Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:43

Voelt zo ongemakkelijk soms :)) , ik moet boven nieuwe gordijnen hebben maar ik ben en een krent en ik spaar zoveel ik kan en moet en zal niet dure gordijnen hebben .

Is maar stof , als het grijs is en geen licht doorlaat :) . Heb op de slaapkamer momenteel 2 bruine en 1 groen gordijn dus het uitstellen kan niet lang meer

Wil stiekem dolgraag rolgordijnen , maar is een rotmaat

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:52

Rebecca, de rolgordijnen van IKEA zijn hartstikke goedkoop én zelf op maat te maken :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:07

vonneke schreef:
Dat is een goede tip BA!

Zie dat ze 99 euro meetkosten vragen maar dat je 50 euro korting op je bestelling krijgt als je besteld.

Ik ga eens contact opnemen. Met goed advies zeker de moeite waard!

Wij hebben niks betaald qua meten omdat wij idd bij hen bestelden. Gaf aan dat ik dat onzin vond op zo'n bedrag en daar gingen ze probleemloos mee akkoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:09

benangelique schreef:
[naam] schreef:
Dat is een goede tip BA!

Zie dat ze 99 euro meetkosten vragen maar dat je 50 euro korting op je bestelling krijgt als je besteld.

Ik ga eens contact opnemen. Met goed advies zeker de moeite waard!

Wij hebben niks betaald qua meten omdat wij idd bij hen bestelden. Gaf aan dat ik dat onzin vond op zo'n bedrag en daar gingen ze probleemloos mee akkoord

Dat is inderdaad op zo'n bedrag helemaal niet gek.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:10

Rebecca schreef:
Voelt zo ongemakkelijk soms :)) , ik moet boven nieuwe gordijnen hebben maar ik ben en een krent en ik spaar zoveel ik kan en moet en zal niet dure gordijnen hebben .

Is maar stof , als het grijs is en geen licht doorlaat :) . Heb op de slaapkamer momenteel 2 bruine en 1 groen gordijn dus het uitstellen kan niet lang meer

Wil stiekem dolgraag rolgordijnen , maar is een rotmaat

http://Www.voordeelgordijen.nl hangen hier op de slaapkamers. Grijs en paars. Verduisterend

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:17

:? De link doet het niet, Benangelique??

Hier ook toe aan nieuwe gordijnen; zowel op de slaapkamer als in de woonkamer zit er een dikke scheur in. Iets met een kat die de schaduw van een vogel voorbij zag vliegen en vol de gordijnen in sprong.. -O- :roll:

Maar het "leukste" is nog wel de woonkamer, want die is 4 meter hoog...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:28

MamaMiesje schreef:
:? De link doet het niet, Benangelique??

Hier ook toe aan nieuwe gordijnen; zowel op de slaapkamer als in de woonkamer zit er een dikke scheur in. Iets met een kat die de schaduw van een vogel voorbij zag vliegen en vol de gordijnen in sprong.. -O- :roll:

Maar het "leukste" is nog wel de woonkamer, want die is 4 meter hoog...

Mist een 'n' in gordijNen in de link :)
Wij hebben nog nergens gordijnen en dat al ruim 1.5 jaar.
Zo vreselijk veel ramen hier en ook van die hele grote.
Grootste in de woonkamer 1.20m hoog en 3 meter breed.
Verder overal iets kleinere ramen met daarnaast een kantelkiep raam.
We moeten beneden toch eerst verder met klussen en breken voor er überhaupt wat voor de ramen kan. Voor de slaapkamers moet ik maar eens gaan kijken.
Heb trouwens in ons oude huis eens kant en klaar verduisterende gordijnen van de Aldi gehad in de slaapkamer.
Taupe kleur en ze waren best mooi qua stof.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 29-04-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:29

:(:)

