[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:56

Hoi Manic, dat klinkt als mijn verhaal. Wij hebben ook ineens een huis gekocht, terwijl we nog niet eens bezig waren met ons huidige huis te verkopen. Het huis was een buitenkansje wat op onze weg kwam, die konden we niet laten lopen.
Velen verklaarden ons voor gek, maar we hebben de aanvaarding op ver weg kunnen zetten, zodat we een reeele tijd hadden om ons huis te verkopen. Hier stond alles 5-6 maanden te koop. Alleen ons huis dus niet, heeft maar 7 dagen te koop gestaan, met als gevolg dat wij van 3 feb tot 2 juni geen woning hebben. :+

Maar, de tijdelijke plek is vandaag ook geregeld. *\o/* Wij gaan op stal wonen die 4 maanden, en dat is ook mooi voor te klussen, want dat is tegenover ons nieuwe huis. :D

juval

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:27

dat is een mooie oplossing Neon!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:57

Mooie oplossing Neon! Anders had ik nog wel een bedje voor je over gehad hoor :D Heul praktisch met je werk enzo maar ach :P

Vanavond mijn offerte getekend, nou is het helemaal echt :D Nog twee dingetjes aanleveren en dan gaat de boel richting afdeling acceptatie. Collega-adviseur had een mooie fles prosecco mee, die komt wel op :9

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:21

Groningen/zuid-oost-brabant, da's me iets te ver. Bovendien zit ik dan wel heeeel dicht bij de schoonfamilie, ook niet gewenst. :x :')
Maar best wel een opluchting dat het ook geregeld is. Hoewel ze het wel direct aanboden, maar toch, goede vrienden/bekenden, relatie willen we graag ook goed houden, en 4 maanden is best lang. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:27

Jaaa, en je weet wat ze zeggen he. Vrienden en vis blijven drie dagen fris :D

Maar het aanbod staat wel hoor, je er een keer helemaal uit wilt dan kom je gewoon langs :j Mijn logeerbed is alleen wel 1-persoons :+ maar mijn bank slaapt ook goed :)) Vertellen we het gewoon niet aan je schoonfamilie {:}

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:18

Nou ik heb net mijn hypotheek gesprekje gehad en dat was eigenlijk een heel simpel verhaal. Hypotheek kan gewoon mee en het x extra bedrag wat ik bij moet leggen leg ik in 1x op tafel, dus no problemo. Of er dan nog geld afhangt voor de aanbouw die ik graag wil is een tweede en natuurlijk ook afhankelijk voor hoeveel mijn huidige huis verkocht wordt.

Plan is om het scherp te prijzen en het zo in de markt te zetten, maar begreep dat ook verhuren tegenwoordig wel een optie is en deze huisjes zijn erg gewild voor verhuur, dus tsja... Ga me er maar niet al te druk over maken.

Morgen de eerste makelaar op bezoek, alhoewel ik het huis zelf nog niet verkoopklaar vind (er staan nog te veel zooi in), maar ik ga volgende week ook nog op vakantie, dus wil wel graag iets van een verwachting hebben zodat ik de financiele zaken op een rijtje kan zetten.

Vrijdag afspraak met aannemer om een schatting te maken van de kosten. Helaas kwam er toch nog iets naar voren namelijk dat de hele vloer eruit moet ivm vocht problemen, maar goed, dat kan er ook nog wel bij. Als ik die zaken op orde heb wordt hopelijk een en ander wat duidelijker.

Verkopende makelaar wou graag vrijdag tekenen ivm mijn vakantie, maar ik heb nog geen voorlopig koopcontract gezien... Ik denk dus dat dat nu wat optimistisch is, want ik wil het toch wel even goed doorlezen (ik heb zelf geen aankoopsmakelaar). Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Hopelijk gaat het bij mij net zo vlot Neon!! Duimen!

Grootste nadeel nu is dat mijn arme paard er wederom bij inschiet... :-(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:31

Manic, ook nog op vakantie??? Jouw verhaal lijkt exact op het mijne. :D 2 dagen nadat wij rond waren over de prijs van het huis zijn wij voor 3,5 week op vakantie gegaan, naar China. Foto's van de huidige woning zijn gemaakt toen wij op vakantie waren, concept verkoopbrochure hebben we in China goedgekeurd. Ons voorlopig koopcontract ook in China getekend, en op diezelfde dag is ons huidige huis ook verkocht (dwz, overeenstemming in prijs).

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:38

Welkom Manic!
Wij hebben het voorlopige koopcontract ook nog door de notaris laten lezen. Hadden we diezelfde dag nog antwoord van terug. Heb je in ieder geval iemand die kennis van zaken heeft, die ernaar gekeken heeft.

