[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:31

Jeej hier gaat het eindelijk de goede kant uit. Ben bezig met het maken van een afspraak voor het hypotheek gesprek (wil eerst weten wat ik precies kan lenen ;) )
En als ik dat weet kan ik de eerste bezichtigingen plannen. Kopen kan wel pas vanaf februari.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:51

Hier is nu alles getekend zowel koop als verkoopcontract :D nu nog even de 3 dagen door en dan op naar het volgende dilemma, de inrichting :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:18

Spannend allemaal! Proficiat Marjan!

Morgen komt de taxateur voor de kopers on huis taxeren en volgende week dinsdag gaan we naar de financieel adviseur om voor onze hypotheek te tekenen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 07:07

Celiien schreef:
pff.. vraagje hier; loopt de woningmarkt in venlo nou zo slecht? Huis van mn neef staat daar al ruim een jaar te koop; incl zwembad en sauna..

Ik weet niet of een huis met zwembad überhaupt loopt. De energiekosten van een zwembad zijn echt gigantisch. Daar kunnen veel mensen op afknappen :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:44

-grinnikt- Ik zie meteen zo'n 'fout' huis voor me, met marmeren pilaren en veel goud in de badkamer. Dan helpt zo'n zwembad en sauna ook maar beperkt :D

Maar even serieus. Ik ben uit nieuwsgierigheid op Funda gaan spieken. In de gemeente Venlo zijn er 8 woningen met zwembad en sauna die langer dan 6 maanden te koop staan. Er is dus wel wat concurrentie. Eentje staat er in Venlo zelf, als dat die van je neef is zou ik 'm aanraden een uitgebreide Funda-advertentie te laten plaatsen. Nu kun je de foto's en plattegrond niet bekijken, en dat helpt niet echt bij de verkoop zeg maar. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:46

x_spekkie_x schreef:
Celiien schreef:
pff.. vraagje hier; loopt de woningmarkt in venlo nou zo slecht? Huis van mn neef staat daar al ruim een jaar te koop; incl zwembad en sauna..

Ik weet niet of een huis met zwembad überhaupt loopt. De energiekosten van een zwembad zijn echt gigantisch. Daar kunnen veel mensen op afknappen :)

Dat valt wel mee... bij ons huis zat ook een zwembad. Veel mensen reageerden juist van 'wow, hebben jullie een huis met een zwembad gekocht? Wat gaaf'.
Mensen denken daar echt niet over na.

Wij hebben het zwembad dus weggehaald, het vreet inderdaad energie, vraagt veel onderhoud en hoe vaak gebruik je zoiets nou echt?
Dat begrepen veel mensen niet, totdat je het ze uitlegde :j

Het enige wat het niet is, is een meerwaarde. Je moet niet denken dat je vraagprijs omhoog kan vanwege een zwembad en een sauna....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:25

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:40

Celiien schreef:
ik heb geen idee hier een link met ook de verkoopprijs erbij etc.
Naja, mocht iemand, iemand weten die op zoek is in die regio :j

http://www.funda.nl/koop/venlo/huis-850 ... raat-41-a/

Ok mijn tip :) Laat nieuwe foto's maken, kost wat maar dan heb je ook wat. Vooraanzicht huis even de rommel aan de kant en een leuke pot met bloemen neerzetten. Verder ontbreken de plattegronden enz. Ik begreep van onze makelaar dat je als je alles in funda gevuld hebt ook beter zichtbaar bent.

Wij waren geloof ik €500 kwijt voor de foto's plattegronden enz bij dit bedrijf https://www.houseview.tv/ ze werken landelijk en hebben echt hele goede reële foto's. Bij ons werd dat ook aangegeven door de kijkers, dat de foto's echt waren zoals het erbij staat en dat vonden heel veel mensen erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:58

Vind het huis van binnen echt potentie hebben maar van buiten zou ik het zo wegklikken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:14

Er is wel een zwembad in de tuin maar voor de rest er weinig ruimte over, ik zie een paar leuke foto's (geweldige keuken!!), die sfeerhaard is ook erg leuk, maar op de achtertuin zou ik afknappen. Ik weet niet hoe de prijzen verder in Venlo zijn, maar ik denk dat je voor dat geld wel iets ruimers kan kopen.

Verder snap ik niet dat je voor de foto's niet even je droogmolen en losse zooi weghaalt, zelfde als de skelter en fiets in de voortuin (evt ook de containers), het oogt rommelig (buiten dan, binnen niet).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:36

Ik heb een huis gezien maar er moet veel aan gebeuren en zelf kan ik niets. Hoe pak ik dat aan?
Wil natuurlijk geen bod doen voor ik weet wat het ongeveer gaat kosten aan opknappen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:41

Miss met bezichtiging aannemer meevragen of die offerte kan geven?

