[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paulus26

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:26

Berdien klopt het, dat onder nhg normen, vanaf 2014, er maximaal 106% geleend mag worden voor de hypotheek ipv 104% of lees ik dit verkeerd

Iedereen gefeliciteerd met de (ver)koop van zijn of haar huis

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:00

Ik vond het tekenen van het voorlopige koopcontract wel leuk hoor!! *\o/* *\o/*
Het leukste was dat we na het tekenen nog even met de verkoper mee mochten om het huis nogmaals te bekijken. En we vinden het nog steeds super!! Nog enkele pluspunten ontdekt zelfs.

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:07

Zo leuk om te lezen hoe iedereen op een andere plek in het proces van een huis (ver)kopen zit. Ik vond het tekenen van het voorlopig koopcontract ook echt wel een beetje spannend haha.
Hier gaat de offerte opnieuw aangevraagd worden bij florius. Hopen dat die wat sneller terug is, de datum waarop de bankgarantie binnen moet zijn (11 december) komt voor mijn gevoel veel te snel dichtbij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:14

Bankgarantie/waarborgsom moet bij ons uiterlijk morgen gestort zijn. Wij hebben dat maandag overgemaakt, gevraagd om bevestiging vanuit de notaris maar nog niet gehad. Die zal wel schriftelijk komen, maar had hem toch liever ook even per mail of telefonisch gehad. Zit dus nu extra lang in onzekerheid of het er wel echt op staat ook voor die datum. Overboeking is in ieder geval wel goedgekeurd. :P
Vandaag moet de bankgarantie er ook staan voor onze huidige woning. Maakt het toch meer definitief. :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:52

Ik zou zelf gaan bellen, Neonlight.
Vanaf vanmiddag 15.00 uur zijn wij officieel de eigenaars van een koopwoning. :+

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:59

Gefeliciteerd Ann!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:59

Spannend neon! kan je zelf niet even bellen? :)

Alvast gefeliciteerd Ann!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:04

ik zou ook zelf even bellen neon, maar dat is meer omdat ik slechte ervaringen heb met dit soort dingen, vorige verkoop is bij mij fout gelopen omdat de notaris en de makelaar hebben zitten slapen wat betreft de waarborgsom.

Ann, gefeliciteerd!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:19

Spannend als die mensen die nu echt helemaal gaan tekenen... Ik wou dat het voor mij al zover was, zo veel stress! Aankoopsmakelaar wou eigenlijk morgen al voorlopig contract tekenenen, maar nu al een paar daagjes weinig gehoord :? Het maakt mij verder niet zoveel uit (rekken is in mijn voordeel), maar het is wel een beetje vaag. Heb nog 1 discussie puntje/gebrek uit staan en ben daar nog over door aan het onderhandelen... Hopelijk kan ik er nog een paar euries vanaf banketstaaf...

En tsjemig wat is een verkoopsmakelaar duur zeg!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:50

Gisteren al reacties gehad van mensen die ons huis op FB hebben gezien sinds maandag.Nu maar hopen dat er ook werkelijk 1 van die mensen komen kijken en het kopen.
Ben zo blij als het verkocht is en dat we dan terug kunnen naar mijn geboorte-dorp.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:51

Dat zou wel mooi zijn als het zo snel gaat!

Hopen dat alles een beetje lukt neon. Ik ben benieuwd!!!

Hier zit ik nog steeds/al weer te wachten op een reactie van mijn ex. Ik probeer hem al een week mee te krijgen naar de afspraak met de makelaar, maar krijg hem niet te pakken. Wanneer ie de telefoon opneemt drukt ie 'm gewoon weer weg en sms reageert hij helaas niet op -:(- Straks maar even zien wat hij doet als ik met de telefoon van het werk bel. Ik wil graag verder met de verkoop van onze gezamenlijke woning, maar het wil nu niet echt lukken helaas.
Sorry, beetje frusty |o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:08

Bellen hoefde al niet meer, want een uur na mijn reactie lagen er 2 brieven op de deurmat, 2 bevestigingen, die van onze huidige woning en die van onze aangekochte woning. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:09

Mirjam, is ook wel iets om frusty van te worden zeg :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:24

Leuk zeg zo'n ex...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:25

Mirjam, wat een rot-situatie! leuk hoor, exen :S

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:29

Mirjam79 schreef:
Dat zou wel mooi zijn als het zo snel gaat!

