Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:14

Hebben alle telefoons met android 4.1 last dat ze geen apps op hun sd kaart kunnen zetten?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:22

Binnenkort mag ik mijn abonnement verlengen en daar moet echt een nieuw toestel bij komen.
Momenteel heb ik de Samsung Galaxy S plus en ben ik zeker tevreden met Android. Wat ik wel verbeterd zou willen zien in mijn volgende telefoon is een grote accuduur en hij mag wat sneller zijn. (al gok ik dat dit komt door mijn oude vertrouwde S plus)
Ben nu een tijdje al om me heen aan het kijken maar ik zie door alle bomen het bos niet meer :+

Dus nu komt mijn vraag, als jullie nu een nieuwe telefoon uit mochten kiezen, welke zou dit dan worden? Zouden jullie tevens voor een goedkoper 2 jarig abonnement gaan, of juist voor een 1 jarig abonnement, maar dan iets duurder?

Ik ben echt een leek en waarschijnlijk erg verwend. Ik heb momenteel namelijk 300 minuten, 100 sms en 1000Mb voor maar 24 euro per maand... Heb al ondervonden dat ik dit er niet meer voor terug zal krijgen en tevens heb ik ondervonden dat ik liever geen ouder model meer wilt voor een goedkope prijs.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:24

Hangt er vanaf waar je zit, wat ze je bieden en welke toestellen je de keuze uit hebt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:29

Ik zit momenteel bij T-mobile. Toestelkeuze was reuze zag ik, vandaar dat ik het niet meer zie zitten :))

Zat al naar een Huawei toestel te kijken en naar LG, wat mij beide meer aanspreekt dan Samsung op dit moment.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:02

LynnDenise schreef:
Binnenkort mag ik mijn abonnement verlengen en daar moet echt een nieuw toestel bij komen.
Momenteel heb ik de Samsung Galaxy S plus en ben ik zeker tevreden met Android. Wat ik wel verbeterd zou willen zien in mijn volgende telefoon is een grote accuduur en hij mag wat sneller zijn. (al gok ik dat dit komt door mijn oude vertrouwde S plus)
Ben nu een tijdje al om me heen aan het kijken maar ik zie door alle bomen het bos niet meer :+

Dus nu komt mijn vraag, als jullie nu een nieuwe telefoon uit mochten kiezen, welke zou dit dan worden? Zouden jullie tevens voor een goedkoper 2 jarig abonnement gaan, of juist voor een 1 jarig abonnement, maar dan iets duurder?

Ik ben echt een leek en waarschijnlijk erg verwend. Ik heb momenteel namelijk 300 minuten, 100 sms en 1000Mb voor maar 24 euro per maand... Heb al ondervonden dat ik dit er niet meer voor terug zal krijgen en tevens heb ik ondervonden dat ik liever geen ouder model meer wilt voor een goedkope prijs.

Zelfde zit ik dus mee. Maar ik wil absoluut geen t-mobile.
Ik zit bij vodafone nu en heb ook een verwend abbo; 180 bel/sms en 500MB voor 18euro per maand + gratis toestel samsung galaxy ace.
Ik heb zitten rekenen, vergelijken en neem nu een sim only abbo bij simyo. (van kpn, dus net als vodafone een goed netwerk).
Daar betaal ik voor 100bel/sms en 500 MB 10 euro in de maand en ik ga los de samsung galaxy s 4 mini kopen omdat die nieuw is, niet te groot en ook goed is :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:11

Ik heb in mijn omgeving echt prima bereik met T-mobile, dus voor mij geen punt. Al zou overstappen ook een optie zijn, voor het juiste tarief :))

Als ik de S4 mini zie dan heb ik echt het idee dat ik er niet op vooruit zou gaan, behalve misschien dat hij de nieuwste android beter zou kunnen hanteren, maar dat zal misschien wel tussen mijn oren zitten? Ga je alleen voor het prijsverschil voor een mini? Of heeft hij ook alles wat je wilt hebben?
Waarom ga je voor Samsung mini als je voor hetzelfde geld ook een volwaardige telefoon bij een ander merk kan kopen?
Het zijn allemaal vragen die bij mij opspelen... En waarom is de keuze nou zo groot? Denk dat ik sowieso eens een winkel in ga lopen om de toestellen vast te houden. De Huawei Ascend Mate klinkt erg goed, maar ook erg groot :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:24

