Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:45

beatje schreef:
Zoe_97 schreef:
Mijn huis is net de verkoop in gegaan. Spannend!
https://www.immohaven.be/nl/te-koop/woningen?view=detail&id=6178

Wat een nette woning,nette prijs ook.Al zijn bij julie de huizen goedkoper als hier in het antwerpse

Als de tuin groter was geweest was hij niet de verkoop in gegaan :D
We verwachten hem snel verkocht te hebben. Heel gewilde locatie

proven02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:13

Jeetje waarom ben ik in Noord Holland geboren en opgegroeid. Wat een bizar lage prijs voor zo'n huis. Zijn ze allemaal zo goedkoop in die omgeving ?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:14

Rivjenn schreef:
Equisync schreef:
Aanstaande donderdag staat er een afspraak gepland met de hypotheek adviseur, dus dan weten we hopelijk al wat meer qua mogelijkheden.
Nu maar weer alle papieren bij elkaar zoeken die we nodig hebben.

Is het Hemelvaartsdag.. klopt dat wel?

Ja hoor :j
Hij stelde het zelf voor en aangezien mijn vriend en ik soms een beetje langs elkaar werken qua dagen zou het wel op zo'n dag of in de avond moeten. Was voor hem geen probleem.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:18

Grappig. ik vond hem juist aardig aan de prijs.

Ik heb hier ongeveer een half jaar geleden gereageerd en toen een huis gekocht. Volgende week donderdag krijgen wij nu eindelijk de sleutels *\o/* kunnen wij eindelijk aan de gang.

Tafel komt 10 juni en bed komt 12 juni. Rest moeten we nog kopen. kasten en bureaus en tv meubel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:40

We hebben een officiële schatter laten komen. Dan de makelaar laten schatten zonder dat die weet had van de officiële schatter en die hebben beide exact hetzelfde bedrag geschat. Het is enz vaste prijs en de makelaar gaat geen lagere boden overwegen.
Zoals in Nederland overbieden is niet echt een ding hier.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:52

Grappig om te zien hoe dat dan in België er uit ziet. Succes met de verkoop!

Pantykous, fijn dat er kijkers komen!

Iloveiswan, heerlijk dat jullie de sleutels nu krijgen. Veel plezier met inrichten.

Hier hebben zich ook weer kijkers gemeld, fijn!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:14

Maar geen lagere boden en niet overbieden dan is het dus sowieso de vraagprijs die je alleen accepteert of hoe moet ik dat zien?

Fijn dat er kijkers komen Nadir!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:20

Het is hier in België niet zo dat er tegen elkaar op geboden wordt zoals in Nederland. De huizenmarkt is hier niet zo gek als daar. De prijs is gewoon een vaste prijs. Als die geboden wordt is het verkocht :)

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:24

Hier in het noorden (buiten de steden en grote dorpen) is gelukkig ook niet zo’n gekte nog. Wij hebben daardoor nog aardig wat van de “bieden vanaf”prijs kunnen praten.

De champagne kan open hier; de hypotheek is al rond!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:20

Op zich is dat wel relaxt Zoe, weet iedereen wel waar ie aan toe is.

Gefeliciteerd Applester!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:19

Wat een leuk topic dit :)

Hier net ‘per ongeluk’ een huis gekocht :') waren niet op zoek en wilden ook niet verhuizen eigenlijk maar deze kans wilden we niet voorbij laten gaan.
Nu ons eigen huis nog even verkopen :=

Iemand nog op zoek naar een leuk huis met leuke prijs in het midden van het land? :Y)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:42

Hahaha hoe koop je per ongeluk een huis?? :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:46

Haha hoe krijg je dat nou voor elkaar :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:52

Nou, vorig weekend appte een vriend dat ie een nieuw huis had gekocht. Dus vroegen we wat ie dan met z’n huidige huis ging doen :+
En dat ging ie voor een heel leuke prijs op funda zetten, maar wij vonden het ook heel leuk, dus de volgende dag even hypotheekadviseur gebeld en die gaf ons een go, en toen gingen we kijken en waren we gelijk helemaal verliefd op dat huis dus hebben we het gekocht. :') Morgen gaan we tekenen.

