mag schreef:Iemand ervaring met slimme stekkers?
Ik lees dat je eigenlijk alle stekkers eruit moet halen omdat er sprake kan zijn van lekstroom. Bijv. van je waterkoker, koffiezetapparaat, tv enz.
Met een slimme stekker kun je dat voorkomen. Er zijn stekkers die ook het stroomverbruik meten. Ook zouden er stekkers zijn die automatisch uitschakelen als bijv. Je telefoon volledig is opgeladen.
Er zijn zoveel aanbieders van slimme stekkers dat ik door de bimen t bos niet meer zie. Zelfs action heeft ze, zijn ze allemaal veilig? Je werkt toch met WiFi?
Wie heeft een goede tip?
Ik heb een p1 meter van homewizzard en hun stekkers.
De p1 meter stop je in je slimme meter en deze houd dan je live verbruik van stroom en gas bij.
Dit kan je combineren met slimme stekkers. Deze kan je instellen en ze kunnen de stroom meten. Je kan hem zo instellen dat hij bijvoorbeeld het aangesloten apparaat aanzet wanneer er zonnestroom opgewekt word door de zonnepanelen.
Erg handig. Mijn wasmachine en vaatwasser gaan nu overdag, wanneer ik op m'n werk ben, automatisch aan wanneer er genoeg stroom opgewekt is. Die wasbeurten kosten me dus niks.