E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:57

Jes schreef:
Ik kom ook even volgen, wil graag voor mijn verjaardag van mijn man een Ereader. Nou zullen wij hem in Frankrijk kopen, ik heb mijn oog op de Kobo Auro H2O laten vallen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb er een, ben er erg tevreden over!
Ik heb deze gekocht omdat het scherm iets groter was dan de gemiddelde e-reader.

Hij leest fijn, de interne verlichting is super (mijn oude sony had dit niet, maar 's avonds is het echt een plus). of hij echt waterdicht is heb ik niet uitgetest :D

Jes

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:09

Dank je! Waterdicht hoeft hij van mij niet, maar is toevallig de enige die hier te koop is met "nacht licht" en uitbreidbaar geheugen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:42

Ik heb hem ook. Ook ik heb dr waterdichtheid nog niet getest, maar verder een super fijne reader :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:09

Ik ben ook nog steeds heel tevreden over mijn Kobo H2O :j .
Het enige wat ik een tikkie onhandig vind is dat de verlichting helemaal uitgaat wanneer je helemaal links tegen de zijkant van het schermpje glijdt met je vinger; in het pikkedonker is het wat lastig doseren met de schuifstand. Bij de Kobo Aura gaat het licht dan naar stand 1 (1-100), dat vond ik makkelijker. Maar ach, kniesoor :)) .

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:15

Mijn beide ouders en ik hebben alle 3 een kobo aura h2o en zijn er echt super tevreden over. Vooral fijn als het soms wat stoffig is waar je leest of nat :p

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:32

Dank jullie! Dan gaat die als tip naar mijn man voor mijn verjaardag :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:49

Gister de Kobo Aura H2O gekregen, ik had veel eerder aan een Ereader moeten beginnen! Heb er nog niet echt mee gelezen (heb nog 2 papieren boeken die eerst uit moeten) maar ben er nu al super blij mee! Wat zal het heerlijk zijn o.a. op vakantie en in bed.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:06

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met ebooks lenen in de bibliotheek? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:28

Ik leen wel eens ebooks van bibliotheek.nl Het zijn gewone ebooks, maar als na 3 weken de leentermijn voorbij is kan je het bestand niet meer openen.
Jammer genoeg zijn niet alle ebooks daar geschikt voor de ereader, een deel kan je alleen online of met hun app lezen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:11

Gaat prima via de pc. Boeken bij de biep.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:27

Jaren geleden hadden ze nog nauwelijks eboeken en als ze er waren, waren ze uitgeleend.
Hoe is dat nu? en bladen?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:50

Bladen weet ik niet. E boeken leen ik via pc en dan kan ik aangeven in welk bestand.
Kan ook via een app op de tablet, maar ik doe het met de pc en kabeltje aan ereader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:53

Ik heb er een keer naar gekeken maar ik vond het aanbod niet spannend genoeg om er een speciaal abonnement voor af te sluiten bij de bieb.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:11

Dus niet gewoon wat er nieuw uitkomt er direct bij?
Dat was met boeken meestal wel zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:14

Ik vond het een erg hoog gehalte 'huismoederromannetjes' (totaal niet slecht bedoeld), kwam erg veel Karin Slaughter e.d tegen. Moet wel zeggen dat ik vlak voor de zomervakantie heb gekeken en dat het dus best kan dat ik in een soort zomerpakket terecht ben gekomen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:32

Het aanbod wisselt inderdaad wel, bij sommige genres zijn het niet meteen de top titels. Maar van bijvoorbeeld Hella S. Haasse staan er ook heel veel boeken op.
Er werd op een gegeven moment uitgelegd op de site dat het aanbod van de ebooks afhangt van de individuele afspraken met de verschillende uitgeverijen en dat dat allemaal nog niet zo vanzelfsprekend en geregeld is als de aankoop van de papieren boeken.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:58

Ik leen de boeken via het abonnement van mijn zoon..hij is 17, kan alles lenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:40

Hmm, mijn moeder heeft een abonnement dus misschien toch maar even kijken of er nog wat leuks tussen staat.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:25

Halen de bibliotheken alles uit hetzelfde bestand, dus landelijk???

