Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:22

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:30

Mijn nieuwe woning:

Gang:
Afbeelding
Achter zie je de kattenkamer
Afbeelding

Woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Het bed gaat er nog uit, de woonvorm kijkt of er een bewoner is die een nieuw bed kan gebruiken en anders gaat hij even uit elkaar de schuur in en wanneer de boel weer tot rust is gekomen op de weggeefhoek oid.

Toilet:
Afbeelding
Daar mag nog een laagje (of 2) saus op

Badkamer:
Afbeelding

Keuken:
Afbeelding
Afbeelding

Het meeste werk wordt de kattenkamer en de tuin, de rest is al verfklaar en de vloer mag er ook mooi in blijven liggen.
Verder nog een gordijn oid voor de voordeur en plakplastic voor de ramen (ivm inkijk).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:36

Daar kan je echt wat leuks van maken! Fijn dat die vloer zo goed is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:12

Janine, hoe bevalt het pvc in het algemeen?
Is het een beetje krasbestendig en is het koud aan de voeten?

Dat ziet er goed uit Loraine.
Lekker ruim ook.
Waar zit je nu, sluitersveld?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:15

ClaudiaHS schreef:
Janine, hoe bevalt het pvc in het algemeen?
Is het een beetje krasbestendig en is het koud aan de voeten?

Dat ziet er goed uit Loraine.
Lekker ruim ook.
Waar zit je nu, sluitersveld?

Geweldig!
Wij hebben er vloerverwarming onder, dus kou merk je niets aan, dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Maar het is super onderhoudsarm, bij ons zie je er ook echt niets op. Maar dat komt van de kleur :+
Krasbestendig? ZEKER WETEN! We hebben stoelen in de keuken op wieltjes, maar daar zie je niets van. Wieltjes zijn ouder dan de vloer en zijn geen speciale wielen zoals in de woonkamer onder de bureaustoel zitten. Grind is namelijk wel heel erg gevoelig voor dat soort dingen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:19

Ah thanks .
Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit.
Wij willen juist geen vloerverwarming leggen.
Ik wilde het liefst tegels maar zonder vloerverwarming is dat geen doen.
En we hebben geen kruipruimte dus kunnen van onderaf niet isoleren waardoor er veel warmte verloren zal gaan met vloerverwarming.
En uiteraard is het wel mogelijk met extra onderlaag en toplaag maar dan gaan we best een eind omhoog met de vloer en dan moeten we heel erg veel kozijnen en deuren aanpassen.
Geen zin in dus + dat het veel extra geld gaat kosten.
We hebben 2 honden en 3 kids vandaar m'n vraag over de krasbestendigheid

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:22

Bedankt. :)
Ben ook erg blij met de vloer Karijn, geloof dat hij er nog geen jaar in ligt.
Het is laminaat en de kleur is antraciet eiken dacht ik gelezen te hebben op het pak wat nog in de schuur staat. :)

Ik geloof het wel Claudia, het is tegenover het Eskerplein zegmaar. :)
Ik ben zelf wat ruimer gewend qua aanzicht, maar heb nu ook keuken/woonkamer/eethoek in 1 ruimte en dan lijkt dit gelijk een beetje hokkerig. :+
Maar het is meer dan ruim genoeg voor 1 persoon, 2 ook nog, al zou ik 3 echt teveel vinden omdat je dan minder ruimte hebt om je even terug te trekken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:17

Weet niet waar je eerst woonde maar vind dit er super uit zien.
En heel stuk groter dan mijn duplex op de 7 bosjes 13 jaar geleden.
En het ziet er netjes uit.
Heb je ook een tuintje?
En qua locatie zit je ook mooi. Dicht bij de stad en allemaal winkels in de buurt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:36

Ik woon nu nog in een appartement langs het kanaal met uitzicht op de Vriezebrug maar heb hier enkel bovenramen die open kunnen, 1 slaapkamer en geen balkon oid.

Ik heb in het nieuwe huisje een tuin van (gegokt) 7x7m.
Idd ideale locatie, stuk rustiger dan waar ik nu nog woon.
7 bosjes zag ik laatst ook wat aangeboden staan maar dat was 1 kamer met een terrasje.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:51

Vraagje! Voor ons nieuwe huis zijn wij op zoek naar een ronde eettafel. Onze stijl is Scandinavisch/industrieel. We hebben een eikenhouten vloer, witte en Early Dew muren en de meubels zijn een mix van wit hout, eikenhout en zwart metaal.