Ik ga niet voor het prijs verschil voor de s4 mini, omdat ik anders de s3 mini neem. (en wat zou ik dat nog graag doen voor die prijs :') )
En ik denk eigenlijk dat hij nog teveel heeft wat ik niet eens hoef te hebben :P Maar daarom; hij is nieuw, indd nieuwste android en daarom hoop ik wel dat ik nog 2 jaar er goed mee kan doen zonder dat ik ''achter'' loop :P
Ik hoef geen telefoon van een ander merk, ik ben helemaal weg van samsungs...geen idee hoe het komt maar ik vind ze mooi, ik doe er lang mee, nooit problemen en ja het merk spreekt mij aan.. (dit is natuurlijk wel persoonlijk).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:49

xMarloes schreef:
Ik zit bij vodafone nu en heb ook een verwend abbo; 180 bel/sms en 500MB voor 18euro per maand + gratis toestel samsung galaxy ace.
Ik heb zitten rekenen, vergelijken en neem nu een sim only abbo bij simyo. (van kpn, dus net als vodafone een goed netwerk).
Daar betaal ik voor 100bel/sms en 500 MB 10 euro in de maand en ik ga los de samsung galaxy s 4 mini kopen omdat die nieuw is, niet te groot en ook goed is :)

Abonnement via Hollands Nieuwe (netwerk Vodafone), 275 minuten/sms/mb + 500mb voor €17,50 per maand + Samsung Galaxy S3 mini (+23 euro bijbetalen).
https://www.gsmwijzer.nl/samsung/galaxy-s3-mini

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:52

x_spekkie_x schreef:
xMarloes schreef:

Abonnement via Hollands Nieuwe (netwerk Vodafone), 275 minuten/sms/mb + 500mb voor €17,50 per maand + Samsung Galaxy S3 mini (+23 euro bijbetalen).
https://www.gsmwijzer.nl/samsung/galaxy-s3-mini

Mr ik wil de s4 mini (A)
Maar dat is wel een mooi abonnement! Heb alleen al het abonnement bij simyo afgesloten dus ik ga nergens meer naar kijken :')

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:09

Hallo,
Ik wil een nieuwe mobiel gaan kopen maar zit echt ontzettend erg te twijfelen tussen de volgende 2

Huawei ascend G510 vs alcatel one touch star

Wat zouden jullie doen?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:19

De meeste bokkers hier hebben wel heel veel verstand dus vraag ik het hier maar.

Wat is een goede mobiel voor iemand die heel veel van een mobiel verwacht?

Dus goede accu, goede camera en dat soort dingen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:22

98xsophiex98 schreef:
De meeste bokkers hier hebben wel heel veel verstand dus vraag ik het hier maar.

Wat is een goede mobiel voor iemand die heel veel van een mobiel verwacht?

Dus goede accu, goede camera en dat soort dingen.

Ik zou zeggen de Samsung Galaxy zoom!
http://cdn.zdnet.nl/thumb/600-600/i/201 ... 4-zoom.jpg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:26

Wat versta je onder een goede accu? Als je een mobiel wil die dagenlang meegaat dan moet je sowieso geen smartphone nemen.
Zou je wel een smartphone zoeken, dan zou ik zeker eens naar de iphone gaan kijken :) heerlijke telefoon, vooral de software is heerlijk om mee te werken; snel en gebruiksvriendelijk, en de fotokwaliteit is prima. Mijn accu gaat zo'n 2 dagen mee als ik de telefoon regelmatig gebruik.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:53

8nnemiek schreef:
Wat versta je onder een goede accu? Als je een mobiel wil die dagenlang meegaat dan moet je sowieso geen smartphone nemen.
Zou je wel een smartphone zoeken, dan zou ik zeker eens naar de iphone gaan kijken :) heerlijke telefoon, vooral de software is heerlijk om mee te werken; snel en gebruiksvriendelijk, en de fotokwaliteit is prima. Mijn accu gaat zo'n 2 dagen mee als ik de telefoon regelmatig gebruik.

