Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 07:51

Als je allergisch bent is het vervelend, maar met de huidige 15 minuten kijken nog vaak wel te overleven :+

Ik zou het iig wel begrijpen, niet elk dier is gebaat bij de stress van tijdelijk ergens anders zitten. En in deze markt voldoende kijkers dat scheelt.

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 07:54

Ik vind katten in huis tijdens een bezichtiging geen probleem.
Bij onze woning zat de valse hond van de vorige eigenaar in een kennel in de garage.
Toen wij ons huis verkochten waren de katten buiten en ik was zelf vrij en met de hond naar het strand gegaan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:12

Honden naar mijn ouders. Onze kat mag buiten en is niet zo'n fan van veel vreemden in huis dus die hebben we gewoon thuis gelaten. Hij zat vooral buiten van een afstandje te kijken of het al rustig was. Wel mandjes en kattenbak enzo weggehaald. Behalve één krabpaal die aan de muur vast zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:49

Ik zou eerder bang zijn dat ze hem laten ontsnappen en alle deuren open laten. Ik kon meteen zien als ze er waren geweest.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:10

Zonnetje81 schreef:
Ik zou eerder bang zijn dat ze hem laten ontsnappen en alle deuren open laten. Ik kon meteen zien als ze er waren geweest.

Huis wat wij gingen bezichtigen zei de makelaar direct dat er katten waren en deuren goed dicht moesten en hij deed netjes zorgen dat ze niet weg konden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:21

Wij hadden de cavia’s bij de kinderboerderij ondergebracht. Elke keer overal hooi en zaagsel in huis omdat ik dat kennelijk niet netjes kan :+ had geen zin in blijven schoonmaken…

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:30

viola schreef:
Honden naar mijn ouders. Onze kat mag buiten en is niet zo'n fan van veel vreemden in huis dus die hebben we gewoon thuis gelaten. Hij zat vooral buiten van een afstandje te kijken of het al rustig was. Wel mandjes en kattenbak enzo weggehaald. Behalve één krabpaal die aan de muur vast zit.

Dat scheelt wel ja.
Mijn collega had een keer een ontsnapte kat. Wat een drama :=

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:57

Ik zou de reacties in de trant van 'ik vind het niet erg als er huisdieren zijn' wel even als niet zo representatief voor de gehele bevolking beschouwen :D We zijn tenslotte wel allemaal dierenliefhebbers op een paardenforum.. Zo heb ik een paar vriendinnen die echt gruwelen van dieren in huis en er ook echt bang van zijn.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:22

Ja ik snap dat er inderdaad ook mensen met allergieen enzo ook huizen kijken. Die wil je t leven ook niet zuur maken. Waar ik bij ons katten echt als de dood voor ben, is dat ze zouden ontsnappen.
Daarbij is 1 van de 2 zo panisch voor het reizen in de mand dat tie echt alles onder pist en kakt.
Die wil ik ook niet heen en weer blijven slepen. In de buurt hebben we helaas niemand waar ze even terecht kunnen.
Ik zal eens even overleggen met de makelaar. Wat hij t liefst wil.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:04

Hier de kat naar buiten gedaan. Alle speeltjes, etensbakjes en mandjes weg.
Denk dat het vooral ook heel erg belangrijk is dat het goed schoon is. Een huis wat ruikt naar kattenpis of natte hond…dat schrikt kijkers mss af. Maar een schoon fris ruikend huis en een kat die ergens ligt te slapen…daar zal toch niemand voor weglopen? Gaat om de ruimtes. Dat is het belangrijkst.
Met een kijkdag en tig mensen in het huis zal de kat zich mss vanzelf wel uit de voeten maken?
Overleg idd met de makelaar. Die van mij vond het geen enkel probleem.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:31

Toen wij naar een woning gingen kijken, waren zowel de eigenaars als huisdieren thuis :') .
Had ik mij even niet aanverwacht dat zij er ook waren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:48

Ik heb zelf de bezichtigen gedaan.
Zaterdag kat naar broer gebracht.
Maandag en dinsdag maar 4 a 5 kijkers, dus de kat gewoon laten slapen en andere dag in de tuin.
Alle kattenspullen en kattenbak zolang in mijn auto gedaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:29

paars schreef:
Hier de kat naar buiten gedaan. Alle speeltjes, etensbakjes en mandjes weg.
Denk dat het vooral ook heel erg belangrijk is dat het goed schoon is. Een huis wat ruikt naar kattenpis of natte hond…dat schrikt kijkers mss af. Maar een schoon fris ruikend huis en een kat die ergens ligt te slapen…daar zal toch niemand voor weglopen? Gaat om de ruimtes. Dat is het belangrijkst.
Met een kijkdag en tig mensen in het huis zal de kat zich mss vanzelf wel uit de voeten maken?
Overleg idd met de makelaar. Die van mij vond het geen enkel probleem.

