[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:57

Angela_ schreef:
Ninus: wij hebben dit zelf gedaan zonder aankoop makelaar en ik zou je bod heel goed onderbouwen met verwachtte verbouwingskosten (dus niet alleen cosmetische zaken) en dan denk ik dat je een heel eind komt. Wat is fors onder de vraagprijs? Wij zaten er ook behoorlijk wat onder, en wij zijn inmiddels eigenaar van dit huis.

Bij ons hetzelfde.
We hebben toen gewoon een excel document gemaakt met verwachte kosten, waarop wij ons bod baseerden :j

Ninus

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:46

Dank! Zo heb ik het nu ook gedaan en inderdaad alleen de noodzakelijke, directe kosten.
We zitten 60k onder de vraagprijs.

Vind het superspannend :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:10

Ninus schreef:
Dank! Zo heb ik het nu ook gedaan en inderdaad alleen de noodzakelijke, directe kosten.
We zitten 60k onder de vraagprijs.

Vind het superspannend :=

Stoer!!!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:15

kohtje schreef:
Wie kan mij wat vertellen over volgorde van bouwkundige keuring, bod enz? Morgen een afspraak met mijn aankoopmakelaar maar alles blijft in mijn hoofd malen.

Wij hebben eerst samen bezichtigd om te kijken of het de moeite waard was en vrij vlot daarna bouwtechnische keuring laten uitvoeren. Het huis staat al een paar maanden te koop en wij hebben geen haast, het is oud en er moet veel gebeuren dus deze keuring was voor ons voorwaardelijk.

Je kan ook een bod doen onder voorbehoud van een keuring, maar dat vind ik zelf altijd wel wat een grijs gebied.

Daarna zijn wij dus nog een keer met een makelaar er doorheen gegaan en nu dus waarschijnlijk morgen een bod.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:24

Zie dit topic nu pas. Wij zijn ook al tijdje op zoek naar een ander huis. We wonen nu in een rijtjeshuis aan het water..mooi huis alleen nu we 2 honden hebben, mis ik een grotere tuin. We hebben qua huis al aardig vaak naast het net gevist. Pas geleden hadden we een bod gedaan en alles zag er rooskleurig uit tot iemand dus in de avond aangebeld heeft bij dat huis, het maximale bod heeft gedaan, handje klap en huis was verkocht. Schijnt vaker hier te zijn in de dorpjes.
Nu weer een huis gezien maar er is pas volgende week een bezichtiging dag en eerder mag je niet kijken, erg spannend weer!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:27

Ok ik meld me hier ook.
Wij zijn al wat jaartjes bezig inmiddels en een hele tijd kwam niets te koop van wat wij zoeken maar afgelopen jaar ineens best wel wat. Maargoed toch blijkt er met alles wel wat te zijn.
Wat wij zoeken
Woning met bedrijfshal of grote schuur/loods van 5 m hoog.
De woning mag een klus woning zijn mits de prijs er naar is
Een oude boerderij vinden we ook prima dit moet dan wel vrijstaand zijn.
Een woning op een bedrijventerrein is zelfs ook goed.
Er hoeft geen grote tuin bij, wel leuk als we te minste buiten kunnen zitten.
Nou zijn we van de week bij een woning wezen kijken die helaas in veel slechtere staat was dan vermeld stond op de site van de makelaar. En hebben vandaag laten weten dat we de voorlopig van de woning afzien voor de prijs die er voor gevraagt wordt. Dus we zoeken weer even verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:33

Spannend allemaal!!!

Wij vandaag weeeeer financieel adviseur. Nu voor de verzekeringen. We gaan er €64 pm op vooruit... op €172 .. oeps.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-17 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:37

dito schreef:
Zie dit topic nu pas. Wij zijn ook al tijdje op zoek naar een ander huis. We wonen nu in een rijtjeshuis aan het water..mooi huis alleen nu we 2 honden hebben, mis ik een grotere tuin. We hebben qua huis al aardig vaak naast het net gevist. Pas geleden hadden we een bod gedaan en alles zag er rooskleurig uit tot iemand dus in de avond aangebeld heeft bij dat huis, het maximale bod heeft gedaan, handje klap en huis was verkocht. Schijnt vaker hier te zijn in de dorpjes.
Nu weer een huis gezien maar er is pas volgende week een bezichtiging dag en eerder mag je niet kijken, erg spannend weer!

Volgens mij woon jij bij mij in de buurt.
Wij hebben onlangs 2 droomhuizen aan ons voorbij zien gaan waarbij eentje we echt kapot van zijn.

En nu weten we het eigenlijk niet meer even.

Er staat een boerderij achtige woning in Alphen met meerderjarige bij gebouwen, die moeten allemaal afgebroken worden dat zijn de haken en ogen, als wij er een loods voor terug zouden mogen bouwen zouden we zeker een bod uit brengen. Het is een absolute bouwval dus vraagprijs te hoog. Maar jee wat kun je daar wat leuks van maken. En die haken en ogen houden ons echt tegen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:39

ik woon in alkmaar...denk niet in de buurt bij jou...als ik zo Alphen lees.
Ja je moet echt ergens doorheen kunnen kijken dan he maar zeker realistisch blijven!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:42

O hemel dat is idd ietsje verder. Wij in het noorden van zuid Holland. Lol.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:55

Dito, staat jullie huis al te koop? Het gaat wel hard hier in de regio ja, wij keken eerst in Heiloo maar dat was helemaal niet te doen. Alkmaar zelf is wel iets beter, wat dat betreft. Al hebben wij ook mazzel gehad, want ik kijk nog steeds op Funda en er is niets meer bijgekomen wat we ook leuk hadden gevonden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:00

nee ons huis staat nog niet te koop. Wij gaan dat doen als we een huis gevonden hebben. Hier in de straat gaan de huizen erg hard. Buren verderop waren binnen week hun huis kwijt, idem met andere in de straat. Daar ben ik niet zo bang voor dus.
Heiloo hebben we ook gekeken. Kijken nu veel in dorpjes hier in de buurt.
Haha ik kijk ook veel op Funda...zalige site:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:04

Wij hebben iets leuks gezien, maar dat wordt een dilemma. Het is iets boven ons budget maar daar kunnen we wel uitkomen, Er zal niet veel van afgaan gezien het pand denk ik.