Wij hebben vandaag de sleutel gehad van ons nieuwe huis en kunnen dus aan de klus :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:41

Als je zelf niet echt kijk hebt op klussen zou ik idd een aannemer of bouwkundige meenemen met verstand van zaken
Hoeft niet gelijk bij een eerste bezichtiging , die eerste is vaak wel fijn om sfeer te proeven etc en voor jezelf te kijken of je er iets mee kunt en wilt
Maar dan een tweede met aannemer is wel erg handig

Maar! Wat versta je onder klussen , betreft het voornamelijk. Cosmetische zaken (verouderd qua afwerking van vloeren en muren, keuken en sanitair etc)
Of echt opknappen en structurele zaken?
(Er moet een nieuw dak op en alle kozijnen vallen bijkans uit de muren )

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:07

Onze kijker van 2 week terug heeft helaas voor een ander huis bij ons in de straat gekozen :(. Jammer!! Je hoopt dan stiekum toch... Maar ja zou ook wel heel snel zijn, het staat nu goed 3 wkn op funda..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:30

@2009: ach nee wat balen.... wel fijn dat dat huis uit de buurt dan weer weg is. 1 concurrent minder. Duimen dat de volgende raak is!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:46

Sonja_vR schreef:
Als je zelf niet echt kijk hebt op klussen zou ik idd een aannemer of bouwkundige meenemen met verstand van zaken
Hoeft niet gelijk bij een eerste bezichtiging , die eerste is vaak wel fijn om sfeer te proeven etc en voor jezelf te kijken of je er iets mee kunt en wilt
Maar dan een tweede met aannemer is wel erg handig

Maar! Wat versta je onder klussen , betreft het voornamelijk. Cosmetische zaken (verouderd qua afwerking van vloeren en muren, keuken en sanitair etc)
Of echt opknappen en structurele zaken?
(Er moet een nieuw dak op en alle kozijnen vallen bijkans uit de muren )

Riete dak moet opgeknapt, er zit geen keuken in, bedrading moet vervangen ,geen cv , geen riool ,buiten deuren moeten vervangen enz.
Dus ja het echte werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:04

Zou zeker wat aannemers contacteren en kijken of er 1 mee wil en kan (maar dan ook graag 1 waar je wat goeie referenties van kan vinden in de omgeving)
Rieten dak zou je wat rietdekkers voor kunnen contacten voor prijzen voor onderhoud en een hele nieuwe kap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:05

Ik zou inderdaad ook een aannemer meenemen en een grove schatting laten maken wat het gaat kosten.

Klinkt als een behoorlijke kostenpost.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:53

Ik vrees ook een ton nodig. Kijk als ze zakken met de prijs dan durf ik het wel aan. Met de prijs van nu ga ik er niet aan beginnen.
Morgen ben ik daar in de buurt ,dan loop ik er nog een keer om heen. Is het gevoel goed dan ga ik er achter aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:57

Net bij de financieel adviseur geweest. Hypotheek is klaar om naar de bank gestuurd te worden. Moeten nu de laatste stukken klaarmaken en dan kan het weg.

Spannend!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:10

Spannend Vonneke!
Dat klinkt idd wel als een grote verbouwing!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:42

Bijna een jaar geleden heb ik me in dit (of het vorige) topic gemeld met de mededeling dat ons huis na een dag op funda al verkocht was.

Ik zie dat het bij een aantal anderen ook snel gaat, gefeliciteerd! En ook met de aankopen natuurlijk, leuk en spannend :j

Met dat laatste zijn wij nu ook heel druk. We huren op dit moment en dat is prima, maar toch willen we uiteindelijk ook weer een eigen plek.

Nu zijn we echt ontzettend verliefd geworden op een huis (en ga ik misschien weer terug naar waar ik vandaan kom, iets wat natuurlijk niet op de planning stond :roll: het is net als met mannen en paarden haha ) en zitten we volop in bezichtigingen, bouwkundige keuringen, gesprekken met aannemers, financieel adviseurs etc. Mijn man heeft het huis 's nachts al duizend keer verbouwd :+ en ik ben vooral druk met het in kaart brengen van de financiën.

We weten inmiddels precies hoever we willen en kunnen gaan. Er ligt een uitgebreid bouwtechnisch rapport en vanavond hebben we nog een overleg met onze aannemer. Mochten alle inschattingen van de noodzakelijke kosten op één lijn liggen dan willen we een bod uitbrengen, dit gaat echter fors onder de vraagprijs liggen.

Ik ben bezig met een documentje met daarin een soort verantwoording, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe we dit moeten brengen. Misschien hebben jullie nog tips? Ik wil namelijk voorkomen dat het niet serieus genomen wordt, want we hebben inmiddels zoveel informatie verzameld waaruit blijkt dat de vraagprijs echt veel te hoog is, maar we willen wel in gesprek blijven. Ik heb de makelaar al een beetje voorbereid op het feit dat we superserieus zijn, maar dat er veel moet gebeuren om risico's uit te sluiten en dat heeft ze gisteren met de aannemer ook zelf heel duidelijk kunnen zien.

Ben benieuwd!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:42

@ ninus, misschien is het met zoiets verstandig om een aankoopmakelaar in de hand te nemen? Kost wel wat, bij ons zo'n 1.500 als we dat wilden. Als je dat niet wil zou ik een bod doen en die daarmee onderbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:44

Ninus: wij hebben dit zelf gedaan zonder aankoop makelaar en ik zou je bod heel goed onderbouwen met verwachtte verbouwingskosten (dus niet alleen cosmetische zaken) en dan denk ik dat je een heel eind komt. Wat is fors onder de vraagprijs? Wij zaten er ook behoorlijk wat onder, en wij zijn inmiddels eigenaar van dit huis.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:48

Wie kan mij wat vertellen over volgorde van bouwkundige keuring, bod enz? Morgen een afspraak met mijn aankoopmakelaar maar alles blijft in mijn hoofd malen.