[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:00

Berdien hahaha ja als je het zo bekijkt hebben jullie beide deels je zin gekregen :P

Nogo wat belachelijk zeg, misschien is dat wel om de prijs op te drukken? Denk dat je het niet gaat redden om tegen de gemeente op te bieden of wel?
Kan me heel goed voorstellen dat de grap eraf is gewoon lekker op zoek gaan naar een ander huisje, er staat genoeg je moet gewoon even zoeken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:03

Wij hebben een huis gekocht grens Friesland Grunn dus ik blijf in de buurt hahahahah.
Er zijn genoeg plekken waar ik ook hier in het Noorden niet wil wonen maar hier heb ik toch geen spijt van hoor.

Leek vind ik leuk om te wonen.. maar straks wonen we echt in the middle of nowhere.. is ook leuk ... ach soms kom je op de leeftijd dat je dat fijn gaat vinden hahahahaha.
Als je 5 jaar geleden tegen me had gezegd dat ik 2 jaar geleden uit Rotterdam zou vertrekken had ik je voor gek verklaard.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:12

@berdien: spannend hoor hopen dat je snel wat hoort.

@pashon: ik vind dat de makelaar dit gister ook gewoon gelijk had kunnen melden...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:36

Hoi!
Ik heb een vraag.
Ik wil me graag inschrijven bij de woningbouw, maar waar kan ik dat het beste laten doen ?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:44

Je bedoelt voor het huren van een huisje?

Je moet je inschrijven bij de corporatie die woningen verhuurt in de plaats waar jij wilt wonen :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:13

Mando, dat is best een stap van Rotterdam naar Friesland/Groningen! Ik zou zelf, nu in elk geval niet, in the middle of nowhere kunnen wonen. Ben sowieso afhankelijk van OV. en zou daarnaast denk ik sowieso wel redelijk hier in de buurt willen wonen, hier zijn onze vrienden :)
Zwijndrecht hebben we ook gekeken maar dit huis had ons hart gestolen :P

Nog steeds geen reactie op ons bod gekregen..
Laatst bijgewerkt door Suuszels op 02-11-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:20

Suuszels dat kan een goed teken zijn dat je nog geen reactie gehad hebt!

Ik zou zonder problemen in the middle of nowhere kunnen wonen dat gaan we straks ook doen. Heb 22 jaar lang midden in de rimboe gewoond en vond het super, toen ik bij mijn vriend in trok kwam ik midden in de bouw 2 onder 1 kap woning en het was enorm wennen voor mij, Nu hebben we een tussenwoning maar wil nooit meer in de bouw wonen althans niet voor de langere termijn, als we straks een overbrugginstijd nodig zijn zou ik het nog wel kunnen handelen maar niet voor perminend.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:38

Dit huis was voor ons ook een tussenstap.
Lang lopen zoeken naar een huisje en nu gevonden...

Heerlijk, alleen maar straks ruzie met de grassprietjes om me heen... van mij mag het al april worden....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:08

inderdaad ruzie met grassprietjes en landbouw heerlijk! kijk er al helemaal naar uit.

Suuszels al wat gehoord?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:19

rowo schreef:
Je bedoelt voor het huren van een huisje?

Je moet je inschrijven bij de corporatie die woningen verhuurt in de plaats waar jij wilt wonen :)

Ja klopt indd.
Kan het ook kloppen dat er meerdere in mijn stad zijn ?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:22

Nathaliee tuurlijk kan dat kloppen en je hebt ook nog particulieren die verhuren. Gewoon inschrijven en vanaf dan werkt alles stapsgewijs. zodra ze een woning voor je gevonden hebben krijg je bericht dan kan je de woning bij voorbaad afwijzen (wat ik echt niet te vaak zou doen! dan kom je weer onderaan de lijst) en je kan de woning gaan bezichtigen en daarna aangeven of het wat voor je is of niet.

