Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:50

Dan heb je met die buurman eigenlijk niks te maken. Ga je een bod uitbrengen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:55

Queelens schreef:
Hier weer een bijzondere bezichtiging gehad. Huis was best leuk vooral de benedenverdieping en de tuin.
Maar de buurman op de andere hoek is wel een dingetje. Het huis ontzettend vervallen, antennes in de tuin waar je u tegen zegt en nog wel wat andere dingen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.
Wel zonde want het huis zou hem prima kunnen worden als je niet wist dat je een beetje ‘aparte’ buren hebt. Ik heb er ook foto’s van gemaakt dus als iemand die wil zien wil ik dat wel via pb sturen. Dan heb je een beetje een beeld bij hoe vreemd/bijzonder het er uit zag haha :+

Lastig. Maar dat blijft op een rij/in een wijk altijd een ding. Er kunnen ook als je er al woont bijzondere figuren tussen komen. Ziet het er alleen raar uit of is er ook andere overlast?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:55

tjiftjaf schreef:
Dan heb je met die buurman eigenlijk niks te maken. Ga je een bod uitbrengen?

Waarom heb je daar niks mee te maken als je praktisch naast elkaar woont? Er zit geen 10 meter tussen woningen maar een smal fietspad ter breedte van een brandgangetje :+

We moeten er een nachtje over slapen. Maar ik denk dus gezien de buurman wat voor ons geen fijn gevoel geeft dat het hem niet wordt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:56

manzano schreef:
Queelens schreef:
Hier weer een bijzondere bezichtiging gehad. Huis was best leuk vooral de benedenverdieping en de tuin.
Maar de buurman op de andere hoek is wel een dingetje. Het huis ontzettend vervallen, antennes in de tuin waar je u tegen zegt en nog wel wat andere dingen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.
Wel zonde want het huis zou hem prima kunnen worden als je niet wist dat je een beetje ‘aparte’ buren hebt. Ik heb er ook foto’s van gemaakt dus als iemand die wil zien wil ik dat wel via pb sturen. Dan heb je een beetje een beeld bij hoe vreemd/bijzonder het er uit zag haha :+

Lastig. Maar dat blijft op een rij/in een wijk altijd een ding. Er kunnen ook als je er al woont bijzondere figuren tussen komen. Ziet het er alleen raar uit of is er ook andere overlast?

Het ziet er alleen raar uit maar het spreekt wel heel erg/straalt iets uit. Ik begrijp indd ook dat als je ergens gaat wonen dat je dan ook voor een verrassing kan komen te staan mbt tot je buren. Alleen dit is al zo duidelijk uitgesproken haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:58

Goed gevoel is gewoon belangrijkste! Dus vooral dat volgen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:01

Oké, ik dacht dat er meer meters tussen zaten. Dan zou ik ook afhaken. Ik heb ook al eens een huis afgezegd toen bleek dat er een conflict met de buren was en waarin de buurman dus schade aan het te verkopen huis toebracht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:03

Gevoel is heel belangrijk ja :j
Wij gaan morgen ons bod de deur uit doen, de makelaar die ons huis verkoopt is zo lief om ons ook met het aankopen te helpen ookal betalen we er niet voor en is het helemaal niet zijn regio.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:06

Wat netjes van je makelaar azmay en succes met het bieden!

Ja we slapen er nog een nachtje over, maar ben bang dat het hem niet wordt. Jammer van het huis want het is verder een mooie hoek, grote tuin, oprit. Wat hier in de regio wel echt een dikke plus is voor mij. Ben benieuwd hoe het huis gaat verkopen of het snel wordt verkocht en voor welke prijs. Ik denk dat het veel mensen afschrikt. Want met alle bezichtigingen die wij hebben gehad heb ik al veel buren gezien en ook wel buren waarvan we zoiets hadden van ‘kan beter’. Maar dit is wel scenario zeer extreem.
Maargoed er hoeven maar net mensen tussen te zitten die daar wat minder om geven dan wij :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:13

Queelens t is jammer dat ons huis net boven jouw budget is want volgens mij is dat perfect voor jullie. En we hebben hele leuke buren :D (sterker nog die ga ik echt missen!)

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:14

Lastig queelens! Ik zou dan ook zeker gaan twijfelen.... Zeker als het er zo apart uitziet. Als je zo dicht op elkaar zit zit je niet op extreme buren te wachten lijkt mij. Misschien de verkopende makelaar specifiek vragen naar het contact met de buren als het huis verder leuk is? Daar mogen ze niet (Zonder gevolgen) over liegen toch? Of even googlen op het adres, misschien kun je meldingen vinden online mbt incidenten rondom het adres?

Gefeliciteerd Amyyy! Dat was spannend!

