[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:50

Je kunt misschien proberen hem te installeren via je itunes. Als je hem daar eens mee gesynchroniseert hebt, zou het kunnen zijn dat je je oude versie dus nog in je itunes hebt staan. Als je na de update alweer gesynchroniseert hebt, zou het kunnen dat het oude app bestand nog in je prullenbak staat. Ik weet alleen niet als je die installeert of die dan alsnog ineens de nieuwe versie gaat nemen. Zou zomaar kunnen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:19

Nog iemand bij wie iOs6 traag is sinds iOs7?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:36

Nou ik neem aan dat als je iOS 7 hebt iOS 6 het überhaupt niet meer doet. :P
Of heb jij nog de 6 er op?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:46

Ja heb 6 er nog op.
En sinds 7 uit is merk ik veel meer problemen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:13

Kan iemand mij helpen?
Mijn Wifi verbinding op de iPhone is al sinds het begin dramatisch. Waar alle andere mobiels, inclusief dezelfde soort iPhone gewoon bereik heeft zegt die van mij dat er geen verbinding mogelijk is.
Op de raarste plekken heb ik wel bereik maar vooral op veel plekken geen bereik. Terwijl de rest op de bank zit te appen moet ik naar de muur toelopen en de telefoon op 2 meter hoogte houden omdat jij het dan wel doet. Terwijl die plek juist weer verder van de router is.
Nu denk ik dat er iets kapot is maar wat?
En hoeveel gaat het mij kosten en hoelang duurt het als ik het laat maken?
Ik heb de iPhone nu een klein half jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:16

Zou gewoon even de T-Mobile winkel binnen stappen, maar eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je dat niet eerder gedaan heeft. Mijn telefoon had de eerste paar weken ontiegelijk slecht 3G bereik, echt niet te doen.. Heb toen gewoon gelijk een nieuwe mee gekregen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:13

Mijn iPhone 4s valt nu steeds uit als ik bijvoorbeeld nog 28% batterij heb en ik speel een spelletje... Als ik m dan weer aan wil zetten zegt hij dat de batterij leeg is en dat ik m aan moet sluiten, maar na ongeveer 5 minuten kan ik m gewoon weer aanzetten en heb ik alsnog 28%... Komt dit omdat de batterij dan gewoon op is? Ik ga morgen met apple bellen, heb tenslotte nog steeds garantie, maar ben hier wel benieuwd naar...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:02

Joanieke schreef:
Mijn iPhone 4s valt nu steeds uit als ik bijvoorbeeld nog 28% batterij heb en ik speel een spelletje... Als ik m dan weer aan wil zetten zegt hij dat de batterij leeg is en dat ik m aan moet sluiten, maar na ongeveer 5 minuten kan ik m gewoon weer aanzetten en heb ik alsnog 28%... Komt dit omdat de batterij dan gewoon op is? Ik ga morgen met apple bellen, heb tenslotte nog steeds garantie, maar ben hier wel benieuwd naar...

IOS 7? ik heb precies hetzelfde.. opeens gaat dat ding uit.. een hartverzakking krijg ik ervan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:03

Sinds ik Maverick op m'n iMac heb is m'n internet (wifi) echt belabberd geworden. :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:58

Joanieke schreef:

Ik zoud e batterije ens callibreren. Zou kunnen helpen. Dat is belangrijk voor het juist berekenen van de duur van de batterij. Dat doe je door hem helemaal op te laden end an helemaal door te gebruiken tot hij helemaal leeg is en uit valt. En dan weer helemaal opladen.

Maar dan ook echt tot het uiterste. Als hij 100% zegt! nog gerust een uur in de lader laten zitten en echt zelf uit laten vallen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:26

Shiloh schreef:
Joanieke schreef:

Ik zoud e batterije ens callibreren. Zou kunnen helpen. Dat is belangrijk voor het juist berekenen van de duur van de batterij. Dat doe je door hem helemaal op te laden end an helemaal door te gebruiken tot hij helemaal leeg is en uit valt. En dan weer helemaal opladen.

Maar dan ook echt tot het uiterste. Als hij 100% zegt! nog gerust een uur in de lader laten zitten en echt zelf uit laten vallen.

Ik ga zo bellen en als dat niet onder de garantie valt zal ik dat eens proberen! :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:02

Heb sinds een aantal dagen de iPhone 5C. <3
Toch wat ''problemen''.

Telefoon heeft uit zichzelf muziek gesynchroniseerd die niet van mij is? Heb ook geen idee waar het vandaan komt.. Maar erger, ik krijg het er niet af! :\
Eén nummer blijft er op staan (inclusief video) en is er met geen mogelijkheid af te krijgen. Als ik shuffle doe komt dat ding dus ook mee. Vind ik niet leuk...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:50

Sinds ik Mavericks op mn macbook heb is safari echt onnoemelijk sloom.. meer mensen last van en heeft iemand misschien een oplossing daarvoor?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:57

Bij mij blijven zowel safari als Firefox om de haverklap hangen.
Moet ik echt herstarten om weer te kunnen internetten.
WiFi doet t wel want hij is ondertussen gewoon dingen aan t downloaden enzo.
Heel vaag.
Maar heb als tip van t internet een andere DNS ingevuld.
Nu ff afwachten. Tot nu toe gaat t goed. Maar heb t pas net gedaan.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:38

ff gaat opzich hier wel nu..

waar doe je een andere DNS invullen? :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 07:12

Bij mij werkt alles nog prima, maar bij mijn vriend wilden een paar programma's gewoon niet starten.. Hij was al aan t klagen dat het volgens hem alleen maar achteruit gaat nu dat Steve jobs er niet meer is.. Hopen dat ie geen gelijk gaat krijgen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:20

In je systeemvoorkeuren naar netwerk gaan en dan geavanceerd en dan op het tabje DNS klikken.
Onderaan op het plusje en dan
208.67.222.222 of
208.67.220.220
of die van Google:
8.8.8.8 of 8.8.4.4

Ik heb de bovenste ingevuld.