Huis heeft funda dus niet gehaald :7

We kunnen ons huis nu heel goed verkopen met overwaarde, en met een nieuwe hypotheek krijg je weer lage rente, dus we waren sowieso best dom als we nu in ons huis bleven zitten.
Nu krijgen we dubbel zoveel ruimte binnen en buiten en blijven de maandlasten gelijk :$

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:25

Groot gelijk hebben jullie! Wat super leuk zeg! Echt tof dat het zo op jullie pad kwam. Wat voor huis is het?

Wij gaan idd ook maandeijks niet enorm veel meer betalen voor een groter huis op een perceel dat 2x zo groot is. Die lage rente is heel fijn nu!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:16

Ook bij ons is het er door. Wij moesten wachten op onafhankelijk adviseur die voordat het naar de bank ging kijken of we het redden en mede met name omdat manlief nog kort zzp'er is. Maar yes maandagavond 21u een mail met het verlossende antwoord. 12 okt de sleutel duurt nog ff hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:10

Nadir schreef:
Wij gaan idd ook maandeijks niet enorm veel meer betalen voor een groter huis op een perceel dat 2x zo groot is. Die lage rente is heel fijn nu!

De lage rente is natuurlijk maar één onderdeel :)
Groter huis is meer verwarmingskosten en aangezien dit meestal gas is zullen die kosten de komende jaren flink gaan toenemen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:01

Dat is nog eens leuk een huis kopen. Succes met de verkoop van je eigen huis.

Zo kende ik een stel dat 1 huis heel graag wilde kopen, maar de bewoners wilden niet verkopen. Uiteindelijk ander huis gekocht en een paar jaar later werden ze ineens gebeld of ze nog steeds interesse hadden. Dus meteen gaan overleggen en binnen een week huis gekocht en eigen huis in de verkoop gezet.

Soms moeten dingen gewoon zo lopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:04

DubbelDun schreef:
Nadir schreef:

Groter huis is meer verwarmingskosten en aangezien dit meestal gas is zullen die kosten de komende jaren flink gaan toenemen.

Dat heb je dan toch in je oude huis ook? En anders van het gas af. Daar denken wij sowieso al over, ook in dit huis.

Gefeliciteerd Dito!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:04

DubbelDun schreef:

Ik bedoelde qua hypotheek idd. Maar gelukkig is dat laatste bij ons ook niet van toepassing, ons huidige huis is al van het gas af en dat gaan we bij t nieuwe huis ook doen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:04

Weet iemand wat je rechten zijn als huurder als de makelaar bezichtigingen wilt inplannen in het huurhuis wat jij verlaat in combinatie met corona?

Ga er even vanuit dat een van onze directe familieleden een longziekte heeft en zeer kwetsbaar is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:14

liekec schreef:
Weet iemand wat je rechten zijn als huurder als de makelaar bezichtigingen wilt inplannen in het huurhuis wat jij verlaat in combinatie met corona?

Ga er even vanuit dat een van onze directe familieleden een longziekte heeft en zeer kwetsbaar is.

Volgens mij mogen er nu alleen bezichtigingen plaatsvinden als de eigenaren of huurders niet thuis zijn.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:16

@ Rinske: volgens mij mogen bezichtigingen nu wel gewoon.

@ Liekec: kun je regelen dat jullie weg zijn bij de bezichtiging? En daarna bij terugkomst even alle deuren, handvatten van kastjes etc desinfecteren? Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:17

Mijn ex is met drie makelaars in huis geweest terwijl mijn spullen er stonden, ben ik ook niet echt blij mee. Ga daar ook paar dagen nog niet heen. (Ook weer ziek, dit keer overbelast lijf) dus een goede reden om het te laten voor wat het is.

Het idee dat vreemden aan spullen zitten met alle besmettingsrisico van dien. Kan je kennis het veroorloven een paar dagen er niet te komen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:29

@liekec: als jij iets huurt en de verkoper wil er in dan heeft ie daar jou uitgesproken toestemming voor nodig, míts er omstandigheden zijn dat ingrijpen direct nodig vanwege gevaar of gezondsheidsredenen (vaak dan nog alleen als er andere diensten bij betrokken zijn zoals politie, brandweer, ambulance etc).
Dus bij een bezichtiging voor een verkoop ben je niet verplicht iemand binnen te laten !!