De rolgordijnen in de woonkamer kunnen nog (net) ook een hoog raam :j

Voordeelgordijnen , ze miste een N bij gordijnen

Ikea is wel aanlokkelijk, 2 gordijnen verduisterend met ringen (weet nog niet of het dan wel donker genoeg is) . 3 meter breed kan op de logeerkamer krap aan maar ruim op de slaapkamer :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:34

Wij hebben gordijnen, vouwgordijnen en top down plisses van Veneta. Fijn advies, Ben er echt blij mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:36

Veel van die goedkope rolgordijnen kan je ook gewoon afzagen hoor :) Zit een keurige beschrijving bij :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:39

Ik heb in mijn nieuwe woning een verduisterend rolgordijn en wil tegen de inkijk een baan plakplastic/raamfolie gebruiken.
Kleine slaapkamer heeft niks hangen, daar komt ook plakplastic.
Ben even vergeten of de grote slaapkamer een raam heeft, maar zo ja hangt daar ook een verduisterend rolgordijn en plak ik er plakplastic voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:43

Janine1990 schreef:
Veel van die goedkope rolgordijnen kan je ook gewoon afzagen hoor :) Zit een keurige beschrijving bij :)

Dat is te zien aan de rolgordijnen beneden :j , ook gezaagd en geknipt etc . Dus die optie is er ook , Ikea valt af met rolgordijnen die hebben een trek systeem ik wil wel met touwtje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:45

Mijn vriendje vindt dat we maar eens een binnenhuisarchitect moeten laten komen voor de raambekleding. Dat is een heel goed plan ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:29

Ceetje_bokt schreef:
Sonja_vR schreef:
Iemand nog keuken tips?
We zijn vandaag een rondje keukenzaken wezen doen
Maar ... meh
Allemaal net niet
Ja bulthaup heeft Heule leuke dingen
Maar die is niet zo heul leuk qua budget :')
Net zoiets als apparatuur
Ontiegelijk gaaf fornuis gezien van Wolf
Net eens een Google gedaan ; 20.000 euro i oliebol you not _O-

Ik vind wat zij maken erg mooi, maar heb er geen ervaring mee. http://koakdesign.com/producten/concret ... s/?lang=nl

Thanks . Die is zeker interessant

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:41

Hier uiteindelijk plisségordijnen (top down / bottom up) bij Veneta besteld, nadat ik heel veel kleurenstalen heb mogen ontvangen. Zij hebben een adviseur die met kleurenstalen kan langskomen, advies geeft en inmeet, dit is geheel vrijblijvend. Ook bieden zij via de website begeleiding aan met inmeten. Daarbij hebben zij ook een inmeetgarantie, wat mij wat zekerheid gaf. En het belangrijkste, de prijs was zeer aantrekkelijk! We moeten nog gaan ervaren hoe dit verder zal bevallen, wordt vervolgd... Overigens hebben we voor de grote glazen pui aan de achterkant overgordijnen gecombineerd met inbetweens, staat supermooi! En die bij Leen Bakker in de aanbieding gekocht.

Vonneke, wij hebben een interieurstyliste in huis gehad. Zij kon ons tav de kleuren voor raamdecoratie heel goed adviseren! Enkel voor het type raamdecoratie wist zij niet zo goed wat er allemaal mogelijk was. Maar daar zijn we uiteindelijk zelf uit gekomen.

Benangelique, voor welke raamdecoratie hebben jullie uiteindelijk gekozen?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 06:03

Wij hebben ook jaloezieen. Lijkt hout maar is kunststof. Met houtnerf en al. Op kleur van de kozijnen besteld. Supermooi. Hele benedenverdieping waren we klaar voor 700 euro (inclusief de grote raampartij en de openslaande deuren)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:42

Even een vraagje. Wie van jullie heeft een pvc vloer? Is het echt zo stil als dat het beweerd wordt? Hier is de vloer na de zomer aan vervanging toe. Ik denk aan laminaat. Alleen vind ik dat zo lawaaierig. En ik wil eigenlijk geen kleden meer. Mijn oude hond spuugt regelmatig en altijd op het kleed :+ .
Dus wie heeft het, en wat zijn de ervaringen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:48