Echter als ik nu weer in die lijst kijk staat die er niet tussen. :?
Geen idee. Ik heb absoluut geen verstand van computers. :D
Weet alleen dat internet het tot nu toe zonder problemen doet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:37

Ennnn dat had ik niet moeten zeggen....
Vervolgens hing ie weer.
Dus ook dit is geen oplossing. :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:59

Ik wilde met een schone lei beginnen en even alle muziek op mijn Iphone opnieuw ordenen (en oude bagger nummers verwijderen).
Dus ik dacht: huppa, in Itunes, op de iphone, alle muziek en afspeellijsten selecteren en verwijderen... Dus niet.. Dus ik op de Iphone, naar gebruik, daar over muziek geswiped, en verwijderen.
Bij info zegt hij nu dat er 0 nummers opstaan, bij gebruik zegt hij dat er bij muziek geen gegevens zijn. Maar bij de muziek app zie ik nog steeds de oude afspeellijsten staan. Als ik op nummers klik, staan daar alle nummers nog. Alleen als ik ze af wil spelen dan speelt hij bijna niets af, maar bladerd hij door de nummers heen. Bij enkele nummers stopt hij wel, en die speelt hij dan ook af. Terwijl er dus geen muziek meer op zou moeten staan...

Hoe kan dit, en hoe krijg ik alle muziek er compleet af, zodat ik gewoon opnieuw en overzichtelijk kan beginnen?

Edit: In itunes zegt hij ook dat er 0 muziek onderdelen zijn, maar op de iphone zelf kan ik de titels dus nog wel zien. Alleen kan ik de nummers niet meer afspelen, maar de titels moeten gewoon ook verdwijnen...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:18

Nu is het helemaal verziekt... Alles is eindelijk weg van de iphone, de afspeellijsten en de nummers.. (met uitzondering van nummers die ik via itunes gekocht had, maar die moeten er toch weer opkomen, dus dat is ok).

Maar ik kan nu via itunes geen afspeellijsten meer maken... Ik kon er eentje maken, die heet 'afspeellijst' maar toen was de koek op... Ik zie nergens meer het knopje voor 'toevoegen'...
Dus hoe ga ik dat nou doen dan?

Edit:
Ik ben er klaar mee,... Het lukt om via een omweg een afspeellijst toe te voegen, maar daar stonden per ongeluk nummers in die niet op de iphone hadden gemoeten.. en die krijg ik er weer niet van af... F*cking hell... wat een scheitsysteem!

Ik kan die nummers niet verwijderen, bewerken, of wat dan ook. Hoe kan dit ineens? Ik heb niets aan de instellingen veranderd...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:40

Ik voeg altijd nummers toe aan afspeellijsten door gewoon in de muziekbibliotheek, rechts te klikken op een nummer (of een selectie van nummers) en dan te zeggen "voeg toe aan afspeellijst" en dan de juiste lijst te selecteren. Werkt dat ook niet?

Waarschijnlijk als je op itunes alles eenmaal goed hebt georganiseerd en dan bij synchroniseren kiest voor de gehele muziekbibliotheek, dan zouden oude dingen die nog op je iphone staan er ook gewoon afgehaald moeten worden, zodat er exact hetzelfde opstaat als op je computer in itunes.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:33

Ik begrijp er geen klap van. Blijkbaar was het vinkje "muziek handmatig beheren" uitgegaan. Hoe dat kan is me al een raadsel. Maar die zette ik aan, en toen kon ik weer afspeellijsten etc maken op de Iphone.
Dus ik dat doen, wachten tot alles bewerkt was volgens Itunes, Iphone uitwerpen aangeklikt. en kijken in mijn muziek...

Van de 10 afspeellijsten staat er maar eentje op de Iphone... En dat is er eentje die ik ergens midden in het proces aangemaakt had, op dezelfde manier als de rest..

Nou ja, we zullen maar zeggen dat ik weer een bezigheidstherapie erbij heb ;) .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:54

misschien nog eens opnieuw synchroniseren. Ik heb dat ook wel eens met video's die ik erop wil zetten. Vooral als er ook veel aankopen over te zetten zijn, dat hij het niet in 1 keer pakt en ik een paar keer opnieuw de synchronisatie aan moet zetten.

Heb je wel als je gaat synchroniseren bij het tabblad muziek de juiste dingen aangeklikt, dus dat hij de gehele muziekbibliotheek moet synchroniseren en niet enkel een selectie van afspeellijsten oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:18

Volgens mij vroegen mensen zich af waarom mapjes / Apps een donkerder kleur kregen.
Maar dat is als er een update is van een app.
Althans, daarmee valt het bij mij steeds samen :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:44

Ik heb een keer een donkere app gezien, maar ik kan me niet herinneren dat die net ge-update was.... Wel staat er linksonder het icoontje een lichtblauwe stip wanneer een app ge-update is en nog niet geopend.