En Lieke ook gefeliciteerd met het akkoord mbt de hypotheek! Dan is het pas echt hè? Wij hebben dat net zo, alles ligt bij de bank en ziet er goed uit, maar zolang het niet rond is blijft die spanning. Niets voor mij al dat gedoe met kopen, hypotheek regelen en verkopen, blij als dat klaar is.

Azmay, wij hebben geprobeerd het voorbehoud verkoop eigen woning in onze biedingen te houden, maar de tegenpartij (die op dat moment geen andere kijkers/bieders had) wees dat pertinent af. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet eens overwegen als er veel interesse is in een huis, want dat voorbehoud vervalt zodra er een ander bod is toch al. Wel superfijn dat je makelaar jullie helpt!

Wij hadden vorige week ineens weer kijkers. En ze zijn zo enthousiast dat ze zeker 1,5 uur hier zijn geweest en eind van de week voor de 2e x komen kijken. Hun aankoopmakelaar heeft aangegeven dat ze mogelijk daarna gaan bieden en een bouwtechnische keuring laten doen. Wordt vervolgd....

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:15

Nadir schreef:
Queelens t is jammer dat ons huis net boven jouw budget is want volgens mij is dat perfect voor jullie. En we hebben hele leuke buren :D (sterker nog die ga ik echt missen!)

Linkje? :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:52

Ons bod is uiteindelijk toch geaccepteerd!! We zijn overeen gekomen over een nette prijs, toch nog flink onder de vraagprijs dus dat is heel netjes in deze tijd :D
Morgen gaan we in gesprek met de hypotheek adviseur over hoe en wat verder.
Dus heel spannend komende weken.

Als alles meezit krijgen we waarschijnlijk 1 augustus de sleutel, maar dat ligt natuurlijk aan hoe lang de hele hypotheek prodedure gaat duren. Eerder zal het waarschijnlijk niet worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:55

Wat goed! Gefeliciteerd!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:56

Superrrr! Gefeliciteerd!! Succes met de hypotheekaanvraag (en join the club :D )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:56

Gefeliciteerd Equisync!

Queleens, is de buurman niet toevallig een zendamateur? Die hebben wel vaker gigantische antennes in de tuin of op het dak :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:01

Equisync schreef:
Ons bod is uiteindelijk toch geaccepteerd!! We zijn overeen gekomen over een nette prijs, toch nog flink onder de vraagprijs dus dat is heel netjes in deze tijd :D
Morgen gaan we in gesprek met de hypotheek adviseur over hoe en wat verder.
Dus heel spannend komende weken.

Als alles meezit krijgen we waarschijnlijk 1 augustus de sleutel, maar dat ligt natuurlijk aan hoe lang de hele hypotheek prodedure gaat duren. Eerder zal het waarschijnlijk niet worden.

Gefeliciteerd! Het kan soms raar lopen, hebben wij ook meegemaakt.

Wij hebben gelukkig 2 kijkers ingepland staat, morgen en volgende week *\o/* Hypotheek zijn we mee bezig, dat loopt wel door zo denk ik.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:03

Gefeliciteerd equisync!! En succes met het verdere aankoopproces.

Cayenne, we begrepen dat hij een radiohobby heeft. Ik werk zelf bij een telecombedrijf dus vind antennes en masten verder niet zo spannend, zelfs hartstikke mooi haha. Hoewel ik het thuis niet hoef te hebben of bij de buren een 40 meter hoge mast in de tuin. Maar het is vooral icm wat we daar verder aantroffen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:04

Nu ben ik benieuwd naar de foto queelens :=

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:28

Ik ben nu ook wel heel erg benieuwd. :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:56

manzano schreef:
Brainless schreef:
Voor het afsluiten van een hypotheek heb je sowieso een hypotheekadviseur nodig.
Hebben jullie die dan nog niet?

Kan ook prima online zonder adviseur tegenwoordig.
Ik heb ook geen adviseur. Die zoek ik wel als ik een huis heb gevonden ooit haha

En als je er genoeg verstand van hebt via Independer. Hebben wij ook gedaan, echt super geregeld.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:02

Gefeliciteerd equisync!!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:25

Aanstaande donderdag staat er een afspraak gepland met de hypotheek adviseur, dus dan weten we hopelijk al wat meer qua mogelijkheden.
Nu maar weer alle papieren bij elkaar zoeken die we nodig hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:15

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:19

Equisync schreef:
Aanstaande donderdag staat er een afspraak gepland met de hypotheek adviseur, dus dan weten we hopelijk al wat meer qua mogelijkheden.
Nu maar weer alle papieren bij elkaar zoeken die we nodig hebben.

Is het Hemelvaartsdag.. klopt dat wel?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:32