[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:40

O jasses JG.... Sterkte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:45

Wij hebben ons eigen adviseur.. Jarenlang een hypotheekverstrekker geweest...en daarbij adviseur.
Daar zal 't toch niet aan liggen? Hij weet notabene beter hoe alles in elkaar zit dan die hele ABN-amro bank := Die telefoongesprekken die hier rond gaan... niet normaal hoe weinig die medewerkers bij de bank eigenlijk weten.. :=

Die rekeningen hebben m'n vriend en ik zaterdag zelf geopend, op kantoor bij de bank.
Maar hier is bij de ABN iets fout gegaan. Net keurig te woord gestaan door hun en met excuus e.d.
Dat word dus opgelost z.s.m. Maar dit vertraagd wel de boel, maargoed fouten maken is menselijk.. Kunnen zijn niets aan doen.
Maar dit is al de 2e fout van de ABN.
Ook al de mail: De offerte is nog niet klaar want we hebben uw stukken nog niet.
Op die dag lag de offerte al lang een breed op de mat..
Dus wie heeft de zaakjes nu niet in orde?

Taxatieraport is gewoon dikke kant en klare onzin dat daar nu moeilijk over gedaan word.
Dat is dus ook niet adviseursafhankelijk. En het maakt geen reet uit op welke naam dit staat.

Levensverzekering gaat ook niet via de adviseur normaliter toch?
Dit zal je zelf moeten regelen. Als je op de site het formulier kunt downloaden, ga je er toch vanuit dat je die ook mag opsturen? :+
Nee, nu moeten ze een origineel hebben.

Maargoed, we besparen er wel enorm veel geld mee, dat heb ik in m'n achterhoofd..
Daar kunnen we straks belangrijke dingen mee betalen..
Maar deze fouten zijn gewoon even niet op een fijn moment. Als dit 3 weken geleden gebeurt was had ik gezegd: Ach, rustig aan, doen we ff opnieuw...

Sorry moest het gewoon even kwijt..
Het komt allemaal in 1x op ons af..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:50

En als ik dan toch negatief bezig ben, dan ook maar wat positiefs!

We zijn druk bezig met mooie plannen hoe we het huis willen.
En we hebben inmiddels van onze lieve overbuurman wéér wat gekregen. (Hadden al een eettafel, salontafel en een barplaat gekregen)
Nu nog een vitrinekast met alarm en ledverlichting.
Een mooie gestoffeerde 3 persoonsbank

En verder sponsort de hele reutemeteur van de familie ons. Echt ongelooflijk! :D

Wasmachine en droogrek krijgen we van mn schoonouders.
Koelkast krijgen we nieuw van mijn ouders.
Vriezer krijgen we van een oma.
Bureau, kasten hebben we allemaal al.
Heel ons bestekgoed en potten en pannen allemaal voor sint gekregen vorig jaar.
Vloerkleed krijgen we van mn opa en oma.
Grote flatscreen krijgen we mee van mn pa.
De auto mag ik houden :')

Enige wat we zelf nog moeten kopen, lach niet.. :')
Eetkamerstoelen :+

Verder zijn we dus gewoon echt voorzien... Ongelooflijk is dat. _/-\o_

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:55

Dat is dan wel weer heel erg lekker JG. (je laatste post bedoel ik dan ;-))
Dus nog even shoppen om eetkamerstoelen :D

Ik ben ass.accountant, maar als je al hoort hoeveel fouten er gemaakt worden door banken. Echt niet normaal! En wat er nu allemaal speelt met de Deutsche Bank? Echt ásociáál hoe zij met hun klanten omgaan ;(
Heb je een bedrijf met een miljoen financiering, dan krijg je gerust een week of 5 om een nieuwe financierder te zoeken wanneer ze eenzijdig de relatie opzeggen.. Zo niet, dan heb je gewoon pech.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:00

We hebben al hele leuke gezien! :D

Weetje, in eerste instantie wilde ik bij de hypotheker of bij iemand die ons volledig zou helpen.
Toen wist ik nog niets van het verleden van m'n schoonpa af. Behalve dat ie 'n flink stel hersens heeft en mij al vaker uit de brand heeft geholpen.
Ik geef toe dat ik makkelijk over te halen ben.. en mijn vriend dook natuurlijk gelijk achter zn pa aan, logisch :+
Vervolgens word ik geinformeerd door mn tante die al meerdere keren een hypotheek heeft gehad, en mijn ouders met ook de nodige ervaring. geen hypotheker, die zijn behoorlijk duur.
Oke, dan geen hypotheker, nazoekwerk gedaan en idd, veel gevallen van geldklopperij.. veel te duur voor de diensten die ze leveren.