Noviceh, wij hebben uiteindelijk op de hele benedenverdieping houten horizontale jaloezieën. Wit met grijs band. Onze hele achterpui is glas (245 hoog, 600 breed). Het staat heel chique, rustig en totaal niet koud

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:55

Jennyj01 schreef:
Even een vraagje. Wie van jullie heeft een pvc vloer? Is het echt zo stil als dat het beweerd wordt? Hier is de vloer na de zomer aan vervanging toe. Ik denk aan laminaat. Alleen vind ik dat zo lawaaierig. En ik wil eigenlijk geen kleden meer. Mijn oude hond spuugt regelmatig en altijd op het kleed :+ .

Wij hebben beneden inderdaad pvc en je hoort jezelf er inderdaad amper op lopen..volgens mij is het met klik pvc wel meer omdat dat netals laminaat eigenlijk los ligt.

Ik heb ook nog keuzestress omtrent Raamdecoratie, want met ongeveer alles kunnen de ramen niet meer volledig open, het mag maar ongeveer 5 cm zijn anders blokkeert het het raam

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:02

Jennyj01 schreef:

Hier ook pvc en vind het enorm fijn en idd stil qua lopen. Bij ons ligt het gelijmd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:47

Bedankt alvast. Ga het toch maar als een serieuse optie meenemen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:08

Wij gaan half juni verhuizen, dus ik lees inmiddels al een tijdje mee om leuke ideeën op te doen.
Heb hier ook een vraag over gordijnen. Onze ramen zijn straks in de woonkamer en in de slaapkamer 305cm hoog en 310cm breed. Wij hadden het idee lekker low budget kant en klare gordijnen te nemen, maar die zijn er bijna niet in deze maat... Was dus ook maar wezen kijken voor op maat gemaakte, maar dat is flink prijzig en past eigenlijk niet in ons budget.
Nu hebben ze bij de Ikea kant en klare gordijnen van 300cm hoog en 145cm breed (per gordijn, per paar dus 290cm). Ik zou graag de gordijnen met een dubbele plooi willen. Zou ik dan genoeg hebben aan 3 gordijnen, dus anderhalf paar, per raam? Of worden het dan toch 2 pakken (2 paar) per raam?
Voor de gordijnen in de slaapkamer maakt het ons niet zo heel veel uit wat er precies hangt. Idee was dan om 3 paar te kopen voor de 2 ramen. Maar komt dat uit?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:31

Als je 2x een paar koopt, 4 stuks dus, dan is het nét iets minder werk - mocht je ze aan elkaar willen naaien. Als je 3 stuks koopt en je wil ze aan elkaar naaien, dan zul je er 1 netjes doormidden moeten knippen, beide helften vastnaaien aan de andere 2 delen en weer netjes af moeten zomen.

Ik zit met hetzelfde probleem op de kamer van mn dochter, maar ik heb geen zin in de naaimachine :') dus ik denk dat ik gewoon maar 4 delen los naast elkaar laat hangen _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:17

Jennyj01 schreef:

Wij hebben een pvc vloer in de keuken, maar hiervoor hadden we zeil. Niet echt een enorm verschil dus. Maar je hoort weinig verschil met de grindvloer die we in de kamer hebben. Laminaat is gewoon echt super gehorig en dan maakt het weinig uit of het op beton of op hout ligt, prijsverschil is er natuurlijk ook naar. PVC wat wij hebben is redelijk aan de prijs. Maar men zegt dat het 30 jaar mee kan. Dan valt de prijs wel weer mee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:24

ik ben zo blij dat de gordijnen blijven hangen in het nieuwe huisje en mijn smaak zijn _O- ik ben ook zo lastig met dat soort dingen beslissen :')