Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:47

Krijg je met een Oodie, of andersoortige jas-dingen, geen koude benen dan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:57

Maureen95 schreef:
Hebben meer mensen in de Oxxio app dat je jaarcheck niet meer zichtbaar is? Ik zou rond de € 750 terugkrijgen in november maar ik zie er niks meer van >;)

[ [url=m/hrJxu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klopt, hij is al een paar weken niet meer beschikbaar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:59

De jaarcheck doet het niet maar ik ben ook al een week mijn standen kwijt in de oxxio app. Er zou een storing zijn in mijn slimme meter maar ik vertrouw ze voor geen centimeter. DUs ik wil dat opgelost maar ja reageren is niet hun sterkste punt. Zowel Oxxio als Stedin reageert niet. En juist die standen zorgen ervoor dat je dingen bij kunt houden en bij kunt sturen. Heel slecht dit

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:03

daffodil schreef:
De jaarcheck doet het niet maar ik ben ook al een week mijn standen kwijt in de oxxio app. Er zou een storing zijn in mijn slimme meter maar ik vertrouw ze voor geen centimeter. DUs ik wil dat opgelost maar ja reageren is niet hun sterkste punt. Zowel Oxxio als Stedin reageert niet. En juist die standen zorgen ervoor dat je dingen bij kunt houden en bij kunt sturen. Heel slecht dit

Schaf een P1 meter aan dan weet je precies wat je verbruikt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:06

Bij mij duurde het ongeveer anderhalve week, 2 weken voordat ik iemand van oxxio te pakken had via hun in-app chat. Echt wel heel triest inderdaad :o juist in deze tijd

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:17

daffodil schreef:

Mijn meter is 6 weken "stuk" geweest. Zou een monteur voor moeten langskomen om hem te resetten/ vervangen. Heb 3x met enexis (bij jou dus Stedin) aan de telefoon gehangen, maar een oplossing bieden wilde ze niet en de wachttijd voor een monteur was maanden tot een jaar.

Daarom inderdaad een homewizard P1 meter aangeschaft.

En plotseling uit het niets is mijn meter het weer gaan doen, ongeveer 1 week nadat ik die p1 had gekocht :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:26

Ben ik dan de enige die niet uit de voeten kan met die P1. Die app doet vet raar, dan draait hij mijn scherm en kom ik met geen mogelijkheid weer terug in vorige scherm enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:34

Hij draait alleen als je op de dag tikt, dan zoomt ie in op de grafiek van gas of electra, maar ik kan met pijltje terug er gewoon weer uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:39

Cer schreef:
Krijg je met een Oodie, of andersoortige jas-dingen, geen koude benen dan?

Gek genoeg heb ik niet snel last van koude benen. Als mijn handen en mijn voeten warm zijn, dan kan ik prima functioneren.

Overigens ben ik niet zo groot, dus ook als ik zit valt een Oodie nog tot ruim onder mijn knieën.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:52

elnienjo schreef:
chanicha"
[quote="secricible schreef:
Die klap in de nek hebben de meesten al gehad :o maar in anderhalf jaar kan heel veel gebeuren.

Maar ik ben ook heel dankbaar dat ik in juli het aanbod voor een jaarcontract heb aangepakt en hoop vurig dat het volgende winter weer wat normaler is

Klopt, ik ben ook blij dat ik dit heb afgesloten maar als ik de nu geldende prijzen zie ga ik toch denken ook omdat er gezegd werd door Jetten dat het gas niet meer op het oude niveau komt.

Hoop dat Jetten en zn clubje snel niks meer te zeggen hebben in Den Haag. Ze zijn funest voor onze welvaart, welzijn en koopkracht.[/quote]

Iets met beste stuurlui…..krijg echt jeuk van dat geroeptoeter dat de overheid het niet goed doet zonder dat er goede, redelijke betaalbare alternatieven worden aangedragen….

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:55

Die alternatieven moet de overheid toch verzinnen? Daar zitten ze toch voor?

Ik weet niet helemaal hoe het zit met dat duurdere gas, maar Jetten kwam daar niet goed weg in de berichtgeving... Had dat dan echt niet anders gekund?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:03

Cer schreef:
Die alternatieven moet de overheid toch verzinnen? Daar zitten ze toch voor?

Ik weet niet helemaal hoe het zit met dat duurdere gas, maar Jetten kwam daar niet goed weg in de berichtgeving... Had dat dan echt niet anders gekund?

