Pashon is het de eerste keer dat je naar die woning gaat kijken en is dat de enige woning die jullie op het oog hebben... Ik ben echt bloed zenuwachtig ook omdat het gewoon zo een hork van een makelaar was grrrr
Wij zijn al 4keer bij de woning geweest maar dan hebben we binnen in huis nog niet gezien gewoon puur de buitenkant en de omgeving ontdekt. We weten dat het een opknappertje is, daar kiezen we bewust voor zodat we alles naar onze eigen smaak kunnen opknappen. Op het moment is dit de enige die we op het oog hebben en eigenlijk ons hart wel aan hebben verloren.
Wij hadden direct bericht van onze makelaar toen er een bod uitgebracht was, maar wij zijn dan ook beide altijd bereikbaar dus dat scheeld natuurlijk ook wel wat.
avaluna
Geplaatst: 01-11-10 16:42
@Nogo: spannend, hoor!
@Pashon: ik hoop dat het binnen ook aan jullie verwachtingen voldoet! Jullie zochten ook iets met ruimte voor paarden aan huis, of vergis ik me nu?
Wij zoeken inderdaad een huis waar de paarden bij aan huis kunnen staan. Het huis waar we gaan kijken heeft nu momenteel niet zo veel grond, maar van dezelfde eigenaar kunnen we 7 hectare aangrensend aan het huis bijkopen of als we willen een deel daarvan.
avaluna
Geplaatst: 01-11-10 16:46
@Pashon: tjee, zeven hectare!!!! . Wij konden vier hectare kopen aan huis, maar dat ging toch niet lukken, boerderij moet ook nog eens klaar, we hebben wel eerste aankooprecht notarieel vast gelegd via de notaris voor het resterende stuk.
NoGo
Geplaatst: 01-11-10 16:48
Pashon, erg spannend dus en wel fijn dat jullie dan toch nog grond kunnen bijkopen. Hebben jullie al eerder een huis opgeknapt of word dit het eerste huis? zou er zelf echt niet aan moeten denken al die rotzooi waar je inzit maargoed wij hebben dan ook beide 2 of eigelijk 4 linkerhanden . Verder heb ik van deze situatie wel geleerd dat als ik ooit mijn huis te koop zou zetten ik bevriende mensen zou vragen te komen kijken via de makelaar want het scheelt echt wel wat voor makelaar je voor je neus hebt!
gotver belt de makelaar net valt me telefoon uit wat een pech!
Pashon
Geplaatst: 01-11-10 16:57
Nogo dat meen je niet!
Gauw aan de lader die telefoon en terug bellen!!
Avaluna als we het niet in een keer kunnen kopen (financieel gezien, omdat we dus ook eerst de boerderij dan nog op moeten knappen) dan laten we het ook vast leggen bij de notaris.
Het huis waar we nu in wonen hebben we van binnen ook zelf opgeknapt. Het huis waar we woensdag gaan kijken hoeft ook enkel van binnen opgeknapt te worden, buitenkant is goed en heeft al kunstof kozijnen en dubbele beglazing dus dat is al positief. Zelf zijn we niet heel erg handig, maar we besteden een hoop uit zoals de keuken laten we plaatsen, de badkamer laten we plaatsen en muren slopen en aan stukadoren kunnen we zelf wel. Ben wel heel erg benieuwd hoe het er binnen uit ziet, we hebben al even met de buren gepraat van de woning en die hadden een leuke eerste indruk dus hoop zo dat het van binnen niet te erg tegen gaat vallen.
Makelaar gesproken ons bod is afgewezen en verkopers komen niet met een tegenbod daar het bod te laag ligt. Nu kunnen we nog het bod doen waar wij het uiterlijk voor willen hebben maar is de vraag of ze die dan wel hoog genoeg vinden het zit tenslotte nog steeds onder €23500 onder hun prijs
Lastig Nogo als ik heel eerlijk ben kan ik de verkopende partij geen ongelijk geven (sorry niet aanvallend/ gemeen naar jou bedoeld). Je kan altijd nog een bod doen, nee heb je ja kun je krijgen nu heb je ook niks en "moet" je verder zoeken mochten ze jullie volgende bod afwijzen dan heb je nog niks dus je kan er inprincipe alleen maar op vooruit gaan als zij jullie bod wel accepteren. niet geschoten is altijd mis
Hey pashon je heb gelijk het was ook weinig en komt ook zeker niet gemeen of aanvallend over maar er moet toch nog het 1 en ander gebeuren en dat laat ons budget niet toe. Ga nu toch maar weer de makelaar bellen dat we een nieuw bod doen en dat ook gelijk ons maximale bod is....