Ik heb nu iphone en die is na 4.5 maand voor de 2e keer kapot gegaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:11

Ik heb nu een iPhone sinds februari en nog geen enkel probleem er mee gehad.
Ervaringen zijn zo afhankelijk van mensen, gedrag met toestel, omgeving etc...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:21

Uitzonderingen bevestigen de regel :) Apple staat bekend als een heel goed en degelijk merk, er zijn niet voor niets zo veel mensen die overstappen naar Mac en iPhone, ondanks de hoge prijs :) Zelf ook nog geen moment spijt van gehad, na jaren met Windows en Android te hebben gewerkt.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:17

Ik kom zo even binnenvallen, heb niets gelezen dus excuses als dit al vaker gevraagd wordt.

Nu ben ik mij aan het verdiepen in de Samsung Galaxy S4.
De goedkoopste abonnementen waren Hollands Nieuwe en Tele2.

Na enig gegoogle schrok ik mij wezenloos, alleeeeen maar negatieve reacties...
Zijn hier met beide providers uberhaupt wel goede ervaringen mee?
Anders zal ik toch naar een duurder abonnement moeten gaan zoeken..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:43

je leest over alle providers bijna alleen maar negatieve reacties

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:44

Oh dus dat ligt dan niet de provider zelf?

Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 providers?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:47

hollandse nieuwe vonden wij de voorwaardes niet fijn (maar dat is natuurlijk ook maar net wat je wilt/eisen zijn :P )
Bijvoorbeeld tele2/t-mobile zou er bij mij niet in komen vanwege het slechte bereik. (o.a. in huis bijna geen bereik daarmee)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:21

Ik zou eerder voor hollands nieuwe gaan dan t-mobile/tele 2.
T-mobile netwerk is vaak slecht.

Ik heb wel altijd goede ervaringen gehoord over hollands nieuwe

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:28

xMarloes schreef:

Bij T-Mobile ligt het er waarschijnlijk dus echt aan waar je zit. Hier in de buurt van Rotterdam heb ik namelijk helemaal geen problemen met het netwerk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:31

LynnDenise schreef:
xMarloes schreef:

Bij T-Mobile ligt het er waarschijnlijk dus echt aan waar je zit. Hier in de buurt van Rotterdam heb ik namelijk helemaal geen problemen met het netwerk.

Klopt, maar in andere gebieden wel. En als je ergens anders bent, wil je toch ook een goed netwerk..en dat is dus dan vaak het probleem.
Maar goed ieder zijn eigen keuze.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:54

Grappig, ik zit nu in Ede in het bosgebied en ik heb met Simyo (KPN netwerk) echt super bereik en snel internet netwerk. Iemand naast me met zowel Vodafone als Hollands Nieuwe hebben beide zowat geen bereik en alleen G snelheid. Ligt dus niet specifiek aan Hollands Nieuwe, maar aan wel aan het Vodafone netwerk.
Maar ik vermoed dat dit andersom ook geldt in andere gebieden :)
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 26-10-13 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:58

x_spekkie_x schreef:
Grappig, ik zit nu in Ede in het bosgebied en ik heb met KPN echt super bereik en snel internet netwerk. Iemand naast me met zowel Vodafone als Hollands Nieuwe hebben beide zowat geen bereik en alleen G snelheid. Ligt dus niet specifiek aan Hollands Nieuwe, maar aan wel aan het Vodafone netwerk.
Maar ik vermoed dat dit andersom ook geldt in andere gebieden :)

Ik was ook laatst in ede en had inderdaad dezelfde problemen met vodafone. Nou woon ik zelf in noordholland en daar is altijd super bereik