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:46

Ik kom even binnen vliegen... Ik ben ook helemaal van de Ereader en ik was/ben weg van Kobo. Als hij het doet, is hij fantastisch, maar ik heb er al verschillende versleten. Ze gaan echt allemaal kapot. De vorige keer had ik al zoiets van: "oké, ik probeer het nog 1 keer en als deze nu ook stuk gaat, dan stap ik over op een ander merk, Kindle bv.". Afijn, vanavond is het zover en het komt natuurlijk nooit goed uit als het gebeurt. Heb je bijna je spannende boek uit en ja hoor... Afijn, nu dus de hamvraag: welke Kindle zouden jullie aanraden of hebben jullie goede ervaringen mee ? Waar kan ik de Kindle kopen ? Bij Amazon zag ik maar kan dat ook in NL ?
Bedankt alvast voor de reacties...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:00

Ik zou voor een tolino gaan. Kindje kan je enkel boeken opzetten die van Amazon formaat zijn volgens mij. Op tolino kan je alles zetten en werken super.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:01

Ik zweer echt bij Kindles. Heb er twee, een Kindle keyboard (aka Kindle 3) uit september 2010, en een Kindle paperwhite (1st gen) van oktober 2012.
Beide doen het nog steeds perfect (!).
Nooit enig probleem mee gehad, en ja, ik gebruik de K3 ook echt nog. (De enige reden dat ik een paperwhite heb gekocht erbij is omdat ik het ingebouwde lampje voor 's avonds wel handig vond.)

Mocht je niet-amazon boeken erop willen zetten, gewoon via calibre omzetten naar .mobi.

Je kan ze bij de mediamarkt kopen, geloof ik, en op amazon.de (amazon Duitsland, gratis verzenden naar NL adres 2-3 werkdagen of naar een DPD pickup punt in je buurt).
Ze zijn op het moment ook in de aanbieding op amazon.de. 120 euro voor een paperwhite wifi (nieuwste model) zonder reclameschermpje klinkt mij niet slecht in de oren.

Je kan natuurlijk ook voor de luxere Kindles gaan, Voyage of Oasis, maar daar heb ik geen ervaring mee. Slecht zullen ze vast niet zijn.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:06

Bedankt alvast voor je reactie Dallista. Ik wist wel dat hier Kindle-fans waren, maar jouw verhaal klinkt wel echt fantastisch. De Oasis vind ik wel erg te duur, de Voyage daar heb ik eigenlijk nog niet zo in de smiezen wat nou eigenlijk het verschil is met de Paperwhite. Als iemand ervaring heeft en weet wat het verschil is, dan hoor ik het graag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:12

Zelf geen Kindle, maar heb ze idd wel bij de mm gezien.

Het grootste verschil tussen de 2:
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:16

ElanII schreef:
Als iemand ervaring heeft en weet wat het verschil is, dan hoor ik het graag.

https://www.amazon.de/gp/product/B010EK ... as#compare
Misschien heb je hier wat aan. Het verschil tussen de Voyage en Oasis zit hem vooral in de cover bij de Oasis, de extra brede rand waarmee je hem kan vasthouden (en daar zit denk ik ook een knopje om mee om te slaan, die hebben ze kennelijk weer teruggehaald, maar je kan ook blijven omslaan met de touchscreen), de lichtfunctionaliteit, en het gewicht (lichtste van de vier, zonder de cover).
Of dat gewicht nou echt veel uitmaakt... en die cover weet ik ook niet of dat nou echt een eerste levensbehoefte is. :D
Denk eerlijk gezegd dat je met de paperwhite ook al een heel eind moet kunnen komen, maar als je echt lichter wilt... Ligt er ook aan wat je bij je Kobo gewend was?