Ja geloof het wel. Nog geen voorlopig koopcontact getekend maar wel weet de makelaar van de afspraken en dergelijke af. en termijn van 6 weken is al aangegeven.
Hopelijk krijg ik geen gedoe met mijn gezondheidverklaring.
Kentaro
Geplaatst: 05-07-13 16:30
Of het moet in de loop der jaren veranderd zijn, maar voor het bedrag dat jullie gaan lenen, zou ik me daar niet teveel zorgen voor maken hoor!! Als je boven een bepaald bedrag komt, wordt de keuring wat uitgebreider. Het is voor de levensverzekering. Jullie kunnen er ook voor kiezen om jou niet voor het gehele bedrag te verzekeren (mócht jou iets overkomen, kan jouw vriend ongetwijfeld een gedeelte van de hypotheek wel zelf op hoesten)
Ik wil graag jullie tips over de verlichting in huis, en dan specifiek in de woonkamer met open keuken. De vorm van de woonkamer/ keuken is als een kleine letter 'b', maar dan met een vierkante 'buik'. De keuken zit in het langwerpige stokje van de b; het zitgedeelte zit meer in de buik. De eettafel komt tussen de keuken en het zitgedeelte in.
Nu heb ik een lichtaansluiting in zowel de keuken, boven de eetkamertafel en voorin in het 'midden van de buik'. In de keuken wil ik graag een plafonniere en boven onze grote vierkante eettafel wil ik mooie strakke witte hanglamp met lampenkap. Echter, de vraag is wat ik nu boven het zitgedeelte doe. Doe ik daar niets aan plafond, en zit ik juist een sta-lamp naast de bank of het tv meubel? Of doe ik juist wel iets aan het plafond, en zo ja: wat dan? Een plafonniere als in de keuken? Of juist een hanglamp? En doe ik dan dezelfde als boven de eettafel komt?
Ik vind dit echt best lastig! Hopelijk snappen jullie het probleem en de indeling van het huis een beetje. Ik ben benieuwd naar tips!
Heb je al een plafonniere in gedachte of alleen dat het er eentje moet worden?
Kentaro
Geplaatst: 05-07-13 16:56
Wij gebruikten nooit het lichtpunt aan het plafond bij de zithoek. Het is natuurlijk ook net wat je wilt. Je zou ook kunnen kijken voor een booglamp daar! Een staande lamp in een hoek vind ik ook altijd mooi.
rommulus
Het is wel mijn paard maar niet mijn schilderij. Hij is gemaakt buiten mijn weten om. Ik kreeg de tip van de fotograaf en heb gelijk contact gezocht met de degene die hem gemaakt heeft. Maar helaas is ie te duur.
Ow echt Mag dat zo maar zonder toestemming? Ah balen zegt word je lekker gemaakt met iets
rommulus
Geplaatst: 05-07-13 18:07
Ash_ schreef:
Ow echt Mag dat zo maar zonder toestemming? Ah balen zegt word je lekker gemaakt met iets
Tja een dier heeft geen portret recht en de fotografe had toestemming gegeven niet verwachtende dat ie zo gaaf zou worden. En idd helaas blij gemaakt met een dooie mus
Ach misschien ooit als ik de geld pest heb en ze hem dan nog heeft.... (droomt verder ... )
Edit : aan de ene kant ben ik er zeer blij mee maar aan de andere kant krijg ik er een heel zuur gevoel bij dat ie bij een ander aan de muur zou hangen.
Ahh ja echt zuur. Ik heb mijn hondje en 2 paardjes ook op schilderij staan. Die komen ook ergens in mijn woning
MMIDV
Geplaatst: 05-07-13 19:03
Kun je de foto niet ook door een ander voor een leuker bedrag laten schilderen?
Mooi hoor Ash!
Sorry Borrie Het is wel huur hoor, geen koop En nieuwbouw dus hoefde weinig aan te gebeuren, dat icm heel veel hulp... Te voilà
We hebben nu ook een bbq en een parasol, dus nu gelijk de bbq proberen hifi!
rommulus
Geplaatst: 05-07-13 19:10
Mijn zus wil het een keer proberen, en haar kennende komt daar wel wat moois uit. Zelfs als ik mijn broer zou vragen komt er wat moois uit, alleen ik ben niet gezegend met schilder talent
Mijn verhuizing viel anders precies binnen budget Maar ik had niets te verbouwen. Wel een kamer behangen en wat schilderen (maar dat deed mijn familie). Er moest een vloer in (weer familie), (rol)gordijnen en wat nieuwe (tweedehands) meubels en daar heb ik mezelf gewoon een budget voor gesteld. Ik heb gelukkig geen hele dure smaak