Nogo dat snap ik helemaal hoor! als het budget het niet toe laat dan kan je niet hoger simpel is dat. Moet je gelijk opknappen of kan je het ook in de loop der maanden/ jaren doen? dat kan natuurlijk ook enigzins invloed hebben op je bod. Wel duidelijk aangeven dat dit jullie laatste/ maximale bod is.
Ik heb dus niet aangegeven dat het ons maximale bod is, word het niet geaccepteerd dan was het gewoon niet het juiste huis voor ons jammer dan. Makelaar begon wel gelijk over koopcontract en het keuringsrapport dus ziet er wel al beter uit....nu maar weer duimendraaiend de dagen doorbrengen....
Ik weet niet in welke prijsklasse de woning valt NoGo, maar 23500 onder de vraagprijs is wel erg veel vind ik. En daarnaast vind ik persoonlijk dat de verkopers niet hoeven mee te betalen aan jullie nieuwe keuken of opknap dingen. Als er gigantisch veel moet gebeuren is de prijs daar meestal wel naar. Maar wij maken vaak genoeg mee dat mensen die een bod doen verwachten dat de verkoper de prijs wel flink omlaag doet, omdat hun zonodig voor 50.000 willen verbouwen.
@ pashon: 7ha is niet niks Maar wel top dat je iig eerste koop hebt. Kun je altijd nog zien hoeveel je er bij koopt.
Ligt inderdaad aan de vraagprijs. Als het een woning van richting de 3 ton is en je houdt de 10% in je achterhoofd..
Wij hebben vandaag zowaar een bijzonder geschikte woning gevonden. Keurig onderhouden, ruim!!!! en gewoon een goed gevoel erbij. Dus morgen een bod uitbrengen. Paps wil meteen weer heel laag bieden maar dat mag niet van mij. Ik heb echt serieuze interesse in deze woning en wil deze woning gewoon aankopen. Dan moet je alsnog wel onderhandelen over de prijs maar dan heeft erg laag bieden gewoon geen zin.
Idd... op een prijs van 300000 is 10% niet heel gek, wel afhankelijk van de staat van de woning.
@ berdien: succes ermee! Als het echt goed voelt is de prijs die je betaald dat gene waar je je goed bij voelt. Is dat wat hoger, dan is dat prima toch?
spannend Berdien! En idd, als jij je goed voelt bij de vraagprijs of iets minder ook gewoon niet te laag bieden. Heb ik ook niet gedaan bij mijn appartementje omdat t gewoon qa prijs etc goed voelde. Dan is laag bieden om t bieden wat mij betreft ook zinloos.
Nogo, ook spannend! 23000 is idd wel veel lager, benieuwd wat de verkoper zegt. En anders gewoon lekker verder zoeken, echt huizen zat
En ik heb vrijdag de sleutel gekregen, vandaag was het bijnaaa klaar binnen!! Zo gaaf, nu t rond is begint het bij mij echt te leven. mijn kleine mini appartementje in Utrecht
Helemaal de VP wil ik ook niet bieden, daar is de markt niet naar. Maar ik wil hier wel echt serieus mee verder, daar moet het bod ook naar zijn. Maar geloof dat ik dat nou aardig duidelijk heb gekregen bij paps
Kan me voorstellen dat dat echt goed voelt! Ik zag mezelf hier ook al echt helemaal wonen Appartement is 90m2 dus ruimte genoeg voor nou ja.. alles Maar met name zo'n grote hoekbank en een grote eetkamertafel voor zes personen
Heerlijk!! Mijne is maar 1/3 daarvan Maja, das ook Utrecht en bewuste keus geweest tussen buurt of ruimte Maar dan nog, van mijjjjj heerlijk
neuh, helemaal vraagprijs is idd wel erg enthousiast. Ik heb 2000 minder geboden en 1500 minder gekregen. Was ik errug blij mee, want dat was ook echt mijn max en dat had ik ook aangegeven. Maar voor 1000 of 500 onder vraagprijs had k t zelfs nog willen doen als ik t geld gehad had.