Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanafubuki schreef:Ik heb een vochtmeter erin staan en geef eigenlijk geen water zolang hij op licht vochtig staat en dat gaat goedstaat midden in de woonkamer, vangt sochtends een kleine zonnestraal en verder lekker in de halfschaduw. Eens per twee maanden een scheutje groene plantenvoeding in het water erbij.
Kreeg de tip om deze variant niet te sproeien vanwege de bladeren die fluweelachtig zijn. Kunnen ze ook neit gaan rotten![]()
Ik wil eigenlijk nog wel meer planten in huis, heb er al zoveelzag alweer mooie stekjes ook voorbij komen op marktplaats van de Monstera en de Stippenbegonia die beiden nog op mijn lijstje staan (en enorm dure Monstera Variegata met dat wit stekken)
Coconut schreef:Hanafubuki schreef:Ik heb een vochtmeter erin staan en geef eigenlijk geen water zolang hij op licht vochtig staat en dat gaat goedstaat midden in de woonkamer, vangt sochtends een kleine zonnestraal en verder lekker in de halfschaduw. Eens per twee maanden een scheutje groene plantenvoeding in het water erbij.
Kreeg de tip om deze variant niet te sproeien vanwege de bladeren die fluweelachtig zijn. Kunnen ze ook neit gaan rotten![]()
Ik wil eigenlijk nog wel meer planten in huis, heb er al zoveelzag alweer mooie stekjes ook voorbij komen op marktplaats van de Monstera en de Stippenbegonia die beiden nog op mijn lijstje staan (en enorm dure Monstera Variegata met dat wit stekken)
Toevallig ben ik morgen de eigenaresse van een variegata
_Rosanna schreef:Ik ben al een tijdje aan het mee lezen zon leuk topic hierdoor ben ik van cactus na toch meer planten gegaan.
Weet iemand toevallig hoe deze plant heet ?
Hij begint wat "slechter" te worden maar misschien doe ik iets fouts alleen er stond geen naam bij bij aankoop![]()
[ [url=m/SNe84K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kB8dbx.jpg]Afbeelding[/url] ]
nijnthju schreef:Hier een klein probeerseltje gedaan om een stekje p. Scandens te laten wortelen op vochtig mos.
Met een week is er al een waterworteltje zichtbaar! Terwijl degene die op water staan nog helemaal geen verandering laten zien.[ [url=m/jHRacK.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Hanafubuki schreef:Ja ik wil ook een witte monstera maar 100+ voor een stekje vind ik wel een beetje zot
Ik vind het bizar.
Eelmo schreef:nijnthju schreef:Hier een klein probeerseltje gedaan om een stekje p. Scandens te laten wortelen op vochtig mos.
Met een week is er al een waterworteltje zichtbaar! Terwijl degene die op water staan nog helemaal geen verandering laten zien.[ [url=m/jHRacK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oeh goede tip! Ik heb een paar stekjes van mijn Brasil in water staan, maar die doen ook helemaal niets. Ik ga ze eens in mos zetten!
kelliiee1993 schreef:Iemand tips voor plantjes die in de schaduw kunnen staan en niet te hoog worden. Ze moeten namelijk in een open kast staan. Eentje die gaat hangen zou ook kunnen.
Eventueel stekjes van zo'n plant houd ik me ook voor aanbevolen
S8903N schreef:kelliiee1993 schreef:Iemand tips voor plantjes die in de schaduw kunnen staan en niet te hoog worden. Ze moeten namelijk in een open kast staan. Eentje die gaat hangen zou ook kunnen.
Eventueel stekjes van zo'n plant houd ik me ook voor aanbevolen
Scindapsus pictus![]()
Heb ook stekjes maar is omgeving Nijmegen