Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:59

Ja vind ik ook. Goede keuze.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:05

Zo dat is een groot verschil! Erg mooi!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:23

Weet iemand of dit ook in een fysieke winkel in nederland te verkrijgen is? Ik kan het tot nu toe niet vinden. Ik wil er een kastje mee bekleden.
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:26

Ik zie het spul op Youtube ook wel eens langskomen, maar heb het hier idd ook nog niet gezien en importeren is ook een dure grap gezien de lengte.
Het alternatief is veel losse houten latjes kopen en die plakken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:29

Volgens mij niet, een vriendin van me wilde dit eigenlijk ook gebruiken maar kon het nergens in Nederland vinden

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:31

Ik vrees het ook. De losse latjes is idd de oplossing mocht ik dit niet vinden. Maar hoop(te) dat ik het wat makkelijker kon maken voor mezelf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:51

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:58

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:04

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:24

DubbelFun schreef:
Het kost wat, maar dan heb je het wel hier :)
https://www.ebay.com/itm/204099241400?h ... R8ipxvP9YA

Ik ben echt een watje en "durf" dat dus niet online te bestellen, dadelijk is het niks en dat vindt ik zonde van mijn geld :o

Die van de gamma had ik idd al gezien, maar hoopte op iets wat makkelijker zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:28

Ik heb laatst een yt-filmpje gezien waarin ze zelf houten latten op een stoffen (katoen)ondergrond lijmden. Gaf hetzelfde effect n kun je ook nog kiezen of je ze strak naast elkaar of met een kleine afstand er tussen wilt hebben.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:39

Ooh dat zou ik ook nog kunnen doen!
Ik heb ze inmiddels wel van bamboe gevonden, maar ook alleen online. Wel een nederlandse website, dus nu even bedenken wat wijsheid is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:49

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:07

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:58

Ik heb het hele topic doorgelezen, supertoffe inspiratie en nu wil ik me ook graag melden.

Situatie is als volgt: Woon samen met mijn man en 1.5 kind in een twee onder een kap woning, al eeuwen op zoek naar een grotere woning maar gezien de gestoorde markt nog steeds niet verhuisd. Man woont hier al veel langer dan mij, heeft het alleen gekocht, zo ziet het interieur er dus ook uit. We willen niet mega veel geld uitgeven aan veranderingen want we hopen nog steeds een keer te gaan verhuizen en spenderen daar dan liever geld aan. Anders gingen we direct voor een uitbouw aan onze L-vormige woonkamer zodat de keuken erbij aan zou komen en we meer ruimte hebben. Maar dat is niet budgetproof en dat willen we aanpassingen wel graag een beetje houden.
Momenteel is het huis: taupe en witte muren, een muur een warme blauwtint, bruine meubelen van teakhout (vind het vreselijk maar helaas niet stuk te krijgen :') ), een grijze bank die wel mooi is en verder bruin, grijs en wit. Het gemiddelde mannenhuis.

Ik heb vanuit mijn oude huis nog de volgende meubelen die hier een plek zouden mogen krijgen voor in ieder geval nu, opslagruimte hebben we genoeg bij familie.
- Vergrijsde eikenhouten kloostertafel, maar past dat wel bij de bruine eikenhouten vloer? En wat voor kleur stoelen erbij? Ik zat te denken aan of cognac of donkerblauw. Onze stoelen zijn echt aan vervanging toe (hier is de man het mee eens). Ik wil wat meer open stoelen, we hebben nu grote bruine met leuning en dat vind ik vrij log.
- Witte dressoir kast, vrij landelijk. Leuk voor de blauwe muur? Er staat nu een mega teak houten kast en die is en lomp en gauw rommelig. Zouden gouden accessoires hierbij kunnen? Of moet ik het kastje verven?
- Twee witte liatorp boekenkasten, ik hou van boekenkasten en we hebben beide mega veel boeken maar t is nu vrij rommelig. Deurtjes ervoor of andere inspiratie? En wat voor deuren?
- We moeten een nieuwe salontafel, die is je raadt het niet: teak en lomp. Wat zou bij de rest en een grijze bank leuk passen?

