Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:09

Lekker fris Fitzroy! Zo hebben wij ooit een donkerblauwe keuken, wit laten spuiten voor heel makkelijk geld. Super handig.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:40

Mooie auto's Tita! Mijn ouderschadden een Mazda 3, nu een CX3. Beide fijn. Wat mijn moeder wel tegen vindt vallen in de ruimte van de CX3. Wij hebben zelf een CX5 en die is heerlijk ruim.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:42

Ik ben helemaal verliefd op de picanto. Vind dat zulke leuke auto's.
Maar helaas geen geld voor een auto.
Maar mijn fiets is ook heel mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:53

tita schreef:
Bovendien als de cola op is rij manlief graag naar tankstation als de jumbo dicht is ….dweilen met de kraan open.

Als ie dat blijft doen eigenwijs, dan zou ik de voorraad cola maar gewoon uitbreiden. Klinkt alsof ie daar toch niks in wil veranderen. Wat doodzonde van je geld zeg.. kost een godsvermogen bij een tankstation.

Al vind ik frisdrank sowieso al wel zonde van het geld, naast dat het troep is. Blij dat mijn vriend dat ook niet drinkt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:04

purny schreef:
Ik ben helemaal verliefd op de picanto. Vind dat zulke leuke auto's.
Maar helaas geen geld voor een auto.
Maar mijn fiets is ook heel mooi :D

Die heb ik een gehad, werd alleen te klein en toen weer verkocht.

Echt een fijne auto, waar iedereen verbaasd over is hoe groot hij aanvoelt als je er in zit.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:43

Balen van de auto zeg! Succes met de zoektocht.

O wauw mooi die keuken zeg! Leuk dat het zo opknapt voor laag bedrag.

Ik vind picanto ook leuk ja, heb zo’n ouder model gehad maar nieuwere model is sportiever. Ook naar gekeken vorig jaar, uiteindelijk een aygo gekocht. Ik ben van de kleine auto’s haha, ondanks dat er ook 2 kids in moeten passen. En dat past prima, met vakantie kan het wat lastiger zijn met spullen meenemen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 14:38

@tita je kunt ook gezamenlijk een huishoudgeld bedrag afspreken en dat jij die beheert. Wil manlief zo nodig zijn frisdrank shots ophalen bij het tankstation so be it, betaalt hij dat van zijn eigen 'zakgeld'. Of hou het maar eens apart bij, dat soort uitgaven. Dat geeft soms (soms :+ ) inzicht. Elke keer als hij dat doet, doe jij een gedeelte van jezelf, of van de huishoudpot in een spaarpot (letterlijk, zien = geloven). Plus dan dat tegen iets zetten wat hij graag wil samen met jou en de kids. Kun je leuk dagje uit voor gaan regelmatig hoor.

Zo heb ik jaren van die Euro-staven gehad. Geloof dat het van 1 en 2 euro was? Kon je krijgen bij de Blokker. Waren soort spaarstaven. Kon je ophangen (er hing er bij ons een in de keuken) en als hij vol was had je iets van 100 Euro of zoiets. Daar ging dan de Euro's in die je in je portemonnee had. En ... dat ging best snel!
Nu bij / na corona merk ik dat ik vrijwel geen cash geld meer in mijn portemonnee heb dus dat zou hier niet meer werken :7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:31

VanHuisUit hij is de moeilijkste niet …… dan mag ik de boodschappen doen. En als we tekort komen betaald ie al altijd van zijn eigen rekening ga ik niks mee opschieten.
Ik doe bijna nooit boodschappen

Nou middagje auto’s en ik ben het zat
De CX-3 gaat niet worden te klein…. Rijdt niet fijn wel hele lekker stoelen

De ASX had geen navigatie wel mega display met alles maar dan niet de navigatie :+

Mazda3 zaten de stoelen niet lekker ik kom uit Kuipstoeltjes en dit was niet fijn auto zelf was okay

Maar ik vind wel als ik toch 20000€ ga neer tellen wel blij moet zijn nu ben ik onverschillig
Wellicht de mazda3 en over 3 jaar met flinke inruil de auto die ik graag wil gemiddelde mazda3 uit 2015 kost nu nog 15000€ en deze auto is net 2

Keuken is heerlijk fris geworden zeg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:33

Wat enorm balen! Nu weer even verder zoeken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 19:37

Citaat:

Dat zou mij ook wel paar keer wat extra flessen frisdrank waard zijn :+ _/-\o_

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:49

VanHuisUit schreef:
Citaat:

Dat zou mij ook wel paar keer wat extra flessen frisdrank waard zijn :+ _/-\o_

:') Man drinkt alleen cola zero en neemt elke week 6-pack
Soms 2x tegelijk maar als ie lange duurloop heeft gehad en is geen cola meer dan is ie echt verslaafde en haalt ie het waar het kan halen.

Verder zoeken…. Ik denk het niet gok nemen op de Mazda of iets heel heel heel goedkoops zoeken en verder zoeken maar ik heb auto nodig voor mijn werk en pak nu elke dag de auto van man :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:06

O dat is echt onhandig. Hopelijk vind je snel een geschikt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:44

Toch een Cx-5 doen. Betaal je wat meer maar schrijf je langzaam af

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:30

Lekker fris zo Fitz, en voor dat geld helemaal mooi :j

Tita voor 20k zou ik ook een auto willen waar ik blij van word.
M’n vriend heeft een Tiguan, die was 22.5 dacht ik. Misschien ook nog wat?

