Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:21

Houden zo dan :D
Als je nog wat bergruimte zou kunnen gebruiken in je kamer dan zou ik eerder voor een laag kastje/sideboard gaan ipv een houten bankje.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:23

Ik wil eigenlijk onder die veer iets met plantjes maar ik weet niet zo goed wat voor tafeltje daar zou passen, was al aan het kijken of mijn salontafeltjes daar eventueel konden staan maar hmm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:25

Nou die pak je zo op en zet je daar neer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:52

Je zou ook een plant gewoon op de grond daar kunnen zetten en dan een andere op een plantenhouder/krukje om op die manier met hoogte te spelen. Verschillend formaat plant, pot en evt kleur/vorm pot..

Persoonlijk zou ik die stoel vervangen voor een andere.. die is best wel lomp voor in de ruimte die je hebt :o

En de tip om de witte muur van een strook kleur te voorzien, is ook een hele goede denk!

Als je oker leuk vindt, is een kleed met oker erin misschien ook een idee?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:05

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:12

dems75 schreef:
Okergele accenten staan vaak vrolijk en fris. Past ook mooi bij groen overigens.

Wij hebben hier en daar wat okergeel...een knalgele stoel erbij. Geeft wat kleur aan je interieur.

Even de verkoopfoto's van funda erbij hoor...ter illustratie. https://www.funda.nl/koop/burgerbrug/huis-40271186-grote-sloot-65/#foto-4

<3 <3
Weet je toevallig welke kleur er op de muur zit op foto 26/27?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:19

ja weet ik...is van de kwantum of leen...weet ik even niet meer. Iig is het krijtverf en hij heet misty green volgens mij. Ik noem het duck egg

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:47

dems75 schreef:
Okergele accenten staan vaak vrolijk en fris. Past ook mooi bij groen overigens.

Wij hebben hier en daar wat okergeel...een knalgele stoel erbij. Geeft wat kleur aan je interieur.

Even de verkoopfoto's van funda erbij hoor...ter illustratie. https://www.funda.nl/koop/burgerbrug/huis-40271186-grote-sloot-65/#foto-4

Wouhhhh
Wat voor vloer ligt er en welke kleur is het ?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:48

dems75 schreef:

Wat een mooi kleed heb je onder de salontafel liggen daar! Heb destijds je topic('s?) gevolgd. Prachtige keukentafel! :D

Weet je zo nog waar je dat kleed vandaan hebt?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:29

De vloer is een keramisch parketvloer....en ik zou zo even niet weten welk merk ...het is iig een frans oud eiken kasteelvloer ofzo...was schreeuwend duur hahaha
Het kleed is volgens mij van de ikea gewoon hoor....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:40

dems75 schreef:

Welke kleur heb je op de muur bijje bank Dems? Zie dat het al gevraagd is mooie kleur

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:26

Wauw wat een onwijs gaaf huis dems75, hele mooie kleuren en die vloer idd <3

Pareltje, ik denk dat het meeste al gezegd is, denk inderdaad dat het vooral wat aankleding en persoonlijke dingen mist, het doet wat kaal aan :j

Ik ben er denk ik uit wat ik wil met mijn woonkamer, meningen zijn heel erg welkom :D Zo is het nu, niet de beste foto's maar voor het idee:

Afbeelding

Afbeelding

Het tapijt is oud, te Brits ( :+ ) en heel onhandig met 2 katten dus dat gaat eruit en deze vloer gaat erin: https://www.diy.com/departments/colours ... 432_BQ.prd

De bank en stoel neemt mijn ex mee, de muur tegenover de balkondeuren (dus de korte muur aan de achterkant) wil ik denk ik donkerblauw en er komt een "gat" in (aan de andere kant zit de keuken en ik vind het heel ongezellig om dat echt als 2 hele aparte ruimtes te hebben). Onder dat gat wil ik een soort dining corner maken met IKEA Kallax kasten op pootjes als "bankjes" en ik denk iets van een soort postermuur in die hoek, maar dat komt later nog wel.
Qua donkerblauw... Ik vind dit heel mooi maar ik weet niet of het niet te donker wordt, aan de andere kant is het maar 1 muur en is het een hele lichte ruimte (balkon op het zuiden): https://www.farrow-ball.com/paint-colours/stiffkey-blue

Op de andere muren wil ik denk ik een heel licht grijs maar daar ben ik nog niet over uit, ideeen zijn welkom :D
Bank wordt waarschijnlijk Ikea Gronlid met een chaise, maar die komt later pas (pas over paar maanden weer budget voor en heeft toch geen nut voordat de vloer erin ligt).

Kortom ik wil alles anders :')

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:29

Ik denk dat een vloer al heel erg het verschil gaat maken! Gat in de muur ook goed idee voor de ruimtelijkheid, ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet!
Grijs en donkerblauw vind ik een mooi combinatie, ik zou misschien persoonlijk wel voor een tint lichter gaan maar dat is ook een kwestie van smaak. :j

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:17

Bedankt allemaal voor de adviezen en de tips die ik heb gekregen. Jullie helpen heel goed, maar ik heb echt meer duidelijkheid nodig (wil niet verder in detail treden, maar mochten mensen vragen hebben mag dat altijd via pb). :+

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:48

Om dit topic niet vol te spammen met mijn vragen over traprenovaties heb ik een apart topic aangemaakt met mijn vragen. Maar in dit topic zitten veel bokkers die al veel hebben opgeknapt, dus ben benieuwd naar jullie trappen/traprenovaties. Misschien zijn er bokkers die mij verder kunnen helpen? :D

Denise_Storm @ [HTT] Traprenovatie... Help!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:35

Denise, wij hebben destijds onze trap gewoon geverfd. Heel bewust voor gekozen omdat we juist wel van hout met butsjes enzo houden. Hele fijne verf voor gebruikt, snel droog en behoorlijk krasvast. Staat vast wel ergens op de funda foto's

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:57

Afbeelding

Afbeelding

Hier twee fotos van mijn woonkamer, waar ik voor een huurappartement erg tevreden over ben :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:05

Stitchlover: leuk ingericht!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:51

Leuk dat appartement.
Bewijst maar weer dat witte muren ook gezellig kunnen zijn. De structuur (stenen) maakt het net wat anders en niet kaal. Tof!

Hier deco gemaakt:
Afbeelding

Nog even afwerken (had eerst houtkleur maar dat valt weg tegen een zandkleurige muur)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:18

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:37

Ik ga zo richting de intratuin voor leuke planten. *\o/* ik denk dat ik bij de veer ga voor een grote plant ongeveer 1m20 die niet te breed gaat worden. Iemand ideetjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:39

Mooie palm?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:20

Leuk stitchlover! Maareh...wat zit er nou in die kooi?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:26

noviceh schreef:
Leuk stitchlover! Maareh...wat zit er nou in die kooi?

Bedankt allemaal! De details ben ik zelf ook verliefd op. Ik woon op de 1e verdieping van een pand van 120 jaar oud. Hoge plafonds en ramen, lijsten in het plafond etc. echt sfeervol.

Ik heb 2 valkparkieten en 2 grasparkieten, vliegen de hele dag los, dus de kooi is een beetje voor de show haha

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:40

xPareltje schreef:
Ik ga zo richting de intratuin voor leuke planten. *\o/* ik denk dat ik bij de veer ga voor een grote plant ongeveer 1m20 die niet te breed gaat worden. Iemand ideetjes :D

Welke standplaats krijgt hij? Lijkt me verstandig om daar je plant op uit te kiezen