Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tempura schreef:Vraagje, er is bv. een huis van 380k. Jij bied 400k onder voorbehoud van financiering voor 370k. Vervolgens blijkt de taxatiewaarde 390k.
Krijg je dan een hypotheek van 370, 380 of 390k?
2e vraag; Klopt het dat de taxatiewaarde in deze tijd vaak hoger ligt dan de vraagprijs? Ik heb dit in een aantal artikelen gelezen.
tempura schreef:Vraagje, er is bv. een huis van 380k. Jij bied 400k onder voorbehoud van financiering voor 370k. Vervolgens blijkt de taxatiewaarde 390k.
Krijg je dan een hypotheek van 370, 380 of 390k?
2e vraag; Klopt het dat de taxatiewaarde in deze tijd vaak hoger ligt dan de vraagprijs? Ik heb dit in een aantal artikelen gelezen.
chanelle14 schreef:Waar ik trouwens benieuwd naar ben:
Stel dat we in een soort klushuis als waar we nu gaan kijken gaan wonen, hebben we bedacht dat we er eerst een paar maandjes in gaan om eens te kijken waar we nu écht tegenaan lopen en dit eerst aan te pakken.
Het huis waar we heen gaan is in de basis nog prima leefbaar, alleen allemaal gewoon heel oud en hokkerig.
Zijn er nog meer mensen die dit zo hebben gedaan? Of denk ik nu te makkelijk?
idinn schreef:Zelfs een fiets kan je vaker bekijken en uitproberen
Rambogirl schreef:Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Hoe hebben jullie het gedaan met je huisdieren tijdens bezichtigingen?
Ik heb echt werkelijk geen idee waar ik mn 2 katten moet laten.
Rambogirl schreef:Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Hoe hebben jullie het gedaan met je huisdieren tijdens bezichtigingen?
Ik heb echt werkelijk geen idee waar ik mn 2 katten moet laten.
viola schreef:chanelle14 schreef:Waar ik trouwens benieuwd naar ben:
Stel dat we in een soort klushuis als waar we nu gaan kijken gaan wonen, hebben we bedacht dat we er eerst een paar maandjes in gaan om eens te kijken waar we nu écht tegenaan lopen en dit eerst aan te pakken.
Het huis waar we heen gaan is in de basis nog prima leefbaar, alleen allemaal gewoon heel oud en hokkerig.
Zijn er nog meer mensen die dit zo hebben gedaan? Of denk ik nu te makkelijk?
Wij hebben dat bij onze huidige woning gedaan en zeiden toen, dat doen we de volgende keer niet meer. Maar gaan dat bij onze nieuwe woning toch weer doen. Bij ons huidige huis was het wel extreem met keuken en badkamer die tegelijk gesloopt en op dezelfde plek weer opgebouwd moesten worden. Gelukkig kon wasbak van de keuken wel blijven staan totdat die in de nieuwe badkamer was aangesloten.
Ons nieuwe huis ligt veel dichter bij ons werk, de paarden staan beter op de nieuwe plek en voor de honden is dat makkelijker dan eindeloos heen en weer rijden zodat ze niet te lang alleen zijn. Vooral de afstand heeft ons doen besluiten niet eerst heel lang te verbouwen voordat we verhuizen. En dat is dan ook wel de reden dat we niet een heel erg klushuis gekocht hebben (en oa niet voor het huis gegaan zijn wat Mars nu heeft gekocht), maar een huis waar we al wel in kunnen wonen.
Daarbij als er dingen zijn die je wil laten doen ben je voorlopig nog niet aan de beurt. Als we er al wonen kunnen we dat wat beter plannen, wat we toch zelf kunnen of niet en wat er precies moet gebeuren. Je komt toch andere dingen tegen als er eenmaal woont.
idinn schreef:Ik vind katten altijd wel gezellig bij een bezichtiging, mits ze sociaal aangelegd zijn. Ook wel de bangere exemplaren hoog in een krabpaal gezien. Ik klets daar dan gewoon heel vrolijk tegen als een complete debiel, de makelaar kijkt heel vreemd en mijn vriend gaat gewoon verder met serieuze vragen stellen
Dat je een hond meeneemt is logischer. Alle andere huisdieren, lekker laten zitten. Je kan als kijker ook om de foeilelijke inrichting heen kijken, beeld het huisdier dan ook gewoon weg.