Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:03

Wij gaan naar €0,42 per kWh en €1,85 per m3 gas. Het was €0,29 en €1,36. Dus het valt nog mee, maar ik laat de verwarming lekker op 18 staan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:13

Hier was het vanochtend 14 graden :oo . Mijn vorige huis kwam überhaupt niet onder de 15 graden. Dus dat was even schrikken. Maar we hebben (nog) geen raambekleding en boven enkel glas (wordt in het nieuwe jaar vervangen.)

Constatering; met die temperaturen is 1 Infraroodpaneel niet genoeg, ook niet als je eronder gaat zitten.

Op mijn aircootje was ik echter heel trots. Die heeft de woonkamer binnen een kwartier (mss sneller zelfs) naar 20 graden geblazen en daar ongeveer 1 kw voor gebruikt. Het op die temperatuur houden kost ook niet zoveel energie denk ik, maar ik moest naar werk.
Het is wel een grotere 5kw unit.

Afbeelding

Mijn dekbed en kruik volstaan nu heel goed, maar niet handig als je productief moet zijn :)) . Tot zover onze alternatieve verwarmingsmethodes. We hebben geen radiatoren meer (schaffen we pas aan als dit allemaal niet blijkt te volstaan.) dus da’s een goede “stok achter de deur” om het écht uit te proberen.

Vocht is onze grootste zorg.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:35

idinn schreef:
Wij gaan naar €0,42 per kWh en €1,85 per m3 gas. Het was €0,29 en €1,36. Dus het valt nog mee, maar ik laat de verwarming lekker op 18 staan _O-

Wat een verschillende prijzen, wij gaan naar 89 cent (uit m'n hoofd, in elk geval ergens in de 80 per kwh en € 3,33 per m3 gas. Mijn nieuwe termijnbedrag wordt 985...
Veel te hoog ingeschat, trouwens.
Van de Bron conformeert zich trouwens aan de ACM termijn van dertig dagen. Kreeg net mail.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:42

De grote bedrijven ook als ik het nieuws mag geloven. Met de kanttekening dat eentje dan gewoon de bedragen nog extra verhoogd en het dan wel 30 dagen van tevoren meld.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:45

Hoeveel betaal ik nu voor gas?

1,63 variabel + 0,548 + 0,196?

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:48

Voor de liefhebbers van de plais Unique Living Lars, hebben jullie de Unique living Coby al gezien? Het ziet eruit als het materiaal van de Lars, maar dan als omslagdoek voor over je schouders en rug. Ik heb er een besteld, ben benieuwd.

https://www.klaasvaakshop.nl/woonaccess ... slagplaids

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:52

mysa schreef:
idinn schreef:

Wat een verschillende prijzen, wij gaan naar 89 cent (uit m'n hoofd, in elk geval ergens in de 80 per kwh en € 3,33 per m3 gas. Mijn nieuwe termijnbedrag wordt 985...
Veel te hoog ingeschat, trouwens.
Van de Bron conformeert zich trouwens aan de ACM termijn van dertig dagen. Kreeg net mail.

Jeetje jou termijn bedrag
Ik ga voor stroom van 0,30kwh naar 0,45kwh (dal 0,35kwh) gas gaat van 1,47 m3 naar 2.02m3 bij vattenfall

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:53

Babsiej schreef:

[ [url=m/Oi3pc4.png]Afbeelding[/url] ]

Nee je betaalt die 1,63 per m3, als je die twee getallen daar direct onder bij elkaar op telt komt je op die 1,63 uit. Alles wat in het blok daar weer onder staat zijn je vaste kosten. Die veranderen niet als je meer of minder gas verbruikt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:58

Ik hoop echt dat als mijn contract afloopt de prijzen wat minder hysterisch zijn!

