonden.

Lekker dan Manzano := Kan daar zo slecht tegen, mensen die hun werk niet goed doen :+

Hadden jullie al een ander huis nadir, of eerst verkopen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:13

verootjoo schreef:
Hij is voorlopig tot je de hypotheek rond hebt :P Als je die niet rond hebt wordt ie ontbonden.

Lekker dan Manzano := Kan daar zo slecht tegen, mensen die hun werk niet goed doen :+

Hadden jullie al een ander huis nadir, of eerst verkopen?

Dan is hij ook niet voorlopig. Hij wordt niet definitief door je hypotheek. Dat is hij meteen. Ook de bedenktijd maakt hem niet voorlopig, want die heeft de verkoper niet. Die is dus vanaf tekenen gebonden.
Het is gewoon echt een verkeerde term waarvan ik ook zorg dat mijn klanten en de andere partij zich heel bewust zijn voordat ze tekenen.