Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:49

Heb je gezien je gezondheid geen problemen met de trap Karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:56

Trap is te doen :j , vrij recht en er kan een traplift. Maar de twee bergingen beneden (een heeft al water en putje, tweede kraan voor boiler oid is al aangelegd) gaan badkamer en slaapkamer worden. Eerst simpel maar functioneel. Bed neerzetten klaar :D , ga ik langzaam aanpakken. De vloer is meteen meegenomen en een drempel al weggewerkt. De ander naar tweede berging/slaapkamer krijgt een oprijplaatje. Anders blijf ik struikelen :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 05:10

Amyyy schreef:
Bedankt allemaal! Pff wat een stress, een huis kopen. Ik heb mijn bod nog best verhoogd. Als koopcontract is ondertekend zal ik hier alles delen. Nu eerst zsm ondertekenen want de biedingen bleven binnen komen.

Fijn dat je hypotheek is geregeld Lieke! Wanneer is de geplande overdracht? Dat wordt een Amersfoort feestje als het weer allemaal mag *\o/*

Gefeliciteerd!! Het is een leuk plekje, bij mij in de buurt :D ben wel benieuwd wat je uiteindelijk geboden hebt. Oh, en voor een Amersfoort meeting ben ik ook wel in! Altijd gezellig :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:23

Gefeliciteerd Amy, fijn dat het alsnog gelukt is!

En Lieke haar hypotheek rond, ook een hele opluchting. 3 tot 4 weken is niet eens extreem lang hoor, zeker niet in deze tijden. De doorlooptijden vliegen nu enorm de bocht uit, denk dat je hier nog blij mee mag zijn :))

Wat gestegen prijzen, ik heb dit huis (appartement voor 90m2) voor € 144.000 gekocht in 2010, het zou nu tegen de € 200.000 doen op de markt. Idioot :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:56

Gefeliciteerd Amy en Lieke! Ben ook heel benieuwd naar linkje Amy!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:57

Net al een mail van de makelaar dat hij zoveel telefoontjes kreeg dat hij het huis op funda op onder bod heeft gezet. Hij verwacht inmiddels genoeg geintresseerden te hebben. Dat is geen goed teken voor ons :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:21

Heb je wel een bod uitgebracht al Azmay? En ben je al wezen kijken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:23

Amyyy schreef:
Heb je wel een bod uitgebracht al Azmay? En ben je al wezen kijken?

We hebben al gekeken ja, we hebben nog tot volgende week vrijdag om een bos uit te brengen. Dat gaat gewoon volgens plan door. Wij moeten alleen de clausule verkoop eigen woning er nog in laten staan stel dat er ergens iets mis gaat (onze kopers hebben hun huis net onder voorbehoud verkocht) dus heel veel kans hebben we niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:37

Denk dat er in deze tijd weinig makelaars zijn die daar mee akkoord gaan, Azmay. Succes!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:27

Oh god we hebben zojuist ons eerste bod gedaan :oo

Help me :')

Zo spannend dit!
Bewust lager ingezet, dus ik ben benieuwd of ze met een tegenbod komen. Nu is het nagels bijten B-)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:41

Spannend equisync! Zijn er nog meer geïnteresseerden? Of is de markt daar minder overspannen dat je nog lager kan bieden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:43

@Equisync: lol :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:17

2 weken geleden luchtte ik hier mijn hart over houtvernietigers in het dak van de door ons aan te kopen woonboerderij. Het duurde even (echt, ik heb nog nooit zo lang gedaan over het kopen van een huis, zijn al sinds half maart bezig), maar we hebben een antwoord. En het is positief :D Een klein bedrag voor het bestrijden van de houtworm en kever, maar het hout is niet in die mate aangetast dat het dak eraf moet.

Maar wel bij ons natuurlijk *\o/* want wij gaan de verkoopovereenkomst tekenen. En verhuizen naar Overijssel!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:38

Wauw gefeliciteerd Kaka! Heel goed nieuws, geniet ervan!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:09

Amyyy schreef:
Spannend equisync! Zijn er nog meer geïnteresseerden? Of is de markt daar minder overspannen dat je nog lager kan bieden?

De markt is hier inderdaad onwijs overspannen ook hoor. Gelukkig voor ons zijn er voor dit huis verder geen geïnteresseerden(niet dat er wat mis mee is lol, maar het staat niet op funda dus het loopt niet zo'n vaart).

