Nou, ik heb net even mijn map chicklits geprobeerd met Calibre (zitten de minste boeken in), maar het wordt er niet beter op. Morgen maar even echt in verdiepen want geloof dat ik wat fout doe. Vind het wel tijdrovend als ik zo alle boeken moet bewerken
Volgens mij kun je wel meerdere boeken tegelijk aanpassen in Calibre, maar dat weet ik niet zeker. Gewoon meerdere boeken selecteren en dan metadata aanpassen. Voor auteur is dat bijvoorbeeld best wel handig om dat snel te doen.
Via de verkenner kan dat trouwens ook. Gewoon alle boeken van de zelfde acteur selecteren, en dan "info tonen" of zo, of however dat in windows heet, en dan alle velden verder niet aankomen, maar de auteur naam aanpassen, dan past die dat voor allemaal aan.
Zal eens kijken vanavond. Had nu bijv een boek die bij omschrijving "/druk 1" erachter had staan en de naam verkeerd om. Dus dat gewijzigd en opgeslagen. In Calibre maakte-ie er per schrijver allemaal losse mapjes van en daarin ook nog mapjes. Heb heel die Calibre map even overgezet naar de reader om te kijken, maar dat betreffende boek stond nog steeds als "/druk 1", bij de vreemde tekens, terwijl de titel iets met een M was geloof ik en de schrijver ook. Dus ergens heb ik iets fout gedaan.
Plus dat ik die map in map in map in map ook niet heel erg handig vind .
Maar wat is de titel in de metadata? Dus niet de bestandsnaam, maar de info bij het bestand.
In Calibre zetten, en dan linksboven op metadata klikken. Daar titel aanpassen en vergeet daarbij niet op het pijltje rechts ernaast de klikken, zodat de balken naast titel en auteur groen zijn.
Die had ik veranderd, dat dat /druk 1 weg was en gewoon de titel normaal zichtbaar. Balkjes waren allebei groen, ook van de auteur . Heb elke keer op het pijltje gedrukt tot ik bij de laatste was en toen op ok.
Ja ik had gehoopt dat de kleinere versie ook waterdicht was. Ik zou graag de H2O willen als die niet zo groot was.. Ik twijfel nu tussen de Kobo glo HD en Kindle paperwhite.
Yv_
Geplaatst: 20-08-16 16:22
Betekent dat waterdicht van Kobo ook echt waterdicht (lees: als je in slaap valt in bad enzo) of alleen voor spetters?
Hahahaha dat snap ik . Denk toch dat mocht deze ooit kapot gaan, ik dan voor een waterdichte ga. Vind het heerlijk om in bad te lezen, maar durf het echt niet aan om die ereader mee te nemen, gezien ik al een boek of 20 verziekt heb door in slaap te vallen .
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 20-08-16 16:32
De nieuwe H2O kan 2 meter onder water, tijdsduur weet ik niet. Ik vind het best wel gevaarlijk om in slaap te vallen in bad, niet voor de boeken of ereader
Ik lees nu een jaar of 8 met een ereader, neem hem mee in bad en in t zwembad in de tuin. 1x in bad laten vallen dat was niet direct einde ereader, hij is maanden later wel voortijdig overleden, dat kan er wel mee te maken hebben natuurlijk.
En je ik zit regelmatig te knikkebollen in bad, maar meestal blijven de dingen die droog moeten blijven wel droog.
Dat is fijn Djilna! Ik wist helemaal niet kobo's waterdicht zijn! Allemaal? Ik ben intussen heel blij met m'n aliexpress e reader voldoet helemaal aan de verwachtingen !
Het is ook niet mijn favoriete ding om in slaap te vallen in bad hoor . Kan er gewoon weinig aan doen. Maar het moment dat ik echt onderglij, word ik wel wakker. Als het water over een bepaald punt op mijn gezicht gaat denk ik. Helaas is hier echt al veel erdoor kapot gegaan.
Ik koop mijn boeken bij bol.com en heb er een aantal gekregen.
Alexandra__
Geplaatst: 21-08-16 13:39
Ik heb voor een poosje geleden deze site gevonden: http://ebook-dl.com/literature-fiction/popular Ik lees sinds kort in het Engels, mede omdat het makkelijker en goedkoper leuke boeken downloaden is en omdat ik aan m'n engels wil werken. Nu heb ik alleen dus wel heel weinig Nederlandse boeken, dat vind ik best jammer. Ik weet niet of hier belangstelling is om evt samen boeken in te kopen?
Yv_
Geplaatst: 21-08-16 15:05
Ik heb het geluk gehad dat een vriendin van me een ontzettende boekenwurm is en dus heel veel boeken heeft en de meeste ook wat ook mijn genres zijn. Dus van haar een heleboel gehad . Verder ook inderdaad kopen bij bruna en bol.
Wil nog heel graag deel 2 en 3 van MJ Arlidge (Pluk een roos & Piep zei de muis), maar vind het ook weer een klap geld om die 2 in 1x te bestellen. Dus als je die samen wilt doen: ja hoor . Vind dat eigenlijk wel heel raar, voor een normaal boek leg ik zo 20 euro neer, maar voor zo'n ebook vind ik dan 13 euro weer duur. Beetje krom .
Ik zal eens opzoeken of dat wat voor me is! Ik vind dat ook hoor betaal het liefst niks voor een E-book omdat ik het idee heb dat ik 'niks' koop omdat het niet tastbaar is haha.