[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:53

Ik heb een bod uitgebracht op een huis, we leken er niet uit te komen maar ze gaan nu toch akkoord met mijn bod! Dus het lijkt er op dat ik in het nieuwe jaar een huis gekocht heb. Heel spannend natuurlijk.
Ook hier wordt de markt steeds meer overspannen, huizen in Zwolle gaan boven de vraagprijs en ook hier worden de huizen steeds sneller verkocht, vaak ook rond de vraagprijs. Dus het trekt behoorlijk aan.
Nu is het voor mij afwachten met de financiering, verwacht geen problemen maar ik vind het heel spannend omdat het mijn eerste huis is! :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:02

Even bijgelezen:
- Mooi Marjan, maar wat gaat dat snel bij jullie, ook met de verkoop!
- Vonneke en Sonja, hier juist goede ervaringen met de RABO, maar misschien is dit wel een goede vestiging.
- Ik heb geen ervaring met het inbrengen van eigen geld in een huis, zal wel wat eigen geld moeten inbrengen maar niet zo'n hoog bedrag.
- Karuna, heb jij nog wat gevonden?
- Ik snap ook echt niet dat je gaat kijken zonder te weten wat je kunt, ik ben eerst een aantal keer naar de hypotheekadviseur geweest voordat ik überhaupt ging kijken. En heb dan nu mijn bod uitgebracht en een akkoord gekregen. Maar ik weet wel heel goed wat ik kan en wat mijn lasten worden per maand. Lijkt me wel belangrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:29

Nee nog niet. Twee huizen laten gaan maar die staan nog te koop. Een was net verkocht onder voorbehoud. Wacht nu op aflopende termijn voor ex huurhuis weer. In nieuwe jaar zou ik meer moeten weten erover.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:02

Pff huisgedoe is best stressvol.. Had net ruzie met de makelaar van verkopers, hij vond het mooi om 3 weken in het koopcontract te zetten voor ontbinding ivm financiering. Met kerst ertussen gaat dat niet werken, wilde hij de overdracht maar uitstellen. Zucht echt niet! Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om het op 5 weken te zetten.

Ondertussen hebben we een aantal biedingen binnen voor ons appartement dus dat gaat wel lekker gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:14

Pffff wat een gedoe allemaal Marjan!

Wij vanmiddag het koopcontract tekeken. Daar moet ook nog wat aan veranderd maar daar zou de financieel adviseur over bellen. De ontbindende voorwaarden lopen af op 31-01 en dat is voor ons niet handig ivm de 2% waar we graag nog aan mee doen.

Ben benieuwd of ie nu een paar dagen naar voren is gehaald. We zullen het zo wel horen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:17

Spannend beide!
Ik ga zo een eindbod doen op een huis waarop meerdere biedingen lopen. Ben helemaal weg van het huis, dus bereid mijzelf alvast maar voor dat we mis gaan grijpen. Baal nu al := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:18

Heb je een link Cardy?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:19

vonneke schreef:
Heb je een link Cardy?

Ik stuur je even een pb :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:41

Hier ook spannend. Ik verkoop het appartement voor mijn dochter, die dat zelf niet kan vanwege haar gezondheid. Tweede dag op Funda, 3 bezichtigingen gisteren en al twee keer de vraagprijs geboden. Vanmiddag nog vier bezichtigingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:18

Gaat best hard bij veel mensen nu. Marjan vind 5 weken voor ontbinding financiering al krap. Is erg druk met aanvragen nu.

Ik heb vanmiddag makelaar van ex huurhuis gebeld. Die zouden me terugbellen als periode afgelopen zou zijn. Dat was maandag, niks gehoord dus ga ervan uit dat er interesse door huurders is. Rijd ik vandaag langs dat huis. Makelaar meneer op de stoep om te koop bord erin te meppen, :? was dus geen interesse geweest. Niet dat ze dan even bellen of zo. Grrr nu ga ik morgen vroeg op vakantie tot na de feestdagen. Zit nu ongeveer om de hoek van het huis, achtertuin hier uit, rechtsaf 150 m lopen en ik sta daar in de achtertuin. :+ Maar makelaar zit mogelijk propvol op heel misschien morgen vroeg na. Had ik eerder geweten dan had ik gebeld maar dacht laat ik netjes dat nu eens niet doen.

Geen idee hoe het nu gaat lopen. Ze zouden me terugbellen nog.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:45

Hier hebben we ook bewust de rente 10 jaar vast gezet omdat wij ook nog veel tussentijds aflossen en we dan in een andere trap qua rente komen. Toen we de hypotheek vast legden hebben we niet veel eigen geld ingebracht, alleen de kk hebben we zelf betaald, dit omdat we ook nog wilden aanbouwen en dit zelf gingen financieren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:36

Appartement dik boven de vraagprijs verkocht, geen voorbehoud van financiering, alles achterlaten behalve persoonlijke items. Handig, ze neemt toch niks mee naar Engeland (gaat daar bij aanstaande wonen). Gisteren pas op Funda ...

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:39

Wat goed zeg MoniqueT

Wij hebben ons huis nu 2 weken in de verkoop en in tegenstelling tot jullie ervaringen nog helemaal geen kijkers gehad. Wel op Funda veel bekeken maar nog helemaal geen serieuze interesse. Wat doen wij fout?! Of ben ik nou gewoon te ongeduldig :(

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:44

2009 schreef:
Wat goed zeg MoniqueT

Wij hebben ons huis nu 2 weken in de verkoop en in tegenstelling tot jullie ervaringen nog helemaal geen kijkers gehad. Wel op Funda veel bekeken maar nog helemaal geen serieuze interesse. Wat doen wij fout?! Of ben ik nou gewoon te ongeduldig :(

Geheel afhankelijk van je regio. Niet overal zijn huizen zo in trek.
Wij hebben een half jaar moeten wachten op eerste kijkers.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:44

Hangt er weg vanaf waar je ook zit. ons huis kwam na 4 weken de daadwerkelijke koper. We hadden ervoor al wel 3-kijkers gehad (2 met open.huizen dag).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:59

Bij ons in de wijk is een appartement(ja die er goed uit zag!) na 8 3/4 jaar te koop hebben gestaan, eindelijk verkocht...
Kun je nagaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:29

Getekend!!! Nu afwachten tot het officieel is. Spannend!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:44

Locatie en prijsklasse. De studio had een vraagprijs van 132500, in Utrecht, stad van de lange studies. Ouders van studenten zijn niet gek, als ze het geld hebben is nu kopen goedkoper dan huren. Al voor het op Funda stond waren er 7 aanvragen via makelaars, blijkbaar is het een dag alleen bij makelaars te zien op Funda en daar komt de koper uit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:45

Gefeliciteerd Vonneke!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:46

Het huis van onze andere dochter is vorige week met flink verlies verkocht, het identieke huis van haar buurvrouw staat al vijf jaar te koop.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:16

Word ik nu net gebeld door de makelaar; morgen een bezichtiging haha. Spannend! Hebben jullie nog tips?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:26

Spannend! Tips, eh ja, goed schoonmaken en opruimen :D En ik zette van tevoren de ramen even een half uurtje open, dat er lekker frisse lucht binnenkomt.

Ik ben wel benieuwd naar jullie huis, wil je een linkje sturen? :) En je moet je niet gek laten maken hoor, ik denk dat hier ook veel mensen meekletsen met makkelijk verkoopbare huizen. Als je in een minder drukke regio zit, of een hogere prijsklasse, of er moet iets meer gebeuren aan je huis, dan duurt het gewoon wat langer.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:47

Ja ik pb je wel even linkje

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:03

Niet teveel spullen neerzetten, lampen aan en bloemetje op tafel :)

Wij hebben 6 biedingen binnen :oo :wow:

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:05

Gisteren is onze woning in opdracht vd financieel adviseur van de koper getaxeerd. Hopelijk heeft hij dan snel de financiering rond, dan kunnen wij ook definitief akkoord krijgen van de bank.
Heel irritant dat we daarop moeten wachten, maar dat is niet anders. (Onze termijn loopt week na die van hem af).

Wel handig dat ik rond nu geplande overdracht waarschijnlijk niet veel vrij kan nemen.

Voor bezichtigen, zorg dat 't niet zichtbaar is als je huisdieren hebt, goed boenen en succes!