Hier een dure maand. We gaan niet op vakantie maar wel besloten om vakantiegeld op te nemen. Daar heb ik een lamp van gekocht, gisteren uit eten geweest met vriend z’n ouders (nog voor z’n moeder’s verjaardag), kaartjes voor dino world, Naturalis en avonturenpark besteld. Eind augustus gelukkig weer een bos naar de spaarrekening.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:06

MissAnnemijn schreef:
Toch een Cx-5 doen. Betaal je wat meer maar schrijf je langzaam af

Ja die is gaaf en groot …iig het voelt groot
Maar die valt gewoon af zo groot heb ik nu niet nodig….. maar de C-5 die ik zou willen zijn allemaal 25000-28000€

Mijn besluit staat bijna vast ik heb mijn budget al verlaagd naar 300000-25000-20000 ik wil niet meer uitgeven dan 20000€ vind dat meer dan genoeg.
Ik heb ook geen inruil dus het is puur geld

<20001 is het …. Gister in slaap gevallen niks gevonden zo nog uurtje modellen scouten.
Maar ben het zat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:36

Bedankt voor de leuke reacties :j

Tita, ik opperde nog de Renault Kadjar. Vind je dat niets? Die zijn er zeker te vinden voor onder de 20. Waarom staat je je zo blind op de Mazda?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:56

Fitzroy ik dacht dat ik die vraag had beantwoord :=

Ik heb geen idee eigenlijk ik heb wel gekeken naar captur en Kadafi maar ik ben niet echt een Renault liefhebber.
We hebben hier een Megane SW staan en kreng geeft zeker wel 1x per maand een storing…. Deze is nieuw en rij ik elke dag in

Ik wil eigenlijk geen turbo meer en geen distributieriem …… ik zou het fijn vinden als ik de komende jaren wat minder kosten heb aan een auto in 2019 was ik 3500€ kwijt aan onderhoud en als ik nu nu zou laten repareren is het turbo van 2200 en dan weet ik dat volgend jaar mijn koppeling 1950€ komt

En dan gewone onderhoud die standaard is 2 banden riemschijven enzo

Nu is het zo dat Mazda Toyota Kia Mitsubishi Hyundai bekend staan om de lage kosten

Maar zal ff snel op gaspedaal kijken heb gister wel bij een ruige Renault gestaan dacht de Kadjar maar die ging rond de 26-27000 kosten moest de BPM. Nog van bepaald worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:02

Mitsubishi lage kosten, dan wil je de rekeningen van de mijne niet kennen aan gewoon jaarlijks onderhoud :=
Vergeet niet dat Mitsubishi ook verdwijnt in Europa, over 10 jaar worden ze hier niet meer verkocht. Je zal nog wel aan stukken geraken, maar uiteindelijk zal dat ook uitdoven of duurder worden. Om die reden ga ik de huidige auto zo lang mogelijk blijven gebruiken maar komt er nadien een ander merk als trekauto.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:14

Varekaj
Daihatsu is ook uit Europa maar alles is verkrijgbaar

Een van de verkopers ja ja de Mazda vertelde iid dat Mitsubishi uit Europa zou gaan
De verkoper van Mitsubishi zei dat dat terug is gedraaid :D maar je auto kunt altijd gerepareerd worden met de juiste onderdelen

De Mitsubishi valt af echt stoere bak rijdt heerlijk kleine beetje luxe en dan mega display maar zonder navigatie….wtf hoe wat waarom
Ja met Apple connect kun je navigatie krijgen… ja daaaaaggg voor dat geld wil ik niet dat ie mijn telefoon leeg zuigt auto was 19999€ en dan mag ik best navigatie willen

Kadjar iid een stoere auto maar met mijn zoekopties gaat ie vanaf 20000

Misschien ga ik vandaag een auto’s bekijken in de Spaanse polder

Vindt zo sneu voor mijn man die is deze week vrij en zit aan huis gebonden met 2 kleine wervelwindjes.
Terwijl ik elke dag moet werken en zijn auto pakt :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:48

Hij laadt je telefoon op als je via kabel doet. Rijden er nog mensen met de navigatie van de auto :D ik gebruik enkel waze.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:51

poes schreef:
Hij laadt je telefoon op als je via kabel doet. Rijden er nog mensen met de navigatie van de auto :D ik gebruik enkel waze.

Maar gebruikt toch ook boel data?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:11

Misschien moet je eens een andere garage gaan zoeken want de prijzen die je noemt lijken mij absurd hoog.

Ik gebruik de navi van mijn auro eigenlijk niet, altijd mijn telefoon, werkt veel beter en makkelijker vind ik, tijdelijke wefafsluitingen staan direct vermeld, adressen makkelijker in te voeren aan de hand van je zoekopdrachten. Ik heb onbeperkt data.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:14

Ik gebruik ook altijd Google Maps is flitsmeister.

Lijkt me dat je aan data een stuk minder kwijt bent dan aan een paar duizend extra omdat je dat per se in je auto wil hebben, plus dat je dan maar moet hopen dat hij up to date is. Mijn adres is bijv nu 2 jaar oud maar een hoop mensen die geen Google oid gebruiken kunnen het niet vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:21

tita schreef:
poes schreef:

Nee joh, dat is echt minimaal. Ik gebruik ook veel eerder mijn telefoon dan navigatie.
Heb in huis gaan al gekeken waar ik heen moet en hoe lang het rijden is, dan is de navigatie instellen mij teveel gedoe haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:23

tita schreef:
poes schreef:

Dat valt echt goed mee! Ik heb onbeperkt data dus maakt niet uit. Abonnement van 15 euro.