Ons openingsbod is afgewezen, en het tegenbod daarna ook. Nu zijn mijn vriend en ik wel akkoord met het bedrag dat zij op het laatst noemden, maar m'n vriend wil per se de hypotheek adviseur van een kennis eerst nog bellen, die kennis probeer ik dus nu al ruim een half uur te bellen voor het nummer van die ander maar hij neemt niet op.
Hier word ik dus erg crimineel van. Maar ik kan het ook niet maken om zonder mijn vriend zijn directe toestemming gewoon dat bedrag te accepteren. Dat schiet ook niet op :')

Kaka, wat een fijn nieuws, geniet ervan! Maar dat komt vast goed :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:13

Zonder (voorlopig)koopcontract heb je nog geen bindend contract, dus je kan prima "ja" zeggen en maandag gaan overleggen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:17

Brainless schreef:
Zonder (voorlopig)koopcontract heb je nog geen bindend contract, dus je kan prima "ja" zeggen en maandag gaan overleggen.

Dat klopt, maar ik wil mijn vriend niet het gevoel geven dat ik hem passeer.
Hij is aan het werk momenteel namelijk. Heb hem inmiddels wel een paar keer gebeld ivm de biedingen te overleggen en net voordat ik de laatste keer wilde bellen kwam hij ermee dat die kennis hem gebeld had ivm de adviseur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:31

Maar een hypotheekadviseur die jullie niet kent (en geen gegevens heeft enz) kan niet zoveel advies geven.
Als je vragen over de aankoop hebt (qua waarde woning en evt aanvullende voorwaarde bij koop) kun je beter een aankoopmakelaar inschakelen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:34

Brainless schreef:
Maar een hypotheekadviseur die jullie niet kent (en geen gegevens heeft enz) kan niet zoveel advies geven.
Als je vragen over de aankoop hebt (qua waarde woning en evt aanvullende voorwaarde bij koop) kun je beter een aankoopmakelaar inschakelen.

Dat snap jij en dat snap ik, maar mijn vriend is iets te voorzichtig naar mijn smaak hiermee :')
En ik wil niets doen zonder zijn goedkeuring. Een huis kopen doe je tenslotte samen(althans wij dan), en dan wil je niet meteen beginnen op zo'n manier.
Ik probeer hem nu een stukje in de juiste richting te drukken zodat we gewoon kunnen accepteren en vooruit kunnen. Dan kunnen wij altijd nog bij die man langs voor advies.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:35

Voor het afsluiten van een hypotheek heb je sowieso een hypotheekadviseur nodig.
Hebben jullie die dan nog niet?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:02

Hier weer een bijzondere bezichtiging gehad. Huis was best leuk vooral de benedenverdieping en de tuin.
Maar de buurman op de andere hoek is wel een dingetje. Het huis ontzettend vervallen, antennes in de tuin waar je u tegen zegt en nog wel wat andere dingen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb.
Wel zonde want het huis zou hem prima kunnen worden als je niet wist dat je een beetje ‘aparte’ buren hebt. Ik heb er ook foto’s van gemaakt dus als iemand die wil zien wil ik dat wel via pb sturen. Dan heb je een beetje een beeld bij hoe vreemd/bijzonder het er uit zag haha :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:06

Is dat een directe buurman of zit er nog wat tussen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:07

Brainless schreef:
Voor het afsluiten van een hypotheek heb je sowieso een hypotheekadviseur nodig.

Kan ook prima online zonder adviseur tegenwoordig.
Ik heb ook geen adviseur. Die zoek ik wel als ik een huis heb gevonden ooit haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:13

manzano schreef:
Brainless schreef:

Kan ook prima online zonder adviseur tegenwoordig.
Ik heb ook geen adviseur. Die zoek ik wel als ik een huis heb gevonden ooit haha

De onze moest met tussenpersoon .. maar als je echt specifiek advies wilt hebben zullen ze wel alle gegevens moeten hebben en vooral bij je eerste hypotheek is het wel prettig om goed geïnformeerd te worden.

Ik weet nu van 2 mensen die het zelf hebben afgesloten waarbij ze nu tegen dingen aanlopen waar ze niet aan gedacht hebben.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:49

tjiftjaf schreef:
Is dat een directe buurman of zit er nog wat tussen?

Het zijn hoekwoningen. Er zit een fietspad (een smalle) tussen de tuinen en tussen de woningen heb je nog de oprit/zijtuin.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 18-05-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt