Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:53

Spannend olejon, hoop dat het een succes wordt

Ik heb net boodschappen gedaan voor 52 euro, viel me best tegen maar aan de andere kant heb ik wel een mega pak toilet papier, diepvrieszakjes en een groot pak kipfilet.

Mijn man heeft bedacht dat het wel tof zou zijn om samen naar de Olympische spelen in Frankrijk te gaan. Nu zag ik wat de kaarten zouden kosten in Japan en en poeh dat wordt flink doorsparen, maar dan heb je wel een onvergetelijke ervaring. We hebben het allebei ook op onze bucket llist staan.

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:54

Welke sport zou je willen gaan zien? Ik vind het te duur persoonlijk voor paardensport.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:58

We willen beide atletiek zien wat ook echt het duurste is voor de finales :') maar ja we hebben het beide al jaren op de bucketlist om een Olympische zomerspelen bij te wonen en frankrijk is goed te doen qua afstand. Ik bespaar ook vooral voor reizen en bucket list dingen dus wat dat betreft zou ik er niet teveel over na moeten denken en gewoon gaan, haha. Maar het zijn wel hele flinke kosten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:43

Wij gaan ook voor kaarten in Parijs. Graag bij atletiek, maar mag ook bij andere sporten. Dag of 5 zouden we dan willen. Paar dingen per dag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:50

PSvanLot schreef:
Wij gaan ook voor kaarten in Parijs. Graag bij atletiek, maar mag ook bij andere sporten. Dag of 5 zouden we dan willen. Paar dingen per dag.

Wat gaaf! BMX, skateboarden en turnen zouden we er eventueel bij willen zien. Geen idee nog hoe ik überhaupt kaarten zou kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:51

Super leuk, ik ga hoop ik ook naar Parijs! 2 dagen naar de dressuur, als ik kaarten kan krijgen. Ik vond de prijs erg meevallen! Hopelijk zijn ze over drie jaar voldoende beschikbaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:30

Gaaf zeg! Dat is natuurlijk een kans die je niet zomaar nog eens gaat krijgen, dus ondanks de prijs zou ik zeggen, doen!

Ik geef zelf niet veel om sport, maar ik vond het wel gaaf dat een gast van de atletiekclub waar ik vroeger bij was, jaren geleden goud haalde op de OS, Rens Blom, dat had ik dan wel graag in het echt gezien :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:14

Voor Londen was het niet moeilijk aan kaarten te komen. Zal voor Parijs ook wel lukken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:18

PSvanLot schreef:
Voor Londen was het niet moeilijk aan kaarten te komen. Zal voor Parijs ook wel lukken.

*\o/* ik heb er al zin in, ik ga vast een spaarplan maken :') want ik heb ook nog andere spaardoelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:07

Ik wil ook naar de atletiek en zat me ook nog af te vragen of ze vrijwilligers uit NL zouden willen die 4 woorden Frans spreken, iets met besparen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:15

idinn schreef:
Ik wil ook naar de atletiek en zat me ook nog af te vragen of ze vrijwilligers uit NL zouden willen die 4 woorden Frans spreken, iets met besparen :')

Nou ja op zich ken je er denk ik meer trottoir, croissant, oui, no, etui, jus de Orange, maillot, capuchon, baquette

We komen best een eind, sorry het gaat off topic

Nog zo'n 10 maanden bikkelen en dan ben ik klaar met mijn bbl opleiding, dan krijg ik meer salaris :)) als ik het haal, maar daar ga ik wel vanuit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:17

Ow ja zo slecht is onze basisvaardigheid Frans niet _O-

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:23

idinn schreef:

Zou dat echt een ding zijn, vrijwilliger op de olympische spelen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:30

Uhm ja.. in 2012 hadden ze 70.000 vrijwilligers :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:37

Het is nu ook zo dichtbij, dan “ moet “ je eigenlijk wel gaan als je het een keer wil meemaken. Super leuk!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:44

Ik ben wel destijds naar de WEG in Normandië geweest, wat een klucht :’) nooit meer. Ik ga wel een normaal grote wedstrijd kijken als ik interesse heb. Liefst iets wat vaak georganiseerd wordt. Dit soort eenmalige events ben ik wat huiverachtig voor geworden. Je betaalt de hoofdprijs maar je hebt nul garantie dat het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:42

Als wij gaan wordt het denk ik paardensport, basket, atletiek en vriend wil dan ook zwemmen en/of waterpolo zien.
Zomerspelen zijn een bucketlist, maar Eventing in Badminton is dat ook bijvoorbeeld. Maar dat is iets wat we vanuit onze club graag willen organiseren, we hebben best wat eventers onder onze leden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:08

Hier gaat het sparen even wat minder goed haha.
Vandaag en morgen komt voor €1000 aan bootspul aan :')
Máár, ik heb wel ruim €1500 béspaard door goed te zoeken naar koopjes en goedkopere materialen te combineren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:11

Hier gaat sparen sowieso niet goed :D
Bleek minder geld in de kluis hebben dan mijn kasboek

En dan die auto nog
Maar komt goed ont goed …..over 10 jaar :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:59

Hier gaat sparen ook slecht. Net de rekening betaald van het verbouwen van de voorgevel. Het is gelukkig wel heel mooi geworden!

Morgen krijg ik de rekening ban de architect. Dag centjes!!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:25

Ik heb me net ingeschreven voor een seminar van 150 euro :') Maar ik heb me wel ingehouden en geen stof gekocht dit weekend wat ik eigenlijk wel van plan was :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:11

Wat een rust hier!

Iedereen aan het genieten van de vakantie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:16

Uhm nee … geld uitgeven aan een vakantie := Ik moest zelfs overboeken vd spaarrekening. :+
Verder heb ik veel lunches staan de komende tijd, dus het gaat helemaal de verkeerde kant op. Heeft er ook mee te maken dat iemand in mijn omgeving ernstig ziek is, en dan zie je de betrekkelijkheid van sparen. Je leeft nu en niet ‘later’.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:57

Hier is de vakantietijd de drukste tijd :)) Volop aan het werk.. en volop bezig met geld uitgeven :')

Wat erg Fitzroy, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:30

Ik ga misschien een hoop geld uitgeven aan een jong paard binnenkort :o maar eerst moet er nog een hoop uitgedokterd worden voor ik de knoop doorhak.
Verder gaat er wat geld richting wedstrijden rijden en georganiseerde buitenritten, en dan vooral omdat ze niet op een kwartiertje rijden doorgaan maar eerder een uur reistijd enkele rit.

Maar behalve dat niets bijzonders eigenlijk