Zelf zat ik heel erg aan kleurpalet donkerblauw te denken, met grijs wat we al in de bank en gordijnen hebben en gouden accenten. Zou dit een mooie match zijn? Eventueel wil ik dan in kleine dingen wat lichtroze toevoegen. Beide hebben we niet echt een denderende visie. Mijn man leeft op: "doe overal maar spotjes want praktisch" en is panisch voor kleur. Ik wil graag wat meer gezelligheid en hou van dat "paris chic stijltje" en landelijk. Maar vind het ook heel spannend. Daarbij is de must om niet mega veel uit te geven omdat we dus nog steeds op zoek zijn naar een grotere droomwoning. Dan bel ik denk ik maar een interieurstylist ofzo. :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:39

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:34

noviceh schreef:
[ [url=m/lfBDeX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De combinatie blauw met roze kan erg mooi zijn :j Wat bij ons hielp was dat mijn man zich er niet mee bemoeide. Wij houden beiden van rustige, sobere kleuren en dat heb ik in ons huis toegepast. Hoewel het grotendeels mijn keuzes zijn geweest, voelt het voor hem ook als ‘zijn’ huis.
Kijk je wel eens naar vt wonen verliefd op je huis? Daar doe ik altijd ideeën mee op!

https://www.vtwonen.nl/tv/weer-verliefd ... seizoen-9/

https://www.vtwonen.nl/samenwerking/zo- ... eer-kleur/

:oo Heb je toevallig een linkje naar die lamp? Echt schitterend!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:54

BaileyMix schreef:
Heb je toevallig een linkje naar die lamp? Echt schitterend!
Helaas niet… Ik vond de foto op deze website, wellicht kan je vanuit daar verder zoeken?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:58

Wauw dat is heel mooi geworden met dat blauw en roze, dat kan dus heel goed!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:25

BaileyMix: ze zijn wat in de Tiffany style. Je kan daarop wel googlen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:21

Afbeelding

Dit links is urban taupe en rechts iets van kiezel grond. Erg mooie kleur vind ik rechts beide van flexa.

Vond zelf links beetje flets lijken.
Maar misschien lastig beoordelen op zo’n klein stukje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:22

noviceh schreef:
[ [url=m/lfBDeX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De combinatie blauw met roze kan erg mooi zijn :j Wat bij ons hielp was dat mijn man zich er niet mee bemoeide. Wij houden beiden van rustige, sobere kleuren en dat heb ik in ons huis toegepast. Hoewel het grotendeels mijn keuzes zijn geweest, voelt het voor hem ook als ‘zijn’ huis.
Kijk je wel eens naar vt wonen verliefd op je huis? Daar doe ik altijd ideeën mee op!

https://www.vtwonen.nl/tv/weer-verliefd ... seizoen-9/

https://www.vtwonen.nl/samenwerking/zo- ... eer-kleur/

Dit is wel heel tof !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:54

Waarom niet dichter bij elkaar ingekleurd ?? Voor een goede kleurinschatting moet je het eigenlijk op een stukje muur mét zon en iets zonder zon doen. Kan het verschil maken tussen mooi en niet mooi.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:13

DubbelFun schreef:
Waarom niet dichter bij elkaar ingekleurd ?? Voor een goede kleurinschatting moet je het eigenlijk op een stukje muur mét zon en iets zonder zon doen. Kan het verschil maken tussen mooi en niet mooi.

Dat heb ik idd ook gedaan. Veel dichterbij elkaar en op een paar plekken en paar keer per dag kijken in elk licht.

Even hele stomme vraag. Bij zo'n wandrail systeem, hoeveel ruimte houd je aan tussen de rails? Ik heb het al in de kelderkast als voorraad, maar wil er nu een kledingkast mee maken. Veel lichter dus, beneden zit het ergens tussen de 40 en 50cm uit elkaar. Gaat om planken van 18mm, het zou heel mooi uitkomen als het 80cm zou kunnen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:25

De kledingroede die ik in mijn kast heb hangen zit op 115 tussen de zijwanden (vnl t-shirts).