Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:09

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:18

karijn schreef:
Ter inspiratie: check deze eens!

https://woolandnature.com/

Ze maakt alles zelf. De tekeningen zijn ook van haar hand

Wat een mooie spullen. Ik houd erg van dat minimalistische.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:36

Ik was dit topic helemaal vergeten oeps!

Ik ben een half jaar geleden begonnen met de opleiding interieurstylist, hoop het begin volgend jaar af te ronden.
En dan moet ik natuurlijk heel veel oefenen! Als er mensen zijn die interesse hebben?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:43

Als iemand een tip heeft voor een gootsteen van 40x50 en 25cm diep in het zwart? Onvindbaar lijkt het wel. Zou ik de rvs versie kunnen laten poedercoaten mss?

Leuke opleiding Samantha!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:07

Samantha_ schreef:

Ik ben een half jaar geleden begonnen met de opleiding interieurstylist, hoop het begin volgend jaar af te ronden.
En dan moet ik natuurlijk heel veel oefenen! Als er mensen zijn die interesse hebben?

Waar wil je precies mee oefenen? En welke omgeving?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:12

paars schreef:
Als iemand een tip heeft voor een gootsteen van 40x50 en 25cm diep in het zwart? Onvindbaar lijkt het wel. Zou ik de rvs versie kunnen laten poedercoaten mss?
Op google zie ik er zat staan, maar ik zou een rvs bak niet laten coaten, daarvoor wordt een bak te veel 'misbruikt'.
Eerder zou ik gaan voor een keramische bak.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:16

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:42

Samantha_ schreef:

Na heel wat testers te hebben gekocht, ben ik er nu eindelijk uit met wat of ik wil in huis.
Anders had ik zeker interesse gehad.

Een andere vraag :o
Zijn er mensen die zwarte meubels/ kasten in huis hebben in combinatie met huisdieren?
Ik ben heel erg benieuwd of dat nu echt stof vangers zijn :o Want steeds als ik aan het kijken ben voor bijv een kast en tv meubel, dan valt mijn oog op iets zwarts maar ik ben zo bang dat je dan zo snel stof ziet liggen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:45

Ja absoluut zijn dat stofvangers. Ik heb een paar kasten met zwarte bladen bovenop (en geen huisdieren). Daar kun je elke dat je naam wel in schrijven. Voor mij is dat wel iets om bij vervanging rekening mee te gaan houden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:56

Ja precies, het zijn ook stofvangers zonder huisdieren :)

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:02

Samantha_ schreef:

Wij zijn vooral nog aan het bedenken wat we qua decoratie aan de muren willen, maar ik weet niet of je daar ook bij zou kunnen helpen? :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:03

Absoluut. Ik heb cavia's in de woonkamer gehad en kon dagelijks de donkerbruine/zwarte kasten afstoffen. Nu ze er niet meer zijn merk ik beduidend minder stof op de kasten. Al zie je er idd wel eerder stof op liggen ivm de anders gekleurde oppervlakken.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:10

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden, en mijn vermoedde klopt dus.
Dan ga ik gewoon verder zoeken, ik heb nog alle tijd.
Ik heb 8 katten en een hondje rond lopen dus stof gegarandeerd. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:13

Ik woon in Soesterberg. Voorlopig ben ik nog met de opleiding bezig hoor.

Zwarte meubels, ja die heb ik. En een witte kat, hoe verzin je het. Ik ga er regelmatig met de swiffer doorheen. Maar mevrouw gaat ook in de kast zitten.

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:15

Ik snap het probleem met zichtbaar stof niet zo. Ik ben juist blij dat ik stof goed zie liggen op O.a. onze zwarte lamellen. Bij gordijnen zie je het niet, maar daar zit evengoed stof op. Juist doordat je stof op donkere oppervlakten goed ziet maak je het eerder schoon. Uiteindelijk dus veel schoner dan gordijnen die je misschien 1 keer per jaar was en lichte kasten die je minder vaak afneemt :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:21

@samantha: dé perfecte plaats voor die poes <3
@996981: in principe heb je gelijk, maar zolang er geen medische achtergrond is om stof héél rigoureus te verwijderen is het gewoon een onderdeel van het leven :)
Sterker nog, door een normale hoeveelheid 'stof' te accepteren kan het lichaam er zich ook beter tegen wapenen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:22

leuke foto Samantha_, je kat hoort er zo gewoon helemaal bij.
Jah met een swiffer doe ik de meubels nu ook met regelmaat, maar nu valt de stof iets minder op.
Ik was al bang dat met zwart het dan nog meer op zou vallen.
Ik ben juist op zoek naar een dichte tv meubel op pootjes en een kast helemaal dicht op pootjes, want jah mijn roomba moet er wel onder kunnen. En de katten er juist niet meer in.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:32

O ja ik heb ook zwarte jaloezieën. Die doe ik met opzetstuk van de stofzuiger eens per 4 weken ofzo. En eens per 3 maanden ongeveer met nat doekje. Dan vervloek ik ze.
In m’n oude huis had ik witte, die werden minder snel stoffig. Maar die hadden weer als nadeel dat je vliegen poepjes goed zag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:57

Die vliegenpoepjes is idd een ramp, zéker op onze witte buitenjaloezieën. Ik zoek nog iets wat ik er op kan spuiten dat vliegen er niet op willen zitten.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:14

Gelukkig hebben vliegen hier in huis geen lang leven, dr is altijd wel een kat die um dan te pakken krijgt... Ik heb nu overal heel simpel rolgordijnen hangen, das lekker makkelijk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:33

Samantha_ schreef:
O ja ik heb ook zwarte jaloezieën. Die doe ik met opzetstuk van de stofzuiger eens per 4 weken ofzo. En eens per 3 maanden ongeveer met nat doekje. Dan vervloek ik ze.
In m’n oude huis had ik witte, die werden minder snel stoffig. Maar die hadden weer als nadeel dat je vliegen poepjes goed zag.

Die werden net zo snel stoffig, alleen zag je het niet :D net als met de vliegenpoepjes op je zwarte jaloezieën

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:37

DubbelFun schreef:
@samantha: dé perfecte plaats voor die poes <3
@996981: in principe heb je gelijk, maar zolang er geen medische achtergrond is om stof héél rigoureus te verwijderen is het gewoon een onderdeel van het leven :)
Sterker nog, door een normale hoeveelheid 'stof' te accepteren kan het lichaam er zich ook beter tegen wapenen.

Tuurlijk is stof onderdeel van het leven. In dat kader zouden zwarte meubels toch ook geen probleem zijn? Of vinden we het niet erg dat het er is, als we het maar niet zien? Das toch een beetje gek?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:53

Het is misschien idd een beetje gek, maar het is wel de realiteit :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:55

996981 schreef:
Samantha_ schreef:

Die werden net zo snel stoffig, alleen zag je het niet :D net als met de vliegenpoepjes op je zwarte jaloezieën

Ja dat klopt haha

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:55

Ja die katten en jaloezieën. Mijn katten klimmen er dus doorheen als ze vliegen willen vangen.