Afbeelding
En voor stroom 0,13505 dus krijg echt een klap in mijn nek als ze zo blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:00

Wees blij als je tot die datum die prijzen moet betalen en niet meer :D Rond die tijd kan de verwarming ook weer uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:02

Telpeva schreef:
Voor de liefhebbers van de plais Unique Living Lars, hebben jullie de Unique living Coby al gezien? Het ziet eruit als het materiaal van de Lars, maar dan als omslagdoek voor over je schouders en rug. Ik heb er een besteld, ben benieuwd.

https://www.klaasvaakshop.nl/woonaccess ... slagplaids

[ Afbeelding ]

Ik heb dezelfde, maar dan van de Cranenbroek:
Afbeelding
Ik weet niet of ze em nog steeds hebben, maar hij is lekker warm.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:03

Die klap in de nek hebben de meesten al gehad :o maar in anderhalf jaar kan heel veel gebeuren.

Maar ik ben ook heel dankbaar dat ik in juli het aanbod voor een jaarcontract heb aangepakt en hoop vurig dat het volgende winter weer wat normaler is

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:04

Yessy schreef:
Babsiej schreef:

[ [url=m/Oi3pc4.png]Afbeelding[/url] ]

Nee je betaalt die 1,63 per m3, als je die twee getallen daar direct onder bij elkaar op telt komt je op die 1,63 uit. Alles wat in het blok daar weer onder staat zijn je vaste kosten. Die veranderen niet als je meer of minder gas verbruikt.

Dank je :j

Deze is nog gebaseerd op oud verbruik denk ik. Wij hebben nu zonnepanelen en zitten in 11 maanden nu op 280m3 gasverbruik.

Dan betaal ik per kwh 0,33, das nog te doen allemaal als ik deze tarieven lees. -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:05

secricible schreef:
Die klap in de nek hebben de meesten al gehad :o maar in anderhalf jaar kan heel veel gebeuren.

Maar ik ben ook heel dankbaar dat ik in juli het aanbod voor een jaarcontract heb aangepakt en hoop vurig dat het volgende winter weer wat normaler is

Klopt, ik ben ook blij dat ik dit heb afgesloten maar als ik de nu geldende prijzen zie ga ik toch denken ook omdat er gezegd werd door Jetten dat het gas niet meer op het oude niveau komt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:07

Hebben meer mensen in de Oxxio app dat je jaarcheck niet meer zichtbaar is? Ik zou rond de € 750 terugkrijgen in november maar ik zie er niks meer van >;)

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:09

chanicha schreef:
secricible schreef:

Klopt, ik ben ook blij dat ik dit heb afgesloten maar als ik de nu geldende prijzen zie ga ik toch denken ook omdat er gezegd werd door Jetten dat het gas niet meer op het oude niveau komt.

Hoop dat Jetten en zn clubje snel niks meer te zeggen hebben in Den Haag. Ze zijn funest voor onze welvaart, welzijn en koopkracht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:10

idinn schreef:
De grote bedrijven ook als ik het nieuws mag geloven. Met de kanttekening dat eentje dan gewoon de bedragen nog extra verhoogd en het dan wel 30 dagen van tevoren meld.

Greenchoice (nog) niet :roll:

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:12

Maureen95 schreef:
Hebben meer mensen in de Oxxio app dat je jaarcheck niet meer zichtbaar is? Ik zou rond de € 750 terugkrijgen in november maar ik zie er niks meer van >;)

[ [url=m/hrJxu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat heb ik ook! In oktober loopt mijn contract af en zou ook rond de €500 terugkrijgen dus ben benieuwd.. heb de nieuwe tarieven ook ontvangen die liggen stuk hoger dan de reacties hier boven mij.. ben benieuwd naar het berekende termijnbedrag en hoop heel hard dat er snel een definitief besluit komt over de maatregelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:39

Sorry, maar wat een onding die cape :=

Er zullen best mensen zijn die zoiets wel fijn vinden, maar ik zou hem nooit kopen vanwege:

- hij bedekt je amper, lekker alsnog kou op je borst :')
- knopen, dus daar komt tocht doorheen (maarja dat komt door de grote openingen toch wel)
- je kan niet echt meer iets met je armen?