Nouja goed, dan ook maar met de volle 100% vertrouwen op mn schoonpa.
Zal toch wel goedkomen, iemand die +15 jaar in hetzelfde vak als een hypotheker/adviseur heeft gezeten.. Zelf hypotheken heeft verkocht, adviesen heeft gedraaid, administraties heeft gedaan(En nog doet)

Dus ik hoop niet dat jullie me verkeerd begrijpen, al was ik in het begin erg onduidelijk, ook door de spanningen denk ik en het enthousiasme!

T komt ooit wel goed, en dan hebben we een huissie :D

Edit: Nou idd, over fouten gesproken.
Dr worden al meerdere fouten gemaakt hoor.. Zowel door de makelaar als de bank in ons geval.
En daar doe je weinig aan denk ik.. Dat gebeurt gewoon. Maar t is ruk, want de klant is de dupe!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:22

t is meestal de wet van murphy he.... als er iets fout gaat... dan gaat alles fout.. veel sterkte JG.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:39

Oh ik regel het ook allemaal zelf. Kan me niet herinneren dat dat zo problematisch was destijds. Gewoon stukken opvragen en insturen toch? Destijds ben ik op de laatste dag nog even langs gereden om wat stukken te overhandigen, maar ja. Ik had jusit wel een goed gevoel bij de ABN zelf.

Qua taxatie kun je niet gewoon de taxateur vragen een aanpassing in het rapport te maken en die naam even veranderen? Is voor hun 2 minuten werk.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:01

JG
Je moet maar zo denken als alles achter de rug is dat je dan een hoop geld hebt bespaard.
Nu is het idd niet leuk en wordt je sch##tziek ervan maar je hebt daarna wel alle profijt.
Veel succes.

Ik hoop dat ik vanavond nog een reactie krijg van die man die gegevens had gevraagd via FB.
Ik ben echt een ongeduld qua wachten enz.
Wil echt zo snel mogelijk terug naar Brabant.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:19

Een lichtpuntje voor ons, dinsdag weer een kijker...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:48

ik duim voor je georgette!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 10:10

Jeetje, wat een gedoe hier allemaal met ex-en en banken...

Joolien ziek, beterschap. En succes met klussen.

Georgette, succes! Spannend. Het blijft toch wel aardig doorlopen bij je hè...

Wij hebben gisteren dan ein-de-lijk de koopakte van onze nieuwe woning getekend. Maar echt blij ben ik niet. Er is bij ons inmiddels zoveel mis gegaan dat het huilen me nader staat dan het lachen (en ik ook geheel niet vreemd opkijk als er nu alsnog allerlei dingen mis gaan..)

Maargoed, als we de sleutel binnen hebben en ons huis hebben opgeleverd, dan ben ik wel ECHT blij! :)

Even een kleine sneak preview van ons nieuwe huis:

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:13

Volgens mij kom je bij mij om de hoek te wonen :-P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 10:35

Zou heel goed kunnen. :+ Maar jij bent aan het verkopen toch?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:51

Dat ziet er heel goed uit Nelleke!!!

JG naar mijn weten maakt het wel wat uit op wie zijn naam de taxatie komt de staan.
De makelaar heeft mij nadrukkelijk verteld dat die wel op mijn naam moest komen te staan.

Als ik alles zo lees ben ik toch heel blij dat bij mij alles rond is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:54

Leuk Nelleke, wanneer is de te verwachte levering?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:02

Yes, ik ben aan het verkopen. Woon niet in die buurt, maar wel daar vlakbij en "nieuwe" huis ligt daar ook vlakbij... Ik verhuis hemelsbreed misschien een kilometer :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:11

Ik kom even dit topic binnenvallen, heb het laatste gedeelte even meegelezen. Fijn om te zien dat er her en der wat schot in de woningmarkt zit.
Ik zit al een tijd aan te hikken tegen het te koop zetten van mijn appartement. 8 jaar geleden gekocht, wel een stuk spaarhypotheek gelukkig dus al wel een bedragje opgebouwd. Maar als ik zo de vraagprijzen voor vergelijkbare appartementen zie op funda, zo'n 20 tot 25 duizend lager dan mijn hypotheekbedrag dan begin ik hem toch wel te knijpen hoor.
Zou betekenen dat als er al kijkers/kopers komen ik met een flinke restschuld blijf zitten.. Zo heel veel spaargeld hebben we niet en het liefst zouden we daarmee in een nieuw huis investeren natuurlijk.