Het liefst wil ik een eikenhouten tafel met een stoer zwartmetalen onderstel, zoals op deze foto: http://www.zwaartafelen.nl/wp-content/u ... 24x708.jpg Helaas is deze tafel met €2100 iets boven budget :D
Wie heeft er tips waar ik een soortgelijke tafel kan vinden voor minder dan €100?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:07

Daenerys schreef:
Vraagje! Voor ons nieuwe huis zijn wij op zoek naar een ronde eettafel. Onze stijl is Scandinavisch/industrieel. We hebben een eikenhouten vloer, witte en Early Dew muren en de meubels zijn een mix van wit hout, eikenhout en zwart metaal.

Het liefst wil ik een eikenhouten tafel met een stoer zwartmetalen onderstel, zoals op deze foto: http://www.zwaartafelen.nl/wp-content/u ... 24x708.jpg Helaas is deze tafel met €2100 iets boven budget :D
Wie heeft er tips waar ik een soortgelijke tafel kan vinden voor minder dan €100?

Als je een klein beetje wil klussen: deze!
Afbeelding
Van de Karwei, Woood is het merk, tafel heet Ronda. Deze is van eikenhout en ik heb m behandeld met Skyt (2componentenlak) vaak in de aanbieding. Volgens mij hebben wij er €300 voor betaald. Verf de poten zwart en je hebt het idee, zonder de prijs.

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:28

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:38

Of bij houthandel Woerden? Daar komt onze tafel morgen van :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:56

In overleg met mijn man ga ik de kast eenzelfde kleur, iets lichter, als de bank geven. Hij wil de muren toch wit houden. De eettafel is kersen en daar steekt het lichte taupe heel mooi bij af. Zeker in combnatie met mijn witte Eamesstoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:32

Moeder vond het leuk om de sérre (schrijf je dat zo?) weereens om te bouwen voor de zomer... :)

Afbeelding

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:34

Ben een stille meelezer maar wauw die serre! Gaaf hoor

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:34

@Lor1: leuk :j ben benieuw wat je ervan gaat maken!

Qua PVC: ik heb het in de hal, en ik heb er gemixte ideeen over... Ja het is sterk, ik heb er een keer een gloeiend hete pan op laten vallen en tot mijn opluchting was er niks aan te zien. Maar er zitten wel krassen op, en sterker nog, ik zou niet weten waar dat van komt, maar het viel me wel tegen voor dat geld...
Nu heb ik in de woonkamer vinyl laten leggen, omdat dat ook zou dempen (dus zeg maar click-vinyl, geen rollen ofzo), en dat bevalt ook goed, maar is ook al beschadigd (een vlek die er niet meer uitgaat). Kortom, dure vloeren zijn niet aan mij besteed... -O- Het ligt denk ik ook aan welke kleur het is en of je er snel iets op ziet.
Qua dempen ontloopt elkaar niet veel, maar loop ik nog steeds niet met schoenen op het PVC of het Vinyl. Ik woon in een flat en hoewel het minder gehorig is als echt laminaat, heb ik het idee dat je het toch wel hoort...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:43

Ik ben gisteren maar eens bij de gamma gaan kijken. Daar hebben ze flexxfloors. Maar ik kan er niet echt enthousiast over zijn. Voor mijn appartement ben ik dan snel een €2500 kwijt en dat vind ik het niet waard. De voordelen wegen niet op tegen het nepperige gevoel wat ik er bij heb. Dan ga ik toch eerder voor laminaat met een hele goeie ondervloer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:47

Jennyj01 schreef:
Ik ben gisteren maar eens bij de gamma gaan kijken. Daar hebben ze flexxfloors. Maar ik kan er niet echt enthousiast over zijn. Voor mijn appartement ben ik dan snel een €2500 kwijt en dat vind ik het niet waard. De voordelen wegen niet op tegen het nepperige gevoel wat ik er bij heb. Dan ga ik toch eerder voor laminaat met een hele goeie ondervloer.

Ik had dat met de flexxfloor ook. Het voelde heel nep aan!

Hier stonden ze om 0700 met 5 man sterk in huis. Ze zijn aan het stukken... jippie schot in de zaak.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:55

Cer, maar jij woont dus in een flat. Dat is sws al gehoriger.
Bij ons komt het dan op de begane grond op een betonvloer die rechtstreeks op zand gestort is.
Dan dempt het al een stuk meer.

