E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:40

Werd nieuwsgierig, dus ging even kijken, maar toetste per ongeluk .nl in. Wist nieteens dat die ook bestond :'). Kwam deze banner tegen.

Afbeelding

Edit: Oh, zie dat het ongeveer dezelfde prijzen zijn als bij bol.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:58

Skipper schreef:
Ik krijg morgen m'n kindle binnen via Amazon Duitsland. Niet ideaal maar wilde graag kindle omdat mijn vriend er eentje heeft en veel Engels boeken leest dus makkelijker lenen is.

.

Welke heb jij besteld?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:59

Ja ik noemde al dat je de boeken bij Amazon.nl kunt kopen ;) Alleen voor de Kindle Ereader wordt je naar .de of .co.uk doorverwezen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:02

Ja dat had ik gezien, maar dacht dat het alleen om engelse ging. Vandaar dat ik dacht ik deel het even.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:08

Oh zo :D Misverstandje. Nee ook Nederlandstalig inderdaad :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:54

Yv_ schreef:
Werd nieuwsgierig, dus ging even kijken, maar toetste per ongeluk .nl in. Wist nieteens dat die ook bestond :'). Kwam deze banner tegen.

[ [url=m/ynWWEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Oh, zie dat het ongeveer dezelfde prijzen zijn als bij bol.

Mijn ervaring is dat Amazon op zijn minst even duur, zo niet, goedkoper is dan bol.com. Met name de Engelse boeken zijn een stuk goedkoper.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:46

Heb de voyager besteld, ben benieuwd zat eigenlijk heel erg te twijfelen tussen die en de paperwhite.

Wilde eerst de witte maar leek met niet praktisch dus de zwarte besteld.

Engelse boeken zijn idd vaak veel goedkoper bij Amazon. Ze hebben ook kindle app daar zoek ik boeken op en worden gesynchroniseerd daarna met se reader. Weet niet of dat bij alle readers zo werkt maar leek wel heel prettig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:57

Ik heb ook nog getwijfeld over de Voyager, maar die was toch net boven mijn budget..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:59

Vond m eigenlijk ook wel erg duur maar mij leek page press en zelf instellend licht wel heel fijn.

Dus maar soort verjaardagscadeau aan mezelf :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:20

Ik heb de voyager. Ik ven héél blij met de page turn "knoppen". Het fijne is dat je de gevoeligheid daarvan kan instellen. Ik heb hem altijd gewoon vast met mijn duim op die balk en om de bladzijde te wisselen hoef ik alleen wat te knijpen met mijn duim. Heel erg fijn!

En ook het automatisch licht veranderen is erg prettig inderdaad. Al stel ik het soms nog wel extra bij naar mijn eigen smaak.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:39

Dat licht instellen kan ik prima zelf dus dat automatische vind ik niet persé nodig. Maar is dat omslaan van de pagina dan anders bij de Paperwhite en Voyager?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:55

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik overstag zal gaan en een keertje zal upgraden naar de Voyage (niet Voyager, da's een Star Trek TV serie). Mooi apparaatje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:04

Bij de voyage kun je op dezelfde manier omslaan als bij de paperwhite, maar daarnaast heeft de voyage ook drukgevoelige knoppen/zones in de rand voor voorwaarts en achterwaarts omslaan en door lijsten heen gaan, zowel aan de linker als rechterkant van de rand.

Ik vind dat zelf dus heel erg prettig omdat ik eigenlijk niet hoef te bewegen om een bladzijde om te slaan, maar alleen een beetje te knijpen/met duim te duwen. Ik heb hem geboelig genoeg ingesteld dat gewoon vasthouden niks doet, maar bij wat meer druk de pagina dus omslaat.

Dat is volgens mij het grootste verschil. Verder zal die wat betere specs hebben denk ik, dat die net wat sneller of scherper is, maar veel zal het niet verschillen. Het is best wel veel extra geld, en weet niet of ik dat verschil de moeite waard vind. Ik heb hem kunnen kopen via persoonlijk budget op mijn werk, dus voor mij maakte het niet veel verschil.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:26

Oh heerlijk! Dan zou ik dat inderdaad ook gedaan hebben!
En bedoel idd Voyage.:))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:58

Toch heb ik het idee dat het weer een beetje uit raakt? Heb vandaag vergelijkend warenonderzoek gedaan aan de recreatieplas, en daar had vrijwel iedereen een papieren boek - terwijl ik een paar jaar terug juist veel e-readers zag.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:05

Shadow0 ik denk ook dat het gros het toch mist om wat in de hand te hebben en bladzijden om te slaan. Misschien dat men ook wel bang is dat op een openbare plek gestolen wordt als ze de handdoek alleen laten?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:45

Daarom heb ik de KoBo touch, die is oud en goedkoop. Mocht hij gestolen worden, dan ben ik geen fortuin kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:54

Ik heb er ook niet zo veel moeite mee om hem in m'n tas te laten zitten als ik even ga zwemmen. Enige plek waar ik dat niet doe is als het echt uit het zicht ligt ofzo. Mij viel het juist op dat er heel veel ereaders om me heen waren (was op Corsica).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:25

Ik kom even binnenvallen :D
Mijn ereader is overleden, dus ik ben op zoek naar iets nieuws. Kom eigenlijk uit op de Kobo Touch of Kobo Glo. Wie zou me deze aanraden of juist afraden misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:28

Ik heb een Kobo Glo HD en ben er mega tevreden over. Niet echt specifiek om een rede maar hij werkt snel en makkelijk en de batterij gaat lang mee.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:13

Ik heb ook de glo HD. Erg fijne ereader al liep hij laatst wel al een paar keer kort vast in de hitte..
Mocht deze weer helemaal vastlopen wordt het toch echt Kindle voor mij.

Een lichtje is wel erg fijn dus ik zou de touch niet doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:29

Thanks! +:)+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:01

Mijn witte Kindle Paperwhite bevalt super! Pagina omslaan door vegen of simpel een tikje rechts of links, prima scherm en geen last vd witte rand. Heerlijk!
Afbeelding

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:40

Ik vind het bij de Kindle vooral jammer dat de rand om het scherm heen nog zo dik is, wil mijn ereader eigenlijk zo klein mogelijk houden. Ik heb de perfecte ereader nog niet gevonden :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:22

Ik kom ook even volgen, wil graag voor mijn verjaardag van mijn man een Ereader. Nou zullen wij hem in Frankrijk kopen, ik heb mijn oog op de Kobo Auro H2O laten vallen, heeft iemand hier ervaring mee?