Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:28

Mag ik me hier ook melden? Sinds een tijdje heb ik nu ook plantjes en ik deel graag foto's van ze! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:37

Hanafubuki schreef:
Ik heb een vochtmeter erin staan en geef eigenlijk geen water zolang hij op licht vochtig staat en dat gaat goed :j staat midden in de woonkamer, vangt sochtends een kleine zonnestraal en verder lekker in de halfschaduw. Eens per twee maanden een scheutje groene plantenvoeding in het water erbij.

Kreeg de tip om deze variant niet te sproeien vanwege de bladeren die fluweelachtig zijn. Kunnen ze ook neit gaan rotten :j

Ik wil eigenlijk nog wel meer planten in huis, heb er al zoveel :') zag alweer mooie stekjes ook voorbij komen op marktplaats van de Monstera en de Stippenbegonia die beiden nog op mijn lijstje staan (en enorm dure Monstera Variegata met dat wit stekken)

Toevallig ben ik morgen de eigenaresse van een variegata <3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:22

Coconut schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik heb een vochtmeter erin staan en geef eigenlijk geen water zolang hij op licht vochtig staat en dat gaat goed :j staat midden in de woonkamer, vangt sochtends een kleine zonnestraal en verder lekker in de halfschaduw. Eens per twee maanden een scheutje groene plantenvoeding in het water erbij.

Kreeg de tip om deze variant niet te sproeien vanwege de bladeren die fluweelachtig zijn. Kunnen ze ook neit gaan rotten :j

Ik wil eigenlijk nog wel meer planten in huis, heb er al zoveel :') zag alweer mooie stekjes ook voorbij komen op marktplaats van de Monstera en de Stippenbegonia die beiden nog op mijn lijstje staan (en enorm dure Monstera Variegata met dat wit stekken)

Toevallig ben ik morgen de eigenaresse van een variegata <3

<3 <3
Wat gaaf!! Ik wil er ook zo graag een. Heb mijn moeder al opdracht gegeven om goed op te letten bij mensen en als ze er een ziet om een stekje te vragen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:02

Hier ook echt mazzel hoor. Ga echt geen fortuinen uitgeven aan zo'n plant :=

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:15

De groei van mijn Dracaena massangea staat volgens mij al 2 jaar vrijwel stil. :+ Beetje medelijden wel. Heb hem een paar jaar terug bijna verdronken en sindsdien vindt 'ie mij niet meer zo tof.
Ik moet daarbij zeggen dat hij niet op een goeie plek staat, te weinig licht denk ik.

Mijn Bokt stekjes gaan nog steeds allemaal super <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:16

Ja ik wil ook een witte monstera maar 100+ voor een stekje vind ik wel een beetje zot :))

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:24

Hier een klein probeerseltje gedaan om een stekje p. Scandens te laten wortelen op vochtig mos.
Met een week is er al een waterworteltje zichtbaar! Terwijl degene die op water staan nog helemaal geen verandering laten zien.Afbeelding

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:01

Ik ben al een tijdje aan het mee lezen zon leuk topic hierdoor ben ik van cactus na toch meer planten gegaan.
Weet iemand toevallig hoe deze plant heet ?
Hij begint wat "slechter" te worden maar misschien doe ik iets fouts alleen er stond geen naam bij bij aankoop :o

Afbeelding

Afbeelding

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:08

_Rosanna schreef:
Ik ben al een tijdje aan het mee lezen zon leuk topic hierdoor ben ik van cactus na toch meer planten gegaan.
Weet iemand toevallig hoe deze plant heet ?
Hij begint wat "slechter" te worden maar misschien doe ik iets fouts alleen er stond geen naam bij bij aankoop :o

[ [url=m/SNe84K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kB8dbx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij heb je daar een epipremnum aureum

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:10

Hanafubuki schreef:
Ja ik wil ook een witte monstera maar 100+ voor een stekje vind ik wel een beetje zot :))

Ik vind het bizar _O-.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:54

nijnthju schreef:
Hier een klein probeerseltje gedaan om een stekje p. Scandens te laten wortelen op vochtig mos.
Met een week is er al een waterworteltje zichtbaar! Terwijl degene die op water staan nog helemaal geen verandering laten zien.[ [url=m/jHRacK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh goede tip! Ik heb een paar stekjes van mijn Brasil in water staan, maar die doen ook helemaal niets. Ik ga ze eens in mos zetten! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:57

_San87_ schreef:
Hanafubuki schreef:

Ik vind het bizar _O-.

De mijne kostte er een tiende van :+
Ben er dolblij mee :D

Als er mensen zijn in omgeving Apeldoorn die stekjes willen ruilen...ik heb gewone monstera, vetplanten, hangplanten,pilea soort en siernetel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:59

Mijn planten groeien in de winter gewoon vrolijk door. Het is nooit kouder dan 18 graden in mijn huis dus alles groeit eigenlijk als kool := Vooral mijn monstera minima en mijn pothos groeien echt heel snel. Mijn rubber plant blijft ook maar nieuwe bladeren geven, om nog maar niet te spreken over mijn dieffenbachia's die niet willen stoppen.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:12

Eelmo schreef:
nijnthju schreef:
Met een week is er al een waterworteltje zichtbaar! Terwijl degene die op water staan nog helemaal geen verandering laten zien.[ [url=m/jHRacK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh goede tip! Ik heb een paar stekjes van mijn Brasil in water staan, maar die doen ook helemaal niets. Ik ga ze eens in mos zetten! :)

Zo heb ik het gedaan:
Onderin een laagje vochtige potgrond en daarop mos. De stengels met luchtwortels een beetje onder het mos gestopt.
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:00

Ik heb 2 variegata stekken, gratis, van de plant van mijn oma :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:27

Voor mij? :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:36

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:18

Bij mij groeit t niet zo hard meer. Komt wel weer als de zon meer gaat schijnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:24

black_kelpie schreef:
Ik heb 2 variegata stekken, gratis, van de plant van mijn oma :o

Interesse *\o/*.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:32

Hier ook interesse, als je nog meer stekken maakt haha :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:43

Hier ook intresse!! <3

Rossana mooie plant, kan je helaas niet helpen.

IMD geen mogelijkheid om planten op te hangen of op planken te zetten?

Hier laatst ook stekjes gemaakt van afgebroken plantjes.
De ene maakte al heel snel wortels aan, de andere pas afgelopen week, denk een week of 3 later!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:47

Ben vandaag eens door het huis gegaan en de planten die het erg slecht deden heb ik nu weg gedaan. Geredde planten die wolluis hadden, verzopen etc. Heb er ruim 6 weken mee gemodderd om er weer leven in te krijgen, maar helaas....

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:59

Iemand tips voor plantjes die in de schaduw kunnen staan en niet te hoog worden. Ze moeten namelijk in een open kast staan. Eentje die gaat hangen zou ook kunnen.

Eventueel stekjes van zo'n plant houd ik me ook voor aanbevolen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:03

kelliiee1993 schreef:
Iemand tips voor plantjes die in de schaduw kunnen staan en niet te hoog worden. Ze moeten namelijk in een open kast staan. Eentje die gaat hangen zou ook kunnen.

Scindapsus pictus :j
Heb ook stekjes maar is omgeving Nijmegen

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:15

S8903N schreef:
kelliiee1993 schreef:

Scindapsus pictus :j
Heb ook stekjes maar is omgeving Nijmegen

Die heb ik inderdaad! Beginnen het nu ook redelijk te doen.