We hebben ook wel over massief eiken zitten denken maar met onze onbenullige herder denk ik dat daar nog veel sneller krassen op zitten.

Binnenkort moeten we toch nog naar de vloerenzaak voor laminaat voor boven. Zij verkopen ook pvc en parket dus maar eens kijken wat ze allemaal hebben.

Wij lopen eigelijk altijd met schoenen, slippers of sloffen binnen dus qua koude voeten zal het wel meevallen, maar soms loop ik in de winter van de badkamer met vloerverwarming op blote voeten door de hal met tegels zonder vloerverwarming en dat is echt brrr

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:10

ClaudiaHS schreef:
Cer, maar jij woont dus in een flat. Dat is sws al gehoriger.

Ja :j daarom wilde ik een vloer die extra dempt :D
Er ligt een enorme ondervloer onder, en dan dus PVC in de hal/keuken en vinyl in de woonkamer :)

Citaat:
Bij ons komt het dan op de begane grond op een betonvloer die rechtstreeks op zand gestort is.
Dan dempt het al een stuk meer.
ja, dat sowieso

Citaat:
Wij lopen eigelijk altijd met schoenen, slippers of sloffen binnen dus qua koude voeten zal het wel meevallen, maar soms loop ik in de winter van de badkamer met vloerverwarming op blote voeten door de hal met tegels zonder vloerverwarming en dat is echt brrr

Ik loop inderdaad in mn flatje ook altijd zonder schoenen. Sokken, sloffen of blote voeten. Koude voeten heb ik niet, maar dat komt doordat iemand onder mij ook stookt :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:17

Jenny kijk eens op marktplaats voor ondervloer. Ik heb toevallig vd week 5 rollen 22db ondervloer weten te scoren voor een prikkie :D

Succes Vonneke!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:49

Ja marktplaats is mijn club :D . Heb me eigenlijk nog niet in de ondervloeren verdiept. 22bd klinkt stil.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:27

Cer schreef:
@Lor1: leuk :j ben benieuw wat je ervan gaat maken!

Bedankt. :)

Plan is om de woonkamer 1 wand real stone en de rest gentle peony te verven, verder komen er 2 muurstickers.
Tegen de 'intacte' wand komt mijn bank en de wand met 2 deuren komt de tv aan te hangen.
Buffetkast komt naast de bank of in die hoek tegen de muur naar de slaapkamer.
In het najaar bestel ik een dressoir en een kisttafel van dezelfde lijn als de buffetkast.
En ik ga op zoek naar een krabton of kleinere krabpaal voor de katten.

De slaapkamer blijft voorlopig wit, net als de gang en keuken, het toilet en de kattenkamer ga ik wit sauzen zodat die er weer netjes uit zien.
Mocht ik van gedachten veranderen wb de witte ruimtes dan kan ik die altijd nog verven. :)

Alle dieren en een groot deel van hun spullen gaan naar de kattenkamer, de katten mogen verder vrij in huis rondlopen (behalve in mijn slaapkamer).
Mijn bed en eettafel (hobbytafel eerder) gaan naar de slaapkamer, mijn ladekasten doe ik weg omdat er al een grote kledingkast staat, mss dat er een kleine ladekast blijft voor mijn hobbyspul enzo.

Voor alle ramen komt plakplastic/raamfolie tegen de inkijk en in de gang komt nog een gordijn voor de deur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:09

Lor, die gentle Peony ga ik even onthouden
Hele mooie kleur
Wij zijn nu bezig met bedenken en tekenen voor de vervanging van dr aanbouw
De huidige aanbouw gaat :evaw:
Ivm het feit dat degenen die hem gebouwd hebben het technisch inzicht van een een dodo hadden , ze zijn niet voor niets uitgestorven(dodo's bedoel ik he... de bouwers doen het geloof ik nog :? )

Dus nu bedenken of we de aanbouw puur een woonkeuken laten behelsen of juist de woonkamer (keuken zit in de huidige aanbouw )
En we zijn er al uit dat grijs de basis kleur word (we hebben in de huidige keuken een grijze wand ) en die Peony gaat daar echt zo gaaf bij passen
En het is een roze die ik er bij vriend ook nog wel door krijg denk ik