Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:24

Ja, lijkt toch alsof ze het met een reden zo hebben gedaan en er ruimte boven zit, maar ik snap echt niet waarom je iets zo zou doen :') Heel apart!
Misschien hadden ze vloerdelen over? :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:54

Cayenne schreef:
rommulus schreef:
Ik ben er meermalen geweest het is een positief verassend huis ;)

Verassend of verrassend? :P
Ik vind het paardengedeelte wel een pluspunt :j

Blijft lastig als woordblind persoon foutloos te typen ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:04

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:42

Zou het kunnen dat al die paardenbedrijven vast opdoeken voor ze met strengere regelgeving rondom dierenwelzijn te maken krijgen? Volgens mij zijn de meeste mensen het er tegenwoordig toch mee eens dat een paard lekker naar buiten moet kunnen en de benen mag strekken, ook buiten dat uurtje werken onder de man. Bij dit soort objecten is dat toch lastiger...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:44

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:33

manzano schreef:
Met nog één hectare huurgrond.

Voor onbepaalde tijd wat ook te koop is en evt. nog ca. 5 ha wat t.z.t. ook te koop komt. De paarden staan hier dagelijks buiten op die ha ;-) .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:30

corine1981 schreef:
Zou het kunnen dat al die paardenbedrijven vast opdoeken voor ze met strengere regelgeving rondom dierenwelzijn te maken krijgen? Volgens mij zijn de meeste mensen het er tegenwoordig toch mee eens dat een paard lekker naar buiten moet kunnen en de benen mag strekken, ook buiten dat uurtje werken onder de man. Bij dit soort objecten is dat toch lastiger...

Dan kun je de hele randstad wel zo ongeveer opdoeken qua paardenbedrijven.

Die in Starnmeer, is dat dat bedrijf waar voorheen die westerntrainer zat, wiens zoon toen verongelukt is?
Z'n naam schiet me even niet te binnen, maar hij was in die tijd best bekend in de westernwereld.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:59

Tsja dat paarden houden hier in de randstad straks niet of nauwelijks meer mogelijk is zou mij niets verbazen, al zijn er gelukkig rondom Utrecht bijvoorbeeld steeds meer groepsstallingen en PP te vinden.

Ik vraag me wel af wat corona met de prijzen gaat doen... zal flink instorten denk ik zelf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:05

corine1981 schreef:
Tsja dat paarden houden hier in de randstad straks niet of nauwelijks meer mogelijk is zou mij niets verbazen, al zijn er gelukkig rondom Utrecht bijvoorbeeld steeds meer groepsstallingen en PP te vinden.

Ik vraag me wel af wat corona met de prijzen gaat doen... zal flink instorten denk ik zelf.

Was vandaag bericht vanuit de Rabo geloof ik dat ze nog steeds prijsstijging verwachten, maar minder sterk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:20

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:59

ikke schreef:
corine1981 schreef:

Die in Starnmeer, is dat dat bedrijf waar voorheen die westerntrainer zat, wiens zoon toen verongelukt is?
Z'n naam schiet me even niet te binnen, maar hij was in die tijd best bekend in de westernwereld.

Bedoel je Henk van Amstel? Die zat volgens mij niet daar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:06

Die bedoelde ik inderdaad maar ik ken zijn accommodatie niet, vandaar de vraag.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:18

pantarhei schreef:
ikke schreef:

Bedoel je Henk van Amstel? Die zat volgens mij niet daar

Die zat daar wel.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:20

Dacht hij kalverhoek had, maar dan vergis ik me

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:12

Nee, Henk van Amstel zat bij Starnmeer :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:15

Zoveel vragen over deze achtertuin :D
Houden deze mensen niet van planten? Zijn de planten verzopen door de natte winter? Was het geld op? Hadden ze liever helemaal geen tuin gehad? Is dit waarom ze Almere sfeerloos noemen?
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-4 ... ntsoen-23/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:22

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:24

:wow: Wat hebben ze in vredesnaam met die omheinende haag gedaan? Wat een bizarre vormen zitten daar in zeg!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:26

Cayenne schreef:
Houden deze mensen niet van planten? Zijn de planten verzopen door de natte winter? Was het geld op? Hadden ze liever helemaal geen tuin gehad? Is dit waarom ze Almere sfeerloos noemen?

Denk dat asfalteren te duur was :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:06

Cayenne schreef:
:wow: Wat hebben ze in vredesnaam met die omheinende haag gedaan? Wat een bizarre vormen zitten daar in zeg!

Precies wat ik wilde vragen.. heel bijzonder, maar er zal waarschijnlijk ooit een vorm in hebben gezeten?
Hoewel, als je het “rechte” stuk bekijkt gaat hij ook van dik naar dun... weird.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:07

manzano schreef:
Cayenne schreef:

Denk dat asfalteren te duur was :))

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:13

https://www.funda.nl/koop/etten/huis-40 ... eweg-10-a/
Mooi huis aan de buitenkant! Maar ik snap al die steunbalken niet die maar half lopen... waarom niet hee breedte? En waarom om de zoveel meter? Dak te zwaar? Vind het er gek uitzien met die bank, de natuurlijke doorloop is er een beetje uit zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:23

[***] schreef:
Cayenne schreef:

Precies wat ik wilde vragen.. heel bijzonder, maar er zal waarschijnlijk ooit een vorm in hebben gezeten?
Hoewel, als je het “rechte” stuk bekijkt gaat hij ook van dik naar dun... weird.. :+

Het was altijd recht :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 07:35

[***] schreef:
https://www.funda.nl/koop/etten/huis-40 ... eweg-10-a/
Mooi huis aan de buitenkant! Maar ik snap al die steunbalken niet die maar half lopen... waarom niet hee breedte? En waarom om de zoveel meter? Dak te zwaar? Vind het er gek uitzien met die bank, de natuurlijke doorloop is er een beetje uit zo.

Ik denk dat dit ze een ‘ambachtelijke’ bouwtechniek hebben gebruikt. Ik weet niet waar deze vanuit stamt maar ik weet dat ze bij stolpboerderijen bouwen vanuit een vierkant, dus daar heb je midden in het huis 4 grote steunbalken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:46

Cayenne schreef:

En dan ook nog zo’n smerig verhoogd randje bij het terras... ik zou er telkens over struikelen. Ik snap zulke tuinen dus echt niet.