Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:24

Vloerkleden moeten juist niet te klein zijn.

Als je je meubels wilt veranderen zou ik eerst je tafel en stoelen veranderen voor bijvoorbeeld teakhout (of die kant op) en dat dan wel bruut laten.

Ik denk dat okergeel leuk staat bij de kleur muur inderdaad. Wat je ook kunt doen is kleurstalen (voor verf) uit de bouwmarkt meenemen en zo kijken welke kleur je leuk vind bij je muur (vind het een mooie kleur)
En ik mis inderdaad wat planten en bloemen.

xPareltje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:38

Klopt qua vloerkleed hebben jullie allemaal gelijk. :o Alleen hebben jullie misschien adviezen richting welke kleur ik zou gaan en wat het niet al te druk gaat maken, vind het echt best moeilijk.

De tafel en stoelen worden ook heel snel vervangen. Ik heb laatst bij pronto wonen al een hele leuke teakhouten tafel gezien die mij echt wel heel erg aanstond. <3

Qua planten vind ik het onwijs moeilijk. Ik heb nu een lepelplant maar die kan alleen maar in die hoek, omdat die veel licht nodig heeft.. En voor derest heb ik niet heel veel lichtinval helaas. Dus ik ben echt benieuwd wat voor planten ik zou kunnen gaan gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:44

Sansiveria, Calathea, Yucca, Chinees lantaarn, egale Epipremnum en Scindapsus wel. Euhms... Zwanenkruid, ... Green Hill. Die doen het bij mij op de donkere plekken iig goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:56

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:08

@MarjanB Dankjewel voor het meedenken!

Maar helaas gaat die bank (hij is wel onwijs gaaf) niet passen. Deze bank die ik nu heb is 1m88 en die past echt net, want anders steekt die echt een stuk voorbij de balkondeur.

Qua het tafeltje voor onder de veer is dat ook veel te groot helaas. Ik ben echt beperkt qua plaats :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:11

Kentiapalmen doen het ook overal wel makkelijk. Daarom zie je ze ook vaak in kantoren staan. En dan kan je gelijk beetje een grote plant neerzetten.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:18

Oh daar ga ik eens even naar kijken dan bedankt! Weet iemand toevallig iets leuks voor op die pilaar? ik vind hem eigenlijk helemaal niet mooi op de een of andere manier :+ Maar misschien iemand een leuk idee

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:18

Pareltje je huis heeft een goeie basis. Enige maar is: Het kan van iedereen zijn. Ik zie geen persoonlijke items van jou terug. Een boek, stapeltje tijdschriften, mooi schilderij of gave vakantie foto. Ik denk dat dat het wat ongezellig/onpersoonlijk maakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:45

Xpareltje heb je een plattegrond? En bankjes bij de xenos? Die zijn vaak wat kleiner maar ook erg leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:49

Soms heeft de Acrion ook leuke dingen en vergeet de Kringloop en MP niet.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:01

Pareltje, heb je een plattegrond van de ruimte? Ik kan het heel lastig inschatten, maar misschien zou je de televisiekast aan de andere lange muur zetten. Zodat je voor je tv langs loopt om bij je balkondeur te komen. En je bank dan tegen de muur waar nu de tv staat. Een ronde eettafel kan ook leuke dingen doen, maar ik weet niet of je daar de ruimte voor hebt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:06

xPareltje: ik vind je tafel en stoelen eigenlijk juist wel mooi. Simpel, maar ik zou ze houden! Misschien een groot kleed onder je tafel en stoelen leggen? En dan gaan voor een meerkleurig geblokt kleed of zo, misschien rood/bruin/grijs/beige tinten. En dan daar aan de muur bij de eettafel een groot schilderij of groot gedrukte foto oid ophangen...

En die witte muur achter je stoel, waar ook de witte lamp voor staat: daar zou ik zeg maar de onderste helft verven, met een wat donkerder, rustige kleur, eventueel ook donkerrood zoals in je kleed. Dus niet de hele muur maar de onderste helft of een brede streep. Dan lijkt je kamer misschien ook wat langer van vooraan tot balkondeur.