Zijn hier ideeën over het meefinanciëren van een restschuld in een nieuwe hypotheek? Waar moeten we dan rekening mee houden?
Vind het allemaal maar lastig hoor, zeker als ik dan hier lees over alle dingen die dan nog tegen kunnen zitten of mis kunnen lopen..

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:33

Wat een gaaf huis Nelleke! Is het een 2 onder 1 kap?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:55

Tsja, mijn visie is dat ik inlever op mijn huidige huis, maar wat ik nu weer koop ook een stuk lager in de markt ligt. Of je eigen geld inlegt of bij leent is afhankelijk van je eigen situatie en hoeveel je überhaupt kan lenen. Maar goed alles wat je bijleent betaal je uiteindelijk ook weer voor, dus is erg persoonlijk.

Ik zit nu in een soortgelijke situatie in dat ik behoorlijk moet inleveren op mijn huidige woning. Dat heb ik misschien iets te rooskleurig ingezien.

Mijn opties zijn weer anders in dat het zich uit in danwel/danniet uitbouwen op het nieuwe huis. Ik wil qua maandlasten liever niet omhoog, dus ben nu geneigd om toch maar niet uit te bouwen. Zou op zich wel een waardevermeerdering meebrengen, maar uiteindelijk moet het toch betaald worden, danwel direct, danwel met hogere maandlasten. En ik vind mijn paardje/reizen/leuke dingen doen nou eenmaal ook belangrijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:46

bjarni misschien is het toch aan te raden om nog even af te wachten als je niet perse weg hoeft.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 15:10

Manic, naar welke wijk ga je verhuizen?

De oplevering is heel snel al, de huizen zijn af en staan klaar, dus het is voor ons wachten op de hypotheker en de notaris. Maargoed, 24 dec. moet ik hier al weg zijn dus echt comfi verhuizen gaat het niet worden. :+

Het is overigens geen 2 onder 1 kap. Het is een rijtje van 4 dit plaatje, alleen de voordeur van de hoekwoning zit aan de zijkant. Vertekend lekker. Het is straks met aanbouw wel 136m2. :) Groot zat voor 2 eind-twintigers.

Bjarni, ik sta er hetzelfde in als Manic. Je neemt je verlies nu, maar je koopt ook in een andere markt. Het huis wat wij nu kopen was een jaar geleden 30.000 duurder en misschien 5 a 6 jr geleden wel een ton duurder. We lopen nu weg met een flinke restschuld maar door de lage rente en andere kosten op ons huidige huis gaan we in maandlast amper omhoog terwijl we wel 2x zo groot gaan wonen. Over 10 jaar is onze restschuld volledig afgelost.

Dus ja, ik kan nog 5 jaar blijven zitten op een plek waar ik me niet thuis voel met de 'kans' (want je weet het niet zeker) dat je dan beter kan verkopen, of nu je verlies pakken en ergens anders goedkoper kopen. :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:38

Oh dat vertekend idd behoorlijk Nelleke.
Maar dan nog vind het er heel leuk uitzien!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:40

nelleke, dat is al heel snel zeg, je verhuisdatum.. moet je nog veel doen in je nieuwe huis? en is het met de kopers nu helemaal rond?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:10

Gefeliciteerd Nelleke!! Eindelijk! Volgens mij herken ik de buurt waar je nu gaat wonen, vrienden van ons wonen er ook in de buurt. Ik vind het hele mooie huizen en projecten daar! Ook fijn dat het nieuwbouw is. SHeerlijk hoor, ik hoop dat je daar heel gelukkig gaat worden! Ik probeer er nu ook steeds meer bij vriendlief op aan te dringen om ons huis te "dumpen", laten we ons verlies nou maar nemen en ergens anders voor een lagere prijs een huis vinden wat nu gewoon veel beter bij ons past. Ik wil weg uit de amsterdamse binnenstad help!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:41