Maar het ligt ook net een beetje ongunstig met betrekking tot werk net iets buiten het zoekgebied maar het gaat dan met de auto om 5 tot 10 minuutjes langer reizen. Dat is wel te overzien.
Het pand heeft alles wat we zoeken en zelfs een beetje meer. Het ligt wel in een leuk dorp met leuk wandelgebieden etc. Het huis zelf hoeft alleen cosmetisch wat aan te veranderen behang keuze door het hele huis verschillende drukke behang motiefjes van de mensen is niet onze smaak zeg maar. Maar het is wel heel netjes gedaan zo aan de foto te zien, badkamer en keuken zzou ik zelf niet uit gekozen hebben maar is wel netjes en zou het er niet uit halen. Nu gaan we er morgen gewoon even langs rijden. Om te kijken of we eventueel toch een afspraak willen maken voor een bezichtiging. Het is echt een pand met allerlei mogelijkheden ook. Dus we kunnen het gewoon niet laten om het te bekijken zeg maar. Maar wel iets waar we nog wel even over moeten na denken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:05

Oe klinkt goed....spannend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:06

Wat spannend Wax!!! Hopelijk wordt het wat.

Met de badkamer en wc hadden wij hetzelfde. Het was een paar maanden voor verkoop totaal verbouwd. Niet mijn smaak maar je gaat het ook niet afbreken als het er pas in zit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:57

Ik denk dat het er niet echt pas in zit. Maar er zit een mooi groot bad in. En het ziet er wel erg netjes en schoon uit enzo.

En de behangetjes zit ook allemaal mooi maar jeminee wat een lelijke drukke prints ook allemaal verschillende, die moeten er wel af in de meeste ruimtes maar dat is natuurlijk een kleine ingreep. En in de keuken moet wel nog een vaatwasser komen.

Er zitten 2 haardjes in in de woonkamer en grote slaapkamer erg leuk.
Er zit zelfs een sauna kamer bij in de tuin en een zonnebank op zolder ik gebruik het niet. Maar het is van mensen die van luxe houden gok ik. De tuin ziet er heel verzorgd uit dat heeft een beetje een wow factor maar dat komt ook omdat we nu geen tuin hebben er zijn veel plekjes gemaakt met vlondertjes.

Er zit een bedrijfshal bij waar al een hoge rol deur in zit. Precies goed voor ons doel.
Er zit een vloer in beneden die ik niet zelf uit zou kiezen crème kleurige plavuizen, maar die zijn ook super netjes. De woning is wel afgewerkt zeg maar.
De afstand moeten we even goed bekijken want als het dichterbij had gestaan had ik vandaag de makelaar al gebeld. Dan hadden we er al bovenop gezeten zo bijzonder vinden we het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:58

heb je een funda link?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:01

Vind je het heel erg dat ik die nog even voor me hou ;)

Dat heeft er puur mee te maken dat een aantal dingen voor ons neus zijn weg gekaapt hoor.
Niet dat ik iets achter wil houden ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:31

Haha ja natuurlijk! Mag eventueel ook via pb. Ik zoek iig niks meer ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:19

Hoihoi
Wie kan ik even een pm doen? Ben aan het twijfelen ivm een bod doen ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:02

arabella2000 schreef:
Hoihoi

Je mag mij een pb sturen? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:08

arabella2000 schreef:
Hoihoi

Mij ook :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:12

Bedankt ik stuur de pb ook even naar jullie ;) sorry voor de spelfouten, op de telefoon vind ik het typen vaak wat lastig haha

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:36

Nou wij waren zaterdag wezen rijden we hadden er in totaal 3 verzameld die we wat vonden dus we gingen een rondje rijden uiteindelijk zijn we langs 2 gereden, de ander doen we misschien ook nog, eentje vinde we toch te onhandig en daardoor iets te ver. De ander was in KMS eigenlijk te ver maar kwa aanrijden wel goed te doen binnen 15 min dus prima. Ik had ze zaterdag een mail gestuurd of die beschikbaar was nog. En we vonden dat best leuk. Had ze anders dus maandag gebeld om een afspraak te maken voor een bezichtiging. Echter kreeg ik maandag ochtend een mail dat hij verkocht is o.v.b dus we gaan weer even verder zoeken. Hadden trouwens nog iets gezien een huisje op een stuk grond waar een bijgebouw van 150m2 mocht geplaatst worden onwijs leuk ook. Mijn vriend een mail gestuurd met wat vragen over hoe dat zit met het bijgebouw hij was helemaal enthousiast krijgen we ook te horen is onder bod en ver in onderhandeling.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:46

Ooo irritant is dat he. Ben je in je hoofd ermee bezig...is het verkocht.
Wel goed om ook langs de huizen te rijden...zie je de omgeving. Zegt vaak ook al veel.