Precies! Daar krijgen ze dat topsalaris voor betaald. Daar moeten ze dan wel voor werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:04

Maar er zijn gewoon geen alternatieven op de korte termijn. Daar kan de overheid niks aan veranderen. Die pijpleidingen zullen niet meer open gaan, dus die gasprijs blijft hoog ja. Niet leuk, maar niks aan te doen.
En hoe ze het nu aanpakken is wat mij betreft niet heel verkeerd. Kijk naar het VK bijvoorbeeld; belastingen drastisch verlagen en enorm veel geld naar energie, en de pond stort omlaag. Dat doet een land meer kwaad dan goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:06

Ik ben even aan het zoeken wat het ookalweer was met Gazprom, de gemeentes en Jetten.. is dat nu wel of niet doorgegaan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:13

Gazprom levert alleen via de Nordstream leidingen. Ik had begrepen dat bedrijven die via Gazprom gas geleverd krijgen sowieso over moeten op een andere leverancier, toch? Ik kan het alleen zo gauw niet terug vinden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:14

Waarvoor quote je mij Pallatin :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:34

chanicha schreef:
Waarvoor quote je mij Pallatin :o?

Die quote is helemaal verkloot haha :')

Zo moest ie zijn..

elnienjo schreef:
chanicha schreef:

Klopt, ik ben ook blij dat ik dit heb afgesloten maar als ik de nu geldende prijzen zie ga ik toch denken ook omdat er gezegd werd door Jetten dat het gas niet meer op het oude niveau komt.

Hoop dat Jetten en zn clubje snel niks meer te zeggen hebben in Den Haag. Ze zijn funest voor onze welvaart, welzijn en koopkracht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:39

No problemo ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:16

8nnemiek schreef:
Gazprom levert alleen via de Nordstream leidingen. Ik had begrepen dat bedrijven die via Gazprom gas geleverd krijgen sowieso over moeten op een andere leverancier, toch? Ik kan het alleen zo gauw niet terug vinden.

Er zijn ontploffingen/knallen geweest bij de Nordstream en die is nu lek, maar we mogen het niet repareren van Poetin. Het beetje gas wat we nog via die leiding kregen lekt dus ook voor een deel weg en als de buizen straks vol met water staan krijgen we helemaal niks meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:30

De eerste is sinds eind vorige maand al helemaal dicht, en de tweede is nooit officieel open geweest.
Volgens mij waren ze er nu al vrij zeker van dat de leidingen niet meer te repareren zijn na de ontploffingen door de roest die erin komt door het zeewater.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:11

thequeensmum schreef:
Ik lees dat sommigen de thermostaat echt laag zetten, op de slaapkamers zelfs helemaal uit, wordt het op een gegeven moment dan niet vreselijk vochtig in huis? Beddengoed klam?

Ik heb nog nooit de radiator in de slaapkamer open gezet, daar heeft nog nooit een verwarming gebrand.

Nee trouwens, dat is niet waar.
Wel in de slaapkamer van onze dochter toen ze een baby was, de babykamer was natuurlijk wel warm.

Maar sinds ze groter was is daar ook al in jaren geen cv meer aan geweest.

Als ik opsta, sla ik het dekbed open en zet ik het raam op kiepstand. Dat blijft de hele dag openstaan en 's avonds als we naar bed gaan, doen we de ramen dicht en de rolluiken naar beneden.

Lekker met een warmwaterkruik het bed in en opwarmen maar.

Er is nog nooit iets klam geweest?
En trouwens, als het droog weer is en ik geen regen verwacht, hang ik het dekbed en de kussens ook rustig een hele dag uit het raam, te luchten.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:21

Gelukkig stelt greenchoice de nieuwe prijzen ook uit! Toch nog twee weken op het oude tarief (wat ook al hoog is := )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:39

Ik heb de laatste 2 dagen wel weer last van natte ruiten op de kamers met enkel glas. Maar toen ik daar nog wel stookte was dat daar ook zo. Tegen het vocht hielp het hier dus niet of niet voldoende. Dus de radiatoren gaan daar nu ook gewoon uit, of iig de vriesstand

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:11

Ik slaap ondanks koukleum met raam open snachts
Overdag bed open leggen gaat tegen 19u weer dicht en als ik naar bed ga raam open
Nooit verwarming aan op slaapkamer en nooit vochtig..

Wel om warm in bed te worden electrische deken uurtje aan voor ik naar bed ga daarna uit

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:23

furious schreef:
Gelukkig stelt greenchoice de nieuwe prijzen ook uit! Toch nog twee weken op het oude tarief (wat ook al hoog is := )

*\o/* *\o/* *\o/*
Jij hebt mijn dag gemaakt!