Neon: Alle buurtgenoten jaloers omdat jullie huis zo snel verkocht was? :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:44

Nee, dat niet, ons huis was op dat moment het enige wat te koop stond.
Maar ik moet wel zeggen, dit was wel het laatste wat wij verwacht hadden, wij gingen uit van een paar maanden te koop staan.
En als we het niet aan deze mensen hadden verkocht, dan was het aan andere mensen verkocht, na de open huizendag op zaterdag hingen er op maandag al 3 in de telefoon voor een bod. :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:51

Volgens mij had je dus gewoon een heel leuk huis. Maar ik hoor ook echt om me heen dat de wonigmarkt toch echt weer aan het aantrekken is. Mijn nadeel is dat er nog 3 precies dezelfde flats als de mijne te koop staan, maar ik wil onder de prijs van 2 daarvan gaan zitten en die derde hebben ze een beetje rare verbouwing gedaan, dus ik denk dat mensen daar toch op afknappen. Mijn huisje is gewoon "af" voor een starter en het is eigenlijk een hele fijne flat, goede verbindingen, goed OV, in de huur erg geliefd bij ex pats...

Maar goed, ik moet dus weer verder boenen.... China wordt het niet, daar was ik afgelopen zomer, aankomende week is het Kaapverdie, maar dat is gelukkig maar voor een weekje (maar moet het weekend nadat ik terug kom wel gelijk weer naar Ierland voor mijn werk, haha).

Phew, we houden het interessant maar financieringwijs is er eigenlijk geen enkele reden dat het niet rond zou komen. Bankmeneer dacht dat hij het binnen een week wel zou kunnen regelen... Klein nadeel, per vrijdag gaan de hypotheekrentes omhoog en dat gaan we dus helaas niet meer redden :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:02

manic schreef:
Klein nadeel, per vrijdag gaan de hypotheekrentes omhoog en dat gaan we dus helaas niet meer redden :(

Is dit zo? :oo
Wij hebben nog niets te horen gekregen van onze "bank"man, maar als de hypotheek-rentes omhoog zouden gaan dan zal hij eventueel eerder een offerte maken en dan moeten we de "boete" voor een lange hypotheek-offerte gaan betalen. Hij zou ons inseinen daarover als de rentes zouden stijgen.

Berdien, weet jij toevallig iets daarover?

O ja, ons huis was ook redelijk "af", maar ik vond er eigenlijk helemaal niet zoveel aan, en had gekeken naar woningen in dezelfde prijsklasse, zag genoeg staan wat zeker zo leuk was en wat in de omgeving stond. Maar wij hadden nog 2 slaapkamers die er niet uitzagen (oude vloerbedekking, lelijk behang en geen behang maar lelijke muren), en de 3de slaapkamer (zolder) was omgetoverd tot werkplaats (bij gebrek aan garage :+ ). Keuken was "opgepimpd", en het enige wat echt netjes was was onze slaapkamer, de woonkamer, de wc en de badkamer.
Dit is de link naar funda van ons huidige huis. Ik zie overigens nu ook dat ie op echt verkocht staat, had ik nog niet gezien. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:24

Eh nee. Ik weet dat een bepaald actietarief komt te vervallen, maar ik ben zeker niet op de hoogte van een verhoging van álle rentes. Dat is natuurlijk wel alleen bij één bank. Ik hou niet alle rentes van alle banken bij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:26

Maar vaak is het wel dat als er 1 schaap over de dam is...... :+
Ben overigens wel benieuwd naar dat actietarief, pb? O:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:30

Nah, dit was een specifiek actietarief op één bepaalde rentevastperiode. Staat los van de verdere rente-ontwikkelingen op de markt.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:10

Net weer een kijker gehad die best wel enthousiast was en dit jaar nog wil kopen. Toevallig kenden we hun aankoopmakelaar dus het was wel lekker ontspannen. Leuk jong stel ook met denk ik niet heel veel eisen (er zou wel het een en ander aan ons huis mogen gebeuren om het wat hipper te maken:P) dus wie weet...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:39

Spannend Danoesje, zou fijn zijn!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:45

Dit jaar nog een (voorlopig) koopcontract tekenen moet zeker kunnen. Ik duim dat het iets gaat worden met deze kijkers!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:00

Wij zitten in spanning.. We hopen dat alles deze week nog rond is! :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:15

Spannend Jolliegirl!! Wij gaan vanmiddag het voorlopig koopcontract tekenen, ook spannend, hihi!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:15

Lisette1990 schreef:
Spannend Jolliegirl!! Wij gaan vanmiddag het voorlopig koopcontract tekenen, ook spannend, hihi!

Spannend :D
Stelt niet zoveel voor. Maar is wel leuk!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:23

Haha nee dat zal wel niet, maar nu vind ik het nog spannend! Vanmiddag als het achter de rug is zal ik wel denken 'was dit het'.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:25

Het is wel wat, het is wel de eerste officiele stap naar een nieuw (eerste eigen?) huis. Dus zou zeker niet willen zeggen dat het niks voorstelt. Ik vond het supertof om te doen, om mijn handtekening eronder te mogen zetten.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:27

Ja eerste huis :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:34

Ook voor mij eerste eigen huis. Nu wel in een koophuis, maar bij mijn vriend ingetrokken en nergens op papier aangezien we toch op relatief korte termijn willen kopen. Inderdaad spannend en heel veel zin om te gaan kijken straks!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:14

Wat goed dat jullie nog iets hebben kunnen regelen neon !

Spannend danoesje ! Ik hoop het voor je :D

Haha leuk is dat he lisette ! Ik vond het ook onwijs leuk :D

Wij mogen 30 november nog een x naar ons huisje kijken, yoepiee :D
Zal ook even foto's plaatsen binnekort :D