Zoals wij hier hebben bijvoorbeeld, we hebben maar 1 woningstichting die eigenlijk door heel het noorden wonings heeft. Bij inschrijven geef je aan waar je wilt wonen doordat de woningen hier wat dunner bezaaid zijn hebben wij 1 woningstichting dus moeten wij ook de voorkeursplaats aangeven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:32

Er kunnen er zeker meerdere zijn. Enschede heeft er bijv. 3. Ik zou gewoon overal in schrijven. Meestal is het kostenloos.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:34

Dat is niet mijn ervaring, bij de meeste woningbouwverenigingen die ik het nageplozen in Groningen moet je betalen, bij vrienden in de rest van het land hoor ik hetzelfde.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:38

Oh dat is hier niet zo in ieder geval. Bij alle 3 in Enschede (waarvan er 1 tevens in H'bergen verhuurd) kun je kostenloos je laten registreren en gewoon reageren op woningen.

edit: misschien dat het verschilt of ze met een lotingssysteem werken of met een puntensysteem?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:40

Berdien de voormalige wooncom nu Lefier heb ik destijds niet hoeven betalen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:47

Lefier weet ik niet, ik heb me toen gewoon ingeschreven bij de woningbouwvereniging die huizen van alle sociale aanbieders aanbiedt. Heb het even opgezocht, en dat was Woningnet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:21

Ik werd net gebeld door mijn vader, die is weer gebeld door de makelaar over het bod. De verkopende partij heeft een reëel en goed tegenbod gedaan en zoals het er nou uit ziet gaan we dat accepteren. Dus ik heb gewoon bijna een huis!!!! :):)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:22

Berdien wat super! Ben nu wel heel erg benieuwd naar je huisje :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:23

Berdien schreef:
Ik werd net gebeld door mijn vader, die is weer gebeld door de makelaar over het bod. De verkopende partij heeft een reëel en goed tegenbod gedaan en zoals het er nou uit ziet gaan we dat accepteren. Dus ik heb gewoon bijna een huis!!!! :):)

Alvast een voorzichtige GEFELICITEERD!!! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:24

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:33

Berdien wat goed alvast gefeliciteerd!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:48

Berdien schreef:

Wat een leuk huis zeg... spannend hoor... voorzichtig gefeliciteerd

Vriendin van mij woont aan de andere kant in de van Panhuyslaan/straat.. weet niet of ik het goed schrijf.
Is een leuke omgeving daar en vlak bij de uitvalswegen en zo te zien ook bij de winkels.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:16

Berdien leuk appartement! best groot ook nog. Ga je er alleen in of met je vriend (of heb je die niet?)?

Onze financieel adviseur is net weer weg, was een verhelderend gesprek.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:20

Nou ik krijg er ondertussen het heen en weer van makelaar heeft weer gebeld, ze hebben niets vernomen van de woningbouw terwijl die vandaag in vergadering zouden gaan en contact met makelaar zouden opnemen.
Ben er dan ook helemaal klaar mee word ik morgen niet gebeld voor 5 uur bel ik ze zelf wel kunnen ze 24 uur krijgen om met een tegenbod te komen en anders trekken wij ons bod weer in...
Snap best dat ook de verkopende partij zoveel mogelijk geld eruit willen trekken zou ik zelf ook proberen maarja heb geen zin om zometeen te moeten gaan opbieden tegen de woningbouw, dat is het huis me gewoon niet waard.
Makelaar vond dat we gewoon de vraagprijs moesten bieden want dan wisten we zeker dat we het zouden krijgen >;) ....
Daarbij geen hand vol maar een land vol huizen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:37

Haha ik moet wel lachen om die opmerking ''geen handvol maar een land vol'', dat klopt ook wel, alleen zoals ik ben heel erg plaatsgebonden. En we zijn starters dus hebben geen groot budget. Nou hier in de buurt is dus echt niks te vinden hoor :+ Nu hebben we natuurlijk wel de tijd, maar ik zie het echt niet zitten om over 2 jaar NOG thuis te wonen.. Tegen die tijd hopen we toch echt wel een kleine te hebben en richting ons trouwen te gaan..