Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pantykous schreef:Ik ben gek op mooie kleren, voor zowel mezelf als de kinderen, en op mooie spullen in huis. Niet persé veel, maar omdat we vorig jaar pas hier zijn gaan wonen moet er nog regelmatig wat gekocht worden.
Dat ik niet meer naar kantoor hoef scheelt wel een tripje langs de Starbucks, ging 1-2x in de week wel denk ik.
Citaat:Kan ik mij heel goed voorstellen. Maar heel goed dat je die stap neemt!
Mocht je vast lopen met beta vakken dan mag je mij altijd een pb sturen, geennodig, en dat meen ik echt.
En leuk joh, krabpalen maken! Had daar onlangs nog een topic over geopend.
Varekaj schreef:Hebben we niet allemaal ooit een soortgelijke periodes gehad? Oftewel eerst geleefd en nadien ingezien dat sparen nodig is, of eerst heel krap gezeten waardoor sparen daarna een must werd? Wat ik sowieso merk in dit topic is dat iedereen spaart, op zijn eigen manier en op eigen snelheid, maar dat het niemand tegenhoudt om te genieten van de mooie dingen ernaast. We houden allemaal van goed eten of uit eten gaan, van wat kleine luxe hier en daar, we genieten allemaal nog steeds van wat we kunnen en ook van het sparen an sich.
tita schreef:Jongens boodschappen hè
Ik heb daar geregeld “woorden” over met man
Vind dat we het helemaal verkeerd doen maar lukt niet om daar op te bezuinigen omdat mijn man wel wil sparen maar niet ten koste van alles
We zijn hier minimaal 700-800€ per maand kwijt …ik vind het idioot
Gaat 500 naar de boodschaprekening man stort minimaal elke maand nog keer 100-150€ extra
Ik doe op mijn vrije dag altijd wat kleine boodschap dus elke week 25-50€ betaal ik gewoon van eigen geld
Idioot ik ga naar de Lidl man naar de Jumbo soms kan ik um naar de Lidl sturen maar bepaalde dingen komen bij Jumbo vandaan
Hier lukt ons niet om op te besparen gewoon omdat we sommige items niet kunnen missen en lekkerder vinden.
PSvanLot schreef:Maar wat voor auto's ga je kijken Tita? Leuk een nieuwe auto, maar balen voor je portemonnee
tita schreef:PSvanLot schreef:Maar wat voor auto's ga je kijken Tita? Leuk een nieuwe auto, maar balen voor je portemonnee
De Kia Xceed
Mazda3 (2)
Mazda CX3 (4)
Mitsubishi ASX
Ik wil eigenlijk de Mazda CX-30 maar die is te duur of de nieuwe mazda3 hybride maar ik droom gewoon verder.
Kia ProCeed lang naar gezocht maar amper verkrijgbaar
Alle auto’s zijn vanaf 2017 en de jongste is 2020 dus hopelijk kan ik lang mee