Ofwel: ermee op de bank zitten is niet lekker want je bent niet goed bedekt.
Er mee aan een bureautje werken wordt hem ook niet, want dan zit je met je armen.
Tijdens huishoudelijke klusjes / koken zelfde probleem.

Wanneer draag je zo'n kansloos ding dan joh :=

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:42

Iemand ervaring met slimme stekkers?
Ik lees dat je eigenlijk alle stekkers eruit moet halen omdat er sprake kan zijn van lekstroom. Bijv. van je waterkoker, koffiezetapparaat, tv enz.
Met een slimme stekker kun je dat voorkomen. Er zijn stekkers die ook het stroomverbruik meten. Ook zouden er stekkers zijn die automatisch uitschakelen als bijv. Je telefoon volledig is opgeladen.
Er zijn zoveel aanbieders van slimme stekkers dat ik door de bimen t bos niet meer zie. Zelfs action heeft ze, zijn ze allemaal veilig? Je werkt toch met WiFi?
Wie heeft een goede tip?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:51

pmarena schreef:
Sorry, maar wat een onding die cape :=

Er zullen best mensen zijn die zoiets wel fijn vinden, maar ik zou hem nooit kopen vanwege:

- hij bedekt je amper, lekker alsnog kou op je borst :')
- knopen, dus daar komt tocht doorheen (maarja dat komt door de grote openingen toch wel)
- je kan niet echt meer iets met je armen?

Ofwel: ermee op de bank zitten is niet lekker want je bent niet goed bedekt.
Er mee aan een bureautje werken wordt hem ook niet, want dan zit je met je armen.
Tijdens huishoudelijke klusjes / koken zelfde probleem.

Wanneer draag je zo'n kansloos ding dan joh :=

Ik lig er gewoon onder op de bank :+ Het is een rechthoekige deken als je hem niet dichtknoopt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:57

mag schreef:
Iemand ervaring met slimme stekkers?
Ik lees dat je eigenlijk alle stekkers eruit moet halen omdat er sprake kan zijn van lekstroom. Bijv. van je waterkoker, koffiezetapparaat, tv enz.
Met een slimme stekker kun je dat voorkomen. Er zijn stekkers die ook het stroomverbruik meten. Ook zouden er stekkers zijn die automatisch uitschakelen als bijv. Je telefoon volledig is opgeladen.
Er zijn zoveel aanbieders van slimme stekkers dat ik door de bimen t bos niet meer zie. Zelfs action heeft ze, zijn ze allemaal veilig? Je werkt toch met WiFi?
Wie heeft een goede tip?

Wij hebben ze van KlikAanKlikUit. Maar eigenlijk alleen op de verlichting, en op de telefoon (die heb ik zo ingesteld dat de telefoon uit springt als de batterij 80% geladen is om degradatie te voorkomen.)
Voor gebruiksapparaten zou ik dan liever een stekker met aan-uit schakelaar erop gebruiken, als het niet lukt om de stekker uit het stopcontact te trekken na gebruik.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:21

Wij hebben van Qnect. Nu in de aanbieding bij de Karwei. Er is maar 1 die kan meter (staat een extra icoontje op). Makkelijk toe te voegen in een app. Ik basculeren 3 buiten stekkers die ik aan en uit kon zetten (stroomapparaat, mijn sproeiers voor de bak en een camera die nog wel eens storing heeft en dan herstart moet worden). Dus nu 3 binnen stemmers die kunnen meten erbij gekocht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:33

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:46

Met een Oodie en dikke sokken aan is hele dagen achter de laptop zitten bij 17 graden voor mij prima te doen :j

In kleding waarin ik ook naar kantoor zou gaan kun je me na een uurtje of twee in stukjes opvegen. Dan val ik langzaam uit elkaar, te beginnen bij mijn handen :+