Hopen dat alles een beetje lukt neon. Ik ben benieuwd!!!

Hier zit ik nog steeds/al weer te wachten op een reactie van mijn ex. Ik probeer hem al een week mee te krijgen naar de afspraak met de makelaar, maar krijg hem niet te pakken. Wanneer ie de telefoon opneemt drukt ie 'm gewoon weer weg en sms reageert hij helaas niet op -:(- Straks maar even zien wat hij doet als ik met de telefoon van het werk bel. Ik wil graag verder met de verkoop van onze gezamenlijke woning, maar het wil nu niet echt lukken helaas.
Sorry, beetje frusty |o

Mag ik de hand schudden...
*duurthieral7jaar*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:40

Omg dar duurt echt lang :(
Wij zijn aan het klussen. Ben alleen slecht te pas dus dat is een beetje jammer :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:30

ziek Joolien?? beterschap en succes met klussen dan maar...

Mirjam en Liezel... wat vreselijk balen zeg. lijkt me zoo lastig als een van de partijen tegenwerkt. je kan er zo weinig tegen doen he. (geldkraan dichtdraaien?)
wat dat betreft ben ik blij dat ik nog redelijk kan communiceren met mijn ex (tenminste, ik zeg wat ik wil en hij stemt daarin toe tot nog toe. :) ).

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:00

Nu eindelijk wel contact met de bedrijfstelefoon, das raar :? Heel veel heen en weer gepraat. Komt er op neer dat ik maandag wéér alleen naar de makelaar kan :( "Ik kon hem toch wel een berichtje sturen om hem op de hoogte te houden" Ja, das makkelijk praten... Leg zo'n gesprek maar es uit in een sms _-:(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:05

heb je dan ook carte blanche om afspraken met de makelaar te maken? dat je dus de vraagprijs mag verlagen?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:36

Nee, helaas dat weer niet. Dus moet ik weer heel veel moeite doen om toch maar een keer contact te krijgen en dan ben je zo weer veel tijd kwijt...
En ik heb ook helemaal geen idee hoe hij er op dit moment financieel voorstaat of dat hij uitzendwerk heeft of vast is. Geen idee. Daarom voor zijn kant ook helemaal geen zicht op een eventuele aflossing van restschuld danwel de financiering hiervan. Voel mij soms echt wat bagger |(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:50

juval schreef:
Mirjam en Liezel... wat vreselijk balen zeg. lijkt me zoo lastig als een van de partijen tegenwerkt. je kan er zo weinig tegen doen he. (geldkraan dichtdraaien?)
wat dat betreft ben ik blij dat ik nog redelijk kan communiceren met mijn ex (tenminste, ik zeg wat ik wil en hij stemt daarin toe tot nog toe. :) ).

Daar heb je jezelf mee...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:18

Nee, dat durf ik ook niet aan. Ik wil het ook zo goed mogelijk afsluiten voor beide.
Misschien is dat wel een ilusie, maar het valt te proberen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:21

Sorry voor mn ego post....

Hier een en al gezeik.. dit niet goed, dat niet goed, zus niet geregeld, zo verkeerd gegaan..

Taxatieraport was aangevraagd op een andere naam dan de koper van het huis... Dat maakt toch geen flikker uit? het gaat om de waarde. Dus die discussie loopt nu flink met de bank en de makelaar. Makelaar geeft geen gehoor..
Een taxatie is een taxatie.. of ie nou door pietje of door pluimpie is aangevraagd..

Rekeningen bij de ABN is niet goed gegaan.. Zijn ze nu aan het oplossen...Kost tijd..

Levensverzekering was gedownload van internet(Wat mocht) en opgestuurd..
Willen ze het origineel.. Die een dag later in de bus viel...

Ik ben d'r scheitziek van!!!

Zit er dik in dat we straks 2e x uitstel moeten aanvragen!

Heb het echt ff helemaal gehad

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:30

Adem in, adem uit Jolliegirl. :(:)
Dit komt nu op je af, maar je hebt er wel veel geld mee uitgespaard, omdat je het allemaal zelf hebt gedaan zonder de adviseurs met bijbehorende kosten. Normaal lossen die de oliebol op, en zorgen die ervoor dat alles direct goed gaat. Dus bekijk het niet alleen negatief en somber in, denk aan het geld, het geld. :$