Verder vind ik je bank ook wel prima, maar je stoel niet zo leuk. Dus daar een kleed of deken overheen leggen? En dan de donkerrode/bruine kleur weer terug laten komen met kussens op je bank :)

Conclusie: ik vind je kamer eigenlijk best leuk! Mist misschien wat warmte (vandaar mijn donkerrood advies) en missen wat persoonlijke dingen (zoals schilderij of foto). Ik zou zelf eigenlijk niet echt meubels vernieuwen wanneer deze nog goed zijn, en niet veel geld uitgeven met allerlei deco kopen.

edit: wat Denise_Storm zegt is een leuk idee met de tv aan de andere kant!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:12

Ik kan helaas nergens een plattegrond vinden, anders was het inderdaad een stuk gemakkelijker geweest. Het tv-meubel verplaatsen naar de andere kant is helaas geen optie. Langs de veer heb ik namelijk een deur die naar de slaapkamer gaat en daarlangs staat een joekel van een ventilator. Dus mijn tv-meubel kan alleen maar aan die kant staan ;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:22

En de boel omwisselen? Tv tegen muur van veer, bank richting muur cavia’s en je eettafel voor het raam?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:29

Ik ben vergeten foto's te maken zie ik nu haha. Ik heb langs de veer de deur om naar de hal te gaan, dus ook dit is optie helaas. De bank stond voorheen recht tegenover het tv-meubel alleen was dan de doorgang tussen mijn eettafel en de bank vrij smal. Het is hier echt gewoon niet groot, maar wel groot genoeg voor mij alleen :P

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:41

Kun je zelf geen plattegrond tekenen op een a4? Dan is t wel niet op schaal maar hebben wij meer ruimtelijk inzicht

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:12

Ik heb even een plattegrond getekend, de maten kloppen wel niet. Maar wel om een idee te geven. :)
Het stuk wat daarachter bij is dat is de keuken trouwens ook wel handig om te zeggen.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:30

Ok laten we zeggen ik ben niet handig met mijn motoriek :')

Cavia en tafel wisselen en dan aan de muurkant een bankje ipv stoelen. Dan houd je tussen cavia en bank voldoende loopruimte over gok ik? En dan tv meubel zo houden en leuke twee zitter met poef

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:20

@xPareltje: kijk of je aan cm-papier kunt komen teken dan je woonkamer op schaal en op een 2e blad al je meubels op schaal. Dan kun je gericht gaan schuiven op papier en zie je meteen hoeveel loopruimte je over houdt.
Je kunt natuurlijk ook alle meubels beetpakken en gaan slepen :D

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:29

De tekening was alleen even een schets voor de mensen die vroeger of ik een plattegrond had om te kijken wat ik hier en daar nog kon veranderingen of bij mijn meubels zetten.

Ik denk dat ik de meubels juist zo moet laten staan omdat ik niet veel kan draaien of schuiven. Maar daarom zocht ik tips voor inderdaad een ander vloerkleed, gekleurde kussen in mijn bank. Misschien andere salontafeltjes?

De okerkleurige hoezen zijn wel al besteld vind ze echt heel leuk! <3 Hebben mensen nog eventueel leuke ideeën voor tafeltjes waar ik een plant op kan zetten of iets dergelijks. Andere dingen zijn ook welkom, dan kan ik zeker eens kijken.

Trouwens zijn er meerdere die mijn bank vreemd vinden staan ten opzichte van mijn tv?

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:43

Nog bedankt voor de reacties op mijn kleurkeuze stress. Waarschijnlijk gaat het dit worden:
Afbeelding
Kleine muurtje- de andere muren- kozijnen

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:54

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:09

xPareltje schreef:
Trouwens zijn er meerdere die mijn bank vreemd vinden staan ten opzichte van mijn tv?
:j Ik ga mee met de reactie van Marjan wat betreft de indeling. Om daar nog op verder te gaan, je zou een tv meubel tegen de lange muur kunnen zetten, die doorloopt als bank naar de eettafel. Een sidetabel oid onder die veer zou ik zeker niet doen, eerder een mooie grote (smalle) plant op die plaats.
Even een foto van pinterest voor het idee:
Afbeelding

Mooie kleuren Zivazoef!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:15

Het is maar net hoe je op de bank zit om TV te kijken :D
Mijn bank staat ook niet gericht op de TV, maar ik zit altijd met mijn benen op de bank met de rug tegen de armleuning aan, dus dan kijk ik recht naar de TV.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:19

DubbelDun schreef:
Het is maar net hoe je op de bank zit om TV te kijken :D
Mijn bank staat ook niet gericht op de TV, maar ik zit altijd met mijn benen op de bank met de rug tegen de armleuning aan, dus dan kijk ik recht naar de TV.

Ja dat doe ik dus ook, daarom vind ik het wel een makkelijke manier. :o