Klopt, maar uiteindelijk gaat het toch om de blaadjes, dus of ze nu in een grote bos groeien, of keurig op een rijtje, die blaadjes groeien toch wel. Moet je alleen wel de ruimte natuurlijk. Anders toch heel voorzichtig het bakje stuk scheuren, dat gaat nog best makkelijk en de wortels kunnen wel iets hebben voor ze stuk zijn.
je kunt idd het bakje er afpellen en dan de grond voorzichtig van de wortels schudden. Alleen bij de wortels van de wortel ( ) erg voorzichtig zijn omdat dát juist je groente wordt. Bij spinazie etc is je groente juist datgene dat boven de grond groeit. Dus dan is een stukje wortel dat afbreekt niet heel erg.
ReJo
Geplaatst: 21-03-15 12:53
Ell_en schreef:
Hier de bosaardbei 20-2 al gezaaid en nog niets.. Heb het papiertje gewoon boven op de aarde gelegd.. maar er is nog niks te zien.
Heb ik precies hetzelfde.. Heb nu maar een dubbele geplant, hopelijk komt die wel uit!
quartel
Geplaatst: 21-03-15 12:54
Aardbei duurde bij mij ook vreselijk lang...........komt vanzelf...geduld is een schone zaak
Hier ook hoor. Van één potje zie ik maar een zaadje boven de grond uitkiemen. Vorige week piekte die er net bovenuit en nu eigenlijk niet veel verder gekomen. Aardbeien komen er pas ook volgend jaar uit
Eén van mijn verspeende wortels lijkt het niet goed te doen. een sprietje begint dood te gaan maar mijn verspeende cherry's daarintegen heeft nog gezelschap gekregen van een ander cherrytomaatje Diei s met verspenen blijkbaar meegekomen in de grond die er in zat.
Mijn tijm is dood aan het gaan En ik weet niet waarom. Mijn andere kruiden (peterselie, basilicum en bieslook) doen het goed, er komen zelfs nog nieuwe kiemers bij. Mijn dille gaat niet zo hard, maar ook dat gaat redelijk. Ik geef ze dagelijks water, ze staan in de keuken meestal uit de zon. Ze zijn nog niet verpot.
Help!
amandananana
Geplaatst: 21-03-15 13:33
Zo ik heb een paar turbo-zaadjes! 16 maart wat zaadjes geplant en radijs, broccoli en kropsla zijn nu al uitgekomen. Vooral radijs schiet echt de grond uit
Heb mijn kasje vannacht voor het eerst buiten gelaten. Mijn mams zei dat ze nu wel buiten kunnen blijven in hun kas. De potjes toch wel binnen gezet dat durfde ik niet aan.
Damelza
Geplaatst: 21-03-15 14:32
zo staan mijn rucola en broccoli er nu bij, broccoli heb ik de 15e pas geplant. Moet ik al gaan verpotten?
Haha was net ff bij de ah hebbe ze een verdwaalde levering moestuintjes gehad.
Sammie
Geplaatst: 21-03-15 18:10
Mijn rucola is kleiner maar wortels door t bakje zijn al erg lang heb verdorie geen bakkies meer. Winkel is ook net dicht.
Kom trouwens ook vensterbank tekort.
De wortel-,radijs-, en broccolibrigade staan boven.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 21-03-15 18:37
Ik heb mijn kropsla die de reis naar buiten in de kas niet goed vond maar weer binnen gezet. Alles hing slap. Vandaar dat ik ze nu maar weer verpot heb met de stengels wat dieper in de grond. Denk niet dat ze het gaan redden, maar ik houd hoop
Shannonnekke
Geplaatst: 21-03-15 20:36
Heee hee! Hier ook een fanatieke tuinkabouter!! Hoe ziet bij jullie kiemplantjes van de aardbei eruit? Heb wat aarde vanuit de tuin erbij gehaald, heel af en toe komt er wat ontkruid omhoog, maar dit is een onbekende, tenminste waar ik van denk dat die niet van de aarbei is Een groot dilemma, wel of niet eruit??
mijn opa en oma hebben ook een klein moestuintje van de AH voor mijn nichtje en neefje, en ze snapten maar niet waarom er niks ging groeien. Nu hadden ze een dubbele die ze aan mij mee wilde geven, dus ik kijk in het bakkie, maar dat zakje met zaadjes zat er niet in. Dus ik vraag: ''waar zijn de zaadjes?''. Dus mijn oma wijst naar het rondje schijfje met aarde: ''die zitten daar toch in.'' ''Ehm, nee oma, die zitten in dat zakkie.'' ''Oh, die hebben we allemaal weggegooid''.
Sammie
Geplaatst: 21-03-15 20:48
Neeeeeee !
M'n paprika verpot, maar ze hangen slap. hopelijk trekken ze bij.
Dat is geen aardbei hoor, kan ook zo niet zien wat t wel is.
Damelza Zalige actie haha. Ze had hopelijk niet de beruchte zeer gewilde bosaardbei erbij zitten?
Ik ga morgen weer nieuwe dingen zaaien. Even plan bedenken wat samen in welke bak kan. En wat ik dan dus rechtstreeks in een bak plant of eerst in het potje. Paar wortel zaadjes gaan direct een bak in. Maar wil daar twee rijtjes van zetten en dan ergens anders mee combineren (kansen spreiden )
Fem
Geplaatst: 22-03-15 10:26
Ja! Mijn eerste baby's zijn geboren hoor! Totaal overzichtje van de bak met geboren kindjes:
Brocolli baby's:
Kropsla speelt verstoppertje:
Rucola heeft meerdere baby's:
En de radijsjes hebben een zandontploffing veroorzaakt:?