Ligt er ook aan hoeveel kijkers je hebt. Ik draaide dagen van 8.30 tot 17.30. Dan ligt die kat niet alleen te slapen. En het is eigenlijk vooral lastig als ze wel naar buiten willen en niet mogen. Dat is met in en uitloop met meerdere mensen gewoon best lastig soms. Maar uiteindelijk komt het altijd wel goed en je bepaalt het natuurlijk gewoon zelf als verkoper.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:36

Kmbrly schreef:
Toen wij naar een woning gingen kijken, waren zowel de eigenaars als huisdieren thuis :') .

Deden zij dan de bezichtigingen of waren ze gewoon thuis???

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:43

Laatste huis waar ik een bezichtiging had, had ook een kat en het was een pré als je die met het huis over nam. :') Vond ik prima maar heeft niet geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:46

Helderder schreef:
Laatste huis waar ik een bezichtiging had, had ook een kat en het was een pré als je die met het huis over nam. :') Vond ik prima maar heeft niet geholpen.

Ah ook sneu. Een vriendin van mij heeft er zo ook 2 bij haar huis gekregen, mensen moesten er vanaf denk ik.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:56

Ik heb net een rondje om het huis waar we willen gaan kijken gelopen en toevallig zat de buurman in het huis ernaast in de tuin.
Was een hele vriendelijke man die veel informatie over de buurt heeft gegeven en ook nog wat goede tips over het huis zelf.
Het is een jaren 30 huis dus we moeten bijvoorbeeld even uit gaan zoeken of er genoeg ruimte tussen de muren zit om het uberhaupt te kunnen isoleren. :j

Morgen even de makelaar bellen om de bezichtiging in te plannen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:06

chanelle14 schreef:
Ik heb net een rondje om het huis waar we willen gaan kijken gelopen en toevallig zat de buurman in het huis ernaast in de tuin.
Was een hele vriendelijke man die veel informatie over de buurt heeft gegeven en ook nog wat goede tips over het huis zelf.
Het is een jaren 30 huis dus we moeten bijvoorbeeld even uit gaan zoeken of er genoeg ruimte tussen de muren zit om het uberhaupt te kunnen isoleren. :j

Morgen even de makelaar bellen om de bezichtiging in te plannen.

Oh top zeg! Dat soort info is goud waard.

Voor oude dieren is het soms wel fijn als ze kunnen blijven. Of dat mensen naar een appartement gaan waar ze geen huisdieren mogen. Maar soms wel gek ja, zeker als ze de reden er niet bij geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:36

Helderder schreef:

Hadden wij met varkentjes, had ze met liefde overgenomen.. maar ze gingen toch voor een hoger bod :')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 00:29

opisop_shop schreef:
Kmbrly schreef:

Deden zij dan de bezichtigingen of waren ze gewoon thuis???

Bezichtiging was door de makelaar, zij waren gewoon in huis aanwezig.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 06:08

Wij hebben 3 katten en 5 kippen overgenomen bij de koop van ons huis :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:03

Je heet niet voor niets animal. Dat wisten de verkopers natuurlijk ook :+

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:32

Anouk_H schreef:
Wij hebben vandaag weer een bod gedaan. Deze keer op dit huis;
https://www.huysveldt.nl/woningaanbod/k ... sstraat/21

Komt uit de huur van de woningbouwvereniging waar ik nu zelf ook huur. Maar de makelaar zei al dat ik daarmee geen voorsprong zal hebben

Helaas, niet geaccepteerd, op naar de volgende!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:38

Jammer zeg, was een leuk huis!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:50

Eerste kijkdag gehad bij ons in huis,3 kijkers geweest , 1 bod gehad van €12.000 boven de vraagprijs, geen voorbehoud v financiering. Tja, toch een vrij uitgemaakt verhaal.
Er zouden van de week nog 4 kijkers komen maar ik denk